Husk meg
Brukernavn
Passord

Drillo såret av mobbinga i byen!!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 20 okt 05, 18:56
Endret: 20 okt 05, 18:58

På tv2 sporten i dag inrømmet Drillo at han var såret av kritikken og mobbinga fra lokalsamfunnet.

Folk trenger en syndebukk ja, og drillo har blitt det i Fredrikstad desverre. Leit...

---------------------------

Plankehaugen avd kr.sand!!!


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 20 okt 05, 19:14
Det er litt tveegget, det der. Vi glemmer liksom at mennesker i maktposisjoner faktisk er mennesker. De også.

På den annen side vet både Drillo, og alle andre som sier ja til å sitte i en maktposisjon, enten det gjelder som styreleder, styremedlem, direktør, hovedtrener (sic!), eller en annen stilling/verv som innebærer at man både skal fronte en organisasjon, forsvare de valg som blir gjort, framskaffe resultater osv, at det eneste man får høre fra omgivelsene er sur kritikk. Det hører med til stillingen/vervet.
Går det bra, og man gjør en bra jobb, så hører man ingenting.

Når tausheten gjaller, så å si, da vet man at man har gjort en bra jobb. :)

Finner det derfor litt merkelig at Drillo skulle syte i media. Men han ble vel stilt en del ledende spørsmål, kanskje?

På den annen side, også en "Drillo" er et menneske. Og liker dermed å få ros og anerkjennelse. Og synes kritikk er surt.
Det eneste jeg lurer på akkurat nå, er om Mokkelbost er et menneske? Vil helst ikke tro det. :))))

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 20 okt 05, 21:56
Jeg syns det er trist, bare trist.
minner om 80tallet det her...

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 20 okt 05, 22:12
Opprinnelig postet av Brukernavn
Jeg syns det er trist, bare trist.
minner om 80tallet det her...



Herregud, da mann! De har valgt det selv. Hvor teite tror du de er egentlig? Drillo visste meget godt hva han gikk til. Og hva som ville komme av kritikk hvis han ikke leverte varene.

Skjønner ikke hva 80-tallet har med dette å gjøre? Sånn har det vært til alle tider, men nå for tiden hogger vi ikke hodet av dem vi ikke liker. Slik de gjorde i gamle dager, mener jeg. Nå er det mer verbal hodekapping som gjelder. Veldig mye mer humant, spør du meg.
Spesielt for de pårørende... ;)

Og nei, kom nå ikke trekkende med Tumyr og Tønne. Fotball er dog noe annet, og ikke minst (!!!) er ffksupporter.net noe annet enn VG... ;)

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5540

Lagt til: 20 okt 05, 22:44
Endret: 20 okt 05, 22:46
Det tragiske er at kritikken kommer fra personer som har skyhøye forventninger til FFK`s prestasjoner grunnet svært mangelfull fotballkunnskap blandet med stor patriotisme. Når dette gjenntar seg mange nok ganger i allle mulige fora, og er så til de grader usakelig og usmakelig, blir det å regne som mobbing. Hva hensikten er med å kritisere enkeltpersoner(f.eks. KTE, Harry Hansen, Mokkelbost og Drillo) i støtteapparatet i en periode der det er nødvendig at disse har full tillit i spillergruppen er for meg uforståelig. Greit at fotballsupporterene ikke ofte rekrutteres til rakettforskere(singlet det i glass?), men her vises grensesprengende dårlig vurderingsevne. Men målet er kanskje mer å fremheve seg selv enn å støtte FFK? Det ligger i jante-kulturen at man forsøker å fremheve sin egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre(ref tidliger utenlandsproff som siden har tatt feil av grovbrød og marsipanbrød).
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet. Man benytter enhver anledning til å "ta" de man med en fellesbetegnelse kaller  "ledelsen". Er dette et smittsomt kompleks eller bare skikkelig Stalin-kommunisme?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 okt 05, 22:52
Endret: 20 okt 05, 22:52
Opprinnelig postet av Rund
Opprinnelig postet av Brukernavn
Jeg syns det er trist, bare trist.
minner om 80tallet det her...



Herregud, da mann! De har valgt det selv. Hvor teite tror du de er egentlig? Drillo visste meget godt hva han gikk til. Og hva som ville komme av kritikk hvis han ikke leverte varene.

Skjønner ikke hva 80-tallet har med dette å gjøre? Sånn har det vært til alle tider, men nå for tiden hogger vi ikke hodet av dem vi ikke liker. Slik de gjorde i gamle dager, mener jeg. Nå er det mer verbal hodekapping som gjelder. Veldig mye mer humant, spør du meg.
Spesielt for de pårørende... ;)

Og nei, kom nå ikke trekkende med Tumyr og Tønne. Fotball er dog noe annet, og ikke minst (!!!) er ffksupporter.net noe annet enn VG... ;)
jeg tror ikke drillo var klar over at han gikk til en klubb der noen av supportrene ville hetse han.. jeg håper dem som er inblandet i hetsen ser på tabbellen og tenker: kansje støtte hadde forandret noe.. mange vil støtte eggen, men når det er snakk om drillo så er det blankt nei.. gjør meg en tjeneste alle dere.. vi står samlet og hyller drillo like mye som alle andre....

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 okt 05, 23:11

Mobbing skal vi ikke ha noe av......... Når det er sagt, så trenger en del mennesker å lære forskjell på Kritikk og mobbing. Ikke sant Keiko og Kanogvetalt........

 

 


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 20 okt 05, 23:12
Opprinnelig postet av kanogvetalt
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet.


Dette er et trekk ved den norske grunnkulturen, eller hva man skal kalle det, som jeg har stor respekt for. Nettopp dette at nordmenn flest ikke bøyer seg for autoriteter.

Jeg ville ikke kalt det "autoritetshat", det blir litt for sterkt for meg, men kanskje er du inne på noe, likevel.
En typisk nordmann, sett fra en innvandrers forundrede øyne, er en person som ikke lar seg pelle på nesa av verken konge eller prest. En nordmann tør å mene det h*n mener, uansett hvor dumme, eller glupe, disse meningene er. Og lar seg ikke kue av at en eller annen autoritet prøver å fortelle nordmannen hva h*n skal mene.

Dette synes jeg er et sunnhetstegn ved den norske kultur.

