Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Raufoss-FFK, søndag 23. september 16:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 20 sep 18, 22:41

Så er den her, kampen noen har omtalt som "seriefinale" omtrent siden det øyeblikket FFK begynte å vinne regelmessig. Og utgangspunktet er jo ideelt for de som ønsker spenning, ett poeng skiller lagene. Det er FFK som er poenget foran og har mulighet til å få luke ved seier.

Ingen av lagene vil være fornøyd med forrige serierunde da det ble poengdeling mot lag på nedre halvdel.

Forrige gang lagene møttes var i 2016. Den sesongen endte Raufoss helt sist i 1. divisjon og rykket ned, men FFK klarte å tape bortekampen den gangen etter å ha ledet. Vi har altså noe å revansjere.

Laget? Ja, si det. Det var jo i grunnen ikke mye å si på spillet mot Fram Larvik, annet enn at vi kollektivt tok foten av gassen i litt for lange perioder. Ville kanskje helle mot å bruke Sellin i stedet for Aalbu da sistnevnte har hatt et par tunge kamper nå.

Fredrikstad by mobiliserer noen hundre reisende supportere til denne, så det skal i hvert fall ikke stå på støtten. Håper vi fyller hele kvota på 900.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 21 sep 18, 09:07
Endret: 21 sep 18, 09:09
Endret av: kanogvetalt

Begby er mest sannsynlig ute, og det betyr vel Åsheim på venstre back. Dermed er det usikkert hvordan midtbanen blir satt sammen. Blir det Mæland Veteli, Rekdal og Lekaj, eller kommer Mattila inn i stedet for en av de to sistnevnte?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 21 sep 18, 18:37

Tviler på at vi fyller kvota på 900. Per nå ser det ut til å bli rundt 500, noe som strengt tatt er ganske bra uansett. Personlig blir det egen bil oppover.

Laget ja... Leko trente alternativt i går, men jeg regner med at han blir klar. Åsheim på back er jeg spent på. Regner ikke med at Begby blir klar. Men Åsheim på back åpner vel også for Rocky fra start og nettopp han bør jo være heltent mot Raufoss.

Sellin på topp i stedet for Aalbu tror nok også jeg hadde passet fint.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 21 sep 18, 18:39

Synd om Ludde ikke blir klar. De offensive bidragene hans har vært bra etter ferien. Håvard er en bra midtbanespiller, men jeg føler meg ikke komfortabel med ham som back. Er det altså ingen av de faste/halvfaste i forsvaret som kan spille der?

Synes Lekaj bør spille fra start, han kommer til å være tent som bare det mot gamleklubben.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 21 sep 18, 21:37
Endret: 21 sep 18, 21:38
Endret av: Rey

Vet ikke hvem det skulle vært. Hadde jo vært morsomt med Getz, men når han ikke har et eneste spilleminutt så langt i sesongen så er vel ikke det så realistisk. Vet ikke åssen Borgersen ville vært der? Viitikko har jeg ikke noe tro på at blir hevet inn all den tid han ikke har vært i troppen siden før ferien.

Når Høgmo før sesongen går ut og sier at Åsheim kan bli en kjempegod høyreback, så ligger jo potensialet der for venstre også. Men skjønner veldig godt skepsisen din.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 23 sep 18, 19:20

Hva skjedde i dag ?? Utrolig lite agresivitet , dårlig med tempo og mye tilbakespill (jada har da sett det støttepasning spillet i tidligere sesonger).... En helt fortjent seier til Raufoss selv om FFK eide mesteparten av 1 omgang.... Meget skuffende !!! 

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 sep 18, 20:14

Skuffende må være mildt sagt. Vi er helt ræva den kampen det gjelder som mest, jeg synes synd på de som dro den lange veien for å se en slik jævlig kamp


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 sep 18, 20:36

Dårlig prestasjon. Raufoss var best i store deler av kampen. Vil vel si FFK kun var best i de første 15 minuttene etter 1-1. Raufoss var litt kvikkere og litt mer presise.

