Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Moss, søndag 6. oktober 17:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 07 okt 19, 08:23

Jeg forventet at Høgmo skulle gå over som en sportslig leder, men jeg hadde forventet at han skulle få litt orden på laget først. Han burde vært trener i 3 år og fikset opp laget før han gikk inn i en annen stilling. Må si at jeg er skuffet over sesongen, men vi har desverre bare oss selv å takke. Vi har rett og slett ikke vært gode nok.

Målsetningen til Høgmo var at vi skulle være i tippeligaen innen 3 år. Etter to år ligger vi samme sted, og jeg ser ingen fremgang i klubben.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 okt 19, 09:46

Forstår skuffelsen din og til oss supportere, men for FFK, en klubb i fritt fall over mange år, å ikke klare å se at klubben har klart å snu en negativ trend, i ett lengre perspektiv en en sesong, er å være blind!

Skal klubben ha en supporters perspektiv, eller skal den ha ett langsiktig perspektiv? De siste 8 års har vi hatt 9-10 trener, sikkert 70-80 forskjellige spillere, masse penger ut av vindu og ingen god ledelse. Om man skal tenke langsiktig, der klubben ikke er avhengig av enkeltpersoner og pengestøtte, er det totalt nødvendig å ta den tiden det trengs for å lære.

At Høgmo ikke har klart å snu trenden så fort han kanskje trodde, forteller jo i bunn og grunn hvor stor oppgave dette her er. Om det skiftes trener i år igjen står vi igjen på bar bakke.. da kommer vi i hvertfall ikke videre. Bedre med Høgmo og Bummen noen år til, og klare å stable opp ett fundament. Med andre trenere og ledere kunne klubben fort ha tatt en HamKam/Moss/Hønefoss og rykket ned til nivå under postnord også, den mentaliteten som har preget klubben i mange år har tross alt blitt endret. Og med ett opprykk i år er det heller ikke sikkert klubben hadde hatt belast og erfaring til å holde seg i OBOS neste år, ingen automatikk i dette. Jeg håper i hvert fall at klubben, Høgmo og Bummen Er her til neste år, tipper revansje lysten og arbeidsinnsatsen kommer til å være på ett helt annet nivå da. Og at det blir tatt lærdom!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 07 okt 19, 10:11

Opprinnelig postet av Rey

Men hva med taktikken i dag? Brått starter vi kampen i 4-5-1 med Alba på kant og Molde på venstreback? Skjønner egentlig ingenting av det valget. Alba er en målscorer og skulle selvfølgelig vært foran mål sammen med Kjelsrud. Og hvorfor ikke Barkarson på back? Er det ikke offensive vingbacker vi egentlig skal spille med? Der funka absolutt ikke Molde og han skulle spilt stopper.

Så det evindelige trekket med å ha alle tilbake i forsvar på defensive dødballer. Blir ikke mye kontringer av slik. 

Meningen var at vi skulle spille 4-3-3 med Alba og Drage på kantene, og at dette skulle gi mer direkte spill i lengderetningen. Det fungerte ikke.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 okt 19, 11:13

Vi skulle jo ta noen skritt i rett retning og har et bedre lag på papiret denne seongen enn forrige. Jeg mener vi har blitt litt bedre på bortebane, flinkere til å holde på en ledelse og bedre organisert i forsvar. Desverre har det gått andre veien hjemme hvor vi burde domminert kampene mye mer enn vi har gjort. Jeg vil gå så langt som å si at det var har levert på vår egen hjemmebane denne sesongen er svært skuffende og den direkte årsaken til at vi ikke rykker opp.Skal vi ennå en gang bytte trenere og "starte på nytt"? Tja jeg er usikker men var negativ til både Johansen og Wherman fordi ingen av de har noe særlig erfaring som trenere. Jeg trodde også Høgmo skulle være med og hjelpe dem.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 07 okt 19, 12:38

Hvor blir det av kampreferatet på klubbens hjemmesider? Det tar vel tid å sminke elendigheten!

