Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor ikke Eggen og Ahlsen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 14 nov 05, 10:57
Drillo etterlyser flere ganger at kritikker som rettes mot treneren skulle vært rettet mot alle, da de angivelig var tre om (u)gjerningen. Nøyaktig det samme har jeg gjort hele denne tiden. Hvorfor har ikke de også blitt holdt ansvarlige? Meningsløst!

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 14 nov 05, 11:14
Det har blitt en "trend" at Drillo og Mokkelbos har fått ansvaret for alt som er negativt, men Eggen har fått ansvaret for det som går bra. Etter Drillo sin tid som landslagssjef ble det til at de som ville ville ha mer underholdende fotball var i mot hans taktikk. En del store utenlandske fotball personligheter fyrt også opp rundt dette. Derfor oppfattet mange at man hadde mer kredibilitet om man kritiserte Drillo. Her i byen er det mange bedrevitere som oppfatter seg som fotballeksperter, og derfor ukritisk henger seg  på denne trenden.  Dette antageligvis for å styrke et litt skjørt ego. I dag ser man at flere store lag spiller tilnnærmet på denne måten fordi det er mest effektivt og fordi resultatene teller aller mest(jfr Hellas i sist EM).

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 14 nov 05, 11:21
Opprinnelig postet av kanogvetalt
I dag ser man at flere store lag spiller tilnnærmet på denne måten fordi det er mest effektivt og fordi resultatene teller aller mest(jfr Hellas i sist EM).

Meget bra poengtert, og fint eksempel med Hellas. Syns du går litt hardt ut når du rakker ned på folk ang deres "skjøre" ego som du skriver. Men jeg er forøvrig helt enig i at det fort ble en trend å legge skylda på Drillo og Mokkelbost da ting ikke gikk vår vei. Det er enklere å slenge seg på en slik trend fordi det gir enkle svar. Mange mennesker gidder dessverre ikke å sette seg nok inn i ting for så å få et klart og korrekt svar på deres eventuelle problem. Et typisk eksempel på dette er fremmedfrykt. Men der stopper jeg for ikke å skli helt ut.

---------------------------

Dagfinn Enerly i våre hjerter!


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 14 nov 05, 12:23
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det har blitt en "trend" at Drillo og Mokkelbos har fått ansvaret for alt som er negativt, men Eggen har fått ansvaret for det som går bra. Etter Drillo sin tid som landslagssjef ble det til at de som ville ville ha mer underholdende fotball var i mot hans taktikk. En del store utenlandske fotball personligheter fyrt også opp rundt dette. Derfor oppfattet mange at man hadde mer kredibilitet om man kritiserte Drillo. Her i byen er det mange bedrevitere som oppfatter seg som fotballeksperter, og derfor ukritisk henger seg  på denne trenden.  Dette antageligvis for å styrke et litt skjørt ego. I dag ser man at flere store lag spiller tilnnærmet på denne måten fordi det er mest effektivt og fordi resultatene teller aller mest(jfr Hellas i sist EM).


Med ditt nick, bør du vel være veldig forsiktig med å snakke om å styrke et skjørt ego.....

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 nov 05, 17:14
I år har faktisk Drillo vært hovedansvarlig og øverste sportsjef, så derfor går det på han........ Helt naturlig det............ 

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 nov 05, 17:21
Dessuten hvorfor er dere ute etter Eggen hele tiden kanogvetalt og idoform?      Fordi han har to opprykk, reddet mirakuløst plassen ifjor til tross for at vi ble dømt nedenom og hjem av samtlige fotballeksperter, og kom inn som hovedtrener i år når 4 kamper gjennsto 2 seire og 2 uavgjort......... Hvorfor?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 14 nov 05, 18:33
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Dessuten hvorfor er dere ute etter Eggen hele tiden kanogvetalt og idoform?      Fordi han har to opprykk, reddet mirakuløst plassen ifjor til tross for at vi ble dømt nedenom og hjem av samtlige fotballeksperter, og kom inn som hovedtrener i år når 4 kamper gjennsto 2 seire og 2 uavgjort......... Hvorfor?


Er ikke ute etter noen jeg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 14 nov 05, 20:11
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Dessuten hvorfor er dere ute etter Eggen hele tiden kanogvetalt og idoform?      Fordi han har to opprykk, reddet mirakuløst plassen ifjor til tross for at vi ble dømt nedenom og hjem av samtlige fotballeksperter, og kom inn som hovedtrener i år når 4 kamper gjennsto 2 seire og 2 uavgjort......... Hvorfor?


