Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK - Moss

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 18 aug 05, 20:59
Noen gleder må døm jo få i moss også....

---------------------------

Ære være Eggen jr.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 aug 05, 21:14
Opprinnelig postet av Culemart
Noen gleder må døm jo få i moss også....
dette er ikke ett godt tegn for oss heller.. med null poeng i brann og hjemme mot vif så er vi nesten nede i gjørma vi å..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 aug 05, 21:23
Toth fikk sjansen i dag,noen en skuffende kamp.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 aug 05, 21:27
Hører rykter om at FFK gikk ut i 4-5-1 med Brian West som ensom spiss. Da gjør man det jo ikke akkurat lett for seg i utgangspunktet. Mildt sagt en veldig merkelig vurdering.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 aug 05, 21:57
FAEN

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 18 aug 05, 22:03
REFERAT

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 18 aug 05, 22:04
Hva er det dere venter da? Makan til møka kamp. Også starter vi i en 4 - 5 - 1 formasjon, det suger jo verre en det værste. Nå må det vel skje noe snart, bør det ikke løsne litt nå. Kjenner liksom ikke igjen FFK fra forrige høstsesong, hva tror dere er grunnen?

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 131

Lagt til: 18 aug 05, 22:12
Endret: 18 aug 05, 22:13
Nå var det først på denne tiden i fjor at FFK begynte å vinne kamper. Så jeg kjenner dem godt igjen fra høstsesongen på samme tid i fjor. like dårlige altså.

---------------------------

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 18 aug 05, 22:13
Hvorfor spilte ikke Piiroja? Har vært uten info noen dager pga flytting, men har ikke funnet ut hvorfor han ikke startet.

---------------------------

Fredd


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 aug 05, 22:19
Opprinnelig postet av Fredd
Hvorfor spilte ikke Piiroja? Har vært uten info noen dager pga flytting, men har ikke funnet ut hvorfor han ikke startet.
han spilte landskamp helt sikkert og derfor tror jeg vi sparte han..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 aug 05, 22:33
Leste på forumet til Kråkevingen, hvor det påstås at Brenne skal ha forklart FFKs spill før pause med at de skulle trene på å ligge lavt i 4-5-1 før kampen mot Brann. Hvis det stemmer, noe som faktisk virker sannsynlig, så er det ganske skremmende. Etter min mening.

Og dagens kamp beviste vil nok en gang at FFK ikke behersker en slik strategi.

Et særdeles formsvakt Brann-lag, med viktige spiller ute med karantene, er heller ikke så fryktinngytende at man bør legge seg på defensiven. Hvis vi skal begynne å prestere på bortebane, så tror jeg det er på tide at vi tør å angripe motstanderen. Ikke bare forsvare seg og vente på at de gjør feil. Det har ikke funket en eneste kamp til nå.

Det har jo også vært en diskusjon i media bl.a. om hvorfor forskjellene på hjemme- og bortebane er så store i Norge. Én forklaring kan jo være at bortelagene blir for feige, for opptatt av taktikk og det at man spiller på bortebane hvor alt visstnok skal være så mye vanskeligere. Men faktum er jo at det er en gressbane og 11 mot 11 uansett hvor man spiller. Dette er i stor grad mentalt. Jeg ser egentlig ingen stor grunn til at man skal spille så veldig annerledes borte vs. hjemme.

4-5-1 med West som ensom spiss er i hvert fall ikke veien å gå. Det er jeg ganske sikker på.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 18 aug 05, 23:04
Endret: 18 aug 05, 23:06
Synes Toth viste endel bra takter. Smarte bevegelser, sterk, gode passninger (hadde han en eneste feilpassning? Ihvertfall ikke utenfor 16m til moss tror jeg). Tror han kan gjøre mer ut av samspill med Hoås enn det West kan.  Men han er litt feig når det gjelder å gå rett på mål kanskje?

Røn var merkelig, han jobber og sliter, men sliter med overblikket og vilje én mot én!

Referrenten her inne hevdet at Garro gjorde en bra innsatts som midtstopper....fikk han ikke med seg de to grove feilene han gjorde? 

Det jeg lurer på er: Hvor er vinnerinstinktet til gutta? Ser jo ikke ut som de har lyst til vinne, og for en som ikke har sett rosenborg-kampen ser det hjelpeløst ut. 

Er kællane på trenerbenken for "kule" til å engasjere seg i spillet? Er det under deres verdighet å rope og mase på gutta? Hva med å vise de på banen at de har en "hærfører" som leder dem, står sammen med de og kjemper sammen med de?

