Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Stjørdals Blink - FFK, Mandag 29. september 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 30 sep 21, 09:32

Hva synes vi om det røde kortet til Åsheim?

For meg ser taklingen ut som et greit frispark. Kan man vurdere det til en "professional foul", så er vel et gult kort også ok, selv om minst en annen FFK spiller er på veil inn i situasjonen. Men rødt?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 30 sep 21, 10:19
Endret: 30 sep 21, 10:19
Endret av: Tøfflus

Tja. Den eneste grunnen til at Aleesami rekker å komme inn i sikring og klarere er jo at ballen mister fart i det Blink-spilleren feies ned. Jeg tror nok det røde kortet er ganske lett for dommer å forsvare ut fra regelen om å frata motstander en klar målsjanse. Blink-fyren ville i praksis vært alene med keeper om ikke Åsheim hadde sparket ham ned (eller bedre, lyktes med å forstyrre ham uten å lage frispark).

Men både 1-0 og kontringen som ga det røde kortet var eksempler på det samme som da Kisa fikk seiersmålet i 3-2-kampen på Jessheim. Vi ble for utålmodige og glemte balanse i laget. 1-0 var en kalddusj, men vi hadde masse tid til å snu kampen, og hadde ikke trengt å sette oss i situasjonen som førte til det røde kortet og indirekte til 2-0-scoringen. 

Dagen derpå føles dette tapet som en tapt mulighet. Siden Jerv og AaFK spilte uavgjort ville en seier ført oss tilbake i ryggen på AaFK og likt med Jerv.

Jeg vil forøvrig berømme Stjørdals-Blink for gjennomføringen av kampplanen. Der de i bortekampen mot oss ble stresset av vårt høye press og gjorde grove feil som ga oss sjanser og mål, klarte de i større grad å holde roen nå, og sjansestatistikken i 1. omgang var vel nokså jevn.  De tok kontringene sine med fornuft og vi fikk ikke anledning til "motkontringer". 

Raufoss på lørdag. Har ikke sett noen Raufoss-kamper i år, så vet ikke hva slags kampbilde vi skal forvente der.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f