Husk meg
Brukernavn
Passord

Bodø Glimt - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 27 sep 05, 14:33
Vurderte å skrive nok et litt negativt ladet innlegg, men velger å vente til å se hva som skjer etter møtet ikveld. Siden løpet fortsatt ikke er kjørt starter jeg istedet en mer fremtidsrettet tråd... Tror de fleste er enige med meg når jeg sier at ikke tidligere denne sesongen har supporterne vært så spente og hatt så sterke meinger om det kommende laguttaket som nå. Hvem skal spille på sentral midtbane? Hvilke spillere er villige til å blø for laget? Blir kapteinene benket? HHvem blir spiss.... Det er ihverfall noen av spørsmålene som surrer i mitt hode.

Midtbanen er vel det leddet det knyttes mest spenning til. Men Brenne og Bjørkøy ute, så ser det tynt ut. Personlig så ser jeg også at Enerly benkes mot B/G. For det første fordi han har skuffet meg stort i høst. Både innsatsmessig og som kaptein. Men mest av alt fordi jeg, med det spillermaterialet vi har, mener at vi ikek er tjent med å ha både Kvisvik og Enerly på banen samtidig. Så lenger vi ikke har bedre spisser og sentral midtbane, bør den andre kantspilleren være gjennombruddshissig.  Når det gjelder den sentrale midtbanen så har jeg faktisk vært innom tanken om at Garro bør få sjansen. Det avhenger egentlig litt av Brian (nesten så jeg vurderer om han bør bli hjemme uansett). Jeg håper at han ikke var helt frisk mot AaFK, for makan til uinspirert spiller (etter å ha vært ute med skade - burde vært spillesugen), har jeg ikke sett siden Enerly. Og dersom han ikke var helt frisk så er det nok et, i mine øyne, håpløst taktisk valg av trenerne.

HAr ihvertfall satt opp mitt lag lag mot BodøGlimt. Men jeg tør vedde et laken på at det neppe blir dette laget som starter. Men nå er det lenge siden jeghar vært enig i de taktiske valgene som blir gjort også da....


Steinar Sørlie: Har vel ingen typisk førstekeeper akkurat nå. Velger rett og slett Steinar for å slippe flere keeperbytter. Mener dessuten han samlet har vært bedre enn ALH iår. ALH kan dem for min del bare sende hjem til Tromsø.

PAC eller Blixt: Hipp som happ egentlig. Heller mot PAC.
Bora: Ikke vært helt på topp i det siste, men han er utvilsomt forsvarssjefen og "limet" i den bakre fireren.
Raio: Selvskreven i mine øyne. En av få som blødde for laget mot Aalesund. Men la Bora eller Bertil ta seg av oppspillene -  har jo dårligere pasningsfot enn meg.
Bertil: Også selvskreven. Kanskje vår mest stabile spiller i år? Og vår eneste venstreback.

Kvisvik: Vil ha med Kvisvik på bekostning av Enerly. Synes han har vært mindre dårlig enn Enerly. Dessuten så er dødballene hans farligere enn en Enerlys. Men håper for all del at han blir brukt på en litt annen måte. Mener måten han er blitt brukt på er vel så mye årsak til at prestasjonene har uteblitt.
Røn: Løper. Kriger. Synes egentlig han har løpt for mye imellom det kampene han har spilt, men slik ståa er nå så må vi bruke spillere som "vil " stå på. Dessuten er spillertyper som Røn viktige når Kvisvik er på kanten.
Helland: Er egentlgi også relativt løpssterk. Mer defensiv en Røn og mer muskler på midten. Dessuten nyttig på dødballer. 
MacDonald: Jeg driter i om Mackie er venstrebeint. Med dagens mannskap spiller han på en av kantene uansett. (Vil ikke ha Enerly og Kvisvik på banen samtidig.) Gjennombruddshissig og villig til å starte inn i boksen. Hvis Raymond skal slå innlegg, må vi ha mer folk i boksen en to spisser. Dessuten så er han driblesterk og kan gjerne utfordre inn for å skyte.

Toth: Han kan da ikke være så dårlig? De minuttene jeg har sett av ham på stadion iår så synes jeg faktisk at han har vært positiv. Og så virker det som han "vil "  litt. Så får vil heller sette inn Tarik hvis ikke han holder mål. Skal visstnok også være bevegelig.
Wiig: Blir beskrevet som en møtende spiss, men er relativt bevegelig og hurtig til å være en slik spiller (imotsetning til Hoås, f.eks.) Synes dessuten at han har vært relativt positive i det siste, til tross for at laget ikke har fungert. Ikke lett å være spiss når laget er i motgang.


