Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Vålerenga 2 - FFK, Mandag 27. juli 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 20 jul 20, 21:00

Neste kamp for vårt kjære FFK er Enga sitt andrelag. Spent på hva dette andrelaget kan komme med, men så langt har de ikke imponert resultatmessig. De klarte "bare" 1-0 mot Fløya som tapte 6-0 mot Skeid i forrige runde. I dag avsluttet Enga 2 andre serierunde borte mot Brattvåg og gikk på en skikkelig smell: 6-0 til hjemmelaget! Det skal sies at Enga hadde en mann mindre i 35 minutter, men da ledet Brattvåg allerede 3-0.

Er det noen som har oversikt over hvilke spillere Enga sannsynlig kan stille med mot oss? Ser at de har brukt 20 spillere på de to kampene som har vært så langt i sesongen, mens vi har brukt 16. Kanskje ikke så lett å vite hva de kommer med da?

For vår del regner jeg med at Baccay kommer inn på venstreback og Molde går inn sentralt. Da forsvinner Borgersen til benken. Ellers blir det nok samme lag som sist selv om jeg muligens hadde benket Alba til fordel for Nieves. Vi trenger en tekniker der framme nå som Anas er ute og Solberg var vesentlig bedre enn Alba mot Hødd.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 25 jul 20, 18:35

Da vant Kvik igjen borte mot Skeid (svært godt resultat for haldenserne) Er det fortsatt noen som mener at Kvik kun vil komme på midten av tabellen? Overaskelsen i dag vil jeg si var at Brattvåg klarte å holde Alta til 1-1 selv om de spilte over 20 minutter med 10 mann. For oss er det en ting som gjelder og det er å vinne over VIF2


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 25 jul 20, 21:46

Kvik blir fort en av de sterkeste opprykkskonkurrentene i år igjen. Med den korte sesongen er det helt nødvendig at vi holder følge, for det er ikke nødvendigvis tid til å finne igjen flyten om man mister den.

Ergo, VIF2 må slås.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jul 20, 23:31

Nå har altså Kvik Halden vunnet 3 av de 3 første, og i de to neste kampene møter de Vålerenga 2 på hjemmebane og deretter dumpekandidaten Fløya på bortebane. Det skal skje mye rart her om de ikke vinner disse to enkle kampene og står med 5 av 5 seire før de skal ut mot oss på Halden Stadion...

Vålerenga 2 kommer sikkert til å stille skjerpet mot oss etter at de ble ydmyket sist mot Brattvåg, og tradisjonelt stiller andrelagene klart bedre på hjemmebane enn bortebane. Selv om a-laget spiller dagen i forveien, har Vålerenga såpass bred stall og såpass mange gode fotballspillere at de overhodet ikke blir noen walk-in-the-park, men likefullt en kamp der FFK skal kunne vinne dersom laget møter profesjonelt opp. Det må vi kunne forvente. Jeg setter også en tier på at Henrik Kjelsrud Johansen åpner scoringskontoen mot gamleklubben på mandag, samt at FFK vinner kampen forholdsvis greit.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 jul 20, 17:25

Vet ikke hvorfor, men jeg har en dårlig følelse og en klump i magen idag. Vi har ikke imponert noen hittil, og det har ikke Florø og Hødd som vi har spilt mot gjort heller. 

Vi må ha 3 poeng for å følge kvikk, og jeg trur vi må vinne 80% av kampene for å rykke opp i år. Kampen mot kvikk i 6 runde kan ende opp med å bli avgjørende i år.

Krysser alt av fingre og tær og satser på 3 poeng idag.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 jul 20, 17:51

Helt enig, vi trenger absolutt å vinne denne kampen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 27 jul 20, 18:09

Laget er klart. 

Eneste endring fra sist er Baccay inn for Lopez (og Molde dyttes inn som stopper)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 27 jul 20, 19:24

Jadda! Vi scorer først og det er fortjent, men jeg synes ikke vi framstår bunnsolide bakover.