Å forlange at folk skal ha kunnskaper om temaet de uttaler seg om, før de uttaler seg, er en tradisjonell hersketeknikk. Å hevde at folk på dette forumet har mangelfulle kunnskaper om fotball, og at det er derfor de er kritiske, ligner svært på en tradisjonell hersketeknikk.

Jeg velger å tro, og er faktisk sikker på at jeg har rett (!), at alle som skriver på dette forumet er nærmest glødende i sitt forhold til FFK, og vil følge klubben gjennom ild og vann. Og at det er derfor vi blir kritiske og angstbiterske når det går dårlig for klubben.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 okt 05, 00:43
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mobbing skal vi ikke ha noe av......... Når det er sagt, så trenger en del mennesker å lære forskjell på Kritikk og mobbing. Ikke sant Keiko og Kanogvetalt........

 

 

kritikk er ikke å hetse.. kritikk er å diskutere med venner om dette ikke åpent lyst nede på stadion... det er hva jeg mener

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 21 okt 05, 00:51
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mobbing skal vi ikke ha noe av......... Når det er sagt, så trenger en del mennesker å lære forskjell på Kritikk og mobbing. Ikke sant Keiko og Kanogvetalt........

 

 

kritikk er ikke å hetse.. kritikk er å diskutere med venner om dette ikke åpent lyst nede på stadion... det er hva jeg mener


Hehe, ja, bra tenkt keiko! Så om jeg går bort til drillo å sier jeg ikke synes han gjør en god jobb fordi JEG synes han ikke får nok ut av spillerne så er det mobbing?!?!?! Er vel ikke akkurat mange som har MOBBET drillo?? Fordi om jeg hater det han gjør å har gjort med klubben, så vil det si at jeg er kritisk, ikke at jeg mobber ham! Hadde jeg gått bort til ham å sagt noe personlig om utseende eller liknende, DA er det mobbing.... 


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 okt 05, 00:57
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mobbing skal vi ikke ha noe av......... Når det er sagt, så trenger en del mennesker å lære forskjell på Kritikk og mobbing. Ikke sant Keiko og Kanogvetalt........

 

 



Det Drillo har blitt utsatt for kan i de fleste tilfeller ikke forklares med noe annet ord enn mobbing, selv om noen av mobberne nå, kanskje med litt dårlig samvittighet, prøver å bortforklare dette med konstruktiv kritikk.
En del av våre supportere, helt opp til de mest sentrale i Plankehaugen har vært i mot Drillo helt siden han ble ansatt i FFK, og mange av dem har aktivt benyttet en hver anledning til å "kritisere" på en måte som ofte har vært opptil og også over grensen til det man kan kalle for mobbing.
Jeg tror nok mange er litt sjokkerte over at en mann som Drillo, som tilsynelatende i enhver situasjon virker totalt uberørt av omverdenen, også kan bli såret og lei seg. Men Drillo er jo også som alle oss andre kun et menneske og det må vi ikke glemme.
Derfor håper jeg at alle supporterne vil hylle Drillo på akkurat samme måte som man vil hylle Eggen, Ahlsen og spillerne, den dagen ny tippeligakontrakt for 2006 er klar. Dette håper jeg også de mest innbitte Drillohaterne vil gjøre, isteden for  å gå rundt å tenke at hvis det går dårlig, ja så er det Drillos skyld, men hvis det går bra, ja så er det på grunn av Eggen og på tross av Drillo.

På søndag mot Lillestrøm, vil det bli et enormt trøkk på stadion. Spillerne vil blø for drakta og yte 100 % og publikum vil også overgå alt av hva vi tidligere har opplevd på stadion, tror jeg. Så la oss da håpe at all denne felles positiviteten vil bidra til at vi står igjen med 3 poeng og at vi vil klare og berge ny tippeligakontrakt til slutt. 


---------------------------

FFK på toppen i 2006


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 21 okt 05, 00:58
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det tragiske er at kritikken kommer fra personer som har skyhøye forventninger til FFK`s prestasjoner grunnet svært mangelfull fotballkunnskap blandet med stor patriotisme. Når dette gjenntar seg mange nok ganger i allle mulige fora, og er så til de grader usakelig og usmakelig, blir det å regne som mobbing. Hva hensikten er med å kritisere enkeltpersoner(f.eks. KTE, Harry Hansen, Mokkelbost og Drillo) i støtteapparatet i en periode der det er nødvendig at disse har full tillit i spillergruppen er for meg uforståelig. Greit at fotballsupporterene ikke ofte rekrutteres til rakettforskere(singlet det i glass?), men her vises grensesprengende dårlig vurderingsevne. Men målet er kanskje mer å fremheve seg selv enn å støtte FFK? Det ligger i jante-kulturen at man forsøker å fremheve sin egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre(ref tidliger utenlandsproff som siden har tatt feil av grovbrød og marsipanbrød).
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet. Man benytter enhver anledning til å "ta" de man med en fellesbetegnelse kaller  "ledelsen". Er dette et smittsomt kompleks eller bare skikkelig Stalin-kommunisme?


Hadde vi ikke lov til å ha forventninger om langt bedre enn nedrykksfare før denne sesongen?? Vi var et av de klart beste lagene sist høst, pluss forsterket stallen vår (eller gjorde vi) Kanskje det er nettopp her vi gjorde feil! Vi forsterket med stallfyll, ikke kvalitetsspillere! Å det med tillit i spillergruppen har drillo klart fiiiint å ødelegge for seg selv! Å om man ikke skal ta ledelsen, hvem skal man ta da?? Å vil fortsatt ikke kalle dette du nevner for mobbing! Det må være lov når man har hjerte i klubben å komme med kritikk! Det aller meste av kritikken mener vel vi fleste som ikke blindt støtter drillo er berettiget også, å da blir det ikke mobbing!!

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 21 okt 05, 01:01
Jeg ser at Drillo er blitt trener for Tufte IL og ser ut til å stortrives med det. Tipper Tufte blir flere hakk bedre også.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 21 okt 05, 06:42
Endret: 21 okt 05, 06:42
Opprinnelig postet av Vidar
Jeg ser at Drillo er blitt trener for Tufte IL og ser ut til å stortrives med det. Tipper Tufte blir flere hakk bedre også.


Opptaka er vel fra i fjor, før han ble FFK trener?

