Husk meg
Brukernavn
Passord

Lyn - Fredrikstad 1-1

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 12 apr 05, 14:52
Trenger nok noen kamper på å komme i form, særlig med tanke på at kun noen få kan de nye sangene. Enklere å øve inn nye sanger med litt færre folk enn vi var på Ullevål på søndag. Enig i at vi har et stort uforløst potensiale etter hvert som folk blir drillet litt bedre. Vi kan jo bare begynne å drømme om hvordan det kan bli på en ny stadion hvor vi får plass til mange flere syngende på hjemmekampene og rett og slett blir vant til å skulle dirigere mange folk på en gang. Sånn det er nå får vi øvet oss på det to ganger i året, nemlig mot Lyn og Enga på Ullevål. Det fører til at vi lærer litt sakte. Men det er liten tvil om at kampen mot Lyn i høst var bedre sangmessig enn den på søndag. Engakampen ifjor var i og for seg bedre i form av at flere sang, men da sang litt for mange littt for mange sanger på en gang, så resultatet ble ikke så glitrende selvom engasjementet og hjertet bak innsatsen kanskje var større enn på søndag.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 12 apr 05, 15:42
Når det blåser så øra flaggrer, blir det vanskelig å høre hva forsangere og de som står mer enn 5m unna, holder på med. Så enkelt er det!

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 12 apr 05, 17:43
ja faen, var ikke bra egentlig.. jeg havna på en plass (vg nedre) litt til venstre for selve haugen. prøvde å synge, men absolutt INGEN andre turte å åpne kjeften i hele tatt. direkte flaut. jeg hørte nesten ikke hva haugen sang en gang.. enda kjipere var det at han dusten av en kar som satt ved siden av meg, ikke gjorde noe annet enn å komme med negative kommentarer. i 90 minutter!!!!! prøvde å hinte og si fra til han, men han tok ikke akkurat hintet.. :( ble egentlig ganske forbanna

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 apr 05, 21:02
Opprinnelig postet av Møklegård
Når det blåser så øra flaggrer, blir det vanskelig å høre hva forsangere og de som står mer enn 5m unna, holder på med. Så enkelt er det!


Enig Møklegård. Dette var rett og slett ikke dagen for kvalitetssang. Orda ble blåst inn i kjetften.
En annen ting som vil være viktig er at forsangerne ikke har konsumert altfor mye drikke, eller hva sier du Klokan?:D

Nye sanger vil bli sunget etter hvert. Ikke kampen å lære dem i. Sa det før kampen også, kjipt å få bortekamp på Ullevål i seriepremieren. Man er nødt til å være samstemt med så mange supportere, og det er vanskelig uten nødvendig trening. Men det kommer..

---------------------------

Macka fra start!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 apr 05, 21:27
Jeg er forsåvidt enig i både det Møklegård og djpete sier her, vedr. vanskelige arbeidsforhold.

Men jeg mener fortsatt at det i fremtiden er mye bedre å samle alle "storsangerne" i en flokk bakerst midt på tribunen.
Da har vi mulighet til å snakke sammen, å starte sangene samtidig og selvfølgelig på den samme sangen. Et trøkk fra denne gruppen vil ganske snart spre seg til hele tribunen på en helt annen måte enn slik det fungerte på søndag, tror jeg.

Men å øve inn alle de nye sangene er nok mye lettere å gjøre på hjemmekampene hvor alle står mere samlet på et mindre felt, så uansett hva man gjør så blir det nok bedre etterhvert.

Men jeg håper vi kan prøve mitt forslag neste gang vi er mange på bortebane, Dag Jørun og Zoran, slik at vi kanskje kan være helt på toppen 16. mai mot Vålerenga. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 apr 05, 23:20
Endret: 13 apr 05, 23:22
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Men jeg mener fortsatt at det i fremtiden er mye bedre å samle alle "storsangerne" i en flokk bakerst midt på tribunen.


Plankehaugens "harde kjerne" av sangere står alltid samlet Snæbben, så forresten ikke deg blandt dem på søndag?!
Poenget med en forsanger foran er at da kan man, dersom folk er i "sanghumør", få med 200 personer på et øyeblikk.
Du vil altså gjøre det på den måten vi gjorde det før Klokan var forsanger på Nadderud? Det har du selvsagt lov til å mene, men jeg forstår det rett og slett ikke, og mener dermed at det er helt feil retning å ta.
Herregud så mye bedre vi har blitt ved hjelp av Klokans erfaring, og måte å styre sang på. :eek:

---------------------------

Macka fra start!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 13 apr 05, 23:49
Enig med djpete der. Du ser jo på alle arenaer i europa, med unntak av england(?), at det står forsangere foran på gjerdet og drar i gang. Dette er HELT klart den beste måten å gjøre det på for oss.
Tror rett og slett grunnen te at det ikke var optimalt på søndag kommer av "seriestar-nerver".Litt rustne stemmer, og litt lenge siden sist.

Dette kommer seg allerede te mandan. Da skal jeg synge meg i hjææææl:)

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 apr 05, 23:59
Endret: 14 apr 05, 00:00
Dette er absolutt ikke noen kritikk av hverken Zoran eller Dag Jørun.

Jeg vet ikke hvor den "harde kjernen" som Dag Jørun snakker om var plassert på Ullevål på søndag, men da jeg endelig kom inn på tribunen, så var det helt fullsatt. Jeg klarte alikevel å presse meg til en plass rett bak målet, tre rader fra toppen, og der var det ihvertfall ingen "hard kjerne".

Dag Jørun spør om jeg vil gjøre det på den måten vi gjorde det før Klokan var forsanger på Nadderud?

For det første så var det vel ingen av bortekampene før Nadderud som samlet 5000 Fredrikstadfolk, og for det andre så kan man ikke sammenligne størrelsen på den "harde kjernen" for et år siden og idag.
I dag bør det være mulighet for å organisere denne gruppen til å bli mye større enn det den var den gangen.

Som jeg startet med å si, så er ikke dette noen kritikk av Zoran eller Dag Jørun. De er begge glimrende som forsangere, og det bør de selvfølgelig fortsette med. Men med nærkontakt med den "harde kjernen", som ved en god planlegging og organisering bør bestå av minst 30 mann som kan trøkke til 100 %.

Det som etter min mening var feilen før Zoran ble forsanger, var at det manglet organisering og at tilfeldige folk rundt på tribunen ofte var de som startet sangene/kampropene.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 14 apr 05, 00:13
Endret: 14 apr 05, 00:15
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Dette er absolutt ikke noen kritikk av hverken Zoran eller Dag Jørun.


Oppfatter det ikke som kritikk heller, Snæbben, men er uenig med deg.

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg vet ikke hvor den "harde kjernen" som Dag Jørund snakker om var plassert på Ullevål på søndag


I såfall kjenner du Plankehaugen mye dårligere enn jeg trodde, men jeg så at du satt godt plantet et stykke til venstre for oss....:D

---------------------------

Macka fra start!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 14 apr 05, 00:26
Jeg satt ikke en eneste gang under hele kampen, så da har du nok sett feil, djpete.

Greit nok det at vi er uenig, djpete, men mener du virkelig med hånden på hjertet at grunnen til at vi var dårlige til å synge på søndagen kun skyldes vindforholdene og at alle 5000 var rustne i stemmebåndene? :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340