Benk:
Staw
Blixt/PAC
Lindström
(fikk vel bare en kamp?)
Ramberg: ikke imponert over Ramberg i det siste, men han kan være fin å ha til å komme inn og roe ned litt hvis vi leder 2-1 med 25 min igjen (egentlig med 30min igjen, men FFK bytter jo ikke før i det 65.minutt))
Tarik: Gutten scorer mål omtrent i hver eneste kamp han spiller. Det gjør ikke FFK. Burde egentlig vært grunn nok til at han burde startet.
Hoås
Garro/West Vurderte faktisk Garro i startelleveren på bekostning av West sin plass i troppen, men synes det blir litt i overkant dristig. Heller mot spisskompetansen til West, da som innbyttter.

---------------------------

Noen som har lest eventyret om smeden og bakeren?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 05, 14:55
Opprinnelig postet av A.Scheie
Vurderte å skrive nok et litt negativt ladet innlegg, men velger å vente til å se hva som skjer etter møtet ikveld. Siden løpet fortsatt ikke er kjørt starter jeg istedet en mer fremtidsrettet tråd... Tror de fleste er enige med meg når jeg sier at ikke tidligere denne sesongen har supporterne vært så spente og hatt så sterke meinger om det kommende laguttaket som nå. Hvem skal spille på sentral midtbane? Hvilke spillere er villige til å blø for laget? Blir kapteinene benket? HHvem blir spiss.... Det er ihverfall noen av spørsmålene som surrer i mitt hode.

Midtbanen er vel det leddet det knyttes mest spenning til. Men Brenne og Bjørkøy ute, så ser det tynt ut. Personlig så ser jeg også at Enerly benkes mot B/G. For det første fordi han har skuffet meg stort i høst. Både innsatsmessig og som kaptein. Men mest av alt fordi jeg, med det spillermaterialet vi har, mener at vi ikek er tjent med å ha både Kvisvik og Enerly på banen samtidig. Så lenger vi ikke har bedre spisser og sentral midtbane, bør den andre kantspilleren være gjennombruddshissig.  Når det gjelder den sentrale midtbanen så har jeg faktisk vært innom tanken om at Garro bør få sjansen. Det avhenger egentlig litt av Brian (nesten så jeg vurderer om han bør bli hjemme uansett). Jeg håper at han ikke var helt frisk mot AaFK, for makan til uinspirert spiller (etter å ha vært ute med skade - burde vært spillesugen), har jeg ikke sett siden Enerly. Og dersom han ikke var helt frisk så er det nok et, i mine øyne, håpløst taktisk valg av trenerne.

HAr ihvertfall satt opp mitt lag lag mot BodøGlimt. Men jeg tør vedde et laken på at det neppe blir dette laget som starter. Men nå er det lenge siden jeghar vært enig i de taktiske valgene som blir gjort også da....


Steinar Sørlie: Har vel ingen typisk førstekeeper akkurat nå. Velger rett og slett Steinar for å slippe flere keeperbytter. Mener dessuten han samlet har vært bedre enn ALH iår. ALH kan dem for min del bare sende hjem til Tromsø.

PAC eller Blixt: Hipp som happ egentlig. Heller mot PAC.
Bora: Ikke vært helt på topp i det siste, men han er utvilsomt forsvarssjefen og "limet" i den bakre fireren.
Raio: Selvskreven i mine øyne. En av få som blødde for laget mot Aalesund. Men la Bora eller Bertil ta seg av oppspillene -  har jo dårligere pasningsfot enn meg.
Bertil: Også selvskreven. Kanskje vår mest stabile spiller i år? Og vår eneste venstreback.

