Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad - KFUM Mandag 06.12.2021 kl 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 01 des 21, 22:35

Da ble det Kåffa som ble vår motstander. Jeg hadde nok foretrukket Sogndal på forhånd og etter å ha sett dagens kamp står jeg ved det. KFUM var det klart beste laget i dag og vi får en tøff kamp til mandag. Det hjelper ikke at KFUM er i kjempeform, mens vi har vært under pari den siste tiden.

Det kommer til å bli en kald fornøyelse på stadion, med en temperatur godt under 0, men det mobiliseres godt fra supportersiden. Ståfeltet skal fylles og det gis gratis billetter til alle gutte og juniorlag i distriktet og det er ekstra hyggelig at gamle travere har begynt å møte opp igjen. Stemningen har vært upåklagelig de siste kampene. Det kommer til å bli kjempetrykk fra den kanten, det er det ingen tvil om.

Noen som har noen tanker om hva som møter oss mandag?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 02 des 21, 11:16

Bortsett fra plenty minusgrader blir det vel det samme som møter oss mandag, som det som møtte Sogndal i går.

Saftkokerne prøvde jo i gode perioder å presse høyt og lyktes jo tidvis i å bryte opp KFUMs spill på den måten, men de klarte ikke å skape noe eget. KFUM hadde også bra intensitet i sitt press når de gikk inn for det, men heller ikke de skapte veldig mye. Jeg så ikke hele kampen, men det jeg så var ikke særlig velspilt. KFUM kunne tatt ledelsen før pause på en småbillig straffe, men bommet på den - målet var delvis en gave fra Sogndal. Svakt oppspill av keeper, Kåffa-spiller i midtsirkelen er våken og slår ballen framover på direkten, mens en medspiller har startet på løp og mottar ballen. Kald alene mot keeper (hvem er vel ikke kald nå om dagen).

Vi har spilt to jevne kamper mot dette laget i år, begge endte hjemmeseier 2-1 og i begge kampene følte nok det tapende laget at de fint kunne fått med seg noe. Så det er nok kun de tykke hanskene som vil forhindre intens neglebiting på tribunen.

Vi har vel en bortimot skaedefri tropp nå (kun Reuterswärd som er ute) og får ni dagers pause fra forrige kamp til denne. 

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 02 des 21, 11:22

Jeg vil nødig beskyldes for å være medgangssupporter (skjønt i en viss forstand har vi vel alle vært det i de to siste sesongene). Derimot tror jeg kanskje at jeg er mildværssupporter. Ja, jeg har kjøpt og betalt plassen min til mandagens kamp, men her jeg sitter og småfryser innendørs (med lett feber etter 3. vaksinedose), må jeg nok si at TV-kroken frister betydelig mer enn O-feltet.

Man kan gjerne holde taler om at en milelang sesong er nødvendig for å utvikle norsk fotball. Men fotball skal ikke spilles (utendørs) i desember. I hvert fall ikke hvis man ønsker seg tilskuere.

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 des 21, 15:21

Hadde de fjernet sommerferien og hatt flere midtukekamper når banene er på sitt beste ville vi ikke hatt kamper i desember


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 02 des 21, 22:47

Vel,  lengre sesong var nettopp en av grunnene til at man i sin tid utvidet Tippeligaen til 16 lag. Man ønsket at norske klubblag i større grad skulle være i sesong når landslagssesongen startet i mars, og helt mot slutten av Europa-turneringenes gruppespill på sen høst/tidlig vinter.

Og når ES er ferdig sent så blir nødvendigvis kvaliken sen også, selv om vi naturligvis kunne gjort ferdig seriespillet for en måned siden.

Neste år skal heldigvis seriefotballen være avsluttet før VM i Katarr, så da slipper vi å fryse på oss blæreqatar.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 05 des 21, 11:54

Akkurat nå sier Yr-varselet at det vil være -6 grader og 4 m/s vind, så det blir meget vinterlig i morgen. Bare å finne fram det man har av ullundertøy.

Fordelen er at eventuelle koronavirus fryser i stykker før de rekker bort til sidemannen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 06 des 21, 13:40

Bare noen timer igjen til kamp og det er solgt under 2000 billetter. Selv om det er meldt alt for mange minusgrader og det er stor smittespredning nå, hadde jeg forventet flere på kamp. Må innrømme at jeg er dritskuffet over det tallet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 06 des 21, 14:42

Opprinnelig postet av Rey

Bare noen timer igjen til kamp og det er solgt under 2000 billetter. 

Og hvor mange av disse kommer faktisk på kampen?

Det er rett og slett for kaldt. OK, to gamlinger fra Ski på ca 148 år til sammen stiller opp (mot bedre vitende, egentlig). Ull innerst og dun ytterst, to par votter, buff og lue, varmepose i støvlene. Men det er ikke sånn det skal være.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 06 des 21, 14:50

De fleste kommer nok, siden også vi med sesongkort har måttet kjøpe billett til denne kampen. Altså har alle de snaut 2000 aktivt kjøpt billett til akkurat denne kampen.

Synes, som Rey, at dette er skuffende selv på en kald desemberkveld. Jaja, vi som har tenkt oss på kamp får lage så mye lyd vi kan da. Lover å skrike godt fra meg på M-feltet.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 06 des 21, 18:30

Hvorfor i all VERDEN er ikke Jenssen ute og plukker den


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 06 des 21, 19:19

Håper forsvaret vårt fortsetter å slå lange baller opp på angriperne våre i stedet for å ta med seg ballen og spille gjennom midtbanen, siden det har funket så bra så langt i kampen. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 06 des 21, 21:57

Uff, dette var forferdelig surt. Jeg var helt sikker på at dette skulle gå veien da vi gikk opp til 2-2 og i hvert fall når vi fikk 3-2. Tar nok litt tid å fordøye denne kampen.