Samme spør jeg meg! Virker som en enda klarere trend å absolutt skulle støtte drillo og få fram at Eggen var like skyldig.... Han var ikke hovedtrener! Hadde han vært hovedtrener å drillo assistent, så ville saken vært annerledes! 
Når det er sagt, så har faktisk Eggen resultater i FLENG å vise til, det har ikke han andre!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 14 nov 05, 21:39
Hvorfor jage syndebukker som kan "tas" i det hele tatt?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 14 nov 05, 22:26
At frekkrikk og bedreviteren ikke skjønner, er vel gammelt nytt. Vil bare si at jeg aldri har prøvd å gi noen skylden i det hele tatt, men HVIS noen skal ha skylden er det vel ikke mer enn rett og rimelig at alle ansvarlige får sin "del"? Å si at Drillo ikke har resultater å vise til er i beste fall idiotisk, mer som patetisk. Sannheten er vel at det er enkelte andre som ikke har all verdens å vise til?

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 14 nov 05, 22:30
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
At frekkrikk og bedreviteren ikke skjønner, er vel gammelt nytt. Vil bare si at jeg aldri har prøvd å gi noen skylden i det hele tatt, men HVIS noen skal ha skylden er det vel ikke mer enn rett og rimelig at alle ansvarlige får sin "del"? Å si at Drillo ikke har resultater å vise til er i beste fall idiotisk, mer som patetisk. Sannheten er vel at det er enkelte andre som ikke har all verdens å vise til?


frekkrik med en k takk Men hvem siktet du til som ikke har resultater a?!?!

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 14 nov 05, 22:33
Hehe, litt morsom ævv. Det får du nesten gjette deg til, sjekk stat`s.

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 14 nov 05, 22:41
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
At frekkrikk og bedreviteren ikke skjønner, er vel gammelt nytt. Vil bare si at jeg aldri har prøvd å gi noen skylden i det hele tatt, men HVIS noen skal ha skylden er det vel ikke mer enn rett og rimelig at alle ansvarlige får sin "del"? Å si at Drillo ikke har resultater å vise til er i beste fall idiotisk, mer som patetisk. Sannheten er vel at det er enkelte andre som ikke har all verdens å vise til?


Drillo har resultater å vise til med landslaget. Drillos på nittitallet er vel det beste vi noen gang har opplevd med landslaget. Selv om landslagsspillerne i dag er bedre spiller for spiller (kanskje...) klarer vi ikke å få den samme gløden og trøkket som Drillos hadde. Ære være Drillo for det.

Men som klubbtrener har ikke Drillo mye å vise til dessverre. Heller ikke i Fredrikstad. Skulle han vært med videre i FFK, ville han nok gjort det mye bedre i sin nye, tiltenkte rolle enn som hovedtrener. Kampanalyse og taktikk har han greie på. På det menneskelige plan er han vel ikke best i klassen.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 15 nov 05, 09:26
Synes det er merkelig at vi bytter ut en trener som så vidt klarte å holde oss i Tippeligaen med en annen som har gjordt akkurat det samme. To nesten like sesonger i Tippeligaen. Selv om vi var best på våren i år og høsten i fjor. Jeg lurer fælt på hva som skal bli så mye bedre nå som Eggen jr. tar over igjen? En av feilene som Drillo gjorde var å ikke kvitte seg med det forrige trenerteamet. Skulle kommet inn med sine egne folk. Grunnen til dette var vel at Drillo ikke hadde anledning til å følge alle treninger. Drillo har ikke gjordt det dårligere i år enn jr. gjorde det i fjor.
Når det buttet som værst så ble ikke Eggen med inn i garderoben i pausen engang. For en sleip ål. Alle med litt omløp i topplokket skjønte hva det gikk ut på. Distansere seg fra problemene. Og han lyktes faktisk. De fleste gikk på det der. Eggen kom ut av det hele hvit som snø. En utrolig prestasjon. Det kunststykket klarte han også med Glenn Rostad i sin tid. Fra og ha vært på alt av treninger og kamper, uttalt seg til media under hele vårsesongen, går han plutselig rundt på matta i pausen. Merkelig holdning. 
Jørgen Pettersen var en av FFKs største talenter før Eggen kom. Forsvant fra FFK med null selvtillit. 
Håkan Söderstjerna var veldig nære en svensk landslagsplass før han kom til FFK. Forsvant fra FFK uten å utrettet noe som helst.
Tero Koskela har vært innom det finske landslaget. Fikk ikke til noe som helst i FFK.
Welton Melo. Er det noen tvil om ferdighetene? Jada, han hadde tilpassningsproblemer og kona trivdes ikke. Hvem har ansvaret for det?
Olof Watson forsvant bitter på FFK. Er nå tilbake i Tippeligaen med Odd. Spiller seg mest sannsynlig inn på laget. Gutten bryr seg kun om fotball. Trente og holder på med ball konstant. Må bli noe av den gutten. 
Markus Ringberg. Selve guden. Kom fra ingenting og spilte seg inn i FFKs historie for alltid. Der skal Eggen ha kred fordi han fant gutten. Kommer aldri til å tilgi de ansvarlige for at de lot han gå til Felleskjøpet.
Roger Risholt. En sær jævel fra sørlandet. Det må være plass til sånne også. For en fighter. Ikke lurt å la han gå og gratis ikke minst.
Bjørnar Johannessen. Er han dårligere enn de andre vi har hatt ved siden av Brenne? Ikke f... Kjempegutt. En evighetsmaskin på midten som scorer en del mål.
Det er sikkert flere her som jeg har glemt.
Synes det er utrolig at Eggen ikke er ivrigere på overgangsmarkedet allerede. VIF har allerede sikret seg to forsterkninger. LSK har lagt inn bud på Occean. Er Eggen fornøyd med det vi har?