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 21 okt 05, 08:30
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det tragiske er at kritikken kommer fra personer som har skyhøye forventninger til FFK`s prestasjoner grunnet svært mangelfull fotballkunnskap blandet med stor patriotisme. Når dette gjenntar seg mange nok ganger i allle mulige fora, og er så til de grader usakelig og usmakelig, blir det å regne som mobbing. Hva hensikten er med å kritisere enkeltpersoner(f.eks. KTE, Harry Hansen, Mokkelbost og Drillo) i støtteapparatet i en periode der det er nødvendig at disse har full tillit i spillergruppen er for meg uforståelig. Greit at fotballsupporterene ikke ofte rekrutteres til rakettforskere(singlet det i glass?), men her vises grensesprengende dårlig vurderingsevne. Men målet er kanskje mer å fremheve seg selv enn å støtte FFK? Det ligger i jante-kulturen at man forsøker å fremheve sin egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre(ref tidliger utenlandsproff som siden har tatt feil av grovbrød og marsipanbrød).
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet. Man benytter enhver anledning til å "ta" de man med en fellesbetegnelse kaller  "ledelsen". Er dette et smittsomt kompleks eller bare skikkelig Stalin-kommunisme?


Hadde vi ikke lov til å ha forventninger om langt bedre enn nedrykksfare før denne sesongen?? Vi var et av de klart beste lagene sist høst, pluss forsterket stallen vår (eller gjorde vi) Kanskje det er nettopp her vi gjorde feil! Vi forsterket med stallfyll, ikke kvalitetsspillere! Å det med tillit i spillergruppen har drillo klart fiiiint å ødelegge for seg selv! Å om man ikke skal ta ledelsen, hvem skal man ta da?? Å vil fortsatt ikke kalle dette du nevner for mobbing! Det må være lov når man har hjerte i klubben å komme med kritikk! Det aller meste av kritikken mener vel vi fleste som ikke blindt støtter drillo er berettiget også, å da blir det ikke mobbing!!


vil egentlig ikke påstå at hverken bertelsen eller hoås har vært stallfyll denne sesongen (selvom prestasjonene til hoås har variert veldig)

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 okt 05, 09:21
Drillo har vel aldri vært flink til å ta kritikk.
Ikke noe nytt her..

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


OJM

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 aug 05
Innlegg: 19

Lagt til: 21 okt 05, 09:23
Opprinnelig postet av frekkrik
 Så om jeg går bort til drillo å sier jeg ikke synes han gjør en god jobb fordi JEG synes han ikke får nok ut av spillerne så er det mobbing?!?!?! Er vel ikke akkurat mange som har MOBBET drillo?? Fordi om jeg hater det han gjør å har gjort med klubben, så vil det si at jeg er kritisk, ikke at jeg mobber ham!


Jeg regner med at du ga Eggen den samme leksa om hans inkompetanse på forsommer`n i fjor?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 okt 05, 09:23
Opprinnelig postet av dracula
Drillo har vel aldri vært flink til å ta kritikk.
Ikke noe nytt her..
når kritikken har godt for langt så er det ikke lett..  jeg er sikker på at du hadde skjønt det bedre om det var deg selv...

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 05, 10:33

Drillo har masse erfaring med media og supportre og jeg er overbevist om at han aldri er her inne å leser.   Jeg tror derfor vi ikke skal føle oss direkte skyldige i at Drillo føler seg mobbet til tross for at det også her har kommet endel usmaklige innlegg (som fex at han er autist) og usanne påstander.   Verre er det hva som har foregått via FB og i form av trusselbrev og sms.  

 

 

Fra dette forumet har det kommet saklig kritikk, men også ren mobbing. Som sagt tror jeg ikke det når Drillo, men noen her bør kanskje se litt tilbake på noe av det de har skrevet og ta litt selvkritikk.  Mye sies i en opphetet situasjon og det er mye enklere å sitte her å skrive dritt enn det er å si det direkte til det den gjelder, ansikt til ansikt.

 

 

Uansett bør enkelte forstå at man ikke kommer noen vei med å gå så hardt ut.  Jeg er enig i alt du sier kanogvetalt.

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 21 okt 05, 10:34
Jeg synes det er mye rart ute og går her. En må liksom greie å skille på snørr og bart. Kritikk er ikke mobbing. Hvis jeg skulle mene at ledelsen i klubben gjorde en stor feil som ansatte Egil Olsen som hovedtrener, så er det kritikk. Hvis jeg derimot skulle ta Olsen fordi han er den personen han er, hvilket han i høyeste grad er, så begynner man å komme i gråsonen. Egil Olsen har vært i vår bevissthet såpass lenge at men må ha vært svært lite interesert i fotball for å ikke danne seg et intrykk av ham som menneske og fotballteoretiker. Så kan man ta dette inntrykket og sette opp mot det inntrykket man har fått av norsk klubbfotball. Seriøsitet, mentalitet, det maskuline miljøet osv. Det var derfor jeg ikke jublet da Olsen ble ansatt, og jeg kan desverre ikke si at jeg tok helt feil. Jeg skulle så inderlig ønske jeg hadde gjort det. Kanogvet alt hevder at de som er kritiske ikke har greie på fotball.... Jeg tror jeg kjenner klubben bedre enn mange andre, også fra innsiden, for jeg har vært så heldig å få del av det også. Dessuten har jeg tusla på Stadion siden midten av 70-tallet, og jeg elsker fotball. Å kalle sine motdebatanter kunnskapsløse er faktisk klassisk hersketeknikk, og en fryktelig uting i enhver debatt. Og å kalle kritikk av ledelsen Stalin-kommunisme, så viser dette svært mangelfulle kunnskaper om diktaturets natur. Rundt en millioner mennsker ble skutt under prosessene på 30-tallet, og de hadde ikke engang vårt kritiske mot ledelsen. De fleste ble drept fordi de kanskje tenkte kritiske tanker eller kunne komme til å gjøre det i framtiden. De ble ihvertfall ikke drept fordi de mobbet Stalin. Nordmenn er lite autoritetstro, og det er en god egenskap. Jeg kommer nok til å hylle Egil Olsen samme åssen det er. Ikke for at han gjorde en god jobb. Han hadde heller ingen lett jobb. Feil mann på feil sted. Min kritikk kommer til å ramme andre, og jeg håper kritikken blir sett på som konstruktiv, ellers blir det jo bare dumt. takk for seg.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 05, 11:00
Jeg tror Jon, at kanogvetalt, ikke tenker på dem som kommer med konstruktiv kritikk når han trekker frem kunnskapsløse, men mer på dem som har kommet nærmest hatske utfall mot Drillo og enda mer Mokkelbost for enhver pris.  FFK`s situasjon idag er et resultat som er mye mer komplekst enn at man kan stille Drillo ansvarlig og uansett hvordan man vrir og vender på det så blir han syndebukken her, uansett hvordan det til slutt går.

