Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Arendal - FFK 15.09.2019 kl 1800

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 15 sep 19, 18:54

Opprinnelig postet av tynter

Er det mulig !!! Linjedommer sier offside men dommeren overstyrer og dømmer mål. 

Og det er helt riktig å dømme mål. Den offsideplasserte spilleren har ikke noen innvirkning på spillet der. Hadde det vært VAR, så hadde den også blitt godkjent.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 sep 19, 18:54

Synes dessverre det så riktig ut å godkjenne ..  han som var offside sto ikke nok i veien til at det dømmes med dagens praksis.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 15 sep 19, 18:55

Ikke innvirkning på spillet ? Han står jo og dekker sikten til keeper. Soleklar offside.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 sep 19, 19:00

Dømt er dømt og spilt er spilt ... men: vinner vi denne kampen er det bare å sette hus og bil på opprykk.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 15 sep 19, 19:10

Det røde kortet har jeg ikke sett nøye nok til å si om er strengt eller ikke. Men aldri i verden om det kommer til å bli omgjort samme hvor mye man anker.

Målet til Arendal ser for meg helt korrekt ut. Arendalspilleren hindrer ikke sikten til Jenssen nok og jeg er rimelig sikker på at selv med VAR så hadde det blitt godkjent. Dessverre. Men jeg har bare sett reprise en gang.

Hadde virkelig trengt mål på de to sjansene vi var igjennom alene med keeper nå...

Men hvordan bør vi angripe kampen nå? Vi må jo egentlig vinne... 3-4-2?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 15 sep 19, 19:16

Takk og farvel. Når nå Arendal får skyte uten at noen går i press ,er det beste vi kan håpe på nå kvallik.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 15 sep 19, 19:46

FFK snytt for straffe igjen ??


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 15 sep 19, 20:03

Der er det slutt. Arendal vinner 2-1  Neste år,DA rykker vi nok opp. Bare vi får ett par raskere stoppere,en trener med litt pondus og ett snev av flaks i løpet av sesongen :-)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 sep 19, 20:05

Helvete.

Det var så til de grader unødvendig å ryke på det kortet. Det ødela alt. Akkurat den typen situasjoner Arendals mål kom på, begge to, var situasjoner hvor vi egentlig hadde kontroll 11 mot 11.- da klarte vi å sende en mann opp i press slik at skuddene fra distanse var ufarlige. Etter utvisningen rygget vi omtrent inn i boksen med alle mann.

Så synes jeg det luktet straffe av situasjonen med Alba, mulig dommeren så det som at han la løpet sitt på tvers av keeperen for å bli felt, og ikke for å gå etter ballen? Kan ikke se noen annen forklaring på at han ikke blåste.

Så¨klarte vi faktisk å skape noen gode sjanser på slutten, men det var vel mest flaks at vi ikke lå under mer enn 2-1 etter 75 minutter. Vi ble jo overkjørt den første halvtimen etter pause.

Troen på direkte opprykk er nå erstattet av et syltynt håp. Nå må vi faktisk vinne resten av kampene og ikke er jeg sikker på at det er nok.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 15 sep 19, 20:11

Tror nok både direkte opprykk og kvalikk røk i dag. Hadde vi klart å karre til oss ett poeng ville vi gått forbi Kvik med seier mot dem, men på grunn av målforskjellen ser det  vanskelig ut. Nå må både Kvik og Blink gå på tryne og det ser vel ikke akkurat slik ut. I hvert fall ikke uten at vi også går på tryne.

Jævlig irriterende også all den tid vi ikke var så halvgærne fram til vi fikk rødt kort. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 sep 19, 20:12

Opprinnelig postet av tynter

FFK snytt for straffe igjen ??

 

Trur du har på deg rødhvite briller idag. Så bare utvisningen en gang, og det første jeg tenkte var at det der var stygt. Ble ikke overrasket over at det røde kortet kom. Veldig urutinert av Molde å gå så hardt inn i en slik duell. En takling som kan ha avgjort opprykkskampen. Nå er begge stopperne ute i neste kamp, noe som er meget uheldig for vår del.

