Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillerstallen 2018

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 10 6

Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 09:57

Det er 2 og en halv måned til det braker løs på stadion mot Asker.Vi har 11 lokale gutter i stallen, som per.dags dato består av 18 spillere. Gjennomsnittsalderen er litt over 20år. Vi skal ha inn 4 spillere til. En av de skal vel Være "folkets spiller".

1. Hvilken spillertype mangler vi i troppen?

2. Vil noen av de nye lokale kunne stå frem og slå seg inn i en startoppstilling?

Jeg synes vi har manglet en kreativ offensiv midtbanespiller de siste åra. En som produserer Mange målpoeng og som skaper begeistring. En type ala Reidar Lund. Eller kan Veteli eller Rocky ta den rollen? Det begynner å krible og det er ikke bare influensaen. Hva mener dere folkens. Hva trenger vi for å få en mest mulig slagkraftig stall?

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 feb 18, 10:08

Jeg tenker at vi kommer til å presse høyt i mange kamper mot lag som "parkerer bussen". Dette vil skape overganger og vi er sårbare pga trege stoppere. Mitt ønske er derfor en rask stopper.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 10:49

Det er nok et realistisk kampbilde. Jeg nekter å tro at vi legger oss dypt og satser på overganger. Ihvertfall ikke på hjemmebane. Står vi høyt er det skummelt med trege stoppere. Så jeg ser poenget ditt.

Jeg mener vi er avhengig av en som kan skape ubalanse, praktisk talt åpne opp dørene på den bussen som garantert blir parkert på stadion. Vi har Vært veldig omstendelige  i den type spill de siste åra. Masse ballinnehav uten noe resultat og så slipper vi inn enkle mål imot.

Så ja takk tilæ begge deler; en rask midtstopper og en kreativ boxåpner med et godt skudd.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 feb 18, 11:48

Er ikke Veeteli en slik spiller du skisserer?


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 12:41

Veteli er en god spiller. Men han produserte kun 4 målpoeng i fjor. Håper han tar nye steg under Høgmo. Flo og Kapidzi produserte tilsammen 22. Det var nesten 50% av målpoengene. Begge de er borte. Noen må produsere i tillegg til Sellin.

Det var kun ett lag som scoret færre mål enn oss i fjor. B.G. scoret forøvrig 50 flere mål enn oss. Det er jo nærmest helt sykt.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 18:19

Er dette en mulig startoppstilling:

 

                    Jenssen

Westgaard-leko-Viitikko-Begby

Falk Larsen-Mæland-Åsheim-Veteli

            Rocky-Sellin

 

Vi leter nok etter et oppspillspunkt. Er dette bra nok? Blir det nok trøkk framover?. Jeg synes det er bra at Begby blir satset på som back. Herlig å se han i fjor, komme bakfra i hundre å slå presise innlegg. Han kan bli en veldig god moderne back. Et angrepsvåpen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 01 feb 18, 20:28
Endret: 01 feb 18, 20:30
Endret av: Rey

Blir nok heller Rekdal enn Åsheim vil jeg tippe. Ut i fra medlemsmøtet i dag (og treningskampene så langt) må nok Åsheim belage seg på å sloss med Westgaard om høyrebacken. Usikkerhetsmomentet for meg i din oppstilling er Lekaj. Jeg vet ikke hvordan vi skal bruke han best. I fjor sinket han spillet alt for mye etter min smak

Som deg er jeg kjempefornøyd med at Begby skal spille back i år.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 21:53

Fikk med meg hva Høgmo sa angående Åsheim. Det er bra at det kommer kyndige folk utenfra som ser spillergruppa med nye øyne. Jeg liker Åsheim. En litt typisk ffk spiller med god teknikk og kvikke føtter. Det er ikke umulig at han kan blomstre som sideback. Han får bygge litt muskler, så er han vår Jonas Svensson om et par år.

Westgaard er en potet som kan brukes litt her og der. Viktig i en stall men uten noen spesiell spisskompetanse. Aldri strålende og aldri ræva.

