Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 33 12

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 des 06, 00:38

Opprinnelig postet av torkr
så det blir med andre ord ingen faste plasser og ett sesongkort der er "først til mølla" prinsippet? som på gamle stadion !?

 

Ja, dette er jo noe som flertallet i Plankehaugen har ønsket. Jeg forstår egentlig ikke at klubben så lettvint har gått med på dette.

I 2007, når vi skal spille UEFA cup, så må det søkes om dispensasjon, for å få lov til å ha ståplasser.

Men i 2008, når vi skal spille Champions Leaque,  så må setene på plass. Og har det først blitt skrudd opp seter, så blir de nok også værende der.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 des 06, 02:02
Endret: 06 des 06, 02:09
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

I 2007, når vi skal spille UEFA cup, så må det søkes om dispensasjon, for å få lov til å ha ståplasser.

 

Eh...

 

Håper virkelig ikke klubben finner på å sende inn en slik søknad...    

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 des 06, 02:19
Opprinnelig postet av Radoslaw
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

I 2007, når vi skal spille UEFA cup, så må det søkes om dispensasjon, for å få lov til å ha ståplasser.

 

Eh...

 

Håper virkelig ikke klubben presterer å sende inn en slik søknad...    

 

Det gjør de!!

Og det vet jeg fordi jeg stilte dette spørsmålet til Morgan etter det siste medlemsmøte, og da bekreftet han at det vil bli sendt en søknad om dispensasjon, så lenge det var snakk om UEFA cup. Men i Champions leaque finnes det ikke sjans til å få dispensasjon til å ha ståplasser.

 

I Champions leaque må det isteden søke om å få lov til å spille hjemmekampene på Fredrikstad stadion, dersom tribunekapasiteten blir som nå, nemlig 12200 plasser. I Champions leaque er regelen at stadion minimum må ha 16000 plasser, men normalt får man godkjent en dispensasjon, dersom alle andre forhold og fasiliteter er i orden.

 

Odd Hasselgård har forøvrig sagt at en utvidelse til 16000 plasser kan utføres på 3 måneder og vil koste ca. 8-9 mill., og det stemmer nok når han sier det, fordi han pleier å være veldig forsiktig med å si ting som ikke holder.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 des 06, 02:36
Endret: 06 des 06, 03:01
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

 Det gjør de!!

Og det vet jeg fordi jeg stilte dette spørsmålet til Morgan etter det siste medlemsmøte, og da bekreftet han at det vil bli sendt en søknad om dispensasjon, så lenge det var snakk om UEFA cup. Men i Champions leaque finnes det ikke sjans til å få dispensasjon til å ha ståplasser.

 

 

Merkelig.

 

Kjenner ikke til et eneste tilfelle hvor en slik dispensasjon er blitt gitt.

 

Er du sikker på at Morgan er helt sikker på dette...?    

 

 

Edit:

 

Uansett;

 

Litt komisk at dette blir et tema når vi tross alt snakker om en ny arena anno 2007.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 des 06, 10:32
Opprinnelig postet av Radoslaw
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

 Det gjør de!!

Og det vet jeg fordi jeg stilte dette spørsmålet til Morgan etter det siste medlemsmøte, og da bekreftet han at det vil bli sendt en søknad om dispensasjon, så lenge det var snakk om UEFA cup. Men i Champions leaque finnes det ikke sjans til å få dispensasjon til å ha ståplasser.

 

 

Merkelig.

 

Kjenner ikke til et eneste tilfelle hvor en slik dispensasjon er blitt gitt.

 

Er du sikker på at Morgan er helt sikker på dette...?    

 

 

Edit:

 

Uansett;

 

Litt komisk at dette blir et tema når vi tross alt snakker om en ny arena anno 2007.

 

Ja, jeg er helt sikker på dette, og det virket det også som Morgan var i denne saken. Men forøvrig så er jeg helt enig med deg i at det virker rett og slett snodig å lage ståplasser på et nytt stadion i 2007.

