Husk meg
Brukernavn
Passord

Semirasisme på hovedtribunen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03
Innlegg: 54

Lagt til: 26 mai 03, 14:00
Har folk fra Fredrikstad ennå ikke innsett at ikke alle er hvite i huden og snakker østfoldsk eller til nød en eksotisk dialekt fra Vestfold eller deromkring? Å knise og fnise av apekatter i trær og negre og annet fjas er vel noe ffk-supportere kan holde seg gode for. Jeg ber dere - om dere skulle lese dette - at dere holder dere til spillerne og spillet og ikke gjør hudfargen til tema for neste kamp.

---------------------------

TH


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 26 mai 03, 14:58
Nå har det vel snart vært tatt opp det meste folk tar seg til på hovedtribunen.

Jeg forsvarer ikke hverken det ene eller det andre, men ærlig talt, hvis man ikke tåler å høre noe annet enn "Hurra" og "Jaaa" så bør man finne på noe annet.

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 26 mai 03, 15:10
Ærlig talt! Whatt!?? Dette er det drøyeste jeg har hørt. Vet ikke helt hva du sikter til torhen, men håper virkelig ikke det er kommet rasistiske tilrop fra tribuna. I så tilfelle bør noen ta ansvar å pælme den type folk ut, uansett hvilket lag døm heier på.

Selv har jeg heldigvis ikke opplevd den type, verken visking eller tilrop. Og det håper jeg også vi slipper.

Ellers syns jeg stemninga på tribuna var bra i kampen mot Bærum. :ffk:

patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 26 mai 03, 15:44
Rasisme er no dritt, uansett om det er mot våre egne spillere eller mot motstanderne...

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 26 mai 03, 16:47
Nå er vel ikke dette noe utpreget problem blant FFKsupportere? Norske "apekatter" finnes det blant alle supportere, og de vil dessverrer alltid være der og slenge bemerkninger som ikke høre noe sted hjemme.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03
Innlegg: 54

Lagt til: 27 mai 03, 12:37
Svar til webmaster
Altså - Én er nok til at det er et problem. Rasisme tolereres ikke og der bør webmaster og andre være så klarsynte at dette ikke hører hjemme på FFKs kamper. Jeg vil oppfordre at FFK gjør som andre norske klubber og viser rasisme rødt kort. Dette må ikke tones ned og unnskyldes. Dette burde webmaster vite.

---------------------------

TH


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 mai 03, 12:50
Jeg ser du kommer med anklager, men har du noe mer konkret å komme med? Har du noen episoder du kan vise til?

Jeg forsvarer ikke rasime, men jeg ser heller ingen grunn til å rote rundt i aska for å finne glør til bålet.

:ffk:

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 27 mai 03, 12:53
Nå bør du roe ned litte granne her. Jeg forsvarte ikke rasisme i det hele tatt, jeg forsvarte FFKSupportere og sa at de er nok ikke verre enn NOEN andre supportere.

Det finnes ALLTID en eller flere som ødelegger.

Å si dette er ikke det samme som å ikke være "klarsynt", som du så fint kaller det, når det gjelder rasisme. Rasisme hører ikke hjemme noe sted, men desverre vil det alltid være et evigvarende problem.

FFK viser nok rødt kort til rasisme like mye som andre norske klubber.

Så les innlegget ditt og mitt en gang til. Du skjærer alle FFKSupportere over en kam, og det hører heller ingen steder hjemme.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 27 mai 03, 13:37
Fotballspillere har alltid fått pepper pga utseende.rødt hår,skjeve hornhinner,rare navn,sprø sveiser,feil farve på skoa .
Skiller man seg litt ut får man høre det.Spiller selv med rød sko bare for å provosere.Om det blir gapa på utlendinger tror jeg ikke det stikker dypere enn at alta blir kallt samelag av mange..
Er vel ingen som mener i fullt alvor at en "rase" er laverestående enn en annen og bruker ffk kamper til å skrike ut dette?

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03
Innlegg: 54

Lagt til: 27 mai 03, 14:02
Det bes om konkrete eksempler, og det har jeg fra sist hjemmekamp. Hva som ble sagt er det referert til tidligere og hvem dette var vet jeg ikke. Mulig at ffk-supportere ikke er verre eller bedre enn andre, men rasisme er alvorlig og gir uttrykk for holdninger som ikke hører hjemme på en tribune.
Rasisme og andre tilliggende holdninger må bekjempes og her har alle et ansvar. Ellers interessant å å betrakte at dette er et ukjent eller uproblematisk fenomen for andre. Det er det ikke for meg. Det siste innlegget er så langt ut på jordet at det er ikke verdt å kommentere.

---------------------------

TH


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 mai 03, 15:27
Det du kommer med her er intet nytt. At du har valgt å ta for deg FFK-supportere får stå for din regning, men at det er værre på Stadion, det klarer du ikke å få meg til å tro...

Når du i tillegg legger vekt på den jobben som TorT og flere av gutta jobber med, så tror jeg du må ta deg en tur rundt omkring på noen flere fotballkamper og lytte til den virkelige verden.

Som nevnt tidligere, jeg fordømmer rasisme og fremmedfrykt, men denne diskusjonen ble nesten litt for platt...

Kom med SKIKKELIGE eksempler, klatre ned fra din høye hest, og ta heller i et tak og konsentrer deg om de virkelige problemene. Som Holters sier, dette er dessverre et tilbakevendende problem.

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 27 mai 03, 20:33
Torhen...var ikke vanskelig å erte deg gett !!
Om du finner det i din verdighet kan du gjerne svare på følgende:
-Hva med samevitser mot lag fra Nord?
-Lytehumor mot spillere med særpreged utseende?
-Homohets og annet mot dommere.?
-Svenskehets.?
Skal du bekjempe det også eller er ikke det spennende nok.?

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 28 mai 03, 10:54
Akkurat, og da legger vi denne tåpelige diskusjonen død.

---------------------------

-exit body, exit mind-


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 28 mai 03, 13:58
.".legger vi den tåpelige diskusjonen død". Nettopp. Det er litt provoserende at brukere av dette forumet ikke i det hele tatt tar dete på alvor. Hvis noen har opplevd skriking fra sittetribuna som oppleves som rasisme,..så er det nettopp det det er.

Hvor vanskelig er det å sette halen på grisen? Alle på dette forumet er sikkert enige i at slike uttalelser ikke hører hjemme under en fotballkamp, og ikke ellers heller. Så kan vi kanskje ta påstandene på alvor, istedet for å flire det bort. Nettopp fordi slike holdninger er et tilbakevendende problem må man opprettholde bevisstheten om denne utfordringen. Spesielt for FFK som er en klubb i vekst. Flere folk kommer på stadion enn før, noe som selvfølgelig er bra. Det betyr likevel ikke at vi kan akseptere grove tilrop ..fordi det er jo vanlig uansett.

Fett hvis klubben tar initiativ i denne saken. Ikke fordi rasisme er nødvendigvis er noe større problem i FFK enn i andre klubber, men fordi rasisme stinker like mye uansett.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340