 Det som ble prestert i går er ikke klubben verdig. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 07 okt 19, 13:09

Opprinnelig postet av Sandaker

 Det som ble prestert i går er ikke klubben verdig. 

Vi er ikke bedre enn vi er

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 07 okt 19, 16:59

Prosjekt Høgmo og bummen har ikke levert det man skal kunne forvente. Jeg vil mene at denne sesongen er dårligere en fjorårets. Vi skårer mindre mål,vinner færre kamper, og er lengre unna opprykk. I en sesong der også flere ANDRE favoritter har skuffet. Det er null plan over angrepsspillet. Det som er mest skuffende er at spillerne ikke er tent og klare til kamp. Coachingen  fra sidelinja under kamp er fraværende. Har vi sett noen ffk spillere som har løpt på seg krampe i år ? En snakker om at de må få tid til å snu en klubb i fritt fall ? Hallo det er nivå 3 der er snakk om. En burde snu det på ett par uker. Nei dette er rett og slett fiasko. jeg sitter nok på stadion neste år også men jeg er redd jeg blir veldig alene. 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 okt 19, 18:13

Å snu en klubb i fritt fall på noen uker.. da skjønner jeg.

Vel å bygge kompetansen i klubben, å ha ett apparat som fungerer og det førerer med seg tar lang tid.

Skal man ansette en trener som skal bruke masse penger på forsterkninger, på spillere uten tilknyttning tl klubben, og som er ute etter resultater for egen vinning, eller skal man bygge en klubb som har fundament, og som klarer seg solid, økonmoisk og sportslig uavhengig av hvem som trener. Det er det FFK må gjøre, om ikke blir klubben det samme det var før, en klubb som brukes som ett middel, der penger fra rikfolk, og påvirkning på hvem som kjøpes, og hvordan klubben skal satse. Da kommer man til å opprettholde jojo kulturen og drittkastinga og intrigene som har florert i årevis i klubben.

Lurer på om noen husker det kaoset som florerte i byen før.. ikke mye positivt å si fra tiden mellom 2009 til 2016.. konkurstrusler, sladder, brudd på økomiske regler, innkjøptespillere for mange 10 talls millioner, enorme lønnsbudsjetter, sluttpakker, styremøter med kupping. Nei spar meg, javel så levere man ikke på sport, men la nå klubben få lov til å drive seriøst over tid, la sportselig ledelse og utvalg få jobbe over tid, så kanskje reisen til tippeligaen blir kortere når opprykket blir ett faktum. Med opprykk i år så tror jeg neimen i meg klubben hadde slitt stort i Obos til året. Årets sesong vil være kunnskap som man kan ta lærdom av der ute på værste. Som jo er kompetanse heving, kanskje man forstår at å forstyrre for mye på troppen, og ha for mange skader vil gjøre at man har ett større fokus neste år på de problemene. Kanskje man også vil erkjenne at man må spille mer offansiv fotball.

Med nytt team, nye ledere så må alt dette på plass igjen, også så står vi der neste høst igjen og sier. det samme..


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 07 okt 19, 18:21

Hadde jeg sett en forbedring og en rød tråd i det offensive spillet i forhold til i fjor, skulle jeg godtatt det. Det har jeg ikke. Dobling på kant og innlegg er vel det vi har endt opp med. Vi er stillestående og ekstremt forutsigbare. Og veldig enkle å demme opp for. Og nå banner jeg i kirken: vi har som jeg fryktet blitt et dårligere fotballag med Kjelsrud. Han scorer noen mål, men relasjonellt er han på steinaldernivå.

Jeg har ikke noe tro lenger på dette prosjektet. Skyll det ned i dass. At vi skal bruke årevis på å snu skuta er latterlig. Vi er på nivå 3 som Tynter sier. Vi er forbigått av noen glade amatører fra Halden. 

Jeg går mye heller bort på stadion og ser et ungt talentfull lag prøve og feile enn den sirupen jeg så i går. 