Som flere andre har sagt, så hadde det jo gått ann å stå, selv om man har sitteplass. Det eneste man da burde gjort var å dele inn det feltet som nå er ståplass til å bli et lovlig sted å stå, for da kunne ingen av de som ønsker å sitte ha klaget på at de ikke får sett kampen.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 des 06, 10:39
Endret: 06 des 06, 10:40
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Men i 2008, når vi skal spille Champions Leaque,  så må setene på plass. Og har det først blitt skrudd opp seter, så blir de nok også værende der.

Har ikke klubben sagt at det til enhver tid blir oppbevart 800 seter på stadion som kan monteres på såkalte klikkfester? Jeg mener å ha lest at det er tatt høyde for at man skal kunne konvertere ståfeltet til et sittefelt innen rimelig kort tid, og deretter ta de av igjen. Dette gjelder også UEFA-cup.

Det blir et spørsmål om vi får lov til å gjøre dette, da stadion skal være slik den normalt er til europacup-kamper av sikkerhetsmessige årsaker. Man har ikke lov til å gjøre så store endringer før en enkelt kamp, så vi får håpe klubben har avtalene i orden og husker å søke dispensasjon i tide!

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 des 06, 19:00
Endret: 06 des 06, 20:23
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Ja, jeg er helt sikker på dette, og det virket det også som Morgan var i denne saken.

 

Jeg tror det ikke før jeg ser det... 

 

 

 

 

Edit:

 

Forresten;

 

En eventuell dispensasjonssøknad må ha en saklig og god begrunnelse.

Hva blir så vår gode begrunnelse,

...at vi på en helt ny arena selv har valgt å ikke ha seter på deler av tribuneanlegget ?  

 

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 06 des 06, 20:23
Herrgud da mennesker, hva er problemet? PH vil stå og har fått det som de vil. Det er en sjarm i at klubben ser ønskene til supportergjengen og lar de få det. Om dere vil sitte er det vel bare å kjøpe billett et annet sted? Om det er en ny arena har ingenting med saken å gjøre, dette er noe ph vil og det gjør at det er plass til flere på stadion. Syns bare det er bra jeg

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 des 06, 20:47

Enig med dokka. De fleste av dere som diskuterer her er ikke engang på kampene og støttær guttane.

 

Med sitteplasser kommer feltet til å bli enda mer attraktivt for ikke syngende supportere, som kommer til å ta plass å sitter på sidene. Når hele stadion har seter bortsett fra PH-feltet vil de mest trofaste stå igjen. Uten seter blir det plass til flere supportere og det ser bedre ut ved hopping/skjerf. Hva skal vi med seter når de tar plass? Sitte i pausa? Da får du heller sette deg på betongen. Garantert at folk kommer til å sitte i perioder med seter.

 

Dårlig argument med at det ikke er moderne, vi gjør så det blir best for oss.


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 des 06, 21:17
Endret: 06 des 06, 21:23

He, he...

 

Forstår nå at det begynner å bli fryktelig lenge siden FFK var ute i Europa...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 des 06, 21:22
Endret: 06 des 06, 21:24
Opprinnelig postet av danan2
Enig med dokka. De fleste av dere som diskuterer her er ikke engang på kampene og støttær guttane.

Saklig... veldig saklig!

Dersom du ikke har noen bedre argumenter, så er det kanskje like greit å ikke si noe?

Det er faktisk mulig å stå selv om det er seter der, og det har ikke kommet et godt argument imot dette. Jeg gjentar; Man klarer det i England (og de fleste andre steder i Europa), så hvorfor skal vi ikke klare det i Fredrikstad? Det klarer du ikke å svare på.

"Free riders" kommer uansett om det er seter der eller ei. De kommer på grunn av prisen - ikke på grunn av setene.

