Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK - Moss

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 19 aug 05, 11:10
Å trene på 4-5-1 og defensiv trygghet er greit nok. Men å gjøre det i kamp etter kamp er hårreisende.
Drillo er en avdanka sutrekopp som feiger ut gang etter gang. Han mener at det er større sjanse for å vinne kamper når man spiller defensivt, men det den gamle nissen glemmer, er at han gjør spillerne passive !!!
Når du ikke har peiling på på menneskelig psyke er det vel ikke smart å være leder for en gjeng fotballspillere. 

Det blir en sann glede når han slutter

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 19 aug 05, 11:41
Amen

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 aug 05, 11:50

Ikke direkte for å provosere noe, men slik jeg leser endel innlegg er dere skuffa over kampen mot Moss.
Det er bare det du kan bare bli skuffa dersom du har forventninger.
Mao ikke ha forventninger til at Hr. Olsen finner på noe særlig glupt, bli heller gledelig overraska de sjeldne gangen det skjer. 
Slik som mot Rosenborg, ble meget gledelig overraska. Har derfor heller ikke blitt så mye skuffa ellers, bare oppgitt mange ganger.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 aug 05, 12:57
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Costanza
Leste på forumet til Kråkevingen, hvor det påstås at Brenne skal ha forklart FFKs spill før pause med at de skulle trene på å ligge lavt i 4-5-1 før kampen mot Brann. Hvis det stemmer, noe som faktisk virker sannsynlig, så er det ganske skremmende. Etter min mening.

Og dagens kamp beviste vil nok en gang at FFK ikke behersker en slik strategi.

Et særdeles formsvakt Brann-lag, med viktige spiller ute med karantene, er heller ikke så fryktinngytende at man bør legge seg på defensiven. Hvis vi skal begynne å prestere på bortebane, så tror jeg det er på tide at vi tør å angripe motstanderen. Ikke bare forsvare seg og vente på at de gjør feil. Det har ikke funket en eneste kamp til nå.

Det har jo også vært en diskusjon i media bl.a. om hvorfor forskjellene på hjemme- og bortebane er så store i Norge. Én forklaring kan jo være at bortelagene blir for feige, for opptatt av taktikk og det at man spiller på bortebane hvor alt visstnok skal være så mye vanskeligere. Men faktum er jo at det er en gressbane og 11 mot 11 uansett hvor man spiller. Dette er i stor grad mentalt. Jeg ser egentlig ingen stor grunn til at man skal spille så veldig annerledes borte vs. hjemme.

4-5-1 med West som ensom spiss er i hvert fall ikke veien å gå. Det er jeg ganske sikker på.


Det er normalt i hver eneste serie verden over at det er vanskelig å spille på bortebane. Dette har vel mye med at man er mye tryggere foran sitt eget publikum. Hvis man kan nevne FFK så er det vel blitt sånn at døm vet at døm har gjort det dårlig borte, og dermed drar med seg denne negative tankegangen videre til neste kamp ubevist.

Jeg vet at det er forskjell på hjemme/borte i alle land. Poenget var at statistikk tilsier at den norske serien er den serien i verden hvor det er klart flest hjemmeseire (har vært oppe i media til diskusjon).


I år har det vært mye større skille mellom hjemme/borte enn de siste åra. Hvorfor kan en alltids lure på.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340