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 nov 05, 11:33
Opprinnelig postet av stenhard
Det kunststykket klarte han også med Glenn Rostad i sin tid. Fra og ha vært på alt av treninger og kamper, uttalt seg til media under hele vårsesongen, går han plutselig rundt på matta i pausen. Merkelig holdning.

Hva!? Rostad og Eggen har da aldri trent FFK sammen. Eggen tok jo over etter Rostad. Det var en periode snakk om at Rostad skulle bli med som assistent, men Eggen fikk isteden lurt med seg Ahlsen. Rostad forsvant til en eller annen klubb i Indre-Østfold (var det Rakkestad?) og senere Lisleby.

Opprinnelig postet av stenhard
Jørgen Pettersen var en av FFKs største talenter før Eggen kom. Forsvant fra FFK med null selvtillit.

En merkelig påstand. Jørgen Pettersen var en middels spiss da Eggen kom til FFK som virket å stagnere, etter mitt syn uten det store potensialet i den posisjonen. Der gjorde Eggen en geni-strek ved å omskolere ham til midtstopper. Sesongen etter spilte han fast i midtforsvaret sammen med Tore P og var glimrende. Han spilte også fast i 1. divisjon. Der var han litt opp og ned, mens han spilte hele vårsesongen som midtstopper i Tippeligaen. Er ikke det å gi ham tillit? Han spilte jo flere kamper under Eggen i 2002 enn under Rostad i 2001 også!

Opprinnelig postet av stenhard
Håkan Söderstjerna var veldig nære en svensk landslagsplass før han kom til FFK. Forsvant fra FFK uten å utrettet noe som helst.

Det var han strengt tatt ikke. Han hadde vel nylig spilt for en klubb i Singapore (bakgårdsfotball) og den eneste klubben, foruten FFK, som ønsket ham til seg var AB København (spiller vel på nest øverste nivå i Danmark). Ingen klubber i Allsvenskan. At han gjorde det så utrolig bra der er overdrevet. Han var en "hit" en vårsesong, that`s it. Dessuten har han vært plaget av skader store deler av FFK-perioden. Skal kanskje skylde på Eggen for det?

Opprinnelig postet av stenhard
Tero Koskela har vært innom det finske landslaget. Fikk ikke til noe som helst i FFK.

Det har han da absolutt ikke vært! Du lot deg sikkert lure av Harry Hansen sine uttalelser om at han konkurrerte om samme plass som Jari Litmanen på landslaget, og at det var hovedgrunnen til at han ikke var med der. Sprøyt.

Opprinnelig postet av stenhard
Roger Risholt. En sær jævel fra sørlandet. Det må være plass til sånne også. For en fighter. Ikke lurt å la han gå og gratis ikke minst.

Her mener jeg Eggen gjorde en stor prestasjon. Hentet en ung og "sær" fotballspiller fra sørlandet som ingen visste noe om. Gav han tillit og bygde opp en spiller som etter hvert ble en profil i Tippeligaen og står nå bokført med 3 landskamper. At Risholt har vært skadeplaget denne sesongen og ikke fant seg til rette under Drillo sin filosofi er kanskje Eggen sin feil?

Opprinnelig postet av stenhard
VIF har allerede sikret seg to forsterkninger. LSK har lagt inn bud på Occean. Er Eggen fornøyd med det vi har?

Herregud... Er du seriøs? Sesongen er akkurat slutt og du begynner å mase om at Eggen er fornøyd fordi vi ennå ikke har hentet inn nye spillere. Og FFK er ikke VIF. Eggen har klart og tydelig sagt at de vil forsterke laget, spesielt på keeperplass og defensivt, men det er jo ikke akkurat vanlig at man gjør det i løpet av de første ukene overgangsvinduet åpner!

