Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Vidar, torsdag 6. juni 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 06 jun 19, 20:10

Mæland ut til pause virker det som. Regner med Borgersen kommer inn og M Hagen går opp? Ville egentlig hatt ut A Hagen eller Nieves, men er Mæland skada har vi ikke noe valg

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 06 jun 19, 20:16

Du fikk rett i det, Rey - selv om gutta i FBTVs kommentatorboks brukte litt tid på å få det med seg Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 jun 19, 20:17

Samtidig så kan vi også se at Nardo har passert oss på tabelen 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 06 jun 19, 20:21

Hm. Det er vel egentlig bra for oss, for en må vel anse Bryne for en sterkere opprykkskonkurrent i det lange løp.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 06 jun 19, 21:01

Dummeste jeg har sett. FFK har frispark og en Vidar-spiller ligger nede utenfor banen. Reiser seg opp, tydeligvis uten at dommer har vinka ham inn, går inn på banen og legger seg ned igjen. Skal ikke det være kort?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 06 jun 19, 21:06
Endret: 06 jun 19, 21:09
Endret av: Erikk

Etter han blir bært ut igjen reiser han seg.

Denne kampen var rett og slett jævlig frustrerende, hvordan i alle verdens land og riker kan noen tro at et lag som ikke slår lag som RÆVA-Vidar på egen hjemmebane skal rykke opp?????


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 06 jun 19, 21:09

Denne 2. omgangen ble slik som vi vel hadde forventet at hele kampen skulle vært, FFK best, skaper noen sjanser, men så mange store sjanser klarte vi ikke å skape.

Godt det er få dager til neste hjemmekamp. Det er mot det desiderte bunnlaget, men vi må fortsatt være på fra første spark på ballen!!!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 06 jun 19, 21:13

VI ser det igjen og igjen at vi ikke håndterer lag som legger seg bakpå selv om de er så ræva som Vidar.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 06 jun 19, 21:20

Tja. Vi scoret nå to mål mot både Vidar og Brattvåg, og tre mot Moss. Poengene har vi tapt på slurv i forsvar. Vi har sluppet inn ti mål ... av dem FEM mot de to søplelaga. Og de fleste av de fem måla skyldes slurv, tellefeil i forsvaret og passivitet, ikke at motstanderne har utnyttet kjente svakheter. Med andre ord burde vi ha kunnet unngå de fleste av de baklengsmålene og da hadde vi hatt seks poeng på Brattvåg- og Vidar-kampene i stedet for ett.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 06 jun 19, 21:25

Jo men vi prioriterer jo ikke det, vi har jo et "supert forsvar" uten konkuranse om plassene og hvor midtbanepillere må ned hvis noen skulle bli skada.

 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jun 19, 21:27

Opprinnelig postet av Erikk

VI ser det igjen og igjen at vi ikke håndterer lag som legger seg bakpå selv om de er så ræva som Vidar.

 

Skal jo ikke være vanskelig å vinne mot Vidar på hjemmebane. Vidar var forferdelig dårlige og vi var passive. De få gangene vi setter fart så skaper vi sjanser eller får frispark i gode posisjoner.

Blir forbanna når jeg ser hvor sakte det går fremover. Ffk må jo være det enkleste laget i ligaen å forsvare seg mot. Når det sto 83 på tavla så fikk vi en skikkelig mulighet for kontring, men hele midtbanen daffer fremover og det ender i en dårlig pasning fremover. Hadde 3 spillere til spurtet fremover så er jeg sikker på at vi hadde fått en målsjanse. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 06 jun 19, 21:34

Vi er åpenbart for svakt besatt i forsvar når vi spiller med en midtbanemann på høyre back (og han erstatter for sikkerhets skyld Åsheim som vi har omskolert til back etter at han også først etablerte seg i A-stallen som midtbanespiller) i kamp etter kamp. Og når den ene midtstopperen vi har som reserve snarere er backup for denne midtbanespilleren, så blir i praksis det faste stopperparet uten konkurranse. Håper virkelig ikke det blir en sovepute, men i kampene mot Brattvåg og Vidar har det nesten virket slik. Både Stray Molde og Nielsen har slurvet mye.

Men jeg lurer nesten på om vi har blitt for lullet inn i tryggheten om at bare vi klarer å score på lag som legger seg dypt/parkerer bussen, så ordner det seg.  Det lukter dessverre litt undervurdering både av 2. omgangen mot Brattvåg og de første 25 i dag. Etter dagens kamp bør det virkelig ha gått opp for alle at selv om man er favoritt, kreves det 100% både på innsats og konsentrasjon. I hele kampen.

Men om disse tingene er på plass, så vi unngår billige baklengsmål, da mener jeg vi ikke trenger å frykte lagene som parkerer bussen. Vi scorer mål mot disse også.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 06 jun 19, 21:52

Problemet i dag starter på midtbanen som ikke henger sammen i det hele tatt i dag. Og det kommer igjen av den feilslåtte satsingen på Åsheim som høyreback. Blir litt feil å gi Åsheim skylden for det, men han har slitt med skader de siste sesongene og da er det merkelig å satse på han som høyreback og det attpåtil uten reell backup. 