I etterpåklokskapens lys kan man vel også si at Bummen bommet på lagoppstillingen i dag. I andre kamp på rad bytter han hele midtbanen samtidig og spillet blir mye bedre etter det. Burde nok startet med en litt annen oppstilling på de tre ja.

Ellers kjempefornøyd med de siste 45 + 30 og det som blir lagt ned av innsats der. Marginer som gjør at vi ikke avgjør på overtid med skuddet fra Solberg. Vi hadde vel også flere i stolpen i ordinær tid også. Surt og kjipt, men noe å bygge videre på. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 06 des 21, 22:44

Det er faktisk vanskelig å være så veldig skuffa her jeg sitter og medisinerer meg med et relativt stort glass calvados og prøver å få kroppstemperaturen opp på 37-tallet igjen.

Laget i våre hjerter og på våre skjerf kjempet som berserker og hadde to stang-/tverrliggerskudd i tillegg til Øbys straffe. OK, vi tapte, men har så absolutt æren i behold etter kampen - og sesongen. Det blir sesongkort neste år også.

Apropos neste år: Jeg ønsker meg IKKE Brann ned i OBOS. Morsomme kamper, ja vel, men med sine resursser har de klippekort på opprykket. Ærlig talt tror jeg det beste er at Kåffa og Jerv blir værende. Dem kjenner vi og vet at de er veldig langt fra uslåelige.

For neste år ... da!

 

 

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 06 des 21, 22:44

Opprinnelig postet av Rey

 

I etterpåklokskapens lys kan man vel også si at Bummen bommet på lagoppstillingen i dag. I andre kamp på rad bytter han hele midtbanen samtidig og spillet blir mye bedre etter det. Burde nok startet med en litt annen oppstilling på de tre ja.

 

 

Neeei vel. Du har da bedre fotballforståelse enn som så? Mener du at Drage, Lindstrøm og Åsheim ble byttet ut for det de av for dårlige?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 06 des 21, 22:51

0-1 målet, der var jeg overbevist om at det skulle være frispark til Aukland i forkant? Jeg satt et stykke unna, men det så allikevel klart ut, og det virket jo slik på tribunen og spillerne også?

 

Så ut som Aukland kom seg foran Kåffa spilleren, men ble felt?

I F-B leser jeg at Kåffa spilleren parkerte Aukland, men det så da ovent ut?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 06 des 21, 23:04

At vi kom tilbake etter den elendige førsteomgangen er i seg selv noe å ta med seg fra denne kampen. Vi dominerte fra det øyeblikket de tre som komm inn til pause hadde fått løpt seg varme, og beholdt overtaket helt til vi hadde tatt ledelsen i andre ekstraomgang.

Men noe så j***ig surt a gett. Tverrliggerskudd på overtid på stillingen 2-2, stangskudd i ekstraomgangene og tverrliggerskudd på første straffe.

Lurer på hvilke bud KFUM har brutt for å vinne denne, de hadde åpenbart mørke makter med seg i dag. For Vårherre selv kan da ikke være så ond at han sender oss ut på denne måten til fordel for et lag med hundre supportere?

Heia Brann.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 06 des 21, 23:08

Opprinnelig postet av kanogvetalt

0-1 målet, der var jeg overbevist om at det skulle være frispark til Aukland i forkant? Jeg satt et stykke unna, men det så allikevel klart ut, og det virket jo slik på tribunen og spillerne også?

 

Så ut som Aukland kom seg foran Kåffa spilleren, men ble felt?

I F-B leser jeg at Kåffa spilleren parkerte Aukland, men det så da ovent ut?

Så reprisen først nå, og den bekreftet det jeg trodde. Utrolig at dommeren ikke tar den.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 06 des 21, 23:50
Endret: 06 des 21, 23:51
Endret av: Snæbbuss-aristokrat #78

Syns det er utrolig at Øby måker frisparket vi får med 30 sek igjen opp til 5 meter for Kåffa. Sett situasjonen i reprise nå og Begby står helt alene langs siden og Noa er alene litt lengre fram. Er bare å spille til Begby og så kan han slå videre til Noa eller ta ballen med seg selv, bruke tid og få innkast eller nytt frispark når Kåffa desperat jager ball. I stedet bare gir vi de ballen og en siste mulighet til å pumpe inn i feltet vårt. Helt håpløs taktisk vurdering, den irriterer meg veldig nå.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 07 des 21, 07:02

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Syns det er utrolig at Øby måker frisparket vi får med 30 sek igjen opp til 5 meter for Kåffa. Sett situasjonen i reprise nå og Begby står helt alene langs siden og Noa er alene litt lengre fram. Er bare å spille til Begby og så kan han slå videre til Noa eller ta ballen med seg selv, bruke tid og få innkast eller nytt frispark når Kåffa desperat jager ball. I stedet bare gir vi de ballen og en siste mulighet til å pumpe inn i feltet vårt. Helt håpløs taktisk vurdering, den irriterer meg veldig nå.

Et dårlig taktisk valg, og det ble også behørlig kommentert når det skjedde.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 07 des 21, 08:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Neeei vel. Du har da bedre fotballforståelse enn som så? Mener du at Drage, Lindstrøm og Åsheim ble byttet ut for det de av for dårlige?

Mer fordi at midtbanen ikke funket og at noe måtte gjøres. Hadde ting funket på midten hadde det vel heller ikke blitt et bytte? Midtbanen har vel ikke funket bra de siste kampene heller? Hva mener du at gikk galt i første omgang?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f