Ansettelsen av Drillo var betent, ikke bare blant supporterne, men også blant spillerne og byens avis.  Således er styret og Eggen som ifølge han selv tok initiativet til dette medansvarlige fullt ut.  FFK vinner og taper som en klubb, supporterne inkludert.  Drillo ble aldri helt godtatt, jeg mener han har vært motarbeidet hele tiden og det verste mangel på innsats som enkelte spillere har vist.

Jeg tror vi kan fastslå at div uttalelser herfra, fra FB, fra Radio, fra supportere på stadion har vært mobbing, ikke konstruktiv kritikk.  Og det har ikke bare rammet Drillo. 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 okt 05, 11:47
Endret: 21 okt 05, 11:48
Kanovetalt svarer faktisk på samme måte som Drillo har møtt kritikk med i alle år.
"Motstanderene er kunnskapsløse"
Har man aldri tenkt over at nettopp i denne sin motstand mot kritikk kan fremme uønska handlinger som f.eks "mobbing".

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 05, 13:01

Jo, kanogvetalt burde kanskje ikke trekke inn fotballforståelse, men kanskje heller innsikt i klubben.  Det er ingen unskyldning for mobbing allikevel.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 okt 05, 13:31
kjære vene. se bare rundt i Europa da. trenere sparkes for mindre ting en dette... hvis kritikken av Drillo er mobbing , da mobber han mange med sine NKR kommentarer på hver kamp han kommenterer vel ...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 okt 05, 13:38
Rette ord Klokan, når man setter seg "på sin høye hest"., må man tåle kritikk.
DeKjøk, unskyld at jeg sier det, du har missforstått hva jeg forsøker å peke på.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 05, 13:45
Det som skjer i europa mht trenere er vel egentlig ikke noe å etterstrebe.  Det er mobbing når det blir så intenst og langvarig og helt ute av proporsjoner.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 okt 05, 13:51
halo !!!!!!!  Overdiver du ikke nå?  proporsjoner ????? Helt vanlig kritikk som alle andre trener får her i landet.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 21 okt 05, 14:20
Opprinnelig postet av Klokan
halo !!!!!!!  Overdiver du ikke nå?  proporsjoner ????? Helt vanlig kritikk som alle andre trener får her i landet.


Det er bare å innse det Zoran... Noen var fra seg av begeistring når drillo ble ansatt, å selv om alle nå ser at det var en total fiasko, prøver de samme nå å beskytte mannen! Noen skal samme hva som skjer støtte de beslutninger styret tar! Selvølgelig er ikke kritikken som kommer mot drillo mobbing! Men om mobbing hadde fått ham fjernet fra klubben, skulle jeg med glede blitt en mobber!!

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 21 okt 05, 14:33
Opprinnelig postet av Klokan
halo !!!!!!!  Overdiver du ikke nå?  proporsjoner ????? Helt vanlig kritikk som alle andre trener får her i landet.


Tror ikke det, mye av kritikken har vært basert på utseende og oppførsel. Klokan er en av dem som stempler alle som er uenige med ham som idioter og medgangssupportere. Har vært medlem av PH siden den ble stiftet, gidder ikke mer nå. Som vanlig kommer jeg på alle hjemmekamper, men mange av dere som tydeligvis er medlemmer vil jeg rett og slett ikke assosieres med. Og da svare sikkert dere "takk det samme" - og da er det jo greit. Eneste forskjellen er at jeg ikke er avhengig av medlemmer for å eksistere. Så får dere 20-30 som ikke er kunnskapsløse og medgangssupportere skrike dere hese, snu spillerne ryggen, vise fingeren til trenerteam og sportslig ledelse og ikke minst hetse og mobbe personer i klubben til dere stuper.

Lykke til!

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 okt 05, 14:53
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Opprinnelig postet av Klokan
halo !!!!!!!  Overdiver du ikke nå?  proporsjoner ????? Helt vanlig kritikk som alle andre trener får her i landet.


Klokan er en av dem som stempler alle som er uenige med ham som idioter og medgangssupportere
Lykke til!



Som sagt før, lurer fortsatt om det er flere her som har flerebrukernavn. Skulle gjerne sett hvor er det jeg stempler folk. Og.... nei ... dette er ingen vits i å skrive mer.....må bare le jeg .

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 05, 15:25
Opprinnelig postet av Klokan
halo !!!!!!!  Overdiver du ikke nå?  proporsjoner ????? Helt vanlig kritikk som alle andre trener får her i landet.


Du demonstrerer godt hva jeg mener her Klokan ved å bruke tegnsetting helt ute av proporsjoner.  Man kan være uenig mht hans disposisjoner og handlinger, komme med kritikk som er gjennomtenkt og velbegrunnet.  Du kan bruke de fora som er satt opp til det.  Men du har ivret for og til dels utført aksjoner som går utover hva ihvertfall jeg synes er ryddig opptreden.

Dracula, ikke helt med deg her mht å missforstå.  Jeg tror du mener at Drillo har en stil som er provoserende i seg selv og at han derfor også fremprovoserer reaksjonene som er kommet?  Til en viss grad enig med deg, jeg bare mener at man allikevel bør forholde seg til sin egen måte å reagere på og stå for det eller ta selvkritikk.  Altså, om Drillo kaller meg kunnskapsløs så sier det mer om han enn meg.  Hvis du husker debattene mellom Kåre og Gro så er det et godt eksempel. Hu fløy i taket og mistet fotfestet mens Kåre ikke engang hevet stemmen og fikk sagt det han skulle på en mye bedre måte.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 21 okt 05, 15:26
Jeg tror nok at den kritikken som har såret mest er den fra Kai.Erik.Dustemikkel. (der kan du se, der mobbet jeg å)

En ting er å mene at treneren må gå, men å gå ut i riksdekkende media å si "Drillo bør kjepp-jages" er noe annet...han kunne sagt i media at han mener treneren bør gå.