Dessuten tviler jeg sterkt på at man får 1200 hoppende, sprettende og syngende supportere allerede til året. Og hva med den dagen man faktisk har det? Hva skal man gjøre da? Rive ned resten av stolene på kortsiden?

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 06 des 06, 22:41

Jeg har forstått det sånn at de som gjerne vil ha seter på ståplass (et paradoks...) er bekymret for kapasiteten ved internasjonale kamper. Jeg er så heldig å ha sett FFK i E-cup i 1984, sammen med 2610 andre. Det var god plass, og det er det som oftest når norske lag spiller E-cup. Lite atraktive motstandere midt i uka, og det er vel bare RBK som har trukket fulle hus i E-cupen. Og det vil fortsatt bli spilt forsvinnende få internasjonale kamper på Nye Stadion i forhold til ligakamper. Vi mister altså 4-500 plasser pr trøtt ligakamp, med forhåpentligvis fulle hus, fordi man vill ha max internasjonal kapasitet i de spennende internasjonale oppgjørene med Robotnicky og Metalurgs. Og ikke kom trekkende med Milan og Liverpool... Jeg tror det ikke før jeg får se det, for UEFA har gjort nåløyet trangere de siste årene for små lag, og 19 nye land siden 1984 gjør ikke saken lettere. Er det riktig å miste en årlig kapasitet på 5000 pga av litt europacup? Og det er riktig at man står i England, selv om det kun er sitteplasser. Men det er ikke lov å stå, og det er det ikke på sitteplasser i Norge heller. Forbudet mot ståplasser kom med Taylor-rapporten, og ikke fordi britiske supportere ville det. De vil ha tilbake de rene ståplassene, men nye, sikre ståplasser, ikke det overbefolkete, bratte faenskapet de hadde før. Stand Up Sit Down heter organisasjonen som jobber for den gode sak, som 91% av de spurte i en undersøkelse blandt engelske fotballfans støttet. Det er heller ikke noe internasjonalt forbud mot rene sitteplasser, untatt på de Britiske øyer. VM-stadion i Dortmund, ny, flott, moderne, har rundt 26000 rene ståplasser, helt frie fra seter og dritt. Schalke har 16000 på sin Weltins Arena, med heldekkende tak og fine saker ellers. I Tyskland tar klubbene hensyn til hva tilhengerne mener, og mens stemningen på kampene i England har dalt, er den enorm i Tyskland. Vi skal være glede for at klubben tar hensyn til det en del av oss vil ha, nemlig en ren og ubesudlet ståtribune. Jeg synes det er noe ordentlig dritt å kjenne seter i knehasene og forann og bak. Mot VIF i cup`en var jeg så uheldig å havne i et ras, kom masse kreisi folk som kom ramlende ovenfra. Det var like før benet knakk, men jeg fikk hoppet litt hekk nedover, så det gikk bra. Håper det gikk bra for de som fikk 125 kg full Jon over seg, også. Seter er farlige når folk står, noe Stand Up Sit Down også poengterer. Og det blir tusener på tusener av sitteplasser på nye Stadion, så hvorfor misunne oss våre ståplasser? Sitte i pausa? Sliten i knea? Jeg har røkelunge, røkeben og åreknuter, men til og med jeg orker å stå i pausa. Skamme seg, unge freske folk!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 07 des 06, 10:58
uTEN AT jeg skal tråkke på noen tær her men ... Hvor mange av Dere som stiller spørsmålet vedr. ståplass på PH feltet har tenkt å stå der ?  Vi som har tenkt å gjøre det har bestem oss for å få rent ståplass og slik er det.. hvorfor skal vi altid trekke noe negative ting ut av dette. grunnen er rett og slett at vi VIL HA stående og syngende suppoertere der og med seter blir det lett at folk setter seg ned vel....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 des 06, 11:22
Endret: 07 des 06, 11:25
Opprinnelig postet av Klokan
Vi som har tenkt å gjøre det har bestem oss for å få rent ståplass og slik er det.. hvorfor skal vi altid trekke noe negative ting ut av dette. grunnen er rett og slett at vi VIL HA stående og syngende suppoertere der og med seter blir det lett at folk setter seg ned vel....

