Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Moss, søndag 6. oktober 17:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 sep 19, 19:22
Endret: 29 sep 19, 19:23
Endret av: Tøfflus

Denne trenger vi en uke til å hype. Ta med brodern, kjerringa, far, sønn, en venn eller bikkja og bidra til at det kommer godt med folk. De to Østfold-lagene som har vunnet noe i min levetid skal møtes og for FFK er det nok en kamp vi MÅ vinne. Moss har ingenting annet å spille for enn muligheten til å ødelegge for oss, men til gjengjeld tror jeg det er god motivasjon for de skittengule fra fergekaia litt lenger inn i fjorden. De har nå 13 poeng ned til nedrykk og 19 opp til kvalik, så kampen mot oss er fort det siste høydepunktet de har i år.

De siste sesongene har vi møtt Moss tre ganger i serien, så for å få listet opp fem siste møter må vi ta med et par cupkamper.

2019: Moss-FFK 0-3, seriekamp nå i våres

2018:

Fredrikstad-Moss 3-0

Moss-Fredrikstad 0-2

2016:

Moss-Fredrikstad 1-2, 2. runde i cupen

2013: Moss-Fredrikstad 0-2, 2. runde i cupen

Med andre ord har vi i det minste resultatmessig et godt tak på Moss. Men i en sesong hvor ingen kamper har vært enkle for oss blir neppe denne det heller.

Siste fem kamper for hvert av lagene har FFK tatt ni poeng, mens Moss har tatt sju. De er nok ikke veldig fornøyd med å ha tapt 0-1 mot Byåsen på Melløs denne runden ...

FFK får tilbake Stian Stray Molde fra karantene til neste kamp. Så får vi se om noen av de skadde kommer tilbake. Veteli er kanskje nærmest?

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 29 sep 19, 21:32

Veteli er vel den eneste tror jeg? Resten er ute så godt som resten av sesongen virker det som. Mattila nærmest bak Veteli?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 30 sep 19, 09:42

Dette er vel runden der det er størst sjanse for at Blink og Kvik kan få et poengtap?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 30 sep 19, 11:24

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er vel runden der det er størst sjanse for at Blink og Kvik kan få et poengtap?

Denne, samt runde 25 hvor både Kvik og Blink har vanskelige bortekamper. Jeg håper i det minste at Kvik sin bortekamp blir vanskelig.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 okt 19, 19:58

Bare 3000 solgt foreløpig? Det er ikke mange utenom sesongkortene. Vi trenger en sarping med et friskt veddemål!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 03 okt 19, 09:18

Jeg reagerte også på det samme. Høres dessverre ut som det bare er oss som alltid kommer pluss Hjælmen fra Moss

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 06 okt 19, 15:20

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er vel runden der det er størst sjanse for at Blink og Kvik kan få et poengtap?

Blink vant i går , og kvik leder 2-0 etter 30 min så det ser ikke lyst ut.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 okt 19, 16:00

3-0 til Kvik og Chaib med mål og bestemannspris. Sykt irriterende.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 okt 19, 16:10

Egersund som lagde så mye problemer for oss taper pinlige 3-0 på sin egen hjemmebane mot Kvik


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 06 okt 19, 19:06

Natta.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 06 okt 19, 19:12

Opprinnelig postet av Rey

3-0 til Kvik og Chaib med mål og bestemannspris. Sykt irriterende.

Men ikke nettopp særlig unikt, at en spiller som knapt nok får spilletid i FFK går til en annen klubb og umiddelbart viser hvor god han egentlig er. 

Er det ikke snart tid for at noen i FFK begynner å lære noe av dette? For dette kan vel ikke bortforklares som uflaks eller tilfeldigheter? 

Sagt på en annen måte; hvis Høgmos doktorgrad er verdt papiret den er skrevet på, så vet han noe om hva man gjør med problemer som dette. Hvis dette ikke hører inn under "prestasjonskultur" så er det ordet bare volapyk. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 okt 19, 19:14

For meg ser det ut til at Høgmo er langt vekk og mer opptatt av alt annet enn FFK. I dag virker vi helt uinteresserte fram til Moss scorer noe som nesten ikke er til å tro med tanke på utgangspunktet for kampen.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 okt 19, 19:41

Men hva med taktikken i dag? Brått starter vi kampen i 4-5-1 med Alba på kant og Molde på venstreback? Skjønner egentlig ingenting av det valget. Alba er en målscorer og skulle selvfølgelig vært foran mål sammen med Kjelsrud. Og hvorfor ikke Barkarson på back? Er det ikke offensive vingbacker vi egentlig skal spille med? Der funka absolutt ikke Molde og han skulle spilt stopper.

Så det evindelige trekket med å ha alle tilbake i forsvar på defensive dødballer. Blir ikke mye kontringer av slik. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 okt 19, 19:45

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men ikke nettopp særlig unikt, at en spiller som knapt nok får spilletid i FFK går til en annen klubb og umiddelbart viser hvor god han egentlig er. 

