Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Moss, søndag 12. august 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4688

Lagt til: 08 aug 18, 21:00

Slutt på ferien, og for en start på høsten.

Nabooppgjør med masse folk. Allerede solgt godt over 6000, det er vel ganske sikkert at 2. divisjonsrekorden fra 2002 vil bli slått. Mulig at 10 000 er litt i overkant og at sarpingen Alf Rino Johansen slipper å gå til Trondheim, men klarer vi 7-8000 såsynes jeg ikke vi kan klage!

FFK har forsterket med Andreas Aalbu og forsåvidt også finnen Mattila, men sistnevnte ble skadet på trening og mister flere kamper. Uflaks!

Vet ikke hva Moss har hatt av endringer foruten at ikke ukjente Anders Østli har signert ettårskontrakt. Tabellmessig er de litt i vakuum mellom den svært jevne opprykksstriden og bunnlagene. Etter den elendige innledningen er de nok fornøyd med det. Men for all del, la oss gi dem en forferdelig start på høstsesongen!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 08 aug 18, 22:10

Hvis Mossekråkene kan ødelegge "rekordkampen" og gjerne "opprykket vårt" også vil de ha en velykket sesong uansett hva som skjer ellers. Jeg tror de vinner fordi de vil mest


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4688

Lagt til: 08 aug 18, 22:40
Endret: 08 aug 18, 22:40
Endret av: Tøfflus

Tja, vil de mest da? Jeg har inntrykk av at FFK-spillerne blir trigget ekstra av slike anledninger. Som mot Start i fjor.

Og i vårkampen mot Moss ville de gule rett og slett for mye, og bød oss på både kontringer og mange frispark. (Sistnevnte klaget forsåvidt Mossetreneren fælt over Cool)

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 09 aug 18, 11:56

Jeg er redd mossekråkene kommer til å spille smartere enn sist og Østlie vil være en stor forstrekning. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 09 aug 18, 13:52

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg er redd mossekråkene kommer til å spille smartere enn sist og Østlie vil være en stor forstrekning. 

Vi er et bedre lag, men tilfeldigheter kan gjøre utslag. Moss må nok ha mer enn marginer på sin side for å komme seirende ut av dette.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


plænken

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 36

Lagt til: 09 aug 18, 14:59

Blir helt fantastisk med "full" Fredrikstad Stadion igjen! Dette kommer til å bli en fantastisk dag som kuliminerer når 8.000-10.000 FFK-supportere synger "For Fredrikstad" før kampstart. Mitt tips er at kampen ender med en overbevisende 4-0 seier:) Frysninger på ryggen allerede. Kom igjen Fredrikstad!

 

---------------------------

plænken


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 650

Lagt til: 10 aug 18, 19:56

Jeg håper og tror på seier men har også en liten frykt for at siden det er en sånn optimisme og blest runt kampen at det er "typisk" at FFK snubler mot kråkene. FFK skal være ett bedre lag,og Østli er jeg ikke bekymret for. 

Det skal uansett bli morro med full stadion og liv i byen igjen så kan heller sure sarpinger håpe på få tilskuere i fredrikstad isteden for å glede seg over alt det bra de selv får til der oppe. Synd at jeg ikke får anledning til å sitte litt på brygga med en kald halv en før kamp og nyte den gode gamle FFK atmosfæren igjen. Men jeg gleder meg til kamp nå :-)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4688

Lagt til: 12 aug 18, 13:42

Godt over 9000 solgte nå. Da begynner faktisk 10000 å bli ikke bare mulig, men sannsynlig ...! Håper at han Alf Rino har gode sko.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 12 aug 18, 13:50

Han skal vel gå i FFK drakt.

Noen som vet noe om hvordan vi stiller?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 12 aug 18, 13:52

Fantastisk bra å selge så mye, selv om jeg fortsatt ikke har noe tro på at vi bikker 10k billetter.

Når det gjelder det sportslige begynner det å rumle godt i magen. Veldig spent på kampen. Ser det er mange som mener at vi skal slå Moss ti av ti ganger, selv med det laget som spilte mot Sprint forrige helg (altså reservene). Det blir nok ikke i nærheten av så lett og jeg håper veldig at spillerne ikke har latt seg påvirke av slike holdninger. Da blir det ihvertfall ikke så lett.