Tja, man kan jo stille et spørsmål ved dette også. Jeg har respekt for avgjørelsen dersom flertallet i Plankehaugen faktisk vil ha et rent ståfelt uten seter, men når man tenker tilbake og husker at ca de samme 40-50 menneskene som tok denne avgjørelsen også stemte for å plassere Plankehaugen på kortsiden, så kan man jo lure på om flertallet faktisk vil ha en ståplass uten seter på kortsiden. Det virker nemlig som om at flertallet ville plassere Plankehaugen på langsiden.

Men skal man først ha ståplasser uten seter, så er det enda godt at dette ble et felt på kortsiden.

PS! Jeg tror ikke folk synger noe mer av å stå. Ja, de står, men dersom de tidligere ikke åpnet kjeften, så tror jeg ikke de kommer til gjøre det nå på et rent ståfelt heller. "Free riders" vil alltid være et problem som nevnt over - de kommer på grunn av pris og ikke på grunn av setene.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5398

Lagt til: 07 des 06, 11:34
Nå ble ikke dette bestemt på samme møte hvor plasseringen av Plankehaugen ble bestemt, men mye tidligere, og da etter at Lars Thoresen blant annet hadde postet her inne for å høre hva folk ville

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 des 06, 11:47
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Jeg har forstått det sånn at de som gjerne vil ha seter på ståplass (et paradoks...) er bekymret for kapasiteten ved internasjonale kamper. Jeg er så heldig å ha sett FFK i E-cup i 1984, sammen med 2610 andre. Det var god plass, og det er det som oftest når norske lag spiller E-cup. Lite atraktive motstandere midt i uka, og det er vel bare RBK som har trukket fulle hus i E-cupen. Og det vil fortsatt bli spilt forsvinnende få internasjonale kamper på Nye Stadion i forhold til ligakamper.
Dette er et godt argument, men det er lov å håpe i det lengste (selv om du ikke tror det skjer) at vi får en mer attraktiv motstander. Dessuten er vel dette også ment som en langsiktig tenking. Har man ambisjoner, så har man ambisjoner - urealistiske eller ei! Vi skal i Champions League! ;)
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Vi mister altså 4-500 plasser pr trøtt ligakamp, med forhåpentligvis fulle hus, fordi man vill ha max internasjonal kapasitet i de spennende internasjonale oppgjørene med Robotnicky og Metalurgs. (...) Er det riktig å miste en årlig kapasitet på 5000 pga av litt europacup?
Dersom de 400 ståplassene blir utslagsgivende for billettinntektene i løpet av sesongen, så bør klubben snarest sette igang utbyggingen av stadion. Da har man feilkalkulert et eller annet sted. Jeg tror ikke de ekstra 400 plassene vil bli utslagsgivende gjennom tippeligasesongen og da blir det feilvendt å ta høyde for det på denne måten. Det er kun et fåtall av kampene som vil bli utsolgt, og 16. mai mot Vålerenga kunne vært en slik dag.

Se på Rosenborg, de har gjort det den motsatte veien: 16. mai i fjor så søkte de om dispensasjon for å gjøre om nedre adressa til et ståfelt for akkurat denne kampen. Det viste seg å være lurt, da det kom flere tilskuere enn kapasiteten på stadion tilsier (sitteplasser). Til alle andre kamper - som heller ikke er stappa fulle i Trondheim - så har de seter på nedre adressa.

På denne måten, så unngår de å måtte søke dispensasjon til hver eneste Europacupkamp. Dersom Fredrikstad ikke får dispensasjon, så mister man faktisk 800 sitteplasser (de 1200 ståplassene) til en slik kamp.

