Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Stjørdals-Blink, Mandag 23. august 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 22 aug 21, 22:33

Etter en god kamp mot Start, som dessverre kun endte i ett poeng, er det nå Stjørdals-Blink som står for tur. Ut i fra tabellen er dette et lag vi skal feie over, men det skulle vi mot Grorud og Strømmen også. Der ble det fire tapte poeng. Det kan ikke skje i morgen.

Vi stiller uten Bummen på trenerbenken da han må på skogstur o forbindelse med trenerutdanningen sin, men Klæboe burde klare brasene fint han.

Forsvaret gir seg vel selv og der det tidligere i sesongen var jevnt mellom Betten og Aukland må man nok forvente at Aukland er det foretrukne valget på høyrebackplassen etter de siste kampene. Synes han var veldig god mot Start. Synd han ikke holdt hele kampen. 

På midten er Drage bankers mens hvem som tar den sentrale plassen er mer åpent. Øby spilte en av sine bedre kamper sist men jeg synes ikke han har vært spesielt god som den holdende spilleren sentralt. Hadzic er kanskje klar til å starte for oss i den posisjonen? Åsheim bør ta den andre indreløperplassen

Foran blir det vanskelig. Ismaheel bør være selvskreven i den formen han er i om dagen, mens de to siste plassene er vanskelig. Regner med at Kjelsrud starter nå som han har fått et innhopp etter skaden, men det er synd å skam å måtte vrake toppscoreren vår. Alternativet er å vrake Alba som scoret sist... Ikke et lett valg i det hele tatt.

Håper virkelig at vi får samme stemning på tribunen som sist. Det var virkelig stas.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 aug 21, 08:37
Endret: 23 aug 21, 08:38
Endret av: Costanza

Ingen tvil om at tre poeng er eneste som gjelder i dag, men magefølelsen er ikke kjempegod. Håper på en tidlig scoring, slik at kampen åpnes opp og vi slipper å stange mot et defensivt orientert lag som kan være vanskelig å skape sjanser på.

Om laguttaket så tror jeg muilgens Betten tar høyrebackplass her. Både fordi han skal holdes i kampform, fordi han har offensive ferdigheter som kan passe til akkurat denne kampen, og fordi Aukland må sone ved neste gule kort og det blir vurdert som viktigere å ha ham klar til neste kamp mot Jerv.

På midten tror jeg vi får se Hadzic debutere fra start, men usikker på om det bilr på bekostning av Øby eller Åsheim. Jeg tror det blir Hadzic / Åsheim / Drage som starter.

I angrep er det nok ganske sannsynlig at Kjelsrud starter, men på en annen side er det ikke mange dagene til neste kamp og med lite kamptrening i beina kan det være at han rustes opp med et lengre innhopp og først starter mot Jerv. Det er jo ikke akkurat krise å starte med Solberg i den rollen med Kjelsrud i bakhånd. Kanskje vil vi i denne kampen også trenge mer kreativtet og én-mot-én-ferdigheter offfensivt tidilgere i kampen hvis Blink blir vanskelig å bryte ned, og da kan et tidlig innhopp fra Noa Williams være et fint våpen. 

Dette blir ellers min første kamp på Fredrikstad Stadion siden 2019. Det blir stort.




Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 23 aug 21, 16:44

Velkommen tilbake på stadion hvis du rekker den. Fullstendig trafikkaos nå. Dessverre ikke fordi alle skal på kamp

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 23 aug 21, 16:56

Laget er klart. Samme som sist. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 23 aug 21, 18:24

Følger dessverre denne fra sofaen i Oslo. Med kampstart 1800 er det ikke mulig å komme seg fram i tide uten å dra tidlig fra jobb og det gikk ikke denne gang.

Ellers må jeg si at Blink-forsvaret virket veldig shaky i innledningsminuttene og de bød oss på noen kjempesjanser vi absolutt burde utnyttet.

Snodig frisparkavgjørelse der. Viste Øby knotter da han hoppet unna den sene taklingen til Blink-spilleren da eller? Heldigvis enkelt for Jenssen å redde.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 23 aug 21, 18:34

Og så viser nettopp Øby bortelaget hvordan man skal skyte frispark.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 23 aug 21, 18:49

Rufsete bakover i dag. Mye rart bak der. Heldigvis klarer ikke Blink utnytte det. Deilig med 2-0 målet

God stemning fra Plankehaugen også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 23 aug 21, 19:07

Ja, vi har jammen bydd dem på noen unødvendige sjanser selv. Synes det er for store avstander defensivt til tider, og i tillegg har vi hatt et par individuelle blundere som fort kunne fått konsekvenser.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 23 aug 21, 19:57

To mål og en assist på Kjell i dag, Williams får sitt første FFK-mål på overtid og vi pynter fint på målforskjellen.