Syns det er trist at Drillo tar det tungt og det er trist at DET skaper enda mer dårlige vibber her. 
F..n vi har en viktig kamp til søndag og da bør vi stå sammlet.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 okt 05, 15:39
Jeg har ikke noe problemer om å stå sammen. Er her for å diskutere ting . Tror heller det er andre som har problem med dette. Det virker her som om jeg har vært en av "mobbe" ledere her og at alle er dumme idioter som ikke er enige med meg så ......  

Om jeg har stått forran og kritisert ledelsen for ting som har skjedd i sommeren har ingenting med "mobbe" saken å gjøre. I tillegg har jeg bedt folk om å legge veddemålet men hvor ble det av dem. For meg virker det som om det er enkelte "drillo elskere" her som bare venter på å hoppe på oss som ikke er så veldig begeistret for hans fotball filosfi. 

Synes også at det er veldig provoserende å dra meg i alt mulig her. Ja jeg har gjort enkelte ting og om det er riktig eller ikke vet jeg ikke men om å klistre mye dritt på meg det gidder jeg ikke.  I tillegg så er jeg engasjert og prøver å få ting i praksis og ikke bare taste trykker og lene meg i god stolen.  

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 21 okt 05, 15:52
Om du tar på deg en posisjon i politikken , næringslivet eller i toppfotballen , er det en selvfølge at  man  har fokus på seg og at man må tåle ekstremt mye mer kritikk  enn mannen i gata. Normalt  så får man betalt så det holder for å levere "varene" i en slik posisjon. Tåler man ikke  kravene eller kritikken fra omverdenen , så er det så enkelt at man får finne på noe annet å bruke tiden sin på.   Jeg lurer på om Drillo er  ekstremt  naiv ? hva trodde han kom til å skje  dersom resultatene uteble  , spesiellt i den situasjonen  der stor sett alle var kritiske til om han kunne bidra med noe positivt i FFK, utenom ledelsen i FFK og noen ihuga drillo fans.  

Jeg personlig , falt omtrent ned fra kontorstolen og glapp kaffekruset når jeg så nyheten på nettet i fjor høst. 
Årsaken til at jeg  var skeptisk var  i hovesak at man kom til å se ekstremt mye langballer, noe som er innfridd.og spill uten en  plan annet at man skal komme hurtig igang på overganger.

Punkt 2 at mannen uten sosiale antenner kom til å ødelegge miljøet blant spillerene , og det har han klart i følge spillerene.
Det tror jeg ledelsen undervurderet, det er stor forskjell på å omgå en asosial person en gang i blant på landslagsamling, enn å måtte forholde seg til vedkommende hverdag stort sett 6 dager i uken.

For å skape resultater , må man i en organisasjon ha en motivator og ikke en person som snakker over hodet på hvertfall 50 % av spillerene.

Er personlig mostander av ufin oppførsel av supportere under kamp mot spillere og trenere, men skjønner at noen lar seg rive med og  lar frustrasjonen gå utover ovenevnte. Slik er bare verden ,man reagerer forskjellig når man er ekstremt personlig engasjert og er tilnærmet hysterisk opptatt av FFK.  Spesiellt i den situasjonen man kan frykte å havne i ved nedrykk, en ny ørkenvandring i ingenmannsland pga vanstyre .

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 21 okt 05, 15:56
Meget godt sagt tomroar! Var selv nære på å kjøre i autovernet i en rundkjøreing da jeg hørte nyheten på radio... Av akkurat de samme grunnene som deg...! Desverre fikk vi rett, å som du sier, spillerne har lidd under ansettelsen av drillo og det er tross alt spillerne som må arbeide under forhold de ikke trives med!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 okt 05, 17:14
DeKjøk,  et poeng er at Drillo sjøl har en måte å møte kritikk som er arrogant eller kan virke som direkte mobbiing, det andre er at han aldri lytter.
Grunnen til at jeg tar fram det poenget, er at når du trekker fram Willoch, var det vel også Willoch sin stil  den gangen at han aldri lyttet.  Willoch har klart å endre den stilen, i dag lytter han i motsetning til Drillo. Det er en av forskjellene på en person i konstant utvikling og en som har stagnert.

Tomroar , godt skrevet.
Sjøl trodde jeg faktisk at 1.4 hadde blitt utsatt.
En av de viktige tingene du glemte, som også er blitt påpekt av flere. Han rev ned det som var bygd opp som også fungerte. Mao idtrnfor å satse på det positive og erstatte det negative, vekk med alt. Jeg er sjef.

Forstår godt frustrasjoner. 
Situasjonen FFK er i grusom, for å si det mildt.
Tror faktisk fortsatt at det nedturen begynte da de kvitta seg med Terje Høili sin pengesekk og begynte å tro at veien gikk rett til himmels.

Noen vil nok også le og si at jeg også har stagnert, i og med at jeg mente dette også for et år siden, men jeg kan love at på mange andre punkt har jeg faktisk endret mening. Bl.a var jeg skepitiker også til kjøpet av Bertelsen, mente at han hadde hatt en dårlig sesong i HFK. Her har jeg sannelig tatt feil, gitt. Gutten har vokst og er kjempegod!!!!!!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5540

Lagt til: 21 okt 05, 18:57
Så da er man enige om at full mistillit til den sportslige ledelsen før det to siste kampene er bra?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 okt 05, 19:02
kanogvetalt. si meg en ting helt ærlig. spiller det noen rolle om det er siste to kamper eller siden sommeren. Saken er at du er uenig med oss uansett.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 okt 05, 20:01
som jeg sier: støtt opp om drillo.. hyll han.. om FFK for vidre kontrakt forlanger jeg at det er drillo som skal hedres mer en eggen.. uasett trener apperatet trenger oss som vil støtte opp.. gjør meg en tjeneste bli med å rop drillo drillo drillo til søndag

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 okt 05, 20:59

Opprinnelig postet av Klokan
kanogvetalt. si meg en ting helt ærlig. spiller det noen rolle om det er siste to kamper eller siden sommeren. Saken er at du er uenig med oss uansett.


Det er vel ikke det saken gjelder, Klokan?  Det som er viktig nå er at vi alle står sammen for å støtte laget på en mest mulig positiv måte i de to siste kampene i år. Og så får vi evaluere og diskutere etter at sesongen er helt ferdig.