Kvisvik: Vil ha med Kvisvik på bekostning av Enerly. Synes han har vært mindre dårlig enn Enerly. Dessuten så er dødballene hans farligere enn en Enerlys. Men håper for all del at han blir brukt på en litt annen måte. Mener måten han er blitt brukt på er vel så mye årsak til at prestasjonene har uteblitt.
Røn: Løper. Kriger. Synes egentlig han har løpt for mye imellom det kampene han har spilt, men slik ståa er nå så må vi bruke spillere som "vil " stå på. Dessuten er spillertyper som Røn viktige når Kvisvik er på kanten.
Helland: Er egentlgi også relativt løpssterk. Mer defensiv en Røn og mer muskler på midten. Dessuten nyttig på dødballer. 
MacDonald: Jeg driter i om Mackie er venstrebeint. Med dagens mannskap spiller han på en av kantene uansett. (Vil ikke ha Enerly og Kvisvik på banen samtidig.) Gjennombruddshissig og villig til å starte inn i boksen. Hvis Raymond skal slå innlegg, må vi ha mer folk i boksen en to spisser. Dessuten så er han driblesterk og kan gjerne utfordre inn for å skyte.

Toth: Han kan da ikke være så dårlig? De minuttene jeg har sett av ham på stadion iår så synes jeg faktisk at han har vært positiv. Og så virker det som han "vil "  litt. Så får vil heller sette inn Tarik hvis ikke han holder mål. Skal visstnok også være bevegelig.
Wiig: Blir beskrevet som en møtende spiss, men er relativt bevegelig og hurtig til å være en slik spiller (imotsetning til Hoås, f.eks.) Synes dessuten at han har vært relativt positive i det siste, til tross for at laget ikke har fungert. Ikke lett å være spiss når laget er i motgang.


Benk:
Staw
Blixt/PAC
Lindström
(fikk vel bare en kamp?)
Ramberg: ikke imponert over Ramberg i det siste, men han kan være fin å ha til å komme inn og roe ned litt hvis vi leder 2-1 med 25 min igjen (egentlig med 30min igjen, men FFK bytter jo ikke før i det 65.minutt))
Tarik: Gutten scorer mål omtrent i hver eneste kamp han spiller. Det gjør ikke FFK. Burde egentlig vært grunn nok til at han burde startet.
Hoås
Garro/West Vurderte faktisk Garro i startelleveren på bekostning av West sin plass i troppen, men synes det blir litt i overkant dristig. Heller mot spisskompetansen til West, da som innbyttter.


Bra ressonert, er enig i at dette kan være løsningen. Vi må jo finne på noe, og ikke kjøre i den samme tralten.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 27 sep 05, 15:33
Godt skrevet, Arne :-)

Jeg er enig i at midtbanen er det største spørsmålstegnet i Bodø, som ellers i år. Jeg skrev litt om 5 på midtbanen i en annen tråd, og tar det opp her igjen. Sånn som midtbanen har fungert i år, tror jeg vi er tjent med fem på midten mot Bodø/Glimt. Men, jeg har tatt feil før (hadde tro på Drillo...), og kommer til å ta feil igjen, så jeg tar gjerne kjeft for det standpunktet.

Men da jeg lista opp min femmermidtbane, glemte jeg en mann: Helland. Han må jo være mannen vi bruker sentralt! Ellers er jeg, etter å ha lest Arnes argumenter, enig i at enten Enerly eller Kvisvik bør benkes, men med tanke på dødballer bør en av dem starte. Jeg er gjerne med på å prøve McDonald på høyre - ting kan liksom ikke bli verre en det allerede er - så min nye midtbanefemmer blir da:

Kvisvik - Røn - Helland - Ramberg - McDonald

Så kjører vi Wiig på topp fra start. West på benken.

Jaggu godt jeg ikke er trener så lett som jeg skifter mening... ;-)

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


karl_marx

Knøttespiller

Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 43

Lagt til: 27 sep 05, 15:40
Glimrende analyse.

 Eneste endring jeg ville gjort, er og bedt steinar tatt seg en tur på mets, også står ALH og Staw på benken!

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 27 sep 05, 15:50

bra det. vet ikke jeg har fortsatt håp på West da. Ville prøve meg med west i stedet for en av dem andre to. Ellers veldig enig. 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 27 sep 05, 16:03
Endret: 27 sep 05, 21:48
Er veldig enig i spillemateriale, men jeg tror nok jeg vil endret formasjonen. Synes verken 442 eller 451 har fungert i år. Så ville prøvd en 4231. 


