Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd Fredrikstad - Sandnes Ulf

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 12 sep 22, 22:54

Det er vel naturlig at det murres når det er motgang over tid. Alle har sine meninger om hvorfor det butter og hva som burde vært gjort annerledes, og dersom man mener noe annet enn treneren murrer det kanskje ekstra. Det er heller ikke unaturlig at spillere som føler de burde spilt mer, murrer ekstra.

Jeg har ikke så mye tro på et ordentlig oppsving, men jeg velger å dyrke håpet om at vi tar nok poeng til at vi slipper det unevnelige.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 13 sep 22, 00:17

Spillere som ikke får starte sutrer. Og spesielt om folk rundt fyrer oppunder. Skulle likt å se statistikk for vellykkede trenerskifter tilsvarende dette


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 sep 22, 03:35

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Spillere som ikke får starte sutrer. Og spesielt om folk rundt fyrer oppunder. Skulle likt å se statistikk for vellykkede trenerskifter tilsvarende dette

Neppe noe dårligere statistikk enn å gi tillit til en trener som har bevist over tid at han ikke duger.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 13 sep 22, 08:14

Opprinnelig postet av Holters

 

Neppe noe dårligere statistikk enn å gi tillit til en trener som har bevist over tid at han ikke duger.

Tror faktisk at trenerbytte i siste halvdel av sesongen ytterst sjelden blir suksess. Men, det er klart at om Kjeldsrud og Aukland nå skulle komme tilbake fra skade så er stallen betydelig styrket.

Tror de gliser godt på Nordre Åsen over denne nyheten.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 13 sep 22, 10:25

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Spillere som ikke får starte sutrer. 

Ja, de gjør jo det. Men dette tilfellet er jo litt spesielt, synes jeg da - og det har en viss indirekte relevans til sparkingen av Bummen (som jeg ellers stiller meg litt tvilende til).

1) Solberg passer ikke inn i spillestilen.

2) Solberg er toppscorer med like mange mål som de tre(!) neste på lista tilsammen(!!).

3) Det gis ikke stilpoeng i fotball.

4) Tvert imot avgjøres kampene av antall mål.

Nå skjønner selv jeg at riktig så enkelt er det ikke. Laget blir svekket defensivt med Solberg. Kanskje scorer han såpass mye nettopp fordi han kommer inn når motstanderne er slitne mot slutten. Men dette vitner også om en trener som setter spillestilen over de kortsiktige resultatene. Det kan gi suksess - eller ikke. Som jeg visstnok har skrevet før: Langsiktig suksess i fotball er dessverre til en viss grad avhenging av kortsiktig suksess.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 13 sep 22, 10:44

Vi trenger en stor spiss som midspiss i vårt system sa Bummen. Jeg mener han har rett i det selv om midspissen ikke nødvendigvis scorer mange mål. Han binder opp forsvarspillere slik at vingene (og andre) får rom. Solberg fikk 3-årskontrakt før denne seongen og jeg synes det var rart. Men han er absolutt et alterntaiv som ving, eller som en som kan komme inn og gjøre en jobb de siste 30 minuttene. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 13 sep 22, 13:36

Opprinnelig postet av Anders Strand

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Spillere som ikke får starte sutrer. 

 

4) Tvert imot avgjøres kampene av antall mål.

 

Forrige bortekamp mot Raufoss er et godt eksempel på det. Vi spiller med høytog intensivt press, og dette er viktig for å vinne ballen høyt i banen, og skape sjanser. Ikke minst var det viktig i denne kampen da vi spiller med 2 unge midtstoppere som ikke har all verden av relasjoner.

Solberg er på langt nær like gode i presset som sine kollegaer som startet kampen. Solberg kommer inn på 0-0 og vi taper 1-2. Da driter jeg i hvem som scoret vårt mål.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340