Husk meg
Brukernavn
Passord

Loberto trekker seg

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 27 okt 17, 14:29

Og kaoset fortsetter...

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 okt 17, 14:39

Endelig, men dette var for sent for å redde klubben fra nedrykk.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5398

Lagt til: 27 okt 17, 14:41
Endret: 27 okt 17, 14:41
Endret av: Rey

Kaoset hadde nok fortsatt uansett om han forsvant eller ikke.

Men så lenge spillergruppen meler at de ikke har tillit til ham er det ikke noen vei tilbake. Da hadde han ikke noe valg. Så får vi håpe at han faktisk trekker seg og ikke blir sparket. Det har en del å si økonomisk.

 

Spent på hvordan det slår ut på kampen til søndag

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 okt 17, 15:07

Slik det kan fremstå i f-b.no så skal vi ikke ha noen redningsmann, men isteden la assistenten overta. Det høres nesten ut som en styrt avvikling hvis dette stemmer.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 27 okt 17, 15:12
Endret: 27 okt 17, 15:24
Endret av: ey1984

Dette er så dritt.

At det går så lang tid før trener faktisk får greie på at han ikke har tillit i gruppa, sier også sitt om hvor dårlig kommunikasjonen er innad i klubben; mellom spillere, mellom spillere og trener, og mellom spillere og styre. I en åpen og sammensveiset klubb ville faktisk ikke dette skjedd, tenk Mjøndalen, RBK, S08. Vi er fortsatt i oppstartsfasen av gjenoppbyggingen av klubben, og så må vi fjerne en tredjedel av de få klossene vi har fått på plass.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 27 okt 17, 15:16

Opprinnelig postet av Erikk

Slik det kan fremstå i f-b.no så skal vi ikke ha noen redningsmann, men isteden la assistenten overta. Det høres nesten ut som en styrt avvikling hvis dette stemmer.

Styrt avvikling? Det sier jo ikke noe mer enn at styret og Loberto har trodd at han hadde tillit i spillergruppa og dermed skulle fortsette. Vanskelig å hanke inn en redningsmann i løpet av en halvtime.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 27 okt 17, 15:20

Opprinnelig postet av Erikk

Slik det kan fremstå i f-b.no så skal vi ikke ha noen redningsmann, men isteden la assistenten overta. Det høres nesten ut som en styrt avvikling hvis dette stemmer.

Hvis det er slik at Loberto stiller spørsmålet om tillit til spillergruppa i forbindelse med dagens trening, og at det gir et negativt svar. Hvem skulle da ha hatt en ny trener på plass? Spillerne?

Om Loberto har opplevt at laget ikke følger kamp planenen er det kanskje naturlig at han stiller spørsmålet. Men, var ikke tilstede så det er fåfengt å spekulere. 

Har vondt for å se at dette kan føre noe godt med seg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 okt 17, 15:26

Det har jo sett ut som en styrt avvikling lenge og at vi er endelig kvitt en trener som over hodet ikke har fungert er jo et skritt i riktig retning. At vi går ned er en sak men skulle han trent oss neste sesong også etter nedrykket? Akkurat nå har vi et lite halmstrå ved å alikevel beholde plassen via kvalik, da er spørmålet om vi skal gripe det eller la være. Hvis vi ikke griper det siste halmstået kaller jeg det en styrt avvikling. Problemet er at Olsen er en del av det som har gått galt og hva kan han gjøre resten av sesongen som ikke allerde er gjort?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 okt 17, 15:29

Her fikk jeg en venn

OBOS-ekspert Amund Lutnæs mener tidspunktet for avgangen er underlig.

Samtidig synes jeg det er merkelig om det stemmer at Alexander Olsen skal lede laget de siste rundene. Han har nærmest vært likestilt med Loberto og dermed vært med på hele reisen. Hvilken forskjell skal han utgjøre?, spør Lutnæs.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 27 okt 17, 15:33
Endret: 27 okt 17, 15:43
Endret av: ey1984

Opprinnelig postet av Erikk

Det har jo sett ut som en styrt avvikling lenge 

I så fall betyr det at Ulrik Flo, styret og Loberto har løyet i dag og de siste ukene. Dette er ikke dagen for å spille VM i konspirasjonsteorier.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 27 okt 17, 15:38

Opprinnelig postet av Erikk

Endelig, men dette var for sent for å redde klubben fra nedrykk.

Overnevnte er akkurat det jeg tenkte.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 27 okt 17, 15:50

Opprinnelig postet av Erikk

Hvilken forskjell skal han utgjøre?, spør Lutnæs.

Det spørsmålet må man jo da rette