Husk meg
Brukernavn
Passord

Moss cruiser mot Tippeligaen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 okt 05, 18:04
Nå tror jeg faktisk Moss kommer til å rykke direkte opp til Tippeligaen. I dag vant de sterkt 3-1 borte mot Mandalskameratene, og er 4 poeng bak Sandefjord som ligger på 2. plass. Moss har imidlertid et ganske greit program igjen. I de to neste kampene møter de Kongsvinger (hjemme) og Skeid (borte). Der tror jeg et formsterkt Moss-lag henter 6 poeng. Sandefjord skal på sin side møte Stabæk (borte) og Alta (hjemme). Her tror jeg de taper for Stabæk på Nadderud, mens de slår Alta. Hvis dette skjer, så vil Moss stå med 58 poeng før siste runde, mens Sandefjord vil ha 59 poeng. Og hvem møtes i siste runde? Jo, Moss - Sandefjord på Melløs Stadion. Det blir antagelig en ren opprykksfinale - en kamp som naturligvis vil være helt åpen og Sandefjord vil sikre opprykk med uavgjort. Men jeg har en magefølelse på at et offensivt MFK strekker det lengste strået, og at Sandefjord nok en gang må ut i kvalik. Som de sikkert taper igjen...

Uansett er jeg imponert over hva Moss har fått til i år.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 okt 05, 18:13
Er faktisk enig med deg. Det er typisk Moss å slå til i slike siste liten kamper. Hvor mange kamper har Moss avgjort på slutten av kampene i år ?? Det er ikke få.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 okt 05, 18:57
Moss har det med å drite seg ut mot dårligere lag også, men nå har de noe å kjempe for, så kanskje de skjerper seg. Hvis det skulle bli kvalikkamper for FFK så vet jeg ikke om jeg vil ha Sandefjord eller Moss, vi har slitt mot begge. Ugne lag begge to.

Og en liten kuriositet til slutt. Har sett hele tre fotballkamper i år. VIF - FFK, FFK- RBK og, ja faktisk, Moss! Borte mot Bryne. Største ranet jeg har sett live (så RBK - FFK på TV nemlig).

FFK og Moss i Tippeligaen, Sparta i Adeccoligaen, Østfold er igjen et godt fotballfylke.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 10 okt 05, 23:45
Jeg er så redd for neste kamp mot KIL! Døm har ingen ting å spella for, Moss har alt! Skeid kommer tell å gi alt for å unngå nedrykk! Hvis situasjonen blir slik du trur, møter vi et ultra def SF!

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 12 okt 05, 00:17
gruer meg og får frysningen av tanken om kvalikkampen mot Moss.... har fortsatt til gode å se FFK vinne mot Moss. Sist FFK vant var jeg bortreist så..men eller har jeg sett siste 5? 6? kamper og...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 12 okt 05, 07:28
Tror ikke du skal bekymre deg så veldig. Blir nok Sandefjord dere møter i en evt kvalik. Vi passerer dem og klatrer opp til 2. plassen i den siste kampen. 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 12 okt 05, 12:58
Opprinnelig postet av Bjørnen
Tror ikke du skal bekymre deg så veldig. Blir nok Sandefjord dere møter i en evt kvalik. Vi passerer dem og klatrer opp til 2. plassen i den siste kampen. 


Ja, dette er både noe jeg tror og håper på.
Det skal bli herlig å slå tippeligalaget Moss i 2 tippeligakamper i 2006.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 12 okt 05, 13:01
Hva er mest sansynlig egentlig? At vi møtes i Adeccoligaen eller i TL i 2006?

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 12 okt 05, 13:07
Opprinnelig postet av Bjørnen
Hva er mest sansynlig egentlig? At vi møtes i Adeccoligaen eller i TL i 2006?


Det mest sannsynlige er nok kanskje at FFK tar poeng nok til å komme på 9 - 11 plass, at Moss snubler mot en av de "lette" lagene, og ikke engang klarer kvalikk. Og da møtes vi jo ikke i obligatorisk seriekamp i det hele tatt.
Men dersom man skal bedømme hva som er mest sannsynlig, hvis man skal velge mellom Tippeligaen og Adeccoligaen, så er det vel mest sannsynlig å tippe Tippeligaen.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 12 okt 05, 13:10
Ja, eller at alt går motsatt: FFK rykker ned og min spådom om MFK tidligere i tråden går inn. Opprykksfinale hjemme mot sandefjord 30/10... nesten ikke så farlig om vi taper. Blir en fest uansett og taperen vil sansynligvis havne på kvalik....

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 16 okt 05, 02:48

Håper Moss klarer å holde rett fokus! Det prekas så mye om SF kampen, men går døm på en smell i morra ryker jo alt!! 
Nervøs ass!!