-----------------------------------------------------------------Steinar Sørlie---------------------------------------------------------------
------------------------------------PAC--------------Bora(K)------------------Piroja----------------Bertie------------------------------
--------------------------------------------------------Helland-------------------Røn--------------------------------------------------------
----------------------------------------------Mackie--------?Wiig/Hoås/toth?---------------Kvisvik-------------------------------------
----------------------------------------------------------------------West------------------------------------------------------------------------

Hva synes dere? blir kanskje drastisk å endre så mye på en formasjon så sent på året. men kan ha en positiv virkning på spillerne. vet ærlig talt ikke...

admin: Vet ikke om det var slik du hadde tenkt det, men måtte legge inn noen linjeskift for å ikke ødelegge designet helt ;)

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses."
Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere."
Svein Mathisen

"Verden trenger flere ydmyke genier. Det begynner å bli for få av oss. "


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 05, 16:23
Opprinnelig postet av bjervell
Godt skrevet, Arne :-)

Jeg er enig i at midtbanen er det største spørsmålstegnet i Bodø, som ellers i år. Jeg skrev litt om 5 på midtbanen i en annen tråd, og tar det opp her igjen. Sånn som midtbanen har fungert i år, tror jeg vi er tjent med fem på midten mot Bodø/Glimt. Men, jeg har tatt feil før (hadde tro på Drillo...), og kommer til å ta feil igjen, så jeg tar gjerne kjeft for det standpunktet.

Men da jeg lista opp min femmermidtbane, glemte jeg en mann: Helland. Han må jo være mannen vi bruker sentralt! Ellers er jeg, etter å ha lest Arnes argumenter, enig i at enten Enerly eller Kvisvik bør benkes, men med tanke på dødballer bør en av dem starte. Jeg er gjerne med på å prøve McDonald på høyre - ting kan liksom ikke bli verre en det allerede er - så min nye midtbanefemmer blir da:

Kvisvik - Røn - Helland - Ramberg - McDonald

Så kjører vi Wiig på topp fra start. West på benken.

Jaggu godt jeg ikke er trener så lett som jeg skifter mening... ;-)


Ramberg kan døm se å kvitte seg med. Sjelden jeg har sett at han har gjort en god kamp. Ikke når han var i FFK før heller. Var glad han forsvant fra FFK. Og jeg rista på hodet når han skulle begynne her igjen.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 05, 20:40
jeg har bursdag på søndag..håper å få en seier i gave....

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 27 sep 05, 21:35
Tror dette blir fasiten:

Eggen som trener.

1. Sørlie

2. Pål
3. Bertilsen
4. Bora
5. Raio

6. Helland
7. Enerly
8. Kvisvik
11. McDonald

9.Toth

10. West

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


karl_marx

Knøttespiller

Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 43

Lagt til: 27 sep 05, 21:58
Oleberg
Mener du virkelig at man skal stille med enerly, kvisvik og mcdonald samtidig på midtbanen? Er du fullstendig hjernedød? Har vi ikke allerede sluppet inn nok mål, skal vi prøve å nå 20 baklenges på de siste fem allerede neste kamp? Å la enerly få noen annen form for rolle, enn skopusser og waterboy de siste kampene er et direkte hån!

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 27 sep 05, 22:35
Hei gutter !
vanskelig å omstille seg og tenke konstruktivt gitt....forlanger fest med West !
...og at vi henter Rotevaten i mål, nei det får bli Sørlie.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 sep 05, 01:04
Endret: 28 sep 05, 01:05
Opprinnelig postet av Brukernavn
Hei gutter !
vanskelig å omstille seg og tenke konstruktivt gitt....forlanger fest med West !
...og at vi henter Rotevaten i mål, nei det får bli Sørlie.


Det er ikke mye konstruktivt du kom med her. Bare spydigheter.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 sep 05, 06:55
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Brukernavn
Hei gutter !
vanskelig å omstille seg og tenke konstruktivt gitt....forlanger fest med West !
...og at vi henter Rotevaten i mål, nei det får bli Sørlie.


Det er ikke mye konstruktivt du kom med her. Bare spydigheter.


Det var ikke meningen å være spydig Rune, synd at du missforstod meg,...det eneste jeg er bombesikker på er at West MÅ starte som spiss. Med den farta han har blir det alltid farlig, altså "fest med West". 
Og Sørlie i mål..for jeg vil ikke se Aleksander i mål mer,  han har rett og slett for dårlig stattestikk og virker totalt uintressert. Steinar er vårt beste valg mener jeg. At jeg nevnte Rotevaten var en dårlig spøk..

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 28 sep 05, 10:34
Er du hjernedød karl_marx?

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340