Et par hyggelige resultater fra andre kamper også - Sogndal måtte nøye seg med uavgjort mot Start i går, og AaFK klarte bare 0-0 mot Strømmen. Dermed er det Jerv som ligger nærmest oss ved halvspilt sesong og hvis Ranheim skulle slå Kamma med to mål i kveld er vi på topp.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 23 aug 21, 20:44

Spillet var vel egentlig bedre mot Start, men kan ikke klage med 5-1 i dag. Igjen var det veldig god stemning på stadion også. På tide at folk finner veien tilbake. Det er plass til mange til.

Rufsete bakover og mye individuelle feil gjør at jeg ikke er helt fornøyd med kampen i dag, men de sier jo at vi skal spille med høy risiko. En del av feilene må likevel være mulig å luke bort.

Jeg er for en gangs skyld enig med stadion i at Ismaheel var kampens beste, men jeg vil trekke fram Aukland også. Syns igjen han gjør en god kamp, spesielt defensivt i dag. Solberg og Åsheim var heller svake og ble helt korrekt byttet ut ganske tidlig i andre omgang.

Så er det umulig å ikke nevne Williams. Makan til underholdende spiller vi har klart å få tak i der. Mangler selvfølgelig en del på det taktiske, men leken spiller. Veldig morro at han også fikk mål

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 aug 21, 21:01

Jeg synes dette var veldig bra, Vi spilte offensivt og skapte en hel del og fikk fem mål (jeg må si de to første var supre). At det ble en del Hawai må vi regne med når vi spiller hjemme mot et antatt svakere lag. Jeg har lenge hatt helt skrekken for slike kamper og tenkte mitt når vi brente de to helt enorme sjangsene tidlig i kampen, men synes dette var gogt gjennomført av laget. Å kunne bytte inn Kjeldsrud Johansen og Wiliams sier mye om hvor bra lag vi har nå.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 24 aug 21, 05:37

I dag var jeg av en eller annen grunn aldri i tvil om at det ville bli seier, og det var godt at følelsen bare ble forsterket etter kampstart. Vi så ordentlig bra ut fra første spark på ballen, og det var gøy å se kamp i dag. 

Jeg synes vi dominerer totalt første del av første omgang. Da har vi ballen inne på Blinks banehalvdel konstand, men sliter å få hull på byllen. En ting som kjennetegner denne FFK-utgaven, og virkelig skiller det fra tidligere utgaver er at vi evner å score mål på forskjellige måter. Det var en trend som var veldig tydelig i fjor, og har i stor grad fortsatt i år. Jeg mener det kommer ekstremt godt med i kamper som dette, hvor det er fort gjort å bli stående høyt og stange mot et kompakt forsvar. Selv om vi fikk noen ekstremt store sjanser, er det frustrerende for spillere og publikum å ikke få hull på byllen. Da er det ekstremt viktig å ha spillere i laget som Øby i dag, som greier det som er viktigere enn alt samspill og ballbesittelse, å få ballen i mål. Dette laget scorer mål etter kombinasjoner, kontringer, dødballer og langskudd, og det er så ufattelig viktig i kamper som dette. Takk Olav Øby, som for øvrig fortjener ekstra anerkjennelse for å ha klart å overtale Nielsen til å gi fra seg frisparket, det kan ikke ha vært en enkel jobb i dag. 

Etter vi får det første målet går jo kampen egentlig sin gang. Vi varierer mellom høyt og lavt press, og jeg synes vi lykkes veldig bra med det. Når vi legger oss bakpå synes jeg vi har god kontroll, og det skal vi være fornøyd med. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med at det er en del personlige feil som fører til store sjanser for Blink. Åsheim har en stygg en, og Nielsen har minst et par. Selv om vi tar en viss risiko ved å stå høyt og alt det der, er dette feil det skal gå an å luke ut uansett. Vi har, og her kommer setningen som ingen kamptråd er komplett uten, heldigvis en ekstremt god keeper. Samt litt tur i enkelte situasjoner, som gjør at Blink ikke får mål tidligere. Flaks synes jeg likevel ikke vi kan snakke om, da vi heller ikke bare har marginene med oss i Blinks boks. 

