Husk meg
Brukernavn
Passord

Tribunekultur (2008)

Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 36 16

fanatic_so_what

Knøttespiller

Ble medlem: 26 aug 07
Innlegg: 44

Lagt til: 05 sep 07, 14:09
Opprinnelig postet av Rey
Du kan vel ikke påstå at det er veldig forsvarlig å fyre opp bluss i en folkemengde med den ustabile vinden som var på Nadderud?


Er enig at vinden den dagen gjorde det mindre forsvarlig, men jeg snakket på generelt grunnlag.

Jeg står ved at bluss burde brukes myeee mer og at forbudet bør fjernes

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 sep 07, 16:32
Opprinnelig postet av fanatic_so_what
wow..please..hva er d som er så farlig m bluss?


Klarer du virkelig ikke å se hva som er farlig med bluss? Hva om den/de som tenner blussen feks mister kontrollen og "sikter" mot ansiktet på noen?
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


fanatic_so_what

Knøttespiller

Ble medlem: 26 aug 07
Innlegg: 44

Lagt til: 05 sep 07, 17:58
Altså hvis du skal tenke slik så kan du finne farlighet i det meste her i livet.

Det er fullt mulig å blusse på en forsvarlig måte med minimal risiko for skader.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 05 sep 07, 18:42
Yep. På indre bane før kamp. Det er minimal risiko.

Ja, bluss på tribunen er tøft å se på, men så lenge noen tenker så lite at de fyrer opp et bluss i den vinden som var på Nadderud, så er jeg sjeleglad for at NFF har forbud mot uorganisert blussing. Nå skal ikke jeg si hva den personen tenker, men han kan tydligvis ikke ha tenkt så mye på risikoen for de rundt seg. Og når dem ikke tenkte på det på Nadderud, hva får deg til å tro at de vil blusse på en forsvarlig måte en annen gang?

(Jeg sier ikke at det skjedde noe galt på Nadderud på grunn av blusset, jeg sier bare at det kanskje ikke var det mest gjennomtenkte og at det KUNNE ha skjedd noe.)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 sep 07, 18:47
Endret: 05 sep 07, 18:53
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av liraren
Genialt at det ble blussa på stabæk kampen! Keep up the good work!



Genialt å bryte regler? Joda, bluss er fint å se på men det er også farlig. Det er en grunn til at det er forbudt på tribunen.
 

Jaha... Hvilke beviser har du for at det er farlig? Det er utrolig mye som er farlig hvis man bruker et eksempel ut fra titusenvis for ikke å si hundretusenvis av tilfeller.....Må jo være utrolig farlig siden det er påkrevd sikkerhetsutstyr på alle større båter.  At vinden på Nadderud skulle vært et ankepunkt for risikoen er jo det latterlig. Er jo ikke akkurat lite med vind utpå sjøen til tider.

Det er en grunn ja, men den kommer fra resten av fotballverden som tok sine forholdsregler når det var en 100 år gammel tribune, bygd i 100 % tre som brant ned i England pga bluss. Vet ikke med deg, men jeg har egentlig ikke sett så mange falleferdige tretribuner i TL i år....

Hadde det vært lovlig med bluss på tribunen hadde det vært mye lettere å opprettholde sikkerheten. Da kunne man hatt mulighet til å søke om å ta med bluss, og overtredelser ved bruken, som hadde gått utover sikkerheten, hadde ført til utestengelse.

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 05 sep 07, 19:59
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av liraren
Genialt at det ble blussa på stabæk kampen! Keep up the good work!



Genialt å bryte regler? Joda, bluss er fint å se på men det er også farlig. Det er en grunn til at det er forbudt på tribunen.
 

Jaha... Hvilke beviser har du for at det er farlig? Det er utrolig mye som er farlig hvis man bruker et eksempel ut fra titusenvis for ikke å si hundretusenvis av tilfeller.....Må jo være utrolig farlig siden det er påkrevd sikkerhetsutstyr på alle større båter.  At vinden på Nadderud skulle vært et ankepunkt for risikoen er jo det latterlig. Er jo ikke akkurat lite med vind utpå sjøen til tider.

Det er en grunn ja, men den kommer fra resten av fotballverden som tok sine forholdsregler når det var en 100 år gammel tribune, bygd i 100 % tre som brant ned i England pga bluss. Vet ikke med deg, men jeg har egentlig ikke sett så mange falleferdige tretribuner i TL i år....

Hadde det vært lovlig med bluss på tribunen hadde det vært mye lettere å opprettholde sikkerheten. Da kunne man hatt mulighet til å søke om å ta med bluss, og overtredelser ved bruken, som hadde gått utover sikkerheten, hadde ført til utestengelse.


Med alle de lett antennelige kunst stoffer som finnes i tekstiler i dag, sier det seg selv at det ikke er lurt å tenne bluss
i en tett menneske masse.

