Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Sarpsborg 08, 2. runde NM, onsdag 22. mai

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 19 mai 19, 20:14

FFK er endelig i noe som ligner medgang, våre naboer det motsatte. Nivåforskjellen som dessverre er et faktum, gjør likevel at smurfene må finne seg i favorittstempelet, men jeg drister meg til å påstå at sjansen for en overraskelse er større når det kladder for motstanderen.

Her gjelder det bare å møte opp heltent og frustrere sarpingene, og til oss supportere er det bare å renske stemmebånda og møte opp klare til å lage skikkelig liv. Vi skal jo på riksdekkende fjernsyn, det har vi jo ikke vært bortskjemt med de siste fire-fem årene ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 mai 19, 09:22

Laget som aldri har hatt motgang opplever nå at det ikke går helt veien. Å tape hjemme mot Ræva-Ranheim slik de gjorde i går var neppe helt planlagt. I serien "skal" de ha medalje, men akkurat nå ser det ikke slik ut. Heldigvis komme denne cup-kampen som de kan bruke til å få selvtiliten tilbake og komme på vinnersporet. Vi vant jo 9-0 mot Sparta etter en vanskelig start på sesongen og har vunnet alle kampene etterpå. Mulig særpingingene er mer beksjedene enn det og vil si seg fornøyd ca rundt 5-0?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 20 mai 19, 10:10

Tja. En vesentlig forskjell her er jo at det nå har gått ganske mange kamper av sesongen. Det er godt mulig at negative tankemønstre har fått sette seg i sarpelaget. FFK hadde tross alt bare spilt tre kamper før Sparta (og vunnet den ene etter å ha ligget under til pause).

Selvsagt, hvis sarpingene er skjerpa og har flyt (for eksempel om de scorer på sin første sjanse) og vi har en dag på det jevne, så blir det stygt. Men om en eneste spiller i rødt og hvitt legger ned en gjennomsnittlig innsats i denne kampen, da er han ikke en ekte fotballspiller. Dette er den type kamp som skal motivere ikke bare litt ekstra, men mye. Det blir sikkert over 5000 på tribunen, avisene har allerede begynt å fyre, og Bummen skal ikke engang trenge å si fra at "i dag skal det smelle ekstra".

Så om smurfene faktisk spiller bra og vinner på det, så greit nok. Det skal være forskjell på eliteserien og PostIButikk-ligaen. Men om de vinner på en dårlig dag fordi FFK ikke er beredt til å benytte muligheten, da blir jeg sinna.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 20 mai 19, 15:07

Dette er vel en 20/80 kamp, men at det uventede kan skje i fotball har vi sett før.

Det er spennende å se hvordan man takler motgangen i sarp. Sportsjefen har vært genierklært, og har vel ikke akkurat lagt noen demper på det selv heller. Nå går han fra skivebom til skivebom.

RBK var ute etter treneren i vinter, men nå fremstår vel kanskje heller ikke det som veldig flatterende.

Forventer en del oppgulp om nedturen fortsetter. Selv i medgang er det noen som er misfornøyd, men det er som regel først når det butter at disse får vann på mølla.

Med andre ord, hjemmeseier på onsdag kan få interessante konsekvenser.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 20 mai 19, 18:13

En liten korrektur, Tøfflus. Vi hadde bare spilt to kamper før Spartakampen. En uavgjort og et tap. Men det understreker jo egentlig bare poenget ditt. Negativt tankemønster hadde ikke fått satt seg enda. Så langt i sesongen har særpingene spilt ganske bra, men ikke klart å score mål, men kampen mot Ranheim var visstnok elendig. Og det er jo ikke noen god utvikling for dem. Hvis man tar med serieformen fra forrige sesong også, er de virkelig ute å kjøre.