Nå tror jeg vi må vinne de siste seks kampene for å vinne avdelingen. Det blir ikke lett.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 sep 18, 21:25

Endelig hjemme etter en sur tur til Raufoss.

Forferdelig åpning på kampen med kjapt mål i mot etter klønete forsvarsspill. Kløninga fortsatt egentlig helt fram til vi scora og det var egentlig litt flaks at Raufoss ikke hadde flere store sjanser. De hadde riktignok en tverrligger og ned, men den ble jo avvinket for offside.

Etter målet vårt hever vi oss betraktelig og er bedre fram til pause. Burde egentlig ledet til pause også føler jeg.

Etter pause begynner vi på nytt med samme kløninga i forsvar. Nå er det riktignok et helt horribelt (IMO) idømt frispark som fører til målet, men vi var virkelig ikke gode i forsvar i dag.

Resten av omgangen var bare trist. Klarer ikke mobilsere noenting for å prøve å hente igjen ledelsen.

Fem kamper igjen av sesongen... vi har forsåvidt hatt fem kamper på rad med seier i år, så det er fullt mulig... men lett blir det ikke.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 23 sep 18, 21:37

Opprinnelig postet av Erikk

Skuffende må være mildt sagt. Vi er helt ræva den kampen det gjelder som mest, jeg synes synd på de som dro den lange veien for å se en slik jævlig kamp

Det var.. kaldt i hagl. 

Kampen i seg selv?

De første 5 var dårlig, der sov man. Så våknet man og spilte en "godkjent" første omgang. 2. omgang? Skrekkelig dårlig. Veldig mange feil som et Raufoss-lag utnytter godt. Alltid for seint ute i både passninger og i posisjonering, klarer nesten ikke en eneste passning uten at en Raufoss spiller får den. Jeg har ikke sett dårligere kamp av oss på lenge. Aalbu ble byttet ut fortjent, jeg er storfan av hans playmaker-rolle men han blir alltid holdt og herset ekstra mye med av forsvarsspillere, noe dommere tillater og ikke dømmer i mot fordi han er "større enn de fleste". Han var totalt nøytralisert både i dag og forrige kamp, ble ikke brukt som det oppspillspunktet som han skal være og ble byttet ut fortjent. Videre synes jeg Mæland var en av de som skapte mest usikkerhet i midtbaneleddet med de skumle passningene sine. Men, nok negativt.

(stort sett) Positivt i dag: Åsheim jobber knallhardt og skaper mye. Veteli er for god for oss, overbevist om at han kommer til å forsvinne dersom vi ikke rykker opp. Mads Nielsen gjør mye godt, jobber hardt både offensivt og defensivt og er sammen med Veteli noen av de sterkeste i dag. Tim Nilsen jobber både frem og tilbake på banen men sliter litt med posisjoneringen sin. Chaib var kanskje det mest positive innhoppet jeg så i dag, skapte mer i de minuttene han var på banen enn resten av laget klarte i hele 2. omgang.

Offensiv-posisjonering på retur MÅ vi bli bedre på. I dag var det veldig synlig i returene på skudd og innlegg som ble blokkert... I flere sekunder får ballen trille før både Raufoss-spillere og Fredrikstad-spillere får et bein på den.. ufokusert.Ved en anledning gikk den vel gjennom hele 16-meteren uten at noen fikk en fot på den.. etter et mislykket innlegg. skrekkelig.

Savnet definitivt hurtigheten til Begby, vi endte opp med å skape utrolig lite sammenlignet med tidligere kamper uten han, enten så spiller vi så forutsigbart spill at alle lag klarer å lese oss (hvor vanskelig er det å lese spillet når vi ALLTID skal ut på kant før vi angriper? ;P )

Jeg bet meg merke til noe i Raufoss som imponerte meg KRAFTIG. Det offensive spillet i Raufoss satt såpass godt at flere av passningene de sendte til hverandre ble gjort uten at de i det hele tatt så lagkameratene sine, de visste instinktivt at lagkameratene kom til å være der de var, eller gå på løp i den retning. Det er en kjempegod rutine og samspill i det laget der som jeg er overbevist om er nøkkelen til suksessen de har hatt denne sesongen. Fortjent seier til Raufoss i dag. 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 23 sep 18, 22:19

Har ikke fått sett kampen, men d høres ut som om det var det beste laget som vant i dag. 

