Husk meg
Brukernavn
Passord

Løpt i senk

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 13 aug 05, 20:29
det stemmer det ringberg sier om helt annen trening. I dag blir vi løpt i senk i 75 minutter. 

Fotballens abc , er noe vi mangler i FFK,  det rettes ikke med eggen i ny hovedrolle.


Det samme skjedde  men han ved roret.  Toth !!!!!, er han god nok for 2. laget, flere har sett han  på trening og i kamp. Hvorfor kjøpe fyllamsse for høstsesongen.  Det er god nokj grunn for å parkere Drillo for godt  og sende han til rekreasjon i Spania sammen med Eggen senior.

Hadde egentlig bestemm t meg for å være positiv i år, men dette er svaret på at både drillog og eggen ikke bør være med videre.

Bora

Juniorspiller

Ble medlem: 03 aug 04
Innlegg: 142

Lagt til: 13 aug 05, 21:08
Kvisvik sier at FFK er for dårlig trent, og Eggen er enig i det. Men det som er årsaken til det er vel alle de skadene FFK hadde i vinter + at de ikke hadde noe særlig med kondisjonstrening i vinter. Og treningsmoralen til enkelte på laget er vel ikke på topp når det gjelder grunntrening. Mange av FFK spillerene sitter på datamaskinene på SATS istedet for å trene, så det må man forandre. Syns at man i vinter kan ha 1 eller 2 ordentlige kondisjonstreninger hvor de skal løpe til de nesten spyr. Har man noen sånne, så skal vel kondisjonen forbedres!

---------------------------

FFK til Royal League


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 05, 01:45
Jeg så noen av treningene før sesongen starta nede på Merkur. Og den intensiteten på treningane der var ikke mye å juble for.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 aug 05, 12:49
Da må RBK ha vært enda dårligere en det som var ett fakta for der løp vi dem i senk ennå vi skal ha vært så dårlig trent som dere sier her

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 165

Lagt til: 14 aug 05, 13:16
Nå var det vel sånn att FFK falt utover i andre omgang her også Keiko99. Selv om det i denne kampen kan forklares med at de har en klar ledelse og at det ikke er uvanlig da. Problemet er vel at det har vært en trend hos FFK i det siste at de faller etter ca. 20-40 min. Dette er selvfølgelig noe som må ses nærmere på og løses. For et lag kan ikke satse på å vinne en kamp de første 20-40 min. hver gang.

---------------------------

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 aug 05, 14:03
at ham kam løp oss i senk er heller ikke rett å si.. jeg syns dem dro ned tempo så fort det var frispark eller innkast.. Thomas myhre hadde nok klart og løfta gutta i denne kampen.. Dette er ikke så å tråkke ned ALH.. heller ikke for å si at vi skal savne Myhre, for han fikk bare 3 kamper.

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


HK1918

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 aug 05
Innlegg: 8

Lagt til: 14 aug 05, 22:42
Så du synes ikke HamKam kjørte over dere i 2 omgang i går???? Få av deg de meter tykke brilla dine a, kansje du som skrev bannern i går også eller?...;-)

---------------------------

Forza HAMKAM!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 aug 05, 23:04
Opprinnelig postet av HK1918
Så du synes ikke HamKam kjørte over dere i 2 omgang i går???? Få av deg de meter tykke brilla dine a, kansje du som skrev bannern i går også eller?...;-)
der har vi en unge jo som er tøff i munnen sin... kan bare si.,. hvor mange ffk spillere prøvde å kaste bort HK spillere som holdt og holdt.. ja ja.. vi ses til neste år

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 14 aug 05, 23:59

Jeg så :ffk: bli slappe og ukonsentrerte utover kampen ja, og at de slapp inn ett særdeles lite giftig HamKam inn i matchen. Det er litt pinelig at vi ikke slår ett lag som HamKam, og til løpinga i 2nnen omgang har jeg bare en kommentar: Det er ikke så vanskelig å løpe fra en stillestående mann.

Resultatet var helt fair, sånn som kampen utviklet seg. Vi må gjøre bedre enn dette.

---------------------------

Ivar Hoff, fotballens erke-gnom.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 aug 05, 00:19
flere av dem som spiller for ffk sier dem er for dårlig trent fortiden og nå lurer jeg på.. er dem ikke voksene nok til å ta ansvar på treningen og gi beskjed?

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 15 aug 05, 11:07
Opprinnelig postet av tomroar
det stemmer det ringberg sier om helt annen trening. I dag blir vi løpt i senk i 75 minutter. 

Fotballens abc , er noe vi mangler i FFK,  det rettes ikke med eggen i ny hovedrolle.


Det samme skjedde  men han ved roret.  Toth !!!!!, er han god nok for 2. laget, flere har sett han  på trening og i kamp. Hvorfor kjøpe fyllamsse for høstsesongen.  Det er god nokj grunn for å parkere Drillo for godt  og sende han til rekreasjon i Spania sammen med Eggen senior.

Hadde egentlig bestemm t meg for å være positiv i år, men dette er svaret på at både drillog og eggen ikke bør være med videre.


