Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Levanger - FFK 15.06.2019 kl 1600

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5424

Lagt til: 15 jun 19, 15:46

En halvtime igjen til kampstart og Robert Stene kommer med følgende råd til hjemmelaget: 

Opprinnelig postet av Robert Stene

Heng opp et bilde av mæ på stadion så bli det seier???? Lykke til?????????? #FFKdødaren

 

Det værste er at det sikkert ikke er så langt fra sannheten.

Vi stiller med samme lag som sist og det må vel sies å være et helt greit valg. Ser ikke hvem vi skulle vraket i tilfelle. Eneste måtte vært Solberg til fordel for Love, men er ikke noe å si på at Solberg får starte heller

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 15 jun 19, 16:08

Vi kan vel ikke ha et sterkt Robert Stene-kompleks ... om så er tilfelle må vi innføre hvitløk i kostholdet på kampdag. Har hørt at skrømt ikke liker det.

Levanger ja. Jeg har to minner om det laget. Det ene var hjemmekampen i 2015 hvor vi vel var klart best ganske mye av kampen, ledet 2-1 og klarte å slippe inn to drittmål på slutten.

Det andre var juli samme år, første kamp etter ferien, hvor jeg fikk med meg bortekampen underveis til en ferieuke i Nord-Norge. En nitrist, våt og kald affære hvor vi ikke var med i det hele tatt ... selv om Robert Stene spilte i Ranheim den sesongen. Trøstepils på en campinghytte ved Snåsavatnet senere på kvelden.

Slike minner bør fortrenges. KOM IGJEN FFK!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 663

Lagt til: 15 jun 19, 16:35

Hmm Vi er heldige som ikke ligger under etter20 min. Levanger har 2 skudd i stang/tverrligger og to tvilsomme straffesituasjoner,så gutta må våkne nå.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 663

Lagt til: 15 jun 19, 17:01

Pause,og FFK leder. Tim Nilsen scorer etter 36 min. Levanger har nok hatt de fleste og feteste sjansene.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 15 jun 19, 17:07

1-0 til oss til pause er vel litt flatterende. Vi åpnet best, men teller vi klare sjanser har Levanger hatt flest. Den corneren med tverrliggertreff,  den hvor Badr ville ha straffe samt den sjansen de hadde lik før vi scoret, de var store.

Angående straffesituasjoner. Den første var ikke i nærheten. Den som kom i sammenheng med den store sjansen til Badr var nok mer diskutabel, men erfaring tilsier at man omtrent må begå mord for å få straffe mot seg hvis spissen får avsluttet.

Kommentatoren har blitt såpass hektet på dette temaet at de to gangene etterpå hvor LFK har ropt på straffe (ingenting), samt vår med Tim Nilsen (heller ingenting) blir til "snart tosifra antall straffesituasjoner". Fnis.

Jeg vil si at det er én situasjon hvor det kunne gått an å blåse, men synes ikke det så ut som en klar straffe. Men kunne vært greit å se akkurat den på nytt.

Synes jevnt over at med unntak av de første ti minuttene, har vi gitt Levanger litt for god tid med ballen. De har ikke spilt med imponerende tempo, men har likevel fått lov til å skape sjanser.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 15 jun 19, 18:04

Mindre begivenhetsrik 2. omgang, men det er jeg faktisk godt fornøyd med. Mye av tiden rir vi komfortabelt på ledelsen, og får noen muligheter til 2-0. Til slutt sitter den.

At vi ikke setter 3-0 på overtid i situasjonen med 4 mot 1 er dog en skandale. Uansett, godt å endelig vinne mot dette laget!

Bonus: Stjørdals-Blink spilte 0-0 mot Nardo og luka er dermed bare på ett poeng.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 jun 19, 18:07

At Levanger ligger der de ligger er ikke ett resultat av at de er dårlige. De bare klarer rett og slett ikke å skåre mål, hadde de hatt bedre effektivitet så hadde dette sett annerledes ut.

FFK er heldig, mye slurv i forsvar i første omgang, en keeper som står på hodet holder oss inne i kampen, etter at FFK skårer tar vi over. Positivt er at vi ikke er redd for å ta ett gult kort og trykker litt til, det andre er at man kjemper selv om spillet ikke sitter, det er det som vil holde FFK inne i kampene. Endelig en kamp der man forstår at man får resultater av innsats.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5424

Lagt til: 15 jun 19, 18:11
Endret: 15 jun 19, 18:13
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Tøfflus

Mindre begivenhetsrik 2. omgang, men det er jeg faktisk godt fornøyd med. Mye av tiden rir vi komfortabelt på ledelsen, og får noen muligheter til 2-0. Til slutt sitter den.