Det viktigste nå er å støtte hele FFK familien, med spillere, trenere, støtteapparat og ledelse 100 %, og derfor  synes jeg denne diskusjonen står i skarp kontrast til det som skal skje på søndag, hvor forhåpentligvis alle oss på tribunen skal prøve å bære fram et hardt kjempende FFK lag til seier og forhåpentligvis fornyet kontrakt

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 okt 05, 21:22
f... i h........  har holdt på nå i hele uka. hvis jeg ikke er klar til å støtte da vet jeg ikke da... og det vet du selv veldig godt , da skjønner jeg ikke hvorfor du må skirve dette direkte til meg. Det ser ut som om det er enkelte her som rett og slett ikke orker tryne mitt .

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 05, 21:43

Nå må dere slutte å blande sakene her.  Jeg var absolutt ikke fornøyd når Drillo ble ny hovedtrener, men var glad at Eggen ihvertfall ble i FFK.  Og jeg tror rollene neste år er positive for klubben.  Derfor, man trenger ikke å være Drilloelsker for å ta til motmæle mot noe av det som er urettferdig og dårlig fremført kritikk mot Drillo som person.

 

 

Mye av kritikken, det jeg oppfatter som ren mobbing, går direkte på hans person.  I tillegg så er det altfor mange som uttaler seg uten legitim dekning.  Det er et ryktemakeri her som er symøter og kjærringer verdig.  Ytringfrihet er ikke å kunne si hva man vil uten dekning for det.  Og det holder ikke med jeg har hørt at, eller ifølge en kollega så....

 

 

Hva så om han er sær?  Hva med Nils Arne Eggen, Røsler, Rekdal, Mourinho – sære så det holder alle sammen.  Ta Drillo for mangel på resultater, vær uenig i spillestil, vær uenig i laguttak, vær uenig i spillerkjøp og salg, men om han hater røyk, ikke liker musikk eller er noe over snittet interessert i geografi og kommunist så har ikke det med saken å gjøre.  Og mye av dette ble Drillo møtt med fra dag 1.  Drillo er en ressurs, en av de helt store i Norge.  Med rett spillergruppe beviste han det til fulle med landslaget og nedla den ene fotballstorheten etter den andre.  Han har ikke lyktes etter det og derfor var også jeg skeptisk, men han fikk aldri sjangsen i FFK.

 

 

Jeg er ikke ute etter å ta deg Klokan.  Jeg vet du er en ressursperson for supporterne og klubben.  Men i tillegg til å gjøre mye bra, så har også du bidratt sterkt til støyen som oppstod i Ringbergsaken og som ennå ikke har lagt seg.  Jeg var dritskuffa når Ringberg gikk, men gjort er gjort og livet må gå videre.  All støyen som ble skapt har ikke vært positivt for FFK.

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


FFK rulær!!

Juniorspiller

Ble medlem: 05 aug 05
Innlegg: 94

Lagt til: 21 okt 05, 21:48
helt enig!! man skal ikke mobbe noen selv om de kanskje ikke har levert det like bra som vi trodde han skulle gjøre, håper det blir slutt på det snart!!

---------------------------

ekte ffk supporter;)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 okt 05, 22:08

DeKjøk, du skriver gi Drillo rette spillergruppa osv.
Vel det har han vel aldri fått som klubbtrener da.
Er det komplett umulig å prøve å se at det er forskjell på å trene landslag og klubblag?

Mener at Drillo var en kjempe landslagstrener, men klubbtrener eller ressurs for en klubb, nei!

Greit vi er uenige om dette. jeg akspekterer selvsagt den uenigheten.
Men likevel kan vi ikke prøve å diskutere det istenfor å komme med påstand om at Drillo ikke fikk sjangsen til å bevise i FFK. 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5540

Lagt til: 21 okt 05, 22:09
Opprinnelig postet av Klokan
f... i h........  har holdt på nå i hele uka. hvis jeg ikke er klar til å støtte da vet jeg ikke da... og det vet du selv veldig godt , da skjønner jeg ikke hvorfor du må skirve dette direkte til meg. Det ser ut som om det er enkelte her som rett og slett ikke orker tryne mitt .


Jeg betviler hverken din innsats eller dine motiver.
Jeg skal forsøke å forklare hva jeg mener. Spillergruppa skal prestere i 2 viktige kamper. Trenerteamet legger en strategi for disse 2 kampene. Det viktigste er ikke at de finner den beste strategien, selv om det er ønskelig. Det viktigste er at alle spillerene følger denne strategien 100%. For å være sikker på at de gjør det så er det en fordel at de har 100% tillit til at trenerteamet kan finne den riktige strategien. Når "en hel by" går rundt å utrykker sterk mistillit til trenerteamet, eller deler av det, kan dette påvirke spillerene. Det kan medføre at de ikke har den tilliten til trenerteamet som skal til. Det kan gå utover prestasjoner/samhandling på banen. Det kan igjen påvirke resultatene av disse kampene.

Derfor mener jeg det er selvmotsigende og kunnskapsløst å kalle den ensidige kritikken konstruktiv. Den kan nemlig bare være destruktiv. Jeg mener det er total mangel på vett når man går ut i media og kritiserer noen i trenerteamet, og hevder at man gjør dette til beste for FFK.

Sikter ikke til deg her Klokan, eller ihvertfall ikke spesielt til deg. Trå til på søndag du...å ikke bli for lenge oppe lørdag. Det viler et stort ansvar på deg som cheerleader!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 21 okt 05, 22:55
Nå er det vel slik at dersom det var Drillo som hadde tatt oss fra 2. divisjon til TL, så hadde det vært han som hadde blitt 
nevnt som kandidat til å sette på sokkel utenfor stadion.

Og hadde Eggen kommet inn før denne sesongen, så hadde det vært Eggens skyld, det som folk nå klandrer Drillo for.

Sakens kjerne er vel den at folk er litt "pissed of" pga den måten laget har blitt forandre siden Drillo kom inn.
Det kan godt hende dette er Drillos skyld, men jeg nekter å tro at et trenerteam i 2005, ene og alene styres av 1 DIKTATOR.

Derfor regner jeg med at det som er blitt gjort i år har Eggen og Ahlsen også hatt en finger med i spillet på.

Keepersituasjonen i klubben. Spillerkjøp og salg. Det er mye som har fått det til å koke!!!

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 okt 05, 23:33

Opprinnelig postet av Klokan
f... i h........  har holdt på nå i hele uka. hvis jeg ikke er klar til å støtte da vet jeg ikke da... og det vet du selv veldig godt , da skjønner jeg ikke hvorfor du må skirve dette direkte til meg. Det ser ut som om det er enkelte her som rett og slett ikke orker tryne mitt .