Når det kommer til straffen så må jeg si at jeg syns det hadde vært billig i og med at ballen var på vei bort fra mål. Hadde ballen hatt en annen retning så hadde det vært annerledes. Er ikke noe tvil om at keeper ikke er interresert i ball, så det kan hende det er dommere som hadde blåst.

Hvis vi vinner resten av kampene så kan det fortsatt hende at vi ikke rykker opp. Det er ikke en heldig posisjon å være i, men jeg må vel si at med det spillet vi har levert i år så er vi faktisk heldige at vi faktisk ligger så høyt oppe på tabellen. Vi har hatt sporadiske kamper og omganger som vi har spilt ok fotball, men det har vært alt for ujevnt. som regel har vi hatt en ålreit omgang og en ræva omgang i de fleste kampene i år, og det er ikke godt nok for opprykk.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 sep 19, 20:18

Opprinnelig postet av scheien

 

Når det kommer til straffen så må jeg si at jeg syns det hadde vært billig i og med at ballen var på vei bort fra mål. Hadde ballen hatt en annen retning så hadde det vært annerledes. Er ikke noe tvil om at keeper ikke er interresert i ball, så det kan hende det er dommere som hadde blåst.

Irrelevant hvor ballen er på vei når det kommer til straffe eller ikke. Kun relevant i vurdering av evt kort til forsvarer/keeper. Felling er felling om det så er helt i hjørnet av 16-meteren og angrepsspilleren er feilvendt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 15 sep 19, 20:26

Jeg syns vi hadde fortjent en billig straffe i dag. Vi har vel ikke fått noen hittils. :-). Uansett rart at vi ikke fikk straffe eller corner. Så lenge keeper ikke tar ball,kun spiller ,hadde det fint gått an å blåst straffe der. Billig hadde det nok vært, men jeg er ikke kresen nå.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 15 sep 19, 21:25

Ser at Erik Pedersen i F-B spekulerer i to - tre kampers karantene for Molde. Synes da det virker veldig strengt i tilfelle.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 sep 19, 21:38

Tre kamper er urimelig strengt for noe som vel må ansees som en ærlig, men stygg takling av type "tar både ball og mann, hardt", men er det ikke slik at standardstraffen for direkte rødt er tre kamper, med mindre det røde skyldes "professional foul" som ansees mindre alvorlig og bare gir en kamp?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 sep 19, 21:40

Snipp snapp snute og vi er i PostDass neste sesong også. Imildertid tapte vi ikke opprykket borte mot Arendal og Egersund, det tapte vi hjemme mot div dritlag


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 sep 19, 21:50

Skal vi vente til det er endelig avgjort før vi kutter hoder?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 15 sep 19, 22:21

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Skal vi vente til det er endelig avgjort før vi kutter hoder?

Stemmer for det. 

Jeg synes desverre ikke det ser ut til at FFK har den nødvendige stabilitet i år, selv om de spiller godt i mange kamper. Men det er for tidlig å si at Blink og Kvik heller ikke vil avgi flere poeng denne sesongen. Skader, utvisninger og generell uflaks kan ramme alle lag. Hvis FFK klarer å vinne resten av kampene herfra, så gir de i alle tilfeller kamp til streken. Da har ikke Blink og Kvik råd til å gi bort mer.  

Blink og Kvik har ikke vært 100% stabile de heller, tross alt, så jeg tror dette fortsatt handler mest om hva FFK selv presterer.  


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 sep 19, 22:27

Joda og til jul kommer julenissen, PS vi kommer IKKE til å vinne de resternde kampene


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 sep 19, 22:35

Jeg tror heller ikke vi vinner resten av kampene, men vi har i hvert fall brukbare muligheter til å vinne de tre neste slik at det fortsatt er kamp når vi møter Blink. Jeg er dog mer skeptisk til at vi skal klare å slå dem.

Anså på forhånd dagens kamp som den verste vi hadde igjen med unntak av bortekampen mot Blink. Hødd borte er guffent, men tror de er litt mentalt ferdige for i år. De er en klubb som har høyere ambisjoner enn å vase rundt midt på tabellen i 2. divisjon. Brattvåg og Moss hjemme ... vel, de skal f*** meg vinnes.

Om vi reiser til Blink på skuddhold og bommer, vel, da får vi akseptere at de er bedre enn oss i år.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f