Backene våre er så sjukt gode. Om muligens ikke ekstremt fremtredende i dag, så er de emm alltid blant de topp 5 beste spillerne, og fortjener all oppmerksomhet de kan få. For øvrig ekstremt kult at både Molde og Aukland greide å spille seg til fast plass i år, det hadde hvert fall ikke jeg forventet før sesongen. Og det utelukkende ved å være dritgode. Taofeek er opplagt god og løper som en gal. Dessuten ekstremt godt å se at han produserer målpoeng, det er liksom noen ganger det ser ut som om han ikke helt har tro på seg selv. Av de som kom inn er Kjeldsrud helt konge å få inn, man ser at angrepet vårt blir så vanvittig mye mer dynamisk med han oppe der. Williams er jo virkelig en gøy spiller, gleder meg så sykt til å se hvor god han kan bli. Hadzic fikk det ikke til i dag, og virket ikke helt fornøyd med egen innsats. Kan fort være en spiller som trenger mer tid til å spille seg inn. Heldigvis har vi en bred tropp hvor det er rom for ham til å vokse inn i rollen. 

Vi ligger altså på 2. plass, og dermed direkte opprykk etter halvspilt serie. Så vanvittig kult det er å være FFK-supporter om dagen. Aalesund avga poeng mot Strømmen og er nå 3 poeng bak oss, som gjør at Jerv er laget som ligger nærmest bak oss på tabellen. Er spent på å se expected goals-statistikk, det legges som regel ut 24t etter kampen. De to siste kampene har vi for øvrig underprestert poengene stort sml expected goals. Mot Strømmen "burde vi scoret" 2.41 mål, mens Strømmen på sin side hadde en rating på 0,72. Kampen ble altså 1-1. Mot Start sto vi med 2.75 xG, mens Start sto med 1.05. Det kan tilsi at vi de to siste kampene enten har vært slurvete i begge bokser, eller hatt litt marginer mot oss. Eller helst en kombinasjon. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 24 aug 21, 11:47

Opprinnelig postet av ey1984

Er spent på å se expected goals-statistikk, det legges som regel ut 24t etter kampen. De to siste kampene har vi for øvrig underprestert poengene stort sml expected goals. Mot Strømmen "burde vi scoret" 2.41 mål, mens Strømmen på sin side hadde en rating på 0,72. Kampen ble altså 1-1. Mot Start sto vi med 2.75 xG, mens Start sto med 1.05. Det kan tilsi at vi de to siste kampene enten har vært slurvete i begge bokser, eller hatt litt marginer mot oss. Eller helst en kombinasjon. 

Hvor finner du denne statistikken? Hadde vært interessant å se.

Ellers er jeg enig i at backene våre funker bra. Dessverre for Begby som nok må se seg om etter ny klubb etter sesongen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 24 aug 21, 14:18

Jeg er jo helt enig med Drillo og andre som hevder at fotball ikke er underholdning. Fotball er fotball, det vil si tilhørighet, engasjement, lidenskap (og forresten en god del lidelse).

Når det er sagt, er det ikke galt om fotball innimellom faktisk er underholdning, slik det var i går. Riktignok må det sies at en del av underholdningen var av typen skrekkfilm, noe jeg egentlig har lite sans for. Men OK, et rimelig resultat ville vel ha vært 7-3 eller noe sånt, og da kan man nesten ikke klage.

Jeg kan fremdeles veldig godt se for meg at Aalesund, Sogndal og Jerv topper tabellen etter at andre halvdel av kampene er spilt. Men moro er det likevel, og uansett om det blir opprykk eller ikke: Jeg har alt  24.august fått så mye igjen for sesongkortet at jeg her og nå lover å fornye det til neste år (med de underforståtte reservasjoner som alltid ligger der når man har bikket 70 for flere år siden).

Så det så!

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 27 aug 21, 04:23

Opprinnelig postet av Rey

Hvor finner du denne statistikken? Hadde vært interessant å se.

Ellers er jeg enig i at backene våre funker bra. Dessverre for Begby som nok må se seg om etter ny klubb etter sesongen

Nå har jeg brukt footystats.com. Det har grunnleggende statistikk + xG, men er på utkikk etter noe med enda mer utfyllende informasjon. Her er for øvrig link til FFK-siden deres. 

Det er fort mulig Begby forsvinner, vi bør nok kjøre en diskusjonstråd på det senere for det er noe jeg i så fall vil ha ekstremt blandede følelser rundt. 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f