Personlig tror jeg både Raufoss og FFK rykker opp denne sesongen, uansett hvem av dem som rykker opp direkte. 

Men jeg stiller meg litt undrende til strategien med å stort sett bruke de samme spillere hele tiden, i så stor grad som blir gjort. Jeg vet godt at i utgangspunktet spiller de beste spillerne, eller de som er i best form. Men jeg savner likevel litt mer rulering i laget. Mange av spillerne vil ikke utvikle seg noe større om de får alt for lite spilletid. De faste spillerne, som Begby, spiller til de går av med skade. Og så er det ingen til å fylle inn. Nå klarte man å sette seg i denne situasjon til høstsesongens kanskje viktigste og vanskeligste kamp, fordi skaden dukket opp ubeleilig. Jeg tror noen gjør seg selv en bjørnetjeneste hvis de velger å tro at dette kun var uflaks. Ikke fordi man kan forutsi alt. Men dette var uflaks man har gjort seg fortjent til.  

Jeg ser at det er fordeler med å la de beste spillerne spille. Resultatene så langt sier mye om det. Men det er også fordeler med å rotere litt. En av fordelene er man i større grad kan velge hvilke kamper man vil la de (relativt) svakeste spillerne få spilletid, og når man vil ha de beste spillerne friske og sultne. 

Basert på kommentarene her inne er det lite som indikerer at de som startet i dag (og som stort sett har startet de siste ganske mange kamper) ikke var så friske og sultne som de burde vært. En av de aller viktigste spillere var ute med belastningsskade, en spiller som kunne gjort stor forskjell idag. 

Derfor stiller jeg meg undrende til at det ikke roteres en anelse mer i laget gjennom sesongen. 


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 23 sep 18, 23:27

Hei karer,

Innom for noen kjappe kommentarer :

1) FFK vil rykke opp i år; enten via at raufoss sprekker mer enn FFK eller vil dere slå nr 2 i den andre avdelingen greit

2) Høgmo er keiserens nye klær; i norsk fotball trengs det mye trening; fysikk og fart - ikke 30 år gamle adecco "stjerner"

3) Meningsløst å la en 17 åring spille alle kamper og "styre" kampen på midtbanen

Jeg trodde det var større fotballkunskap i fredrikstad enn at man lar christian brevik, erik a pedersen og jokke jonson  sette premissene,,

Sees i cupen til året og de neste fem årene


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 23 sep 18, 23:49
Endret: 24 sep 18, 00:09
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av foyn

Hei karer,

Innom for noen kjappe kommentarer :

1) FFK vil rykke opp i år; enten via at raufoss sprekker mer enn FFK eller vil dere slå nr 2 i den andre avdelingen greit

2) Høgmo er keiserens nye klær; i norsk fotball trengs det mye trening; fysikk og fart - ikke 30 år gamle adecco "stjerner"

3) Meningsløst å la en 17 åring spille alle kamper og "styre" kampen på midtbanen

Sees i cupen til året og de neste fem årene

Hyggelig å se deg igjen, Foyn. Godt at dere fortsatt husker oss her nede i Plankebyen nå som dere er på UEL-jakt, hvor jeg forøvrig ønsker dere alt godt! :) 

1) Det håper vi også, men etter dagens kamp er det lett å være litt nedstemt samme kveld. Var ikke mye som skrek opprykk til oss i 2. omgang, men sesongen som helhet håper vi jo selvfølgelig går veien. 

2) Høgmo trener laget godt og hardt, så der tror jeg ikke vi har et problem, men jeg synes det er positivt at du advarer oss mot å skape en dyrkelse av han før han har gjort seg virkelig fortjent til det. :) 

3) Helt enig i at det er "skummelt", Rekdal er kjempegod sammenlignet med alderen sin, men han er ikke moden for den oppgaven enda - nå er det dog Meland som er kapteinen og som skal "styre" midtbanen, det var det litt fravær av i dag, håper det bedrer seg.