Er det ikke snart tid for at noen i FFK begynner å lære noe av dette? For dette kan vel ikke bortforklares som uflaks eller tilfeldigheter? 

Absolutt ikke unikt og det er vel ikke bare et problem med spillere som forlater klubben. Det er vel også ganske lite utvikling på de som bli værende i klubben også? Hvilke spillere er det som ha rutviklet seg i positiv retning i klubben de siste årene?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 okt 19, 19:56

Ja hvem har tatt steg i rett retning. godt spørsmål. Jeg tenker Lopez Borgersen kan være et unntak. Typisk oss å forlenge med en mye dyrere løsning med Nielsen slik at en lokal ung gutt ikke blir satset på. Jeg tenker slik at han kan bli god hvis han får tillit


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 okt 19, 20:42

Tror ikke Nielsen blir med videre i PostNord-ligaen. Vil tro det er derfor ny kontrakt ikke er signert.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 06 okt 19, 21:56

Opprinnelig postet av Erikk

For meg ser det ut til at Høgmo er langt vekk og mer opptatt av alt annet enn FFK. 

I så fall synes jeg nok Høgmos ankomst inn mot fjorårssesongen har blitt til mye oppstyr for lite. 

Hvis han ikke er tilstede og jobber med å bedre prestasjonskulturen i FFK (hvilket det er et åpenbart behov for), hva er det egentlig han lønnes i 50% stilling for?? 

Har man investert i å hive penger ut av vinduet for å ha et stort navn på papiret?? Må innrømme jeg hadde andre forventninger til Høgmos rolle i FFK.  


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 06 okt 19, 22:12

Opprinnelig postet av Rey

 Det er vel også ganske lite utvikling på de som bli værende i klubben også? Hvilke spillere er det som ha rutviklet seg i positiv retning i klubben de siste årene?

Ja vi nevner i fleng. 

Vi burde kanskje overveie en ny tråd for å holde orden på den lange listen? 

Jeg kommer umiddelbart i tanke om èn. Han het Tarik, så vidt jeg husker. Lokal gutt med fin utvikling så lenge han var i FFK. Men det begynner jo å bli et par år siden. 

Husker forresten også, når jeg tenker godt etter, at denne Tarik ga en viss Raymond Kvisvik mye ære for å ha gjort ham til en bedre spiller. Samme Kvisvik som kort etter ikke fikk fornyet kontrakt med FFK, av litt uklare grunner. Han gikk videre til Kvik Halden, som den gang lå tre (?) divisjoner under FFK, og hvor han vistnok fikk lov til å lære bort noe av det han kunne om fotball. Noe vi ser resultatene av i dag. Ingen ytterligere kommentar til det.

Man kan rent undres over om det er lov å være god i FFK. Det ser nesten ikke sånn ut.  


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 okt 19, 23:12

I dag så jeg ikke kampen, men resultatet er vel kun ett symptom på hva som har vært FFKs svakhet over flere år. Vi må huske att FFK har hatt en nedadgående kurve de siste 6-7 årene og det har vært negativitet og sakte fart mot nedrykk i obos, og dertill svake rutiner mtp klubbutvikling. Tror nok at om vi skal ha håp om at FFK skal komme seg tilbake til toppen av norsk fotball er vi nødt til å innse at den oppgaven er vi enda ikke modne for. Kanskje treneren trenger å innse at hans tilnærming til defansiv trygghet ikke fungerer så godt til mentaliteten i Fredrikstad, kanskje vi har godt av å forsterke med spillere som takler ett uttalt mål om opprykk.. Kanskje man må vurdere å gjøre tiltak på det medisinske, og på trening, for å unngå skader på nøkkelspillere. Og kanskje man trenger å spisse troppen mer på kompetanse i de leddene som er avgjørende. 

Det positive, som jo er godt å ha med seg inn i neste sesong vil jo være defansiv trygghet, en tropp som begynner å bli veldig konkuransedyktig.. Hatt stabilitet på trenersiden.

Man kan godt skylle på den ene og den andre, klage på spillere som får det til andre steder etc.. jeg må bare si at Chaib og Westegaard hadde ikke vært særlig toneangivende om de hadde spilt for FFK istedefor Kvikk, der kan de ha helt andre roller en de ville hatt her. Så dette er urimelig å henge seg opp i. Men om FFK velger å hente de tilbake neste sesong kan være med på å styrke stallen.

Fakta sesongen over ett har vært at vi har vært for utsatt for skader på nøkkelspillere. Og vi har hatt en altfor dårlig uttelling på sjansene våre. Det kan være tilfeldigheter, eller det kan være pga svak ledelse. Uansett tror jeg ikke nøkkelen er å se etter nye trenere, eller skifte ut stallen. Man må fortsette arbeidet som klubben har bestemt seg for og lære mest mulig av det som skjer.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 07 okt 19, 02:46

er ikke mye jeg gidder å si i dag,untatt at bummen må gå. Så er det endel rask i spillerstallen som bør sendes på dør fortest mulig.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f