Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sesongen 2021

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 11 feb 21, 16:30

Nielsen har signert ny kontrakt, som binder ham til klubben i tre år, ut 2023-sesongen. Heier trekker frem Nielsens rolle som kontinuitetsbærer, og sier at han har "utviklet seg til å bli en meget profesjonell utøver som representerer kulturen vår på en god måte". 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 11 feb 21, 16:48

Syns han har spilt seg bra opp etter en litt slurvete start. Jeg var ganske skeptisk til at han fikk ny kontrakt i fjor, ikke fordi han er en dårlig spiller, men fordi han til tider har vært litt for nonchalant på banen. Hadde derfor ikke reagert så veldig om han forsvant i fjor all den tid vi hadde Lopez Borgersen, Molde og Noah Bech Hermansen i bakhånd. Men han hadde en mye bedre sesong i fjor, så satser på at dette blir bra.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 11 feb 21, 21:04

Synes dette er bra. Når Nielsen er påskrudd, noe han stort sett var i hele 2020-sesongen, så er han en god stopper også på OBOS-nivå. Det er dessuten viktig for en første sesong på høyere nivå etter opprykk at vi slipper utryggheten ved å måtte komponere nytt midtforsvar.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 12 feb 21, 16:54

Synes Nielsen hevet seg et par hakk da Aleesami kom inn. Rimelig sikker på at han fortsetter å prestere også i Obos. Han er duellsterk og har fart nok. Ganske bra i oppspillfasen. Problemet er når han sovner. Ser på ball og fusker i markeringene, da er han jævlig irriterende. Kjelsrud strammer han vel opp får vi håpe. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 feb 21, 18:22

Jeg har stor tro på Nieves nå som vi har forstått at han passer absolutt best som en som kommer inn siste halvtimen eller lignende. Klart vi trenger en som kan komme inn å gjøre en forskjell og  heldigvis har vi en slik spiller i Nieves.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 22 feb 21, 17:40

I dag signerte Philip Aukland ny kontrakt med klubben, et knapt døgn etter det ble publisert et portrettintervju hos f-b. Aukland spiller nå for FFK ut 2023. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 22 feb 21, 18:17

Den kom overraskende. For meg en grå spiller, noe også artikkelen i F-B hinter om. Veldig usikker på om nivået hans er godt nok, men som vanlig så vet forhåpentlig trenerne bedre.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 24 feb 21, 12:00

Pål Andre Schwartek var vel også en grå spiller i mine øyne. Hadde ikke et enormt toppnivå, men han hadde et høyt bunnivå. Kan jo ikke si at Pål ikke gjorde jobben for oss. Det er fint å ha spillere som er jevnt gode i hver kamp, selvom toppnivået er litt unna de andre.

 

Ser Kjeldsrud har forlenget også. Bra å ha kontinuitet i troppen. Han har vist før at han kan putte på nivå 2. Hvis vi går opp et hakk til så er jeg litt mer usikker på han. Han er mer rutinert nå, så han kunne nok vært en ålreit innbytter i tippeligaen.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 feb 21, 15:07

Jeg er usikker på hvor riktig det er å skrive så lange kontrakter med flere av spillerne siden vi ikke vet hvordan de/laget vil fungere i Obos. Jenssen, Aleesami og Lindstrøm er ikke på listen over de som har skrevet nye kontrakter noe jeg også synes er rart siden disse kan ha en verdi hvis de slår til i Obos.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 24 feb 21, 15:57

Erik: her går det så blekket spruter. Vår eminente keeper har skrevet ny kontrakt som strekker seg ut 2023. Men håper vi forlenger med Lindstrøm og Aleesami. Lindstrøm er en uslepen diamant. Høyt bunnivå på den spilleren. Gjør aldri en ræva kamp og alltid å stole på. Kommer til å ta Obos som en usynlig storm. Men alle disse spillerne vi signerer på lange kontrakter: viser det ambisjoner eller blir vi for opptatt av kontinuitet? Holder Solberg og Aukland eliteserie standard for å ta et par eksempler. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 12 jun 21, 16:20

Da har første spiller forlatt oss denne sesongen. Talentfulle Ethan Amundsen Day er solgt til København for det som i følge Heier er den største overgangen fra Fredrikstad på ti år. Nå sier vel egentlig ikke det noenting ettersom vi knapt har fått betalt for en spiller disse siste ti årene. Eneste spilleren vi har fått penger for er Rekdal som forlot oss etter at kontrakten hans gikk ut. Før det var det Tarik til RBK i 2012. Da var det vel snakk om åtte millioner? Kan ikke tenke meg at vi er i nærheten der for Amundsen Day.

Flott at vi får penger inn i kassa og det er nok ikke noe tap på kort sikt å selge han nå, Han hadde nok gjort en bra figur for oss hvis man skal dømme ut fra treningskampene men bedre enn førstevalget vårt er han nok ikke enda.

