Husk meg
Brukernavn
Passord

Aldersgrense på bussene...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 31 mai 05, 11:13
På bussturen til Ålesund var det en del folk under 18 som kæva rundt og synes det var ille tøft å være drita på tur. Folk ned i 15-års alderen (Ja, jeg snakker blandt annet om "dagros", for dere som var på den bussen.) som er drita-fulle etter fire rusbrus er et ganske tragisk syn. :rolleyes:
Hadde det vært en idé å dele opp i Partybusser og Familiebusser til Moldeturen?

---------------------------

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 31 mai 05, 11:52
til Kråkerøygutt1: støtter deg der.

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 31 mai 05, 12:02
Det hadde vært en idè med 18-årsgrense på langturene, med mindre man reiser sammen med foresatte...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 31 mai 05, 12:43
Her bør det reageres raskt. Avisene elsker slike "skandalenyheter". Bare se for dere store overskrifter i f-b ala "Fylletur for mindreårige" . Dette kan fort bli veldig skadelig for Plankehaugens anseelse og gode rykte her i byen.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 31 mai 05, 14:33
Ganske enig i at det er noe dumt å se ungdom ned i 15-års alderen dritæ på tur, men syntes ikke man skal innføre 18års grense allikevel.
De ALLER fleste under 18 oppfører seg eksemplarisk når de er med, og da synes jeg det blir noe urettferdig om de brått ikke skal få være med, for eksempel til molde, fordi noen andre drittunger ikke klarte å oppføre seg.

Man kan jo for eksempel gjøre som man alltid gjør med urokråker, steng de ute fra feltet og alle turer. Det er tross alt "against the law" å drikke seg drita når du er 15 år.

Det er ikke ås mange år siden jeg var under 18, og jeg tror jeg hadde følt det blodig urettferdig om jeg ikke fikk være med til molde fordi jeg ikke var gammel nok!!

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 31 mai 05, 14:44
Opprinnelig postet av Kristian B
Ganske enig i at det er noe dumt å se ungdom ned i 15-års alderen dritæ på tur, men syntes ikke man skal innføre 18års grense allikevel.
De ALLER fleste under 18 oppfører seg eksemplarisk når de er med, og da synes jeg det blir noe urettferdig om de brått ikke skal få være med, for eksempel til molde, fordi noen andre drittunger ikke klarte å oppføre seg.

Man kan jo for eksempel gjøre som man alltid gjør med urokråker, steng de ute fra feltet og alle turer. Det er tross alt "against the law" å drikke seg drita når du er 15 år.

Det er ikke ås mange år siden jeg var under 18, og jeg tror jeg hadde følt det blodig urettferdig om jeg ikke fikk være med til molde fordi jeg ikke var gammel nok!!
sånt skjer om noen ødlegger så må en sette ned foten. en må være 18 for å nyte alkohol tror jeg :D

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 31 mai 05, 14:53
Er enig i at det ikke bør være 18-årsgrense for å være med på tur, men å få til et par alkoholfrie busser hadde ikke vært så dumt. Men om det lar seg gjøre pga. antall folk over 18 som skal være med, og som skal drikke på turen, vet jeg ikke.

---------------------------

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 31 mai 05, 14:58
Endret: 31 mai 05, 15:01
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Er enig i at det ikke bør være 18-årsgrense for å være med på tur, men å få til et par alkoholfrie busser hadde ikke vært så dumt. Men om det lar seg gjøre pga. antall folk over 18 som skal være med, og som skal drikke på turen, vet jeg ikke.


ikke sant. Problemet kommer jo når det er turer som mot molde, da det antakelig ikke blir mer enn et par busser, skal man gjøre det såpass at den ene bussen er TOTAL alkoholfri, eller skal man stenge de som ikke er 18 enda ute fra den slags turer.
Her må man jo selvfølgelig ta en vurdering på hva som er mest lønnsomt.

Keiki: Er fullstendig klar over at man må være 18 år for å nyte alkohol, men når kanskje kun en 10-20 prosent av de som er under 18 som er med på turene drikker, så synes jeg det er for strengt å stenge alle under 18 ute fra de lengre turene!

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 31 mai 05, 15:43
Hva med å prøve ut et forbud mot alkoholinntak for mindreårige på turen, regelbrudd fører til hjemreise for egen regning fra der man blir kasta av bussen.

Burde ikke være noe problem dersom dette blir klart informert om på forhånd...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 31 mai 05, 17:10
Det er ikke pent med folk ned i 14-15 års alderen er drita . Det er heller ikke pent at folk i 50 års alderen er drita,og er enda tettere i huet. Dette var muligens min siste tur i regi Plankehaugen, i hvert fall slike langturer.Jeg var med på et stort freak show. Nå blir det gladbuss og fly fremover.

---------------------------

Gøran Karlsen


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 31 mai 05, 20:33
Endret: 31 mai 05, 20:47
planken: litt uenig og litt enig
å kaste ut en 15-16 åring som er full av f.eks på dombås helt alene full blir jo dumt.
da er det bedre å utestenge den personen fra turer ut året isteden...

Plankehaugen har også et vist ansvar for disse mindreårige supporterne siden turene er i regi av plankehaugen....
ser for meg overskriftene guttunge drita full ble overlatt til seg selv på f.eks dombås... å fikk beskjed du får komme deg hjem for egen regning.......


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 31 mai 05, 21:24
Du har selvfølgelig et poeng der, men noe må gjøres. Og dersom Plankehaugen setter klare retningslinjer så er de kun ansvarlige frem til disse blir brutt...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 31 mai 05, 22:10
det er ikke værre enn at man setter opp noen festbusser med 18 års aldersgrense, og noen familiebusser med alkoholforbud.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 31 mai 05, 23:29
Opprinnelig postet av ajg
det er ikke værre enn at man setter opp noen festbusser med 18 års aldersgrense, og noen familiebusser med alkoholforbud.


Det er jo ALLTID mer enn en buss, så det er egentlig ikke verre nei :)

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 02 jun 05, 00:09
Skulle vel tro det er så enkelt som å si det er alkoholforbud for de under 18 på bussene? Er jo bare for de ansvarlige å ha litt kontroll det....
Jeg er av den oppfatning at noen pils på tur er vel og bra. Men drita mennesker har INGENTING på tur å gjøre, samme hvor gamle de er.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340