At vi ikke setter 3-0 på overtid i situasjonen med 4 mot 1 er dog en skandale. Uansett, godt å endelig vinne mot dette laget

Kan vel egentlig si meg 100% enig i alt du skriver der. Meget fornøyd med tre poeng og andreomgangen er jeg godt fornøyd med. Skaper ikke stort men rimelig grei kontroll bakover. Og at Sellin klarer å sette den ballen i stopperen når vi er fire mot en er ikke annet enn skandale nei. Men fint å vite at vi har litt å gå på også

Bare flaks og en god keeper gjør at vi ikke slipper inn mål i førsteomgangen. Hadde ikke vært noe å si på en tomålsledelse til Levanger der.

Plakaten av Stene må dem ha glemt å henge opp

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 jun 19, 18:25

Blir spennede med de neste kampene før ferien, FFK og Blink skal møte lik motstand i 3 av kampene, det blir en målestokk til hvordan vi står mot hverandre.. Og SOla borte før feriene er en kamp som ikke bør tas lett på.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 15 jun 19, 18:58

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Blir spennede med de neste kampene før ferien, FFK og Blink skal møte lik motstand i 3 av kampene, det blir en målestokk til hvordan vi står mot hverandre.. Og SOla borte før feriene er en kamp som ikke bør tas lett på.

Hm, hva mener du her? Vi har Bryne, Egersund og Nardo i de tre neste kampene. Blink møter Egersund, Moss og Kvik? Så møter de riktignok Bryne ette rdet mens vi møter Sola, men i denne avdelingen føler jeg det skjer så mye rart at to lags resultater mot samme motstander (f. eks. Bryne) med tre ukers mellomrom ikke sier all verden om styrkeforholdet.

Det beste svaret er nok det vi får etter 26 serierunder. Håper det svaret er et vi kan like ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 jun 19, 19:21

DA leste jeg nok grundig feil Foot in mouth


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 15 jun 19, 19:31

Det er lov Cool 

 

Uansett, deilig at Levanger-demonen er drevet ut. Håper vi følger opp ved å rundspille dem i hjemmekampen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 15 jun 19, 21:32

For en viktig og deilig seier. Måten vi stengte av kampen i andre omgang imponerte meg. Dette er noe vi alltid har vært ræva på. Vi lå samlet og dypt med små avstander mellom lagdelene. Og vi måket ikke bare kula ut når vi fikk den. Da har den en tendens til å komme kjapt tilbake. Viktig å kunne spille på resultat på bortebane. Den eneste som skuffet meg var A. Hagen. M. Hagen var enorm og viste nok en gang hvor han skal være. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5424

Lagt til: 16 jun 19, 09:52

Opprinnelig postet av Sandaker

For en viktig og deilig seier. Måten vi stengte av kampen i andre omgang imponerte meg. Dette er noe vi alltid har vært ræva på. Vi lå samlet og dypt med små avstander mellom lagdelene. Og vi måket ikke bare kula ut når vi fikk den. Da har den en tendens til å komme kjapt tilbake. 

Helt nydelig å se at vi faktisk klarte det for en gang skyld ja. Det hadde blitt møtt av buing hjemme på stadion og det er ikke så veldig spennende, men jeg storkoste meg med det spillet for en gangs skyld. Ut i fra kampbildet i første omgang var det akkurat det vi trengte. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 16 jun 19, 13:06

Det irriterer meg at folk reagerer på godt forsvarsspill. Å være trygge i en ramme og la det andre laget ha ballen i perioder er noe vi bør utvikle. Særlig på bortebane mot bra lag. Å se juventus sitt forsvarsspill på sitt beste er vakkert. Vi skaper jo også mange fler målsjanser i andre på overganger. Vi må slutte å være så romantiske hele tiden. Vi er en klubb som skal spille rask, bevegelig angrepsspill. Men vi må også være kyniske når det trengs. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 16 jun 19, 13:13

Levanger var bedre enn jeg trodde på forhånd og vi har vært heldige i 1. omgang som ikke fikk mål i mot. Når de hadde disse sjangsene og domminrte fullstendig  og vi gikk opp og scorte mot spillets gang tenkte jeg at jeg har sett dette en rekke ganger tidligere. Imidlertid var det vi som fikk målet mot spillets gang og ikke motsatt slik jeg har sett utallige ganger tidligere.

Å vinne denne kampen på bortebane var glimrende.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 16 jun 19, 14:53

At vi ikke slapp inn mål i første var flaks. Høyre siden slet jævlig en periode. Borgersen ble for alene og fikk for lite hjelp. Når vi justerte presshøyden og la spissene bredere i andre forsvant de rommene. Vi burde kanskje justert allerde før pause. Men synes bummen gjorde bra taktiske grep. De hadde vel kun en halvsjanse i andre.

2 poeng i snitt nå. Holder det med 52 poeng. Hvor mye hadde vi i fjor? 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 16 jun 19, 14:58

Tja vi hadde 52 i fjor. Vi får gå for 60.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340