Husk meg
Brukernavn
Passord

Nytt forsøk med pærter og klappere!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 05 mai 04, 10:32
Endret: 05 mai 04, 10:39
Sick!
Senterleder Kvamme kan stikke logoen sin opp et visst sted (blir ikke sensurert bort nå??).

Kan han ikke spre de klappe-dingsene sine på Torvbyen i stedet, slik at alle kundene kan gå rundt å klappe for ham på hans eget senter. :D. FFK (+ Fredrikstad publikumet) kan jo ikke ta på seg ansvaret for at Kvamme har gjort en dum investering.

PS. Etter Mossekampen i fjor (hvor flere tusen syngende fredrikstad-folk ble overdøvet av dustete plastikk-klappere) hater jeg disse tingene sterkt. Det er en kamp på tribunen mellom de enkelte lags suportere, men den kampen skal vinnes ved hjelp av oppmøte og engasjement. Skal vi synke ned på MOSSE nivå, og ta i bruk kunstige hjelpemidler??? Da blir vi til hån for resten av fotball-Norge!

I_Utlendighet

Knøttespiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 05 mai 04, 10:39
For det første synes jeg FB og ikke minst Radio Fredrikstad har vledig ensidig vinklign på at Plankehaugen er synebukkene, og folket vil noe annet! Det er jo feil! Gutta på radion er jo så kåte etter disse lydeffektene at det er helt flaut!

Foreslår at Plankahaugen begynner å dele ut klappere og tuter på neste revy, konsert eller teaterforestilling her i byen jeg... Tuter og klappere må jo være emd på å skape en fantastisk stemning i salen, tenk hvilken stemning det ville blitt om man var på en klassisk konsert og man kunne få bruke klappere og tuter mellom verkene!

Ifht den adferd og kultur NSA og Plankahaugen vil ha på en fotballkamp, er tuter like missplassert på en fotballmane som i en teatersal.

---------------------------

----------------------------------------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen, t


I_Utlendighet

Knøttespiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 05 mai 04, 10:42
En ting til ...
jeg var så "heldig" å stå fremfor en drittunge med en slik tilsvarende tute på Skeid (hjemme) kampen i fjor. 90 med min med tuting inn i øret gjør en rett og slett gal!

Hvem dekker høreapparat, torvbyen eller FFK?

---------------------------

----------------------------------------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen, t


theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 05 mai 04, 10:43
Endret: 05 mai 04, 10:44
DeKjök.
Jeg er heller ikke medlem av Plankehaugen, og jeg er så enig med deg i at det er Plankehaugen og ildsjelene bak som har fått igang hele stadion over de siste 2 sesongene.

Det som slår meg er at hva hadde fredrikstad supporterne ""rykte og anseelse" vært uten utallige timers med dugnad, planlegging og et brennende ønske om å gjøre dette til Norges beste supporterklubb! Det er jo disse som har medvirket til at FFK har en slik steming rundt sine kamper.
Slik det er nå så får man frysninger på ryggen av å se det rød-hvite havet, og høre de "vakre" sangene. Uansett om man er på stadion eller følger kampen hjemme!!!!
Rart at FFK ledelsen ikke har forstått dette....? Eller er det pengene som råder mest!!


OG TIL tynter!!!
Ingen har sagt at ting skal godkjennes av Plankehaugen. Det jeg savner (og som jeg skrev i mail til ledelsen) er at de bør invitere plankehaugen til DIALOG!!
Tror ikke FFK hadde fått så mange sponsorer de har hadde det ikke vært for supporterenes arbeid for å gjøre klubben til et attraktivt marked !!!


Det provoserer meg også at Øivind Kvammen mener at 9 av 10 vil ha denne dritten. Det som er sikkert er at vi iallefall ikke har samme omgangskrets. Men hadde jeg spurt 10 gamle damer på Torvbyen så hadde vel muligens 9 av disse sagt at "dette var en god ide".

Til plankehaugen og andre supportere:
Denne kampen skal vi vinne!!!





FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 mai 04, 11:22
Endret: 05 mai 04, 11:29
Et av argumentene til Kvammen var jo at han hadde sett dette i en Real Madrid-kamp. Hvis man tar en titt på engelsk fotball, hvor jeg har sett mange kamper fra, så finnes det ikke en eneste slik klapper på noen av de mange kampene som spilles der hver helg. Jeg kan liksom ikke se for meg at Unitedfansen står hardbarket der med klappere for å overdøve Chelseafansen neste helg. Det er til England du skal se, Kvammen, for å se skikkelig fotballkultur. Dette blir bare tåpelig.

Vi gav da fanden meg svar på tiltale mandag, når det var mer liv på stadion på år og dag. La oss beholde den ekte følelsen, og slutt å trekk konklusjoner etter å ha sett en Real Madrid-kamp og en Mossekamp. Hvorfor i all verden skal vi se til Moss når vi skal skape mer stemning? Det er jo ingen logikk i dette i det hele tatt!

Det eneste som er det egentlige argumentet hans er penger. For hvis han har vært på stadion så kan han faen meg ikke klage på stemningen, og mene at vi trenger mer "liv". Jeg tror da også at spillerne setter mer pris på at folk synger, enn at de står å blåser i noen horn som høres ut som ei alvorlig syk sjøku. Ei heller klappene er noe særlig. Det blir rett og slett bare bråk, for ingen klarer å klappe med de greiene i takt, og vi har da for helvete hender å klappe med, og de lager vel så bra lyd som klappere.

Så hvis vi synger penere enn de nevnte sjøkuene, klapper med hendene i takt høyere enn en ujevn rytme med klappere, så har vi vel egentlig gravd ned argumentene til Kvammen allerede. Da gjenstår kun dollartegnene i øya hans som han kan få lov til å svare for selv.

Stemningen på Stadion i dag er blant landets beste, og den er ekte. Vi trenger faktisk ikke mer effekter for å skape mer stemning. Vi klarer det fint uten det. Hadde stadion vært halvfull så hadde det vært annerledes, men nå har vi hatt over 10 000 på begge kampene, så Kvammen, denne saken kan du være for god til å fortsette med. Selv om all PR er god PR, er jeg sikker på at dette ikke blir noen god reklame!

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 05 mai 04, 11:47
Vi er visst bare ett fåtall på stadion som synes at klappere og horn ikke passer. Alle jeg har snakket med synes dette er noe møkk. Tror ikke noe på at det er ett fåtall. Jeg tror vi er mange. Kanskje Kvammen synes det er greit med klapper, så slipper han å bli så sår i henda. Ta deg sammen Kvammen.

---------------------------






Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 05 mai 04, 12:31
Tror alle som er medlemmer i ph er imot "klækkere". 800 personer!! Ingen liten marginal gruppe med baroverkroppa supportere. I tillegg er det vel en del jenter som er medlemmer, er det ikke? ;) Kan ikke si jeg har lagt merke til noen baroverkroppa hittil iallefall ;)

De kunne heller delt ut røde og hvite capser/flagg e.l. hvis de absolutt vil "serve" supporterne med effekter.

Prøv å finne ut hva målgruppen er interessert i, neste gang!!

---------------------------

Stadion på FMV!


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 05 mai 04, 13:04
Det er vel kanskje ikke noe annet å forvente når sponsorer kjøper opp kampene og er mer interessert i å profilere seg selv enn å tenke på stemningen på tribunen...

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 05 mai 04, 13:09
Derfor stinker argumentene om at de ønsker å heve stemninga...

Håper døm leser "tråden"!!!

---------------------------

Stadion på FMV!


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 05 mai 04, 13:26
"Tutær og klapperær" har bare to hensikter:
- FFK og Kværneng vil tjene penger
- Torvbyen og Kvammen vil tjene penger gjennom "gratis reklame".

Dette er de kommersielle kreftenes forsøk på å forsure og ødelegge fotballens rene verdi. Nemlig at så fort det er medgang så vil de tjene penger. Hvorfor kom du ikke drassende med pappklapper-dritten din da det striregnet og FFK spilte mot Nybergsund i 2. div, Kvammen?
Stemning? Av noen som aldeles grusomme plastikkhorn og forferdelige klappere?

Ett slikt fremstøt til at jeg har i hvert fall handlet og hatt min siste kundeforbindelse med samtlige innvolverte i "horn&klapp".