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 okt 19, 18:27

Og hvem skal trene dette unge talentfulle laget, og hvilke unge talenter er gode nok for å spiller for FFK.

Ingen ukjent trener med respekt for seg selv kommer til å trene FFK, fordi det er en umulig oppgave. Ingen spillere ønsker å spille for en klubb som bare ansetter nye trenere og hvor det er kaos med utskiftninger. 

Nivå tre er spisset veldig de siste sesongene, og det er en helt annen konkuranse. Samt at klubber vi møter har helt andre forventninger, dette tar litt tid, men helt sikker på at det vil komme klubben tilgode om man er tålmodig. Håper folk skjønner det, skjønner at det er skuffende, er det selv. Men skjønner ikke hvorfor alt skal skylles ut igjen.. klubben har vel sjeldent fremstått som mer harmonisk en det den gjør for tiden. Selv om resultatene har gått feil vei.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 07 okt 19, 18:36

Og en ting til. Hvilke unge uerfarne trenere har noen gang fått det til hos oss? Det har aldri skjedd. De bukker unner. Historien vår og med det forventningene dreper dem. Så enten får man ansette en som har erfaring og en tøff karakter eller fortsette som nå, med å gi unge folk opplæring i å mislykkes for å sette det litt på spissen. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 07 okt 19, 19:45

Å snu klubben på ett par uker var jo såklart å sette det veldig på spissen, men vi er jo ikke akkurat Barcelona heller. Hvor lang tid trenger man egentlig ? Hva er det egentlig FFK ikke har fåttt på plass enda ? Det er nok av klubber som har fått problemer,rykket ned ,og kommet rimelig kjapt tilbake. Viking,Start,Hamkam,Særp osv. Vif og Brann . Vi får gjøre unna de tre siste kampene også og telle opp til slutt, men jeg mener fortsatt at bummen ikke har fått nok ut av dette manskapet. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 07 okt 19, 19:57
Endret: 07 okt 19, 19:58
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

klubben har vel sjeldent fremstått som mer harmonisk en det den gjør for tiden. Selv om resultatene har gått feil vei.

Det så litt for harmonisk ut på banen i går også...

Det som skremmer meg er at vi ser så veldig lite samspilte ut. Og det burde man vel nesten kunne begynne å forvente at man er. Og så enkle ting som å spille ballen foran en spiller i stedet for bak... Vet ikke hvor mange ganger man har spilt ballen ut mot backen som er på løp, bare for at backen må stoppe opp og snu for å hente ballen. Er så elementære ting som ikke stemmer og all flyt i spillet bare forsvinner. Så blir det heller til at man spiller på en stillestående spiller i stedet...

Men med bare et par kamper igjen av serien bør vi vel nå prioritere 2. laget? De har fortsatt mulighet til å gå opp, noe som vil være veldig viktig med tanke på utvikling og kamparena for de som ikke er i startoppstillingen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 okt 19, 22:03

Her har jeg sittet i en god halvtime og skrevet av meg frustrasjon over at opprykket nok en gang gikk i dass. Og så forsvant det ut i det store intet ... Jeg husker ikke alt jeg skrev. Men et poeng jeg definitivt ville ha fram er dette:

Er det slik at en viktig årsak til at mange spillere - og laget som kollektiv - ikke får ut sitt beste, er at vi mangler noen bestemte spillertyper i troppen, typer som Raymond Kvisvik og Dagfinn Enerly? Spillere som har glimt i øyet, selvironi og som ikke er så jævla redd for å dumme seg ut? Som tør å ta litt sjanser og kanskje kan få resten av laget til å senke skuldrene litt?

Har ingen av FFKs trenere de siste 10-12 årene tenkt på at en spillerstall ikke bare må være variert med hensyn på spilleferdigheter, men også personligheter? Et lag som består av 11 Roy Keane-typer vinner nok mange dueller, men etter to måneder av sesongen hater hele laget hverandre.