Ellers er jeg enig med deg angående Rocky. Høgmo sa vel at ny spiss og midtstopper var prioritert. 

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 feb 18, 10:16

Vi har jo tidligere omskolert midtbanespillere til gode backer. F.eks Bjørkøy og Landgren


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 feb 18, 10:27

Nok en spiller klar: Denne gangen er det Youssef Chaib som vender tilbake.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 02 feb 18, 12:42

Opprinnelig postet av Rey

Nok en spiller klar: Denne gangen er det Youssef Chaib som vender tilbake.

Kjenner ikke til denne spilleren utover det jeg har lest igjennom avisene. Rask og målfarlig kantspiller høres bra ut. 

Det blir spennende med de 3 siste spillerne som skal inn. Om vi går for etablerte navn som er tiltenkt en startplass eller unge med utviklingspotensiale. Vi har vel fortsatt en del tid for å få samkjørt gruppa.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 feb 18, 14:08

Jeg syntes vi har et veldig ungt lag nå. Jeg mener at 25-30 år på de som skal inn nå hadde vært greit.

Kjeldsrud hadde vært gull å fått inn. Trenger en kriger på topp. Tviler dog på at han er interessert i å gå til 2 divisjon. Er nok flere lag i tippeligaen som kan få bruk for han.

Vi trenger også en midstopper som er rask.

Må si at jeg fortsatt ikke er helt enig i at vi ikke henter en høyreback. Westgård fikk kjørt seg litt for mye ifjor syntes jeg. Nå er vi et hakk lenger ned så det kan jo hende han klarer seg fint i år. 

Hvordan ligger vi an på keeperplass? Der hadde vi store problemer ifjor. 7-8 direkte keepertabber pr år kan vi ikke ha hvis vi skal ta mye poeng. Her burde vi fått inn en mer rutinert keeper som Jenssen kunne lært litt av i en 2 års periode.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 feb 18, 16:08

Det blir ikke hentet noen keeper! De kommer fortsatt til å satse på Jenssen og har akkurat signert Karstensen som andrekeeper. Når det gjelder å signere en mer rutinert keeper for at Jenssen skal lære mer av ham er jeg usikker på hvor mye han vil lære av en slik ordning. Hva er det man lærer av en medkeeper som man ikke kan lære av keepertrener Masalin?

Høyrebacken kommer de ikke til å forsterke av to grunner: Westgaard som spilte helt greit der i fjor samt at de vil omskolere Åsheim til høyreback og har stor tro på han som det. Da kan de ikke hente en tredje i den posisjonen.

Ellers enig i at de neste vi får inn må være litt eldre. Litt mer pondus og livserfaring er fint.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 feb 18, 16:41

Hvis vi kommer til å presse høyt hjemme vil keeperen stå kald mesteparten av kampen. Når motstander countrer vil det bli farlig, og det kommer til å være mange på tribunen. Vår keeper må være "sterk i hodet" av nevnte grunn, og jeg har også tenkt tanken på et en eldre keeper kan ha bedre forutsetninger.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 feb 18, 17:21

Opprinnelig postet av Rey

Det blir ikke hentet noen keeper! De kommer fortsatt til å satse på Jenssen og har akkurat signert Karstensen som andrekeeper. Når det gjelder å signere en mer rutinert keeper for at Jenssen skal lære mer av ham er jeg usikker på hvor mye han vil lære av en slik ordning. Hva er det man lærer av en medkeeper som man ikke kan lære av keepertrener Masalin?

Høyrebacken kommer de ikke til å forsterke av to grunner: Westgaard som spilte helt greit der i fjor samt at de vil omskolere Åsheim til høyreback og har stor tro på han som det. Da kan de ikke hente en tredje i den posisjonen.

Ellers enig i at de neste vi får inn må være litt eldre. Litt mer pondus og livserfaring er fint.

Kanskje feil at han lærer mer, men han kan ihvertfall få lit mindre ansvar. Han knakk jo helt sammen på slutten av fjoråret og ville ikke spille de siste kampene. Jeg mener definitivt at vi burde hatt en annen førstekeeper etter alle tabbene han hadde ifjor. 