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 aug 05, 23:11
Vel var det treningskamp, men dette lover vel ikke altfor godt for framtiden.
Deffensivt 4-5-1 i utgangspunkt mot et 1.div lag.
Her er det virkelig noe som skurrer.
Her burde kan tatt sjangsen å vist mot, forsøk med offensiv tenkning å bruke tida til å kjøre til spissene.

Kanskje guttane ikke har gjort geografi leksa si!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 18 aug 05, 23:52
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Referrenten her inne hevdet at Garro gjorde en bra innsatts som midtstopper....fikk han ikke med seg de to grove feilene han gjorde? 


For å sitere meg selv fra referatet:

"I pausen kom Garro inn for Helland, og gjorde en absolutt godkjent innsats som midtstopper."

Garro spiller på en til dels uvant posisjon, ikke ofte han har gjort det i kamp, og aldri på dette nivået. Så jeg mener at jeg har grei dekning for å gi "godkjent". Jo, jeg så feilene, men jeg så også de viktige duellene han vant...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 19 aug 05, 01:07

Synes bare "absolutt godkjent" var i overkant karakter for en som gjør to "Jørgen P"-tabber i løpet av én omgang. Men han var flink til å lese spillet og til å sette igang.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 aug 05, 01:51
Opprinnelig postet av Costanza
Leste på forumet til Kråkevingen, hvor det påstås at Brenne skal ha forklart FFKs spill før pause med at de skulle trene på å ligge lavt i 4-5-1 før kampen mot Brann. Hvis det stemmer, noe som faktisk virker sannsynlig, så er det ganske skremmende. Etter min mening.

Og dagens kamp beviste vil nok en gang at FFK ikke behersker en slik strategi.

Et særdeles formsvakt Brann-lag, med viktige spiller ute med karantene, er heller ikke så fryktinngytende at man bør legge seg på defensiven. Hvis vi skal begynne å prestere på bortebane, så tror jeg det er på tide at vi tør å angripe motstanderen. Ikke bare forsvare seg og vente på at de gjør feil. Det har ikke funket en eneste kamp til nå.

Det har jo også vært en diskusjon i media bl.a. om hvorfor forskjellene på hjemme- og bortebane er så store i Norge. Én forklaring kan jo være at bortelagene blir for feige, for opptatt av taktikk og det at man spiller på bortebane hvor alt visstnok skal være så mye vanskeligere. Men faktum er jo at det er en gressbane og 11 mot 11 uansett hvor man spiller. Dette er i stor grad mentalt. Jeg ser egentlig ingen stor grunn til at man skal spille så veldig annerledes borte vs. hjemme.

4-5-1 med West som ensom spiss er i hvert fall ikke veien å gå. Det er jeg ganske sikker på.


Det er normalt i hver eneste serie verden over at det er vanskelig å spille på bortebane. Dette har vel mye med at man er mye tryggere foran sitt eget publikum. Hvis man kan nevne FFK så er det vel blitt sånn at døm vet at døm har gjort det dårlig borte, og dermed drar med seg denne negative tankegangen videre til neste kamp ubevist.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 19 aug 05, 03:10
Opprinnelig postet av Costanza
Leste på forumet til Kråkevingen, hvor det påstås at Brenne skal ha forklart FFKs spill før pause med at de skulle trene på å ligge lavt i 4-5-1 før kampen mot Brann. Hvis det stemmer, noe som faktisk virker sannsynlig, så er det ganske skremmende. Etter min mening.
Jeg synes det er bra at de bruker treningskamper til å trene på ting. Gjerne ting man ikke uten videre vil gjøre i kamp.
Opprinnelig postet av Costanza

Og dagens kamp beviste vil nok en gang at FFK ikke behersker en slik strategi.

Enig - med forbehold om at jeg ikke så kampen, men stoler på den ganske entydige dommen som er å lese. Får håpe at trenerteamet med dette ser at det ikke er veien å gå. Jeg har ingenting imot 4-5-1, snarere tvert imot, men denne sesongen synes det ikke som det har fungeret noe særlig! Noe som kan ha med flere ting å gjøre, kanskje framfor alt sammensetninga av mannskapet.

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 19 aug 05, 08:06
Vi MÅ starte med 4-4-2 mot brann, sjokk-åpne som vi gjorde mot RBK.

Eneste som hjelper mot Måss er vodoo antagelig, noen som kan?
Måss ligger godt an til kvalikk plassen sist jeg sjekket...vi får vente til de er i TL med å slå de..