Nå synes jeg du er hårsår, klokan. 
Det er jo nettopp på grunn av at jeg vet at du har stått på og at du har et veldig positivt opplegg til kampen på søndag, som gjør at jeg ikke riktig skjønner at du gidder å bidra i en diskusjon som denne.

Det er jo greit nok at du føler at noen ikke tåler trynet ditt, men for det første så tror jeg ikke det finnes mange av dem, og for det andre så tror jeg nok du vet at jeg ihvertfall ikke er en av dem.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 okt 05, 00:16
Opprinnelig postet av dracula

DeKjøk, du skriver gi Drillo rette spillergruppa osv.
Vel det har han vel aldri fått som klubbtrener da.
Er det komplett umulig å prøve å se at det er forskjell på å trene landslag og klubblag?

Mener at Drillo var en kjempe landslagstrener, men klubbtrener eller ressurs for en klubb, nei!

Greit vi er uenige om dette. jeg akspekterer selvsagt den uenigheten.
Men likevel kan vi ikke prøve å diskutere det istenfor å komme med påstand om at Drillo ikke fikk sjangsen til å bevise i FFK. 


Jeg er enig med deg om at det er forskjell på klubb og landslag og som klubbtrener har han ikke lykkes, heller ikke nå.  På landslaget hadde han sannsynligvis den mest profesjonelle spillergruppa han noensinne har hatt og han var ukjent, ingen var forutintatte.  Samtidig er man som klubbtrener mye mer sammen med gruppa og det krever en annen innstillling fra alle parter.  Og Drillo er nok heller ikke den enkleste å forholde seg til.  Men nå mener jeg at han er sjefen og dersom han skal stilles til ansvar så kan det bare skje om omgivelsen har innrettet seg 100% etter hva han sier.  Så siden vi egentlig er enige, det var derfor også jeg var skeptisk til Drillo som trener, så vil jeg heller diskutere om Drillo virkelig fikk full oppbacking av spillerne.  Jeg tror enkelte var skeptiske og ikke profesjonelle nok til å legge dette til side, at spillerne virkelig misslikte at Eggen ikke skulle være hovedtrener, at omgivelsene ga spillerne legitimitet for å betvile Drillo.

Men som en ressurs i forhåndsanalyse av motstandere tror jeg han absolutt har noe å fare med.  Derfor er jeg fornøyd med måten ledelsen har håndert dette, muligens litt seint.

Det store problemet slik jeg ser det er all turbulensen som ble skapt ved Ringbergsalget og som fortsatt vedvarer

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 okt 05, 01:14
DeKjøk, kan gjerne gå over til dine premisser.
Dersom ikke Drillo fikk den store oppbacking av spillerstallen, må han takke seg sjøl.
En leder eller en trener som ikke klarer å kunne forstå at man må bygge på det positive og endre det som er negativt fortjener ikke tillitt.!!!
For meg og sikkert mange andre, trolig også spillerne virket det som Drillo ga uttrykk, " Nå kommer jeg, nå begynner vi på nytt". Det er et hån og provokasjon mot både spillere og supportere.
Slik velger jeg å se det.

En kan ikke få respekt uten å gi andre det.

Om du er uenig, greit. Jeg har respekt for det, vil bare klart si hva jeg føler.

PS.
Hvorfor jeg fryktet dette, vel noen ganger gjentar historien seg, spesielt dersom ikke aktørene har lært av historien.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5540

Lagt til: 22 okt 05, 08:07
Opprinnelig postet av dracula
DeKjøk, kan gjerne gå over til dine premisser.
Dersom ikke Drillo fikk den store oppbacking av spillerstallen, må han takke seg sjøl.
En leder eller en trener som ikke klarer å kunne forstå at man må bygge på det positive og endre det som er negativt fortjener ikke tillitt.!!!
For meg og sikkert mange andre, trolig også spillerne virket det som Drillo ga uttrykk, " Nå kommer jeg, nå begynner vi på nytt". Det er et hån og provokasjon mot både spillere og supportere.
Slik velger jeg å se det.

En kan ikke få respekt uten å gi andre det.

Om du er uenig, greit. Jeg har respekt for det, vil bare klart si hva jeg føler.

PS.
Hvorfor jeg fryktet dette, vel noen ganger gjentar historien seg, spesielt dersom ikke aktørene har lært av historien.


Du hevder fortsatt at kritikken din er til klubbens beste? Eller er du bare ute etter å bygge ditt eget ego? Hva er hensikten din med å fortsette denne kritikken?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 22 okt 05, 10:27
til kanogvetalt,  hadde vært interresant og vist hvem du er som kan være så positiv til alt ledelsen og trenerene gjør,  i den tiden jeg har vært med på dette forumet har alt blitt rost opp i skyene uansett hva som har skjedd. 

For meg ser det ut som om vedkommende er en del av systemet, og jeg hadde ikke blitt overrasket om vedkommende hadde mulighet til å logge seg på som flere brukere.


 

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 okt 05, 11:03
Endret: 22 okt 05, 11:06
Kanovetalt,!
Du kommer med spørsmål ang hensikt med kritikken!
Vel, det du henger deg opp i er min redegjørelse for hvordan kannskje misstillitt til Drillo kan ha oppstått f.eks i spillergruppa. Jeg sier IKKE at det har vært misstillitt der, tror faktisk at spillerne har taklet dette fhv. bra. Den som sier at det har vært misstillitt i spillergruppa er jo f.eks DeKjøk. Mao ikke "rett baker for smed" som Scheie sier her.
 Om jeg er interessert i å bygge opp mitt egen ego, slett ikke. Men jeg har rett til å hevde mine meninger, selv om de faller deg tungt for brystet. Ikke sant.

Husker før sesongen hvor jeg var optimist og tippet 6. plass, begrunnelsen utelater vi. Bare vil nevne da at jeg av mange som har vist seg å ha rett, ble stemplet som en som "hauset" laget og spillerne opp. 

Kanovetalt, heldigvis kan eller vet verken du eller jeg alt, og slik vil det alltid være. Vi er mennesker, akkurat som andre. Med våre sterke og svake sider.

En ting som ikke direkte har med FFK eller Drillo og gjøre, er at det er blitt en motesak og ikke kunne ta kritikk: Dette enten man sitter i næringslivsledelse, poltikk, idrett eller annen underholdning.