Som sagt, de er kun etter å melke supporterkua for alle mulige penger som finnes. Til FB sa Kvammen at mange ble svært skuffet over ikke å få horn og klappere. Og Kværneng fulgte opp med at ni av ti supportere han snakket med også var positive til "klapp&tut". Makan til sludder og renspikka ljuging. Og det er grusomt at FB og radioen og er "mikrofon" for sånt vås uten ett kritisk spørsmål.
Det er sånt som dette, i sum, som gjør meg glad for at vi har 1. mai, to aviser i byen, "streike-effekt" og mulighet til å vise de kommersielle kreftene "finger`n"!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 05 mai 04, 16:25
Opprinnelig postet av tynter
ajg skrev:
det er her de ekte supporterne er

Jasså er det det?
Hvordan definerer du en ekte supporter da?
Jeg syns ike det er så viktig om man er "ekte" supporter eller vanlig tilskuer så lenge en støtter klubben i tykt og tynt(er)


selvsagt generaliserte jeg litt i overkant der, men jeg håper du skjønner poenget mitt. Veldig mange av de seom går på stadion har ikke slik fotballinteresse og elsker ikke FFK så høyt som det Plankehaugen gjør. PH ofrer stemmen for FFK! greit nok at en del av dere som ikke synger har vært trofaste i mange år, men det er langt flere som har kommet til det siste året fordi det er morsomt å gå på stadion og se på alle menneskene som er der. kan jo ta et eksempel; etter sist kamp mot enga, tok jeg bussen hjem. mens en del andre fleipa og lo, satt jeg og noen andre "ivrige" supportere og deppa.

Når det er sagt er det å stå og synge, den beste støtten man kan gi FFK! derfor burde DU og mange flere stå sammen med Plankehaugen!!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 05 mai 04, 17:07
Det som er ille:
Supporterene elsker klubben og laget.
Samtidig så følger ikke klubbens ledelse med på hva supporterene driver med. Sammhandling!?

Får bare håpe at ildsjelene i plankehaugen fortsetter med den gode jobben.

Sponsorliv på tribunen er drepen for all folkelig engasjement.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 05 mai 04, 17:09
Utrolig at dette kommer opp igjen. Samtlige av de mange supporterinnlegg gikk mot dette. Rundt meg på hovedtribunen hørte jeg ikke annet en folk som var dødsnegative til klappere og tutedingser, og stemningen som publikum lagde med stemme og hender skulle få alle til å legge den diskusjonen sten dævv! Det å påstå at 9 av 10 er for dette må være renspikka rør. Stå på videre Haugen, hadde det ikke vært for dere hadde vi vært driti ut, og hatt en latterlig stemning mot Enga.
Dette har gjort at jeg har fått r.. i gir, melder meg inn i Plankehaugen i morra.

Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 05 mai 04, 17:41
La disse få tute og klappe pinner en hel kamp, mens vi holder kjeft. Så kan spillere,ledelse,sponsorer diskutere i etterkant av kampen hvordan de vil ha det på stadion, under kamp. Tuteklappere eller syngende supportere.!!:(

---------------------------

Drillo elsker Fredrikstad hurra....hurra !!!!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 mai 04, 18:34
Dette begynner å lukte en underskriftskampanje mot dette mølet.

Eller hva om FFKs egen offisielle side setter opp en poll for å sjekke stemningen om klapper og horn? Nei, tenkte meg det. De vil tjene penger, ikke folket. De vil melke FFK nå som de er på "in". Det er forkastelig. Hvis de hadde hatt hjerte for klubben, kunne de har kommet for ti år siden når vi trengte det mer, ikke komme drassende når andre har gjort drittarbeidet for de.

Nei Kvammen, du får ta klapperne dine og skumme fløten et annet sted. Ellers tar samtlige vare på klapperne og drar til Torvbyen og setter i gang med de. For du er vel interessert i litt stemning i Torvbyen?

Eller spons en buss eller 5 med supportere. Så kan du klistre på noen Torvbyenmerker på bussen, DET er god reklame, som hjelper oss supportere og klubben. Nå gjør du bare stemningen om til en håndballkamp...

Hvorfor ikke hjelpe Fredrikstad Håndballklubb? Der er jo til og med klappere greit, og penger trenger de...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340