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 aug 05, 10:31
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Costanza
Leste på forumet til Kråkevingen, hvor det påstås at Brenne skal ha forklart FFKs spill før pause med at de skulle trene på å ligge lavt i 4-5-1 før kampen mot Brann. Hvis det stemmer, noe som faktisk virker sannsynlig, så er det ganske skremmende. Etter min mening.

Og dagens kamp beviste vil nok en gang at FFK ikke behersker en slik strategi.

Et særdeles formsvakt Brann-lag, med viktige spiller ute med karantene, er heller ikke så fryktinngytende at man bør legge seg på defensiven. Hvis vi skal begynne å prestere på bortebane, så tror jeg det er på tide at vi tør å angripe motstanderen. Ikke bare forsvare seg og vente på at de gjør feil. Det har ikke funket en eneste kamp til nå.

Det har jo også vært en diskusjon i media bl.a. om hvorfor forskjellene på hjemme- og bortebane er så store i Norge. Én forklaring kan jo være at bortelagene blir for feige, for opptatt av taktikk og det at man spiller på bortebane hvor alt visstnok skal være så mye vanskeligere. Men faktum er jo at det er en gressbane og 11 mot 11 uansett hvor man spiller. Dette er i stor grad mentalt. Jeg ser egentlig ingen stor grunn til at man skal spille så veldig annerledes borte vs. hjemme.

4-5-1 med West som ensom spiss er i hvert fall ikke veien å gå. Det er jeg ganske sikker på.


Det er normalt i hver eneste serie verden over at det er vanskelig å spille på bortebane. Dette har vel mye med at man er mye tryggere foran sitt eget publikum. Hvis man kan nevne FFK så er det vel blitt sånn at døm vet at døm har gjort det dårlig borte, og dermed drar med seg denne negative tankegangen videre til neste kamp ubevist.

Jeg vet at det er forskjell på hjemme/borte i alle land. Poenget var at statistikk tilsier at den norske serien er den serien i verden hvor det er klart flest hjemmeseire (har vært oppe i media til diskusjon).

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 aug 05, 10:35
Endret: 19 aug 05, 10:38
Opprinnelig postet av Costanza
Et særdeles formsvakt Brann-lag, med viktige spiller ute med karantene, er heller ikke så fryktinngytende at man bør legge seg på defensiven. Hvis vi skal begynne å prestere på bortebane, så tror jeg det er på tide at vi tør å angripe motstanderen. Ikke bare forsvare seg og vente på at de gjør feil. Det har ikke funket en eneste kamp til nå.


Kunne ikke vært mer enig, nå har vi vel ingenting å tape på å satse offensivt på bortebane? Det irritererer meg at Drillo fortsatt sverger til 4-5-1, uansett hvordan enkelte vi påstå at formasjonen ikke sier så mye om hvordan vi spiller, så gjør det for så vidt det. 4-5-1 = En spiss, 4-4-2 = 2 spisser, som regel i hvert fall, og vi har vel eksperimentert nok med spisser som blir flyttet til vingene nå?

Har irritert meg grundig over Drillo når han bytter til 4-5-1 lenge nå. Under Rosenborgkampen presset og presset vi Rosenborg, de fikk ikke til en dritt når vi kjørte frem folk. Så legger Drillo om til 4-5-1 og legger seg bakover på banen, og med en eneste gang så begynner Rosenborg å ta over spillet og skape sjanser på sjanser. Er det virkelig så vanskelig for han å se slikt? Legger du deg bakpå, kommer lagene du møter i angrep oftere, med større bredde og flere valgmuligheter. Og når forsvaret har en tendens til å trekke lengre og lengre bak når motstanderne angriper så er de brått en god del som svirrer rundt sekstenmeteren vår. Greit nok at spillerne våres blir slitne, men sett inn på en ny spiss da i tilfelle!

Med lavt press og 4-5-1 inviterer han jo enkelte ganger mostanderen inn på egen banehalvdel for å score mål. Med høyere press kommer de i hvert fall ikke så mange og så ofte. Og skulle vi få et tidlig mål i mot, så er ikke Drillo den som tenker på å ta igjen det målet med det første. Han har med å gjøre de offensive byttene rimelig sent. Husker vi lå under for et eller annet lag, vi spilte vel 4-5-1 og Toth kom inn for Brenne på overtid, selv om vi hadde ligget under en god stund.

Jeg driter i hvert fall om vi taper 1-0 eller 2-0 borte, så ligger vi under 1-0, så er det jo bare å fyre løs fremover og håpe å få med seg et poeng, ikke sikre inn et 1-0-tap.

---------------------------

Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340