Det fører til at A. Hagen kommer ned ved siden av Mæland og det funker dårlig. Hagen spilte ikke bra i den posisjonen mot Brattvåg, ikke mot Moss og ikke i dag. Skal ha en stor del av skylden for 0-1 målet. A. Hagen bør være høyere opp i banen etter min mening.

Når laget heller ikke er mentalt tilstede den første halvtimen blir det tungt. Og så er det problemet vi har hatt i flere år med at vi er elendige på siste tredjedel. Skaper alt for lite sjanser.

Jeg er egentlig ganske forbanna nå...

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 06 jun 19, 21:55

Dagens tilskuertall er også det laveste vi har hatt i seriesammenheng siden gamle stadion. Greit at det var meldt drittvær og dårlig tidspunkt, men det er litt skremmende utvikling.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 650

Lagt til: 06 jun 19, 22:15

Det her var rett og slett alt.for dårlig.  Alt for dårlig innsats. Skuffende av bummen at han ikke klarer å gjøre gutta klar for kamp.  Mulig de trenger litt straffetrening ?. Vi kan glemme opprykk med en gang hvis de ikke gidder å yte det som skal til.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 06 jun 19, 22:34

Det er desverre enkelt å forsvare seg mot oss, vi frakter ball og får noen få sjangser som vi brenner. Jeg er enig i kritikken av forsvaret og har deltatt i den selv, men et lag som presser høyt vil bli straffet på overganger og noen drittmål ville vi fått mot selv om vi hadde hatt bedre forsvar. 

Hvis vi hadde hatt en "target man" som var høy og god i boksen ville han skapt muligheter for de andre og det ville vært mye vanskelgiere å forsvare seg mot oss. Erlandsen sa at dødballer er avgjørende i Obos, hva er det da i Post Nord? 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jun 19, 22:51

Den spilleren som gir 100% i alle dueller og har 100% innsats sitter desverre på benken. Mener ikke at tim Nilsen er en super spiller, men han går foran i krigen og kan vise de andre hva som må til av innsats for å vinne fotballkamper. Kunne trengt en spiller på laget som gir alt og kan få med seg resten av laget. Ut med nieves og inn med Nilsen i neste kamp.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 jun 19, 23:52

FFK er bedre en alle lag vi møter spiller for spiller, vi spiller bedre fotball en de, men vi klarer ikke å slå de. Hva er det andre lag kan straffe FFK med, Innsats! Det er helt gratis, su trenger ikke engang trene på det, men det har i noen tilfeller vist seg at det er en egenskap som synker om statusen på klubben er høyere og lønna du mottar er større. 

FFK som klubb må legge enda mer vekt på rekruttering av spillere med mentale ferdigheter, både på yngre lag og på eldre lag. Tekniske og taktiske ferdighet kommer man ikke særlig langt med så lenge det mentale ikke er til stede. I situasjoner som dette  håper jeg indrejustisen i laget er såpass stor at de som faktisk legger ned innsats gir kjeft og klar beskjed om at dette ikke er godt nok, og at ledelsen klarer å identifisere problemet. 

Det skal være rom for feil, men så slett innsats når oppsiden er så stor som den faktisk er med FFK om man lykkes, så snakker vi om holdningsproblem. Håper dette blir tatt opp i podden til FFK. Historisk så har FFK spillerne hatt massive holdningsproblemer sett bort fra åren 2002-2011


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 650

Lagt til: 07 jun 19, 00:25

100 % enig. Det blir så tydelig når man sammenligner FFK med andre lag. Ofte er det innsatsen de tar oss på og det skal ikke være lov når en er proff fotball spiller. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 08 jun 19, 15:41
Endret: 08 jun 19, 15:50
Endret av: Erikk

At et lag kommer til Stadion og legger alle mann i forsvar og satser på overganger tar oss som "julaften på kjærringa" hver gang virker det som. Burde ikke vi ha forstått på forhånd at dette kommer til å skje? Jeg vil få sjokk hvis Sola gjør noe annet enn det på mandag, men er det bare meg?

Vedr innsats gir jo motstanderne alt mot oss som en slags cupfinale. Desverre er det slik fordi vi er et "stort lag". Vi må dermed være mye bedre egentlig for å kompensere dette, men det er vi jo ikke desverre.

Jeg prøver å finne info om hvordan det går med vår kjære Anas i Grorud. Ikke helt enkelt men etter hva jeg har gravd fram har han kun spilt to kamper i PostNord pluss cupkampen mot Kråkerøy, og i sistenevnte kamp scoret han. Hvis dette er rett har dette ikke vært noen god sesongåpning og jeg håper han ikke har blitt skadet igjen. Er det noen av dere som har mer info?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340