Husk meg
Brukernavn
Passord

Tribunekultur (2008)

Flat Trådet Nøstet
Side 37 av 37 37

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 05 des 07, 15:55
Opprinnelig postet av Martin_


Neimen for en opplysende, smart og allvitende person du er Jørn? Vi trenger jo ikke wikipedia eller andre leksikon når man har deg?

Tror du bør lese den meget kompliserte toruters tegneserien engang til, og kanskje forstår du den også. Jeg synes hvertfall den var morsom.


Jeg ser på tegningen og "skjønner" vel den men skulle ønske at jeg viste hva teksen sa også. Noen som kan lese det og kan gjengi teksten på norsk?

Regner med at det har noe med supporterkultur å gjøre siden det havnet i denne tråden. Er det slik at det er forbud mot bluss i de fleste andre europeiske landene også? i så fall, hvordan håndteres brudd på reglene andre steder?

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 08 des 07, 15:53

Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Her driter du jo ut deg selv Martin! Det er jo akkurat derfor slike bluss er laga!


Neimen for en opplysende, smart og allvitende person du er Jørn? Vi trenger jo ikke wikipedia eller andre leksikon når man har deg?

Tror du bør lese den meget kompliserte toruters tegneserien engang til, og kanskje forstår du den også. Jeg synes hvertfall den var morsom.

 

Her må jeg si meg enig med Martin. Jeg skjønner ikke språket, men meningen og pointet kommer vel tydelig frem. Ja, den var morsom.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 11 nov 07, 17:37
Opprinnelig postet av Rey
Også spennende å se hvordan bøtene blir

Det der hadde faktisk vært morsomt om noen tok tak i. Kanskje man hadde tvunget frem at NFF som arrangementansvarlige måtte betale en bot, hvor penga hadde gått til et veledig formål. :))

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5528

Lagt til: 11 nov 07, 17:39
Snakker om å drite seg ut. Med skjerf foran ansiktet så man ikke skulle bli gjenkjent. Håper LSK rydder i egne rekker.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 31 okt 07, 23:07
Endret: 01 nov 07, 05:15

Opprinnelig postet av Liraren
Radoslaw ser jeg feil eller er det nazist flagg de veiver rundt med? Har sett en del hooligans bilder fra polen og får inntrykk av at de fleste er nazister og rasister? Kan du rette opp inntrykket mitt, eller stemmer dette?

Et kort svar til deg, Liraren;

Nasjonalismen står sterkt i Polen. Rasisme er et utbredt fenomen.

Dette må dog, av forståelige grunner, ikke forveksles med nazisme.

____________________________________________________ 

Edit:

Wisła Kraków - Legia Warszawa

Litt mer av stemningen på tribunene, (modererte versjoner);

http://pl.youtube.com/watch?v=1nzClBba5uA

http://pl.youtube.com/watch?v=7i51EZTtrBU

Forstår ikke at man fjerner de mest "interessante" sekvensene.  

Forøvrig dårlig lyd og bilde.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

Cechuje nas pojęcie, którego wy nie znacie
Dzisiaj wrogu, wczoraj bracie
Wierność

Wisła Kraków, moja miłość na wieki


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 24 okt 07, 12:14
Endret: 24 okt 07, 12:16
Opprinnelig postet av Husgutt
Du er ganske lavpanna Rasle, hvis du tror jeg har sammenlignet noen med nazister. Jeg snakker om prinsipper.  Det er da hårreisende å påstå at det å kjempe for våre meninger er håpløst fordi flertallet mener noe annet.. Hadde flertallet ment det samme som oss, hadde vi ikke hatt noe å kjempe for!



Hvis jeg tror? Det står da svart på hvitt et par sider tilbake.
Er det virkelig så hårreisende? Mener du virkelig at det er riktig å prøve å presse på folk en kultur som store deler av publikum, klubben selv, NFF og politi ikke ønsker?

Hvordan kan dere mene at dere støtter klubben når de sier at de ikke ønsker deres kultur? Er ikke det å gå i mot klubben?


Til mod: Du må gjerne starte en ny tråd vi kan diskutere i. Jeg er enig i de som synes at dette i utgangspunktet er en fin tråd og ikke bør ødelegges av diskusjon.
 
 
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 okt 07, 15:03
Opprinnelig postet av Liraren

Håper samtlige i eliteserien driter i blusseforbudet så kanskje nff fortstår at bøter ikke hjleper og de kan gjøre en visuell støtte lovlig

 Bluss er en selvfølge for meg når det gjelder tribunekultur! Og det kommer det alltid til og være. Det jeg ser som positivt er at det er flere og flere som deler det synet med meg. Hva er problemet?

Ja, og i mellomtiden betaler dere selvfølgelig bøtene som blir gitt for ulovlig blussing? Det ville jo vært for dumt om andre (FFK) skulle betale bøter for noe dere gjør. Ikke sant?

Lurer på om bluss ville fortsatt å være en selvfølge for deg om du måtte betale for moroa... Fra 5000 til 10000 kroner er vel vanlig bot for ulovlig blussing?


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 22 okt 07, 16:41
Opprinnelig postet av Martin_
MYE bra tribunekultur rundt om det norske land, bluss pA flere steder, men ARETS pyro av Ultras Nidaros.  Vakkert!!!

LSK - RBK 
12 bluss og rundt 30-40 röykbomber fyrt pä Äräsen. Fantastisk! Dette er noe annet enn pingleblussingen til BRH!


Og hva tror du blir resultatet av dette? Bøter til både RBK og Lillestrøm. Skjønner ikke hva som er så (sitat) "Fantastisk!" med det?
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1



Flat Trådet Nøstet
Side 37 av 37 37

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340