Nå er vel jeg uansett av de som mener at vi burde bygd en større stadion allerede og tatt høyde for de fremtidige "kapasitetkravene" i Europacupkamper. Jeg ser ikke et eneste argument for at Start og Kristiansand skal ha en større stadion enn Fredrikstad. Dessuten har de ved hjelp av to tribunenivåer (som selvfølgelig ikke er heeelt 100% ideelt for "hoppende og syngende supportere" fått plass til mange flere vip-bokser mellom nivåene enn på nye Fredrikstad stadion uten at det ser helt forferdelig ut. Stadion deres ser fortsatt veldig intim ut selv med to nivåer.
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Og det er riktig at man står i England, selv om det kun er sitteplasser. Men det er ikke lov å stå, og det er det ikke på sitteplasser i Norge heller.
Det er ikke lov å stå, men man gjør det likevel og det fungerer greit. Det er ikke lov å kjøre langturer med buss uten å bruke setebelte heller, men hvor mange er det som faktisk har på seg beltet?
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Vi skal være glede for at klubben tar hensyn til det en del av oss vil ha, nemlig en ren og ubesudlet ståtribune. Jeg synes det er noe ordentlig dritt å kjenne seter i knehasene og forann og bak.
Det er jeg enig i. Det er hyggelig at klubben tar hensyn til Plankehaugens ønsker, men jeg argumenterte mot dette tidligere og står for det den dag i dag. Du er høy, Syversen, men ikke så bred verken foran eller bak til at du burde kjenne setene i knehasene. I så fall tror jeg det kan bli en riktig så hyggelig og intim affære for deg når man trykker inn 400 ekstra tilskuere fremfor 800 seter som gir deg litt mer luft rundt deg.

Men når alt kommer til alt, og det er det viktigste, så får vi uansett et intimt og utrolig særegent stadion. Nye og langt mer moderne fasciliteter blir det "okke som" og da er noen ståplasser her, noen stygge vip-bokser der og stolper både her og der, egentlig bare småsaker å irritere seg over.

Jeg gleder meg til sesongen 2007 på nye Fredrikstad stadion!

Det er altfor lenge til sesongstart...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 des 06, 11:51
Endret: 07 des 06, 11:56
Opprinnelig postet av Rey
Nå ble ikke dette bestemt på samme møte hvor plasseringen av Plankehaugen ble bestemt, men mye tidligere, og da etter at Lars Thoresen blant annet hadde postet her inne for å høre hva folk ville

Nei, jeg vet det ikke var på nøyaktig det samme møte, men jeg regner med at dette var en sak på et lignende møte med et fåtall av Plankehaugens medlemmer til stede. Dersom det ikke var et møte i det hele tatt, så kan man i alle fall ikke påstå at flertallet av Plankehaugen ville dette?

For øvrig de diskusjonene som var her på ffksupporter.net, så var det i alle fall ikke solid overvekt av folk som ville av ståplasser uten seter. Det er mange i begge leire.

Men, men, nok om dette fra min side. Bestemt er bestemt og verden går videre.

Er det noen som kan ta noen nye bilder av stadion?

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 des 06, 12:23

hehe det som er morsomt her inne er at enkelte har noe og klage på uansett hvordan spillere vi hadde fått eller hvordan den nye stadion blir.fra og være et bunnlag i tippeligaen både når det gjelder på og utenfor banen,til at vi nå tar flere steg opp med ny fet stadion,uefacup og en bedre administrasjon.hadde vi bygd en stadion med 20000 plasser,fri bar til alle samt drogba så hadde folk klaget allikevel

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 des 06, 12:26
Opprinnelig postet av paco
hadde vi bygd en stadion med 20000 plasser,fri bar til alle samt drogba så hadde folk klaget allikevel

Med fri bar, så tror jeg de færreste hadde holdt kjeften lukket ja

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 des 06, 14:03

Holters,

kjeften hadde ikke vært lukket, men åpne for inntak så lenge de klarte å holde den åpen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 33 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340