Opprinnelig postet av foyn
Jeg trodde det var større fotballkunskap i fredrikstad enn at man lar christian brevik, erik a pedersen og jokke jonson  sette premissene

Usikker på hva du mener her da jeg ikke har sett det du sier her, men jeg er iallefall også glad for at dette ikke stemmer, på flere nivåer.
 
Videre så har jeg et ønske om at Høgmo før kamp en dag presenterer litt generell fotballkunnskap til folket på tribunene, især til disse som begynner å sutre med en gang en passning ikke går fremover mot mål (som oftest noe som skjer fordi det ikke er noen gode alternativer fremover på banen.
 

Men ja, Foyn; Lykke til igjen i UEL så sees vi forhåpentligvis snart i cup.. og forhåpentligvis om noen få år i vanlig serie :) 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 23 sep 18, 23:53

Opprinnelig postet av foyn

Hei karer,

Innom for noen kjappe kommentarer :

1) FFK vil rykke opp i år; enten via at raufoss sprekker mer enn FFK eller vil dere slå nr 2 i den andre avdelingen greit

2) Høgmo er keiserens nye klær; i norsk fotball trengs det mye trening; fysikk og fart - ikke 30 år gamle adecco "stjerner"

3) Meningsløst å la en 17 åring spille alle kamper og "styre" kampen på midtbanen

Jeg trodde det var større fotballkunskap i fredrikstad enn at man lar christian brevik, erik a pedersen og jokke jonson  sette premissene,,

Sees i cupen til året og de neste fem årene

1) Enig. 

2) Det er rapportert om en markant bedring av intensiteten på FFKs treninger under Høgmo. Mitt inntrykk er at FFK ofte har vært det fysisk sterkeste (mest løpssterke og utholdende) laget i år, til stor forskjell fra hovedinntrykket tidligere år. De "30 år gamle stjerner" som leverer varen for FFK i år var signeringer i overkant av hva man kunne forvente for noen klubb i 2.divisjon. Her blir det vanskelig å følge kritikken. 

Når én ikke ser det alle andre ser, er det ikke sikkert forklaringen er "keiserens nye klær". Det kan tenkes at den ene trenger å se bedre etter. 

3) På 21 kamper har FFK 12 seire, 6 uavgjort og 3 tap. +21 i målforskjell, og har alle muligheter åpne for opprykk. Hvis dette primært skyldes en 17-åring som "styrer" på midtbanen så gjør han det godt. Vil nå jeg si. Må være en lovende spiller. 

Forøvrig tviler jeg på at Høgmo lar kommentatorer på sidelinjen overprøve hans egne vurderinger, selv om jeg tror han er god til  å lytte.   

 


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 24 sep 18, 00:15

Alt for fornuftig og hyggelig madcow ;-)

Jeg tror faktisk det største problemet er at den genuine fotballkulturen og kunnskapen får litt for lite gjennomslag i fredrikstad. Når man lar lokalradio og twitter-konger styre agendaen og faktisk få allmuen tro at "vi er for gode til denne avdelingen" "vi vil vinne tredve kamper på rad osv" så gjør man seg selv en bjørnetjeneste,

Jeg så en omgang av ffk-skeid i østfoldhallen i vinter; endte vel 0-0 men for det blotte øye så var det åpenbart at skeid hadde mye mer fotball og fart i laget sitt; jeeg leste kommentarene etter kampen og de var helt meningsløse..

mvh

allan olsens fanclub division bingedammæne


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 24 sep 18, 00:24

Hei Flight,

Jeg legger selvfølgelig ikke "skylden" på 17-åringen.

Jeg bare stusser på hypen og halleluja-stemningen.

2 divisjon er en vanskelig avdeling å gå opp fra og jeg må si jeg stusser over hvordan det debatteres..

FFK v raufoss har 1 seier og 1 tap og det er ikke noe fiasko..

