Husk meg
Brukernavn
Passord

Sesongoppkjøring 2020

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 jun 20, 13:43

Her blir det mye bingo, og det er vel ikke vår sterkeste side?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 15 jun 20, 14:24

Bortekamp mot Kvik er surt. Der borte vinner vi aldri. Nå tviler jeg på at de vil hevde seg også i år, men i så fall kan de bli en "6 poengs kamp".

Ellers er det vel ok.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 15 jun 20, 15:33

Men hvor mye teller egentlig borte og hjemmebane hvis det ikke er publikum til stede (eller bare et fåtall). Det var noe statistikk fra Tyskland de første rundene der som tilsa at hjemmebanefordelen nesten var visket ut. Vet ikke om det har jevnet seg ut nå etter flere runder.

Men det kan jo hende det er flere som får slippe til etterhvert

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 15 jun 20, 15:55

Opprinnelig postet av Rey

Men hvor mye teller egentlig borte og hjemmebane hvis det ikke er publikum til stede (eller bare et fåtall). Det var noe statistikk fra Tyskland de første rundene der som tilsa at hjemmebanefordelen nesten var visket ut. Vet ikke om det har jevnet seg ut nå etter flere runder.

Men det kan jo hende det er flere som får slippe til etterhvert

I vår liga er ofte lengre reisetid litt lenger. Man har ikke råd til å komme tidlig dagen før kamp osv.

Forskjellen blir nok større enn i bundesliga.

Tror ikke hjemmepublikumet er noen står faktor heller, på de fleste arenaer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 15 jun 20, 16:37

Når det gjelder kampene mot lagene fra nord er jeg enig med deg at reiseveien spiller inn, men ikke mot Kvik.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 jun 20, 16:56

Jeg trodde det var stor forskjell på å måke høye baller på "pottitjordet" til Kvik sammenlignet med å spille hjemme på Stadion?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 18 jun 20, 15:08

Opprinnelig postet av Rey

Når det gjelder kampene mot lagene fra nord er jeg enig med deg at reiseveien spiller inn, men ikke mot Kvik.

Mot Kvik handler det definitivt ikke om reisevei, men en bane vi ikke har vunnet en serie- eller cup kamp på, siden -90 tallet en gang(?). Med A-laget vel å merke. FFK 2 sikret opprykket til 2. div der i ca 2005Undecided

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 20 jun 20, 11:49

FFK slo kvik der i 2006 når vi vant cupen :) 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 jun 20, 12:25

Ja det stemmer. På den tiden hadde vi et MYE bedre lag, men Kvik hadde dårligere lag


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 27 jun 20, 16:07

Treningskampen mot Kvik forrige uke var ikke akkurat noen høydare, men så langt ser det bra ut mot Asker.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 29 jun 20, 11:22

Den noe unødvendige utvisningen av keeperen ødela vel mye for kampen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 jun 20, 12:07

At Asker spilte mesteparten av kampen med 10 mann og utespiller i mål gjør at man må se bak resultatet og spillet. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 jun 20, 20:25

Hasan Duman (21) er klar iht f-b.no Hasan er en teknisk godt skolert, kreativ midtbanespiller. Dermed blir Koko lånt bort til Levanger (ser det ut til). Slik jeg ser det er dette helt motsatt spiller av hva vi trenger for å erstatte Marius Hagen og igjen velger vi å dytte ut en lokal ung lovende spiller. Jeg har sett noen kamper med FFK2 og det er lett å se at det bor masse i Koko. I tilegg skrives det følgende: 2019-sesongen ble dessverre ikke som forventet. En langvarig skade ødela mye av året for Duman. Har dere hørt den før?

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 29 jun 20, 22:30

Har vi hatt noen suksesshistorier med spillere som kommer til oss etter et lengre skadeavbrekk siden Hans Erik Ramberg? Kan ikke komme på noen. Så jeg tar på meg skeptikerhatten og blir heller gledelig overrasket om Duman viser seg som et sjeldent unntak fra regelen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 30 jun 20, 15:46

Opprinnelig postet av Erikk

At Asker spilte mesteparten av kampen med 10 mann og utespiller i mål gjør at man må se bak resultatet og spillet. 