Kan forstå tankegangen med høyreback, men jeg syntes ikke Westgård er riktig mann der. Har faktisk mer trua på Åsheim.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 feb 18, 14:47

Vi skal vel ikke se bort fra at Jenssen også kan ha (eller har) vokst på motgangen fra i fjor. Eller, i det minste, at Høgmo har vurdert det slik at akkurat det er sannsynlig, og at det er en mer mentalt robust Jenssen vi får se i årets sesong. At dette også er grunnen til at han velger å ikke hente en mer erfaren keeper.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 feb 18, 15:00

Ferdighets messing så er Jenssen en veldig god keeper og kan bli en eliteseriespiller om han får tilliten til å utvikle seg.jeg tror at med ett trygt forsvar vil Jenssen kunne modnes. I fjor var det altfor mange skifter og dårlig kommunikasjon i Forsvaret som gjorde det til en utakknemlig jobb å være keeper. Utfordringa til Keepere er at deres feil blir så synlig. Men det var utryghet over hele fjøla som utgjorde resultatet. Om han ikke får være førstekeeper hos oss så lurer jeg på hva en tenker om hvor han skal kunne utvikle seg videre. Da ville det vært bedre å selge han til en eliteserieklubb hvor han kan være ett andrevalgg og spille 2 lags kamper mot oss i stede? Nei la han få tillit, han er ung og trenger det. 


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 03 feb 18, 17:59

Spesielt at chaib får 1-års kontrakt så da har man ikke veldig tro på han. Men fint å få ødelagt litt for Moss da


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 03 feb 18, 21:53
Endret: 03 feb 18, 22:02
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av foyn

Spesielt at chaib får 1-års kontrakt så da har man ikke veldig tro på han. Men fint å få ødelagt litt for Moss da

Du tenker på følgende sitat fra Kråkevingen?

Opprinnelig postet av Kråkevingen

En sentral person som har direkte innflytelse på overgangene i Glomme forsnakket seg nok litt i går over et glass rødvin når det kom til overgangen til Chaib
Der kom det fram at Chaib skal være en backup til benken og at han ikke passer inn i Glommes spillesystem. Han ønsker selv å spille for Glomme og som en naiv unggutt var han et lett bytte, Det blir sagt i klartekst at han kun er hentet for å svekke Moss i de 2 enkeltkampene. Glomme skal rett opp og har midler til å elimenere 2 snubletråder på vei opp for en billig penge. Main thing var at hans hurtighet kunne skape problemer for 4ern til Glomme og den sjansen ville de ikke ta. Intensjonen er å skape en større avstand mellom lag 2 og 3 i Østfold. Det er derfor det ble signert en kontrakt for 1 år, for som sagt er planen å gå opp på 1 år og han er ikke med i planene videre etter det. Bare en brikke i et strategisk spill.

Vår "muldvarp" snek diskret fram telefonen og tok opp deler av samtalen hvor dette ble bekreftet. Vi velger å ikke publisere det enda.

Så kynisk eller smart er fotballen blitt, alt etter hvordan du ser det. Svup, så var en karriere ødelagt. Grattis, Chaib.

Er vel ingen tvil om at Chaib er hentet som en backupspiller og en ettårskontrakt er helt på sin plass. Jeg er også usikker på om han passer i klubbens uttalte måte å spille på, men uansett er det bra med valgmuligheter. Hvis vi når målet vårt om opprykk er han et usikkert kort for neste år. Da er det fint å se hvordan han tar nivået i andredivisjon før vi eventuelt gir han et tilbud om kontrakt i førstedivisjon. Hvis vi rykker opp.

Uansett så tar jeg posten til Kråkevingen med en stoor klype salt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 feb 18, 09:07

Jeg husker for 2 år siden at vi hentet en ung gutt fra Grorud for å være 4. valg som stopper. Jeg tipper Chaid vil få mulighter til å vise seg fram selv om vi ikke har vært den beste klubben på arbeid med unge talenter.



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 10 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f