Eller: Er det rett og slett for mye alvor i og rundt FFK?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 okt 19, 00:09

Sitat fra Jostein Lunde fra f-b.no:

Hjemmekamp, lokalderby og så går de ut og viser et slikt spill. Jeg savner å se den sulten jeg ofte ser hos motstanderne når de møter FFK. De har en helt annen innsats og tæl, enn det vi klarer å fremvise.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 okt 19, 09:35

Ja, det virker som det er gjevere å spille mot FFK enn for ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 okt 19, 09:51

Opprinnelig postet av Erikk

Sitat fra Jostein Lunde fra f-b.no:

Hjemmekamp, lokalderby og så går de ut og viser et slikt spill. Jeg savner å se den sulten jeg ofte ser hos motstanderne når de møter FFK. De har en helt annen innsats og tæl, enn det vi klarer å fremvise.

 

En god beskrivelse av forskjellen på å være i angrepsposisjon, og i forsvarsposisjon.

Husker Davy Watne en gang beskrev situasjonen i Brann, der de før hver sesong var seriemestere til det motsatte var bevist. Hver kamp hadde man altså alt å tape.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 08 okt 19, 10:20

Opprinnelig postet av Tøfflus

Her har jeg sittet i en god halvtime og skrevet av meg frustrasjon over at opprykket nok en gang gikk i dass. Og så forsvant det ut i det store intet ... Jeg husker ikke alt jeg skrev.

haha been there done that.. dette forumet har en merkelig evne til plutselig å glemme at du er logget inn bare fordi du prøver å poste et innlegg.

Mye frustrasjon her, forstår det. Kjempeskuffa selv, selv om jeg etter Egersundkampen til Kvik bare aksepterte at det ikke blir opprykk i år. Kvik og Blink er tilsynelatende uslålige. Der de har hatt marginer med seg hele sesongen, hatt flyt, og en god posjon tur, har vi måttet kjempe oss til hvert eneste poeng. Det har vært tungt å se på  - minst en omgang hvor ting ikke fungerer.

Hvis man tar en titt på scoringene som Postnord-ligaen legger ut etter hver runde, så ser man et helt annet kampbilde innafor 16m mot oss enn mot de andre. Ikke engang lokaloppgjøret Blink/Levanger så ut som det gjør hos oss, selv om det var et godt hakk nærmere. Intensiteten er høyere, og de er mer kompakte med flere mann i forsvar.

Jeg vil ikke påstå at vi har vært spesielt mye bedre i år enn i fjor, men tallene sier i alle fall at vi har om ikke annet vært ca. på samme nivå. Ikke blitt dårligere i alle fall. Ett poeng mer enn samme tid i fjor, en seier mer og 2 færre uavgjort men ett mer tap. Målforskjellen er +1 fra i fjor. Så... i praksis, stort sett samme. Det er da med trenerbytte og noe endring i spillergruppa.

Jeg ønsker som Ebenfalk at det blir minst mulig endring i klubben. Jeg håper også at mesteparten av spillerne på utgående kontrakt blir (selv om jeg tror vi mister både Veteli og Mads Nielsen). Men dersom vi fortsetter ut i sesongen til neste år med lange baller til en helt ensom Kjelsrud vs. 2-3 stoppere forran mål, så kan det nok være jeg slenger meg med på Bummen-hylekoret. :-p

-M


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 okt 19, 11:35

Jeg synes du treffer godt når du drar fram spillet vårt i høstsesongen som i alt for stor grad har bestått i å "spille alt på Kjelsrud Johansen". Dette har vært forusigbart og alt for enkelt å forsvare seg mot. "Alle" ser jo dette bortsett fra Bummen Johansen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 okt 19, 12:44

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg synes du treffer godt når du drar fram spillet vårt i høstsesongen som i alt for stor grad har bestått i å "spille alt på Kjelsrud Johansen". Dette har vært forusigbart og alt for enkelt å forsvare seg mot. "Alle" ser jo dette bortsett fra Bummen Johansen.

han fortalte om kampplanen på søndag, og den bestod ikke i å slå lange baller fra Nielsen, på Kjelsrud Johansen

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f