Tror ikke de spilte med utespiller i mål? Var det ikke keeperen til rekruttene?

Ellers så kan jeg ikke huske å ha opplevd at vi har greid å utnytte at det andre laget er en mann mindre. Stort sett har de lagt seg i superforsvar, og gitt oss store problemer med å komme til. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 30 jun 20, 20:16

Opprinnelig postet av Tøfflus

Har vi hatt noen suksesshistorier med spillere som kommer til oss etter et lengre skadeavbrekk siden Hans Erik Ramberg? Kan ikke komme på noen. Så jeg tar på meg skeptikerhatten og blir heller gledelig overrasket om Duman viser seg som et sjeldent unntak fra regelen.

Hussain og Shabaan?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 jul 20, 09:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Har vi hatt noen suksesshistorier med spillere som kommer til oss etter et lengre skadeavbrekk siden Hans Erik Ramberg? Kan ikke komme på noen. Så jeg tar på meg skeptikerhatten og blir heller gledelig overrasket om Duman viser seg som et sjeldent unntak fra regelen.

Hussain og Shabaan?



Og det er jo ikke akkurat sånn at vi har hatt veldig suksess med så mange spillere som ikke har kommet fra lengre skadeavbrekk de siste årene heller.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 07 jul 20, 15:22

Det er vel en større bekymring at han ligger så langt etter treningsmessing grunnet treningsforbudet for breddeklubber. Hvor lang tid tar det før han kan begynne å bidra? Dere som så kampen mot Fram/Larvik, hvordan så han ut de ti minuttene han fikk?

Så har vi jo fått inn en vensterback på lån fra LSK for en skadet Begby. Noen som vet noe særlig om han?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 jul 20, 10:02

Kan ikke skryte på meg særlig førstehåndskunskap om Josef Baccay, men det er jo en spiller man har lest litt om som en svært lovende venstrebacktype med fin venstrefot. Kommer fra Kolbotn som er like i nabolaget der jeg bor, men har altså vært i LSKs eiendom de siste par årene. 

Du kan se en fin sak om han som Nettavisen gjorde i 2018 med intervju med han i forbindelse med dekningen av G17-landslaget som gjorde det så bra i EM, der Baccay var toneangivende: https://www.nettavisen.no/sport/fotball/norge-herjer-i-em-na-ber-agentprofil-spillerne-holde-seg-unna-sosiale-medier/3423484896.html

Nå spiller han på G19-landslaget, og har vel fulgt landslagene sammen med Thomas Rekdal som jeg vil tro han kjenner godt. Ellers debuterte han vel i Eliteserien for LSK i fjor i ung alder, og spiller altså fast på et godt G19-landslag hvor de aller fleste spiller på et nivå over PostNord-Ligaen. I de siste troppene fant man jo f.eks. Ole Martin Kolskogen (som har vært en "komet" i midtforsvaret til Brann denne sesongen), Kristoffer Askildsen som har debutert for Sampdoria i Serie A (!), Kornelius Normann Hansen som gjør det bra for Stabæk, Edvard Tagseth og Emil Ceide som begge spiller jevnlig for Rosenborg, samt mange flere som enten tilhører større klubber i utlandet eller spiller på høyere nivå enn PostNord-ligaen i Norge. Jeg tror det er mange, bl.a. LSK-supportere, som ble overrasket over dette utlånet og heller så for seg at Josef Baccay skulle bli satset på som førstevalg i LSK i år. Men denne utlånsavtalen hadde nok aldri FFK fått igjennom dersom det ikke er for at LSK kan hente han tilbake på kort varsel når som helst, samt at LSK2 ikke kan spille kamper fordi de er i 3. div.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 jul 20, 11:01

Da må vi håpe at Lillestrøm vinner kamper utover og at Simen Kind Mikalsen både er god og skadefri. 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f