Virket vel som om vi var dårlig trente i fjor også. Tror Eggen Jr følger litt dårlig med i timen. Han tror det som far hans gjorde for 30 år siden er bra nok nå også. Men fotballen utvikler seg i ganske raskt tempo, både når det gjelder kondis og det spillemessige. I tillegg bør det vel nevnes at spillerne burde ta ansvar selv også. Slappe rævene trener jo mindre enn 2 timer om dagen. Hva de gjør resten av dagen er usikkert, men trening tror jeg ikke det er. Vi trenger nok en trener som overvåker at spillerne virkelig står på og trener.
Har trua på at Eggen tar tak. Og med Drillo liggende på Costa Del Senilo, så blir 2006 en glitrende sesong.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5528

Lagt til: 15 aug 05, 11:24
Nå må vi huske at FFK har eller har hatt en ressurstrener og en fysioterapeut til å ta seg av den fysiske treningen. Dette er trening som det er helt unødvendig å gjøre i felleskap. Spillerene må gå i seg selv på dette punktet også. Og det gjør vel Brenne i dagens F-B. At mange var skadet før sesongstart vil også gjøre dette mer tydelig utover høsten. Det hjelper ikke så mye, som Simen sier, å trene beinhardt de neste ukene. Grunnlaget lagges fra sesongslutt til ca en måned før seriestart. Trener de hardt nå vil de bare bli tunge i beina.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 15 aug 05, 11:34

Det er jo ikke så rart om de er dårlig trent heller da. Stort sett hele spillegruppa gikk skadet på et eller annet tidspunkt i vinter, og de har jo også slitt med mye skader utover i sesongen. Dermed er det jo klart at spillerne ikke har fått det grunnlaget de trenger for å tåle hard trening utover i en tøff sesong. Vi diskuterte jo dette mye også i våres, og vi kom vel frem til det den gang, at det som nå skjer måtte skje. 

At trenerne sier at de ikke trener dårlig kan jo i og for seg være riktig det. Mulig de trener opp mot det maksimale av hva de tåler, men uten alle skadene, så hadde spillerne tålt mye mer. Men jeg skal ikke utale meg for mye om hva som gjøres feil i FFK, for jeg har svært liten kjennskap til hva som gjøres i det hele tatt.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 15 aug 05, 12:51
Endret: 15 aug 05, 12:52
Kanogvetalt: Er likevel mulig å trene hardt deler av denne 14dagersperioden for så å slippe opp mot slutten og dermed kunne skape seg en liten formtopp. En formtopp som kanskje kan vare lenge nok til at vi tar de to seirene til vi trenger  Men som du selv sier, grunnlaget er det for sent å gjøre noe med nå gett...


En annen ting folk snakker om fotballens ABC, og et par ekstra joggeturer osv... Hvis man skal gå etter det som er dagens "ABC" så er det ikke disse joggeturene som er de viktigste for å orke mer i kamp. Mer trening med høy intensitet er det viktigste (gjerne med ball). Dette fordi arbeidsperiodene i fotball er så varierenede og ikke ligner så mye på en joggetur. Nettopp dette med å få opp intensiteten på treningsfeltet er noe jeg tror karer som Solbakken, Berg  og (spesielt) Nordli er flinke til, rett og slett fordi de er dyktige innpiskere og motivatorer. Og jeg har en mistanke (uten at jeg har sett spesielt mange treninger i det siste) om at man kunne vært flinkere til dette i FFK...

---------------------------

Er det bare hos meg det er noe rart ved det siste innlegget mitt..?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5528

Lagt til: 15 aug 05, 13:25
Skal man trene i en to ukers periode for å bli mer utholdenede, vil dette kunne gi en effekt. Den vil være liten og kortvarig. Jeg mener det er noe tull at man skal trene utholdenhet, hurtighet og styrke med ball. Hvordan skal man da evaluere fremgang hos den enkelte? Ingen evaluering, ingen motivasjon og heller ingen effekt. Hvis du er fotballtrener på et eller annet nivå kan jeg forstå deg Scheie. Det er nemlig ingen andre idretter som trener på den måten lenger. Fotballen sitter fortsatt i steinalderen når det gjelder treningsmetodikk. På alle nivåer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 15 aug 05, 13:52
Slapp av... Tror du misforstod litt hva jeg mente... Og at jeg ordla meg litt dårlig...

Er absolutt ikke tilhenger av å drive fysiologisk trening kun med ball. Og da spesielt ikke i grunntreningsperioden. Jeg refererte val bl.a. til at Simen Brenne mener guttene kan ta seg en ekstra joggetur eller to i dagens F-B. Ifht å få bedre resultater i år ser jeg liten vits i det. Det jeg mener er at intensiteten på trening, spesielt i spillsekvenser må være høyest mulig. Selvfølgelig skal man drive med annen type trening (ref: styrke, utholdenhet, hurtighet) uten ball og dermed også testing (synes forøvrig at FFK er for dårlige til å bruke de mulighetene de har på IMTL på Kråkerøy). 

Når det gjelder noen av påstandene dine om at det er tull og drive utholdenhetstrening og hurtighetstrening med ball så regner jeg med at de er satt på spissen, slik du pleier å gjøre for å provosere litt ekstra. Hvis ikke så kan jeg si at det er mye god litteratur på biblioteket på Idrettshøgskolen, også om treningsmetodikk. Mulig enkelte fotballtrenere lever i steinalderen, men selv etterkrigtstiden holder ikke nå vettu....


Uansett, (beklager den lille avsporingen, blir så lett engasjert) det jeg mener er at noe av det viktigste FFK kan gjøre nå er å jobbe med intensiteten på trening. Intensitet, intensitet, intensitet! Og det er et område alle, både spillere og trenere, kan og bør ta ansvar på.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5528

Lagt til: 15 aug 05, 13:55
Da er vi ikke så uenige likevel da. Litt kjedelig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 15 aug 05, 15:58
Når lag som er like gode/dårlige møter hverandre blir det ofte kjedelig.

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340