Lett å være rebell i kjellerleiligheten sin, men for sarp er det en fordel hvor lengre høgmo blir. 

mvh

ivan hjorths supporterclub avd snippen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 sep 18, 14:54
Endret: 24 sep 18, 14:55
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men jeg stiller meg litt undrende til strategien med å stort sett bruke de samme spillere hele tiden, i så stor grad som blir gjort. Jeg vet godt at i utgangspunktet spiller de beste spillerne, eller de som er i best form. Men jeg savner likevel litt mer rulering i laget. Mange av spillerne vil ikke utvikle seg noe større om de får alt for lite spilletid. De faste spillerne, som Begby, spiller til de går av med skade. Og så er det ingen til å fylle inn. Nå klarte man å sette seg i denne situasjon til høstsesongens kanskje viktigste og vanskeligste kamp, fordi skaden dukket opp ubeleilig. Jeg tror noen gjør seg selv en bjørnetjeneste hvis de velger å tro at dette kun var uflaks. Ikke fordi man kan forutsi alt. Men dette var uflaks man har gjort seg fortjent til.  

Jeg ser at det er fordeler med å la de beste spillerne spille. Resultatene så langt sier mye om det. Men det er også fordeler med å rotere litt. En av fordelene er man i større grad kan velge hvilke kamper man vil la de (relativt) svakeste spillerne få spilletid, og når man vil ha de beste spillerne friske og sultne. 

Merkelig kommentar. Du kan ikke for alvor mene at det er behov for rotasjon i en liga med 26 kamper (pluss to cupkamper)? Det burde være helt uproblematisk for spillerne å håndtere én kamp i uka gjennom sesongen. Jeg kan i den anledning minne om at en Premier League klubb som deltar i CL fort spiller 50-60 kamper i løpet av en sesong. Da kan man snakke om behov for rotasjon.

Derimot er faktum at tabellposisjonen og prestasjonene så langt i sesongen tilsier at FFK ikke er så gode som vi hauses opp til. Senest i går så vi et Raufosslag som har mye mer tempo og fart i laget sitt. Vi er på ingen måte overlegne, slik noen visse folk har hevdet. Det i seg selv er et knallsterkt argument for at det ikke er rom for å rotere slik du ønsker. De beste må spille til enhver til, og selv det har ikke vært nok til å at FFK leder - per nå - ligaen.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 sep 18, 14:58
Endret: 24 sep 18, 15:02
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av foyn
Jeg legger selvfølgelig ikke "skylden" på 17-åringen. Jeg bare stusser på hypen og halleluja-stemningen.

Enig i det. Rekdal har over hodet ikke dominert i 2. divisjon, selv om han glimtvis viser egenskaper som tilsier at han er et spennende talent på sikt. Det er nok også grunnen til at han har mistet plassen i elleveren når samtlige er skadefrie. I går spilte han på kant siden Begby var skadet og Åsheim ble flyttet ned til back.

Opprinnelig postet av foyn
FFK v raufoss har 1 seier og 1 tap og det er ikke noe fiasko..

Én uavgjort og ett tap. Wink

Dine kommentarer om Høgmo kjøper jeg dog ikke. Om noe, så er dette en ydmyk kar med kompetanse langt utover det man kan forvente i en 2. divisjonsklubb. Han har også rykte på seg for å være flink til å bygge klubb, og det ser vi allerede konturene av. Om FFK ikke rykker opp i år, så er det på tross av - ikke på grunn av - Høgmo.

Om noe vil jeg heller påstå at spillerlogistikken nok en gang ikke har vært ideell, der man hentet litt for like stopper- og spisstyper før sesongstart, samt at man generelt mangler fart/tempo i laget.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 sep 18, 16:28

Alta har nettopp spilt med Stbæk2 borte. Det ble 1-1 noe vi må være glade for


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 sep 18, 00:10

Opprinnelig postet av foyn

 

1) FFK vil rykke opp i år; enten via at raufoss sprekker mer enn FFK eller vil dere slå nr 2 i den andre avdelingen greit

 

Du glemmer at vi også må slå 3. sist i adecco over 2 kamper i tillegg.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f