Alba alene burde scoret to allerede. Minst. Da er det jo typisk at det er Kjelsrud som scorer Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 jul 20, 19:50

Bra at vi leder, men vi sløser noe voldsomt og burde egentlig avgjort kampen. Typisk oss hvis VIF istden kommer tilbake 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 27 jul 20, 19:50

Syns ikke vi imponerer så veldig... Joda, vi har mange sjanser og skulle scoret mer, men de fleste av sjansene kommer etter til dels stygge personlige feil av ungguttene til Enga. Er overganger og dødballer vi stort sett har hatt selv om det har tatt seg opp litt på slutten av omgangen.

Alba burde i hvert fall hatt et hattrick

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 jul 20, 20:43

Heldigvis og endelig


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 27 jul 20, 20:52

Flott med seier, men mot dette VIF2 burde vi kunne forvente mer synes jeg. De stiller meg et veldig ung lag som gjør en haug med juniorfeil og det burde vi klart å utnytte bedre. Dem har forsåvidt en god keeper, men vi burde likevel ha klart å score mer enn de to vi gjør. Jeg hadde håpet på en positiv følelse etter denne kampen, men jeg ble dessverre ikke overbevist. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 27 jul 20, 20:54

Vi setter jo stort sett godt tempo i overgangene når vi vinner ballen, noe som skjedde ofte i dag, men presisjonen var ikke god nok og med unntak av kjempesjansene til Alba før pause var det mange angrep som endte med avslutning fra spiss vinkel eller under press, derav også en del blokkerte skudd.

Men alt i alt en ryddig gjennomføring og VIF2 var vel aldri virkelig farlige etter pause. Mission accomplished og ny kamp på lørdag. Mot Skeid, som jeg fortsatt tror vil bli en av hovedkonkurrentene om opprykk - til tross for at de tapte mot Kvik.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 jul 20, 22:00

De tre neste kampene er Skeid hjemme Kjelsås hjemme og Kvik borte. Dette blir ikke enkelt men veldig spennende


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 jul 20, 22:23

1 omgangen var godkjent hvis man ser bort ifra sløsing av målsjangser. 2 omgang var dørgende kjedelig og det så ut som om vi gikk på halv maskin og satset på å ro det hele i land. Litt passivt spør du meg. Når det er sagt så var jeg ikke nærvøs for å slippe inn mål i 2 omgang da vi hadde god kontroll på et ungt Vålerengalag.

3 kamper. 9 poeng. Det eneste imponerende er vel at vi har vunnet 3 kamper uten å impoenere. Men vi klarer å ta poeng, og det er tross alt det viktigste. Vi må garantert opp i nivå de neste 3 kampene for at vi skal ligge på topp etter 6 kamper. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 27 jul 20, 22:26

Kvik har to relativt enkle kamper samtidig som vi har to tøffe; de spiller hjemme mot VIF 2 og borte mot Fløya. Så det skal mye til for at vi skal være foran dem før den innbyrdes kampen 15. august.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 28 jul 20, 11:57

Opprinnelig postet av scheien

1 omgangen var godkjent hvis man ser bort ifra sløsing av målsjangser. 2 omgang var dørgende kjedelig og det så ut som om vi gikk på halv maskin og satset på å ro det hele i land. Litt passivt spør du meg. Når det er sagt så var jeg ikke nærvøs for å slippe inn mål i 2 omgang da vi hadde god kontroll på et ungt Vålerengalag.

3 kamper. 9 poeng. Det eneste imponerende er vel at vi har vunnet 3 kamper uten å impoenere. Men vi klarer å ta poeng, og det er tross alt det viktigste. Vi må garantert opp i nivå de neste 3 kampene for at vi skal ligge på topp etter 6 kamper. 

Det var en liten periode rett før vi scoret 2-0 at vi ble litt vel lave. Da begynte jeg å bli litt urolig. Heldigvis scoret Nieves like etterpå.

Nå har Enga en god keeper og han stod vel ikke i den kampen de tapte 6-0(?), men jeg synes likevel vi burde vært flinkere til å utnytte alle feilene som Enga gjør. Og dem var det mange av.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 650

Lagt til: 28 jul 20, 16:23

Det er veldig bra med 9 poeng etter 3 kamper,men vi får en tøff test til lørdag mot skeid. Skal den kampen vinnes må vi opp ett par hakk med både treffssikkerheten forran mål ,og intensiteten.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340