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 05 sep 07, 20:08

greit at bluss kanskje ikke passer i noen situasjoner, men regelverket er altfor strengt på dette området - det samme med sånne røykbomber ...

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 sep 07, 21:30
Opprinnelig postet av eliot

Med alle de lett antennelige kunst stoffer som finnes i tekstiler i dag, sier det seg selv at det ikke er lurt å tenne bluss
i en tett menneske masse.

Når var sist gang et menneske fikk klære sine antente av et bluss? Jeg bare lurer.... 

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 sep 07, 21:33
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Når var sist gang et menneske fikk klære sine antente av et bluss? Jeg bare lurer....


Noen ganger går det an å tenkte seg hva som KAN skje. Det må ikke alltid skje en ulykke før man handler.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 05 sep 07, 21:56
Endret: 05 sep 07, 21:57
Det ble gitt klarsignal fra vaktene til å bruke bluss, dersom de ble fyrt opp nederst på tribuna og holdt ut mot gjerdet. det var jo også det som skjedde, så jeg skjønner ikke hvorfor både ph-styret og politiet reagerte som de gjorde. personen som fyrte blusset ble kasta ut med en gang, selv om vaktene altså hadde sagt at det var ok.

---------------------------

Frihet for Ultras!


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 05 sep 07, 22:07

Det er bare tett å si at det har blitt gitt klarsignal fra vaktene, det får du ihvertfall meg aldri til å tro på! Hvorfor skulle de si det var greit? De vet jo at klubben blir bøtelagt...


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 sep 07, 22:13
Opprinnelig postet av ajg
Det ble gitt klarsignal fra vaktene til å bruke bluss, dersom de ble fyrt opp nederst på tribuna og holdt ut mot gjerdet. det var jo også det som skjedde, så jeg skjønner ikke hvorfor både ph-styret og politiet reagerte som de gjorde. personen som fyrte blusset ble kasta ut med en gang, selv om vaktene altså hadde sagt at det var ok.


Selv om noen frivillig vakter som er på Nadderud nå og da sier det er greit så betyr ikke det at det er greit likevel. De fleste vaktene er "vanlige folk fra gata" som verken har peiling på regelverket eller som har rett til å tillate ting som går utover regelverket til NFF. Skal man gjøre noe slikt (blussing) må man ta det opp på sikkerhetsmøtet FØR kampen.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 sep 07, 01:39
Endret: 06 sep 07, 01:41
Det er faktisk helt sant. Tro det eller ei. Fikk helt sjokk selv. Er enig i at det var inkompentente vakter som tydeligvis ikke kunne regelverket, men når det er sagt så syns jeg regelverket på det området er helt latterlig, så det er flott at det finnes vakter som "ser litt mellom fingrene"

---------------------------

Frihet for Ultras!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 06 sep 07, 09:43
Opprinnelig postet av becks723

Det er bare tett å si at det har blitt gitt klarsignal fra vaktene, det får du ihvertfall meg aldri til å tro på! Hvorfor skulle de si det var greit? De vet jo at klubben blir bøtelagt...



Vakten som ga klarsignal var en meget profilert vakt i forbindelse med FFKs kamper.  Han hadde muligheten til å konfiskere blusset, men lot dette gå forbi. Utrolig, men sant.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 08 sep 07, 01:21

Ærlig talt kunne ikke dreti mere i om det er en liten risk for at noe kan skje!

Det kan skje noe hvis hele ph feltet hopper også, man kan falleframover og noen blir most. Det er risker med alt her i livet.

---------------------------

Ultras mentalitet
FORZA NFF!!!!!!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 09 sep 07, 12:15
FFK - Hammarby





Ganske nøyaktig 35 riot gear-utstyrte snut foran Hammarbyfansen.  Skulle likt å sett tallene på sikkerhetsoppbudet.



---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 sep 07, 23:01

Håper det blir masse blussing framover. Samme om det er litt risikofylt, noen risker må man ta her i livet!

---------------------------

Ultras mentalitet
FORZA NFF!!!!!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 10 sep 07, 23:11
...og du skal bestemme hvilken risiko andre skal utsettes for?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 sep 07, 23:34
har jeg ikke sagt! Det er en risk i seg selv og stå på feltet. Jeg mener at det ikke er noen større risk og fyre opp bluss bare man gjør det under kontrolerte tilstander!

---------------------------

Ultras mentalitet
FORZA NFF!!!!!!


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 10 sep 07, 23:36
Opprinnelig postet av Liraren
Jeg mener at det ikke er noen større risk og fyre opp bluss bare man gjør det under kontrolerte tilstander!



Og det får man kun gjort før kampen, slik man gjør det nå. Bluss blant publikum vil ALDRI bli kontrollert.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1



Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 36 16

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f