Skal ikke si at dette er en 50-50 kamp, for det er det så absolutt ikke, men at vi har en grei sjanse må man jo tro. Spillet vårt så langt i sesongen har ikke vært veldig overbevisende, men helt på det jevne... og mot et lag to divisjoner over oss holder ikke helt på det jevne. Vi må levere over evne. Og hvis vi går på et tap er det jo hyggelig å hjelpe særpingene med å sparke i gang sesongen ;-)

Og som kanogvetalt skriver: Kan bli interessant å følge med på hva som står i SA ved en eventuell nedtur for særpingene. Allerede nå har dem jo skrevet en artikkel om at Bakke sitter trygt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 20 mai 19, 18:39

Opprinnelig postet av Rey

Og som kanogvetalt skriver: Kan bli interessant å følge med på hva som står i SA ved en eventuell nedtur for særpingene. Allerede nå har dem jo skrevet en artikkel om at Bakke sitter trygt

Tja, det gjør han vel. Kan ikke se for meg at noe annet enn nedrykk vil være grunn god nok til å gi ham sparken. Til det har han gjort en for god jobb i sin tid i klubben. Hadde noen sagt i 2012, da de rykket opp siste gang, at de stort sett skulle gjøre det bedre hvert år og i løpet av de seks neste årene ha to cupfinaler og en topp tre-plassering bak seg, så tror jeg faktisk svaret hadde vært "tullær'u? Det nøttærnte".

Og visst svarte, cupkampen mot Sparta var før Arendal-kampen. Skjerpings til meg!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 20 mai 19, 19:25

Joda, han sitter jo trygt. Tviler ikke på det... men at det allerede blir laget artikler om det sier vel litt om stemningen der oppe.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 20 mai 19, 20:04

Det gjør det absolutt.

Hva så med vårt eget lag? Skulle vi kanskje prøvd å bruke Tim Nilsen fra start nå? Mot et lag som kanskje er litt usikre på egen form kan det være bra med en spiss som ikke gir forsvaret et sekund fred, og jeg synes Nilsen er en slik i større grad enn Sellin.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 21 mai 19, 11:29

Noen som vet om Åsheim er klar? Ser helst Hagen tilbake sentralt og Veteli lenger frem på banen. 


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 21 mai 19, 12:18

Opprinnelig postet av Sandaker

Noen som vet om Åsheim er klar? Ser helst Hagen tilbake sentralt og Veteli lenger frem på banen. 

Forrige uke sa de fire uker ute for Åsheim. :-(

-M


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 21 mai 19, 14:45

Ok. Takk for svar. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 21 mai 19, 19:40

Som Marthe skriver er Åsheim ute i rundt en måned. Enda større grunn til å kritisere valget av han foran Westgaard. Åsheim har dessverre vært en del skadet, noe Westgaard så godt som aldri har vært. Blir vanskelig å komme i form i ny posisjon når man bare får et par kamper før man blir skadet. FFK bør dessverre derfor vurdere å hente en høyreback i overgangsvinduet. Kan ikke risikere å måtte spille der med Hagen resten av sesongen.

Troppen mot Særp er klar og inneholder vel egentlig ingen overraskelser

Aleksander Karstensen
Håvar Jenssen
Ludvig Begby
Leonard Getz
Noah Bech Hermansen
Stian Stray Molde
Mads Nielsen
Tomas Lopez Borgersen
Marius Hagen
Andreas Hagen
Thomas Drage
Joona Veteli
Eirik Mæland
Maikel Nieves
Love Reuterswärd
Nicolay Solberg
Tim Nilsen
Kjell Rune Sellin.

Regner med at laget blir omtrent som sist, men føler meg fortsatt usikker på Nieves. Solberg mot gammel klubb kunne kanskje vært noe. I tillegg tror jeg Tim Nilsen kunne gjort en god jobb på topp mot en backfirer som nok står litt høyere enn det andre lag vi har møtt har gjort

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 22 mai 19, 11:01

Må si jeg er spent forran denne kampen. Jeg vet at særp vinner denne ganske lett men håper såklart på en skrell. Det hadde vært så digg å jekke ned sarpingene litt, nå er jeg lei den kvalmende selvgodheten dems :-)  Sånn som han materialforvalteren dems går ut i avisene og bløffer om en påstått hendelse for 10 år siden er bare latterlig. Men han klarer jo muligens å fyre opp folk,så da fikk han vel det han ville :-) 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 mai 19, 11:31

Man snakker om cupbombe og at det har skjedd før. Saken er at de aller fleste cup-kamper blir gjennomført uten at det skjer noen cup-bombe og at slike ikke kan bestilles, Denne kampen kan fort ende med noe slik som "vi hang med i banespillet men var dårligere enn de forann begge målene" "etter de gikk opp til 2-0 ga vi opp og dette ble styggere enn vi hadde håpet" "cupen var kun en bonus og vi har en viktig kamp til helgen" 

Hvis vi går et år tilbake i tid møtte vi Odd som med et reservepreget lag for halv maskin hadde 100% kontroll over oss.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 22 mai 19, 13:02

Det ligger jo i ordets natur. En bombe er jo en stor overraskelse. De fleste av oss drar nok på kamp med en nokså nøktern oppfatning av sjansen til å slå ut smurfene. At det fyres mer i avisene og i deres kommentarfelter er nå noe som hører med, synes jeg.