Det er uansett synd at vi faktisk selger en så talentfull spiller før han i det hele tatt har debutert for oss. Liker ikke denne delen av fotballen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 29 jul 21, 12:36

På tide å plukke opp denne igjen?

F-b skrev tidligere denne uken at klubben er ivrig på å signere Jesper Isaksen på permanent basis. Samtidig kom det også meldinger om at Kristiansund BK også er interessert i å hente Isaksen. Isaksen kommer selv opprinnelig fra Kristiansund og tilbrakte ungdomsårene sine, samt første del av sin seniorkarriere i KBK. Isaksen uttaler selv at det viktigste for ham er spilletid. Her må vi vel anta at han nærmest er garantert mye spilletid, men jeg er usikker på hvordan det ser ut i KBK. Skarsem ble samme dag solgt til RBK, men jeg er usikker på om Isaksen kan gå rett inn og erstatte Skarsem. Håper i alle fall at han blir hos oss, han har gjort en veldig god figur siden han kom hit tidligere i sommer. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 jul 21, 12:59

Når Lindstrøm kommer tilbake er vi da "sikre" på at Isaksen vil bli foretrukket?

En annen sak er keeperen til Vålerenga som ble solgt til Leeds. Er det risiko for at de ønsker Jenssen som en erstatter?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 30 jul 21, 17:14
Endret: 30 jul 21, 17:15
Endret av: kanogvetalt

Denne Noa Williams ser ut som en spennende signering da! Må innrømme at jeg hadde ønsket mer backup på stopperplassen, men allikevel.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 jul 21, 19:15

Supert at han kom til oss men slik jeg forsto det er han aktuell som ving i vårt system. Er ikke det der vi har best dekning fra før av? Jeg tenker Solberg, Ismaeel, Alba, Love, Anas. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 30 jul 21, 22:05

Tenkte litt det samme. Et ungt stortalent og utvilsomt en god signering for FFK, men betyr det at en av kantene er på vei bort? Eller er Solberg tiltenkt en rolle som midtspiss framover? Vi har utvilsomt god dekning på vingplass.

Det viste seg vel at Zoulakis ble hentet hjem for å opprettholde bredden i midtbanen, Isaksen lot seg - ikke overraskende - friste når hans tidligere klubb i eliteserien ringte. Vi får se om Zoulakis er klar for nivået i 1. divisjon, eller om man håper Lindstrøm kan være mer tilgjengelig i høstsesongen. Hvis ingen av de to tingene inntreffer så blir vi tynne i midtbaneleddet.

Hvis Begby er tilbake for fullt fra sin langtidsskade har vi jo OK dekning i forsvar da Stray kan spille stopper ved behov, med Begby som back. I tillegg har ikke Jansson vært noen dårlig vikar på stopperplass. På høyreback har vi dobbel dekning med Aukland/Betten Hansen, men de er jo to ulike typer.

Håper vi unngår store utskiftninger videre i dette vinduet, for troppen er slik jeg ser det ganske bra. 

 

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 30 jul 21, 22:54

Nieves og Reuterswärd forsvinner vel garantert etter sesongen og Williams er en signering med litt lengre perspektiv enn denne sesongen. Skal ikke forvente alt for mye av en 19 åring i ett fremmed land helt med en gang. Anas er nok en spiller som er på vei ut også vil jeg anta. Er vel dessverre på tide at han prøver seg et annet sted. Men ja, vi har god dekning på vingplass så det er litt rart at de prioriterer denne plassen foran sentral midtbanespiller og indreløper nå som Isaksen er borte også.

Om Zoulakis ble hentet for å opprettholde bredden i midtbanen hadde de vel sagt det? Det stod i en artikkel at det var Zoulakis som ville hjem, så da var det vel på hans initiativ? Men med Åsheim ute med en difus skade er det fint med et alternativ til på sentral midtbane. Håper han får spille mot Moss.

Ellers enig med Tøfflus at vi har god nok dekning i forsvaret ettersom Molde kan spille som stopper også. Det samme kan vel også Aukland.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 13 aug 21, 15:33

Interessant video på Twitter og Instagram nå er lik ny spiller på vei inn! 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 13 aug 21, 17:19

Adnan Hadzic kjøpt(!) fra Sandnes-Ulf. Jeg skal ikke si at jeg kjenner noe særlig til han annet enn at jeg har hørt navnet, men han har spilt 12 av 13 kamper for Ulf i år, så han bør jo være en habil Obos-spiller i det minste. 

Dette er andre spiller vi kjøper i sommer og begge er unge spillere. Liker tanken på at vi bruker penger på å kjøpe fri spillere igjen og ikke bare går for kontraktsfrie spillere. Det betyr forhåpentlig at vi har god kontroll på økonomien og at kvaliteten på de vi henter har steget.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 aug 21, 21:41

Jeg synes også dette er gode nyheter. Vi har gode spillere og egentlig kontroll, og fyller på med unge spillere på vei opp.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f