Det siste utsagnet ditt sa egentlig utrolig mye om hvor enkel din argumentasjon er.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 15 nov 05, 12:17

Fint å se du legger ned så mye tid, Costanza. Forsatt nok og ta av ser jeg. Det er vel få her inne som får deg til å klapre hissigere på tastaturet enn mine særdeles enkle argumentasjoner.. Deilig å vite at jeg forsatt har det. Du fant ikkeno du var enig i da eller? Da er vel ting som det skal være. Holters kommer nok til etter denne han da eller? Sikkert. Hva du synes om Jørgen Pettersen bryr jeg meg ikke nevneverdig om. Dette er min mening og jeg mener at han kunne ha utviklet seg til en stopper i Tippeligaen av høyt kaliber. Det hele handler om tillit og veiledning. 
Det var ikke mange dagene siden at Eggen gikk ut å sa at det ikke ble noen store kjøp og at de hadde god tid. Leser du ikke aviser? MacDonald og Garro skulle leies ut til USA. Dette avkrefter Moklebost nå. 
En ting til: Hadde aldri sitert en idiot som Ivar Hoff

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 nov 05, 12:35
Opprinnelig postet av stenhard

Fint å se du legger ned så mye tid, Costanza. Forsatt nok og ta av ser jeg. Det er vel få her inne som får deg til å klapre hissigere på tastaturet enn mine særdeles enkle argumentasjoner.. Deilig å vite at jeg forsatt har det. Du fant ikkeno du var enig i da eller? Da er vel ting som det skal være. Holters kommer nok til etter denne han da eller? Sikkert. Hva du synes om Jørgen Pettersen bryr jeg meg ikke nevneverdig om. Dette er min mening og jeg mener at han kunne ha utviklet seg til en stopper i Tippeligaen av høyt kaliber. Det hele handler om tillit og veiledning. 
Det var ikke mange dagene siden at Eggen gikk ut å sa at det ikke ble noen store kjøp og at de hadde god tid. Leser du ikke aviser? MacDonald og Garro skulle leies ut til USA. Dette avkrefter Moklebost nå. 
En ting til: Hadde aldri sitert en idiot som Ivar Hoff



Utifra innleggene deres i denne tråden, uten og ta stilling til hvem av dere som har rett, virker Constanza fotballfaglig å være flere divisjoner over deg stenhard

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 15 nov 05, 14:44
Opprinnelig postet av stenhard

Fint å se du legger ned så mye tid, Costanza. Forsatt nok og ta av ser jeg. Det er vel få her inne som får deg til å klapre hissigere på tastaturet enn mine særdeles enkle argumentasjoner.. Deilig å vite at jeg forsatt har det. Du fant ikkeno du var enig i da eller? Da er vel ting som det skal være. Holters kommer nok til etter denne han da eller? Sikkert. Hva du synes om Jørgen Pettersen bryr jeg meg ikke nevneverdig om. Dette er min mening og jeg mener at han kunne ha utviklet seg til en stopper i Tippeligaen av høyt kaliber. Det hele handler om tillit og veiledning. 
Det var ikke mange dagene siden at Eggen gikk ut å sa at det ikke ble noen store kjøp og at de hadde god tid. Leser du ikke aviser? MacDonald og Garro skulle leies ut til USA. Dette avkrefter Moklebost nå. 
En ting til: Hadde aldri sitert en idiot som Ivar Hoff



Du må tåle at noen har andre meninger enn deg, vet du. Ihvertfall når noen klarer å argumentere for sine meninger.

Jørgen Pettersen har jo knapt spilt for Stabæk i førstedivisjon i år. Han var bra for oss sammen med Tore P i 2. div, grei i første, men i TL holder han ikke mål dessverre.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 15 nov 05, 15:14
Hva er det jeg ikke tåler. Klart at alle må ha sin mening. Det jeg skrev er min mening her og nå. Ikke sikkert jeg mener nøyaktig det samme neste uke. Jeg mener at Eggen ikke klarer å forvalte talenter. De må komme ferdig. Skal bli veldig spennende å se om Mackie og Tarik får de sjansene de fortjener under Eggen.
Jeg mener at FFK skulle fått en ny trener nå. En som kan ta det neste steget for oss. Det blir feil å si at vi er blitt ett etablert Tippeligalag ennå. Vi har vært oppe i to sesonger og klart oss med ett nødskrik begge ganger.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 nov 05, 15:18
Jeg påpekte bare de faktiske feilene i ditt innlegg, stenhard. Det er greit at du mener Eggen har klare svakheter (det kan jeg for så vidt være enig med deg i), men følte det var riktig å kommentere at flere av momentene du brukte for å bygge opp under din mening ikke har rot i virkeligheten. Synes det er ufint av deg å svare meg på den måten du gjorde...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f