Og det er jo ikke slik at det går årevis mellom hver gang det skjer en cupbombe. Dog går det årevis mellom hver gang en bestemt klubb står for bomben. Men vi har jo en rekke fine eksempler bare de siste årene, som i 3. runde i fjor da 08 røk mot Ham-Kam og KBK røk mot Hødd.

I 2. runde i 2017 tapte Start mot Flekkerøy, mens Vålerenga såvidt klarte å slå ut Kråkerøy (!!!) på straffer. Og i runden etter røk Bodø/Glimt ut mot Elverum.

Men klart, om det nå skal være én av de 32 kampene i 2. runde som ender med bombe skal det fortsatt være en del som klaffer for at det skal være vår kamp.

Jobben til Høgmo, Bummen og resten av kostebinderiet på sikt er selvsagt å sørge for at om få år vil det ikke lenger være snakk om bombe når vi tramper smurfene ut av cupen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 22 mai 19, 19:31

Laget klart

A. Hagen benket. I stedet for han spiller Nieves i tierrollen. Solberg tar venstrekanten mot gamleklubben

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 22 mai 19, 23:50

Møk. Realistene fikk rett, og 08 ble til slutt et nummer for store. De startet jo relativt forrykende og hadde oss under skikkelig press de første ti minuttene, men vi kom mer og mer inn i det og siste halvdel av 1. omgang var faktisk jevnspilt. Men takk til keeper Jenssen og dårlige smurfeavslutninger for at det ikke sto 0-2 allerede til pause.

Med den utviklingen før pause var det ekstra surt at vi slapp inn 0-1 på den måten, deres angrep startet med at vi ble brutt på grunn av ubesluttsomhet på vår venstreside. Godt at ikke lufta gikk ut av oss allerede der. 

I minuttene i forkant av 0-2 hadde vi gjort mye rart, inkludert noen hasardiøse pasninger tilbake til en presset Jenssen, så flere rundt meg mente det lå et sarpemål i lufta. Dessverre fikk de rett.

Om vi tar med oss aggressiviteten fra dagens kamp tilbake til hverdagen i 2. divisjon blir det vondt å være FFKs motstandere. Men det skal kanskje mye til ...

Tror heller ikke 08 kan friskmeldes etter denne kampen. De trenger nok litt stang-inn i en seriekamp eller to for å få tilbake selvtilliten. Håper det drøyer lenge. Videre håper jeg at de får en vanskelig bortekamp i tredje runde, mot Molde, Brann eller lignende.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 23 mai 19, 09:06

Resultatet skal vi ikke skamme oss over, ei heller gjennomføringen. Kunne vi ikke fått litt hjemmedømming for en gangs skyld, eller i alle fall en nøytral dommer? 08 får unødvendig mange dødballer og skaper med det et større trykk en de hadde fortjent i perioder.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 24 mai 19, 18:46

Opprinnelig postet av Tøfflus

I minuttene i forkant av 0-2 hadde vi gjort mye rart, inkludert noen hasardiøse pasninger tilbake til en presset Jenssen, så flere rundt meg mente det lå et sarpemål i lufta. Dessverre fikk de rett.

Mål nummer to irriterer meg fortsatt veldig. Situasjonen begynner vel egentlig med Drage, som i stedet for å slå en ball på skrått framover til en udekket M. Hagen slår en upresis ball bakover mot Nielsen. Nielsen må helt ut til sidelinjen og hente opp den ballen og blir umiddelbart satt under press og må spille tilbake til keeper. Jensen får en uheldig førstetouch og derfor litt dårligere tid på seg til å klarere og slår derfor en elendig klarering... derifra og inn er det flott angrepsspill av Særp. Men det irriterer meg veldig måten hele situasjonen startet på.

Litt skuffet over at vi ikke klarer å skape noe større sjanser også, men ellers er jeg rimelig greit fornøyd med kampen. Morsomt med god stemning på tribunen og det er vel første gang på flere år jeg har vært hes dagen etter en kamp. Deilig å ha den følelsen igjen også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f