Så er jeg veldig spent på laguttaket. Det eneste sikre er vel de fem bakerste og Mæland. Ellers føler jeg det er helt åpent på resten av plassene.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 12 aug 18, 16:35

Jaggu ble det solgt 10000. Helt sjukt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 12 aug 18, 17:00

Opprinnelig postet av Rey

Fantastisk bra å selge så mye, selv om jeg fortsatt ikke har noe tro på at vi bikker 10k billetter.

*Knis* Tongue out

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 12 aug 18, 17:52

Det hjelper når ivrige supportere kjøper flere billetter og gir bort til de som vil ha. Har sett noen slike :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 650

Lagt til: 12 aug 18, 21:03

Fantastisk morro med full stadion og seier over mossekråkene igjen. Jeg syns FFK var klart det beste laget selv om spillet var litt avventende og sløvt press i starten av 2. Den først redningen til Jensen var nesten verdt billetten alene,og veldig viktig.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 12 aug 18, 21:09

Endelig fikk vi en skikkelig klaff, masse folk, stor hype og et lag som (utrolig nok) klarte å innfri. Dette var flott og vi henger fortsatt med på tabellen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 12 aug 18, 21:10

Morro med masse folk i byen, før kamp, masse folk på stadion og morro med kø over gangbrua etter kamp igjen.

Selve kampen var litt som vi har sett tidligere i år. Vi går ut i hundre og skaper en god del sjanser og får det forløsende målet. Så blir vi sakte men sikkert mer avventende og vi slipper Moss inn i kampen igjen. Er bare en god Håvard Jensen som gjør at vi ikke slipper inn mål, for Moss hadde mange gode avslutninger. Det fortsetter også ut i andre omgang til Moss går tom for krefter. Derifra kontrollerer vi kampen, men det var ikke før vi fikk inn friske ben vi klarer å score på nytt igjen. Jeg er dessverre ikke overbevist av denne kampen.... men tre poeng er tre poeng  :-D

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4688

Lagt til: 12 aug 18, 22:03

Dette var herlig. Satte til og med pris på litt liv på bortetribunen. (Så lenge de måtte dra slukøret hjem, selvsagt).

Bekymringsfullt at vi skal bli så passive så lenge. Vi burde ledet mer etter 15 minutter, men etter det var det tamt helt til byttene våre. Vi kunne ikke kalt det ufortjent om Moss hadde scoret.

Men heldigvis gikk kråkene tomme for bensin og det ble komfortabelt det siste kvarteret. Vi kom attpåtil ett mål nærmere Raufoss på målforskjellen i dag Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 12 aug 18, 22:42
Endret: 12 aug 18, 22:43
Endret av: madcow

Passive litt lenge, men det antar jeg at Høgmo jobber med så jeg tar det ikke for tungt. Herlig med 3-0, mener Aalbu virkelig står frem som en playmaker på topp og håper han fortsetter i de spora, syntes det var synd han ikke ble brukt rett sist han var her.. håper han vokser med oss videre! Tim Nilsen var litt anonym i dag, hadde forventet litt mer men godt mulig Moss har gjort hjemmeleksa si rundt han.. Gøy at vi har en tropp som er bred og god nok til at vi benker Rocky og Sellin.. som deretter kommer innpå og hever kampen igjen.

Jeg trodde ikke over 10 000 var mulig og synes det var mer et underholdende iniativ enn noe annet, men Joacim Heier skal ha creds for innsatsen. Den klubben her kjennes veldig bra ut nå! 

Man kan si hva man vil om Rocky sin feiring, ja den er usportslig men med en slik følelsesfull kamp.. og der han kom fra benken, posisjonerte seg perfekt for retur og satt den.. så synes jeg han har lov til å feire litt hovmodig ovenfor bortesupporterne og gjør seg dermed til en spiller som flere fans vil like. 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4688

Lagt til: 12 aug 18, 23:06

Jeg elsket feiringen :D Man må fyre litt innimellom. Men en gang i året eller så er nok.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 aug 18, 23:35

Gøy å en spille som motstanderne hater. Viktig å ikke være for sympatisk og godt likt..



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340