Kampen begynner 1500! Så dere rekker den, før kampen deres:)

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 okt 05, 09:44
Opprinnelig postet av Hjælmen

Håper Moss klarer å holde rett fokus! Det prekas så mye om SF kampen, men går døm på en smell i morra ryker jo alt!! 
Nervøs ass!!

Kampen begynner 1500! Så dere rekker den, før kampen deres:)



Det er grit at vi er en del fra Fredrikstad, som håper at Moss kommer opp i tippeligaen, for å spille der sammen med FFK i 2006, men å tro at vi drar til Moss for å se den kampen før vi går på stadion for å bite negler, det er vel litt naivt.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 okt 05, 11:39
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Hjælmen

Håper Moss klarer å holde rett fokus! Det prekas så mye om SF kampen, men går døm på en smell i morra ryker jo alt!! 
Nervøs ass!!

Kampen begynner 1500! Så dere rekker den, før kampen deres:)



Det er grit at vi er en del fra Fredrikstad, som håper at Moss kommer opp i tippeligaen, for å spille der sammen med FFK i 2006, men å tro at vi drar til Moss for å se den kampen før vi går på stadion for å bite negler, det er vel litt naivt.


Dessverre er det en del som hadde gått på Moss sine kamper i TL istedenfor FFK i 1. hvis ståa blir sånn. Jeg kjenner flere som har gått på Melløs når vi susa rundt i 2. Og sånne skal kalle seg supportere. Nei, de går kun for å se tippeligafotball. Hadde det vært sånn for meg kunne jeg bare satt meg ned foran TV`en.

Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 17 okt 05, 11:35
Sånn! Da var den unnagjort! Kvalikk sikra!

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 okt 05, 11:42
Opprinnelig postet av Hjælmen
Sånn! Da var den unnagjort! Kvalikk sikra!


Skulle nesten ønske vi kunne si det samme...

Eller, 100 prosent sikre er det vel ikke, taper dere de to siste og Pors vinner, så er vel de forbi dere. Men nå skal vel det mye til da.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 17 okt 05, 12:22
Vi får håpe på det beste.......

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 18 okt 05, 08:51
Så en slask i avisa i dag...hvis vi møter moss da skal vi en gang for alle knuse det grisetryne

 pass dere Moss så ikke han stæler traktor`n deres
Hjertet ligger ikke i noen som helst klubb, men i lommeboka !

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 18 okt 05, 08:52
oi...så ikke  "jeg blir kvalm" tråden.

Jeg blir kvælm !

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 18 okt 05, 10:24
Hva med å fokusere på det som betyr noe for FFK? Husker hvor breiale og storkjefta mange Fredrikstadfolk var den gangen tingene var motsatt. Og du verden så mye dritt som er blitt slengt oss i mellom siden den gangen. Rivaliseringen er naturlig og sikkert viktig på et eller annet vis. Men det er lov å bruke hue samtidig. 

Håpet mitt er at begge lagene blir å finne i TL neste sesong, men det ligger fotsatt en urasjonell liten jævel på lur innerst inne i hodet som ikke kan fri seg fra å fryde seg over at dere sliter nå. Men jeg kjemper med nebb og klør for å undertrykke den. De fleste FFK-supportere ser ut til å ha tatt til vettet og da er det mye lettere å være "klok" for en mossing også . Det beste for begge klubber er selvsagt at vi møtes i TL heretter.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 18 okt 05, 10:35
Opprinnelig postet av Bjørnen
Hva med å fokusere på det som betyr noe for FFK? Husker hvor breiale og storkjefta mange Fredrikstadfolk var den gangen tingene var motsatt. Og du verden så mye dritt som er blitt slengt oss i mellom siden den gangen. Rivaliseringen er naturlig og sikkert viktig på et eller annet vis. Men det er lov å bruke hue samtidig. 

Håpet mitt er at begge lagene blir å finne i TL neste sesong, men det ligger fotsatt en urasjonell liten jævel på lur innerst inne i hodet som ikke kan fri seg fra å fryde seg over at dere sliter nå. Men jeg kjemper med nebb og klør for å undertrykke den. De fleste FFK-supportere ser ut til å ha tatt til vettet og da er det mye lettere å være "klok" for en mossing også . Det beste for begge klubber er selvsagt at vi møtes i TL heretter.


Når du leser hat innlegg må du skjønne at du må lese litt mellom linjene...for oss i fredrikstad er det deilig å hate Moss.
Og tipper jeg rett, er det omvendt  Moss...du må huske at vi bare tokk i jenn

men for guds skyld, når Forsberg stikker når guttungen ikke er god nok for TL..... ha varetelling !

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340