Vil minne om et gammelt ordtak "Når krybba er tom bites hestene"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 okt 05, 19:36
Til en viss grad enig Dracula.  Drillo må selvsagt også ta skyld her.  Men, det er jo også bare Drillo som henges ut mht resultater.  Eggen har vært tilstede nærmest 100%, spillerne har i flere kamper vist laber interesse.  Men det er bare Drillo som hetses og forfølges.  Som jeg nevnte i mitt første innlegg på denne tråden så er jeg sikker på at Drillo ikke leser hva som skrives her inne.  Mobbinga som han merker er mer direkte i form av sms, sikkert email og post, samt kanskje fra forumet til FB som jo er helt ute å sykle.

Så til at du mener det er motesak mht. å ikke kunne ta kritikk.  Her er fotballspillere og trenere i en særstilling.  Ingen kan svare media på den måten de gjør, fex. Hareide.  De er på en måte å sammenligne med adm. dir for et større firma, men de kan altså stå i beste sendetid og skrike ting som "feite jævel" (Rekdal til Nordli) og komme unna med det.  Informasjonssjefer som må svare for seg på fex TV2 hjelper deg, må jo legge seg langflate eller tape. 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 22 okt 05, 22:42
Jeg kan avlsutte med mine kommentarer nå.  Ville bare si en ting. Har sagt etter bortetapet mot Lillestørm et jeg likte ikke hva som skjer med laget. Det styrte drillo det meste. Etter kampen skrev jeg tråden hvor jeg mente at Drillo bør gå fordi han satte inn to fosrvar spillere etter at vi har vært under med 2:0. Ingen kan overbevise meg at Eggen hadde noe å si i denne kampen.  Har stått og sagt mitt hva jeg mener om salget av Ringberg og Risholt og spessilet av inkjøpet av Toth. 
Slike ting bør tas opp etter serieslutt og vi bør få klarhet om hva som skjedde og hvem som har skylda i det. Jeg kan postå at JEG er sikker på at FFK hadde hat minst 5 poeng mer med disse to spillere. 
Når det gjelder mobbing via mail og SMS, hja da hadde jeg først tenkt på det hvem som sender disse og heller tenke meg om det går ann å ta det alvorlig i det heletatt. Ja alvorlig kanskje , men ikke på fotball basis men heller at enkelte mennesker ikke har det helt bta med seg selv og sender slike ting. ved siden av dette , ut fra dette jeg leste i FB så er det egentlig riksmedia som får mest skyld fra Drillo . Og ja personlig kan jeg ikke tenke meg noe sympati for menneske som ville først og fremst sett på meg som en røyker enn det jeg egentlig er. Men det er meg så ... hvis dette er mobbing da vet ikke jeg , da kan jeg si takk det samme for vi røykere mobbes mer enn nokk ellers i hverdagen. 


---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 05, 09:24
Mange av oss er også kristisk til Eggen, han var ansvarlig ifjor da vi med et under ikke rykket ned, og han har vært medskyldig i år. Opprykksåret fra 1. div var også mye tilfeldigheter.
Tror ingen av de er de rette til å lede FFK om ambisjonene til klubben skal innfris.

Om vi retter blikket østover , kan vi se en klubb med begrensede midler som skaper resultatet, Sparta Sarpsborg.
De klarte kunstykket å rykke opp med et budsjett på under halvparten av Notodden.

I de sesongene vi har rykket opp har vi hatt dobbelt av de andre.

Jeg tror vi skal passe oss for hva de kan få til der oppe neste sesong. De har mange dyktige ledere i klubben, med bena på jorda, men en filosofi om at det skal bygges sten på sten , kjenner en av de personlig og han har klart de samme med en it bedrift i oslo. Rykker vi ned mister vi et sponsor market som de tar over.
Klubben drives stor sett som amatørklubb ,  trener med sivil jobb i tillegg, kun 1 eller 2 spillere med redusert stilling, ingen med kun fotball som jobb.

Hadde håpet av jeg skulle slippe å sende en gratulasjon om opprykket til vedkommende , siden vi kan havne i samme div.  Om det verste skulle skje , får vi håpe at næringslivet i området nok en gang vil stille opp og at også medgangssuporterene også stiller på kamp neste år.

Så får vi håpe at vi neste sesong har lært at man skal være like forsiktig med klubbens penger som sine egne , før man går til innkjøp av flere spillere .

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 23 okt 05, 10:59
Veldig enig med tomroar. Rent bortsett fra at det viser seg gang på gang at et solid økonomisk grunnlag er utslagsgivende for hvorvidt et lag lykkes over tid eller ikke. Sparta er i stor grad bygd opp av spillere fra andre lag som i flere tilfeller ikke har blitt funnet gode nok. Disse har fremdeles mye å bidra med, og får en fandenivolskhet sammenblandet med en ny vår. Fandenivolskhet er i min bok synonymt med innstilling, og det kommer et lag MEGET langt med. Jamfør Alexander Forsberg, som på ingen måte er noen stor fortballspiller. Rent talentbasert er ikke han engang en andredivisjonsspiller, men hans utrettelige jobbing, gode fysikk og fine innstilling gjør at han er en solid spiller i førstedivisjon. I TL holder han ikke, men hva hvis noen av de spillerne som jobber på FFK hadde hatt litt av det samme? Ingen tvil om at det er utrolig mye talent på FFK, det er innstilling Trond Erik Bertelsen er nesten alene om.

Litt OT nå, men håper det går.

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 05, 11:13
Er ikke uenig  med økonomisk grunnlag, men det kan fort ødelegges med dårlig styring og lange kontrakter på feilkjøp.  Vi får håpe vi ikke får oppleve blåmandag om en uke,  der det må startes en storrengjøring på alle plan for å sikre neste års satsing. 
Om en spiller er god eller dårlig har mye med trenerens disposisjoner spillemønster osv, det er det jo sett utallige eksempler på, jfr Alex Valensia, vår egen Watson som Odd mener kan bli en habil eliteserie spiller, han var stort sett benkesliter under Eggen.
Alexander Forsberg ble ansett av Eggen som for dårlig for 2.div til FFK, Zane hos Molde osv
Tror nok Sparta S. har en coming man som trener , som har de evnene til motivasjon  som medfører at det trekkes i samme retning.

Vår strategi i FFK har de siste 8-10 åra vært bruk og kast , prester i løpet av et innbytte ellers er det rett ut.

Hvor mange unge spillere har fåt tillit.


Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340