Husk meg
Brukernavn
Passord

TEB kostet flesk

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 nov 04, 16:45
Ryktene går på mellom 1 mill og 2,25, det er vannvittig mye penger dor 2. div spiller.
Saken begynner på 3 minutter og 57 sekunder.
http://nyheter.radiohaugaland.no/artikler.aspx?id=71

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 nov 04, 18:57
Han ligger vel i underkant av Soma, men sånn som jeg ser det så er han en som vi kan tjene penger på uansett. Gode v.backer vokser ikke på trær. Har god tro på TEB jeg.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 22 nov 04, 21:21
Synes det var en "sinnsyk høy sum for en som ikke har rørt en ball i tippeligaen ennå. Med FFKs kjøpspolitikk tviler jeg sterkt på om dette er riktig. Antar at riktig sum ligger på mellom 750.000 - 1000.000.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 nov 04, 21:36
Ryktene går rundt med prisnivået som ensomvet antyder, men hva som er det riktige det er det vel ikke mange som vet.:o

FKH-FKH

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 nov 04
Innlegg: 3

Lagt til: 22 nov 04, 21:50
beklager til alle dere som tror Bertelsen ble et billigkjøp. I haugesunds avis her om dagen ble det spekulert om prisen var rundt 2,5 mill. Nå vet jeg ikke så mye om økonominen tik FFK, men her har de i hvertfall betalt 1 mill. for mye:ffk: ...Vi i Haugesund er godt fornøyde i alle fall :D

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 nov 04, 22:09
Tror neppe de har brukt så mye på han, mulig dette er inklusiv noen klauser også? Som gjør at de får litt etter antall spilte kamper eller at Haugesund har sagt fra seg rettet til prosenter ved videresalg?

For hvis dette er kun "kontanter" med en gang, skjønner jeg ikke hvorfor det var helt uaktuelt å hente Soma i fjor. Økonomien er vel ikke blitt så mye bedre på et år at vi nå kan bruke mer penger på en spiller som er halvparten av det Soma er?

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 131

Lagt til: 22 nov 04, 22:36
Kan ikke tenke meg de har betalt mer en 1,5 mill. Jeg vil si at en pris over det er urealitisk. Ganske sikker på at ledelsen i klubben har forhandlet frem en realistisk pris.

---------------------------

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!


FKH-FKH

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 nov 04
Innlegg: 3

Lagt til: 22 nov 04, 23:21
Opprinnelig postet av LaJo
Kan ikke tenke meg de har betalt mer en 1,5 mill. Jeg vil si at en pris over det er urealitisk. Ganske sikker på at ledelsen i klubben har forhandlet frem en realistisk pris.

Jeg vet helt sikker at de betalte over 2 mill, så du må bare vende deg til tanken;)

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 23 nov 04, 08:12
Endret: 23 nov 04, 08:12
Det betyr da ikke all verden hvis spilleren slår til i FFK!!! Noen sjanser må man ta også!

Det var jo andre klubber inne i bildet som har presset prisen litt, og da synes jeg det er greit at vi bruker litt økonomisk makt til å få de talentene vi vil ha...

Tror vi har fått en kjempespiller som vil aspirere til A landslaget innen 2-3 år...

Lykke til TEB!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 nov 04, 18:20
Dette sier Harry Hansen tii TV Østfold i kveld.
FFK kjøpte Bertelsen for over 2 millioner kroner. Prisnivået er ikke for høyt, sier Harry Hansen.
Sendingen begynner klokken 18:30, 23:15.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 23 nov 04, 19:33
Fyren har skrevet under for fire år. Fiiiiire ååååår!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 23 nov 04, 22:22
La oss anta at han faktisk kostet 2.5 mill.....HVA SÅ? Det er faktisk ikke så ille for et av Norges største talenter...fortsetter han utviklingen selger vi ham for det tidobbelte om et par-tre år! Da kan vi snakke om avkastning!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 nov 04, 09:02
DersomTEB`s pris på ca 2.5mill blir satt som standard på spillere i denne kategorien i Norge, mener jeg at vi påny har fått spilers marked.
TEB spiller riktignok på u-landslaget, men har denne sesongen ikke overbevist på HFK.
Han har heller hatt en svak sesong.

Dersom Drillo også blir sitert rett, sier han at TEB er en spennende spiller som vil konkurere om plass på :ffk:. Ser en denne uttalelsen med bakgrunn i :ffk:s dekning på venstrebackplassen, så bør det si sitt.
Ønsker selvsagt jeg tar feil, men føler at
:ffk:her har vært vel "snille".

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 24 nov 04, 13:29
drillo brukte en gammel fotballfloskel når han sier at bertelsen skulle kjempe om en plass på laget. Alle trenere sier jo det om spillerene sine.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 nov 04, 13:46
Apropos floskler.
Noen sier jo også at spilleren vil være en klar forsterkning!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 24 nov 04, 23:31
Endret: 24 nov 04, 23:33
Godt at Haugesundpatrioter har NOE å glede seg over. Tenk å være supporter og så rykke NED til 2.div, for så å miste en god spiller, for så å være glade for å ha tjent en mill for det!!???! kle dere i sekk og aske burde dere!!! Tapere!!
Bruk den mill`en på å kvitte dere med treneren!

---------------------------

Stadion på FMV!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 nov 04, 13:57
Ryktene går på at FK Haugesund skal ha 40% ved et videresalg. Er han da verdt 2,5 mill?

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 28 nov 04, 21:06
Om han er verdt 2,5 mill må vel først og fremst vurderes utifra hva han kan tilføre Fredrikstad sportslig sett. Derfor er det for tidlig å spekulere i om han er verdt den prisen.

Dersom han skulle bli solgt videre for en større sum enn 4,3 mill - 40 %(da får vi ca.2,58 mill) til FKH så sitter vi også igjen med et økonomisk overskudd(Da tar jeg ikke hensyn til utg. som f.eks. lønn). Men jeg mener at vi først og fremst må vurdere prisen utifra hvilken verdi han tilfører klubben rent sportslig sett, et eventuelt videresalg kommer etter min mening kun som en tilleggsverdi av den verdien han allerede har gitt klubben. Derav uttrykket "han har allerede begynt nedbetaling" som ofte sies om en spiller som gjør det bra for sin nye klubb.

Jeg tror det vil vise seg at Berthelsen er verdt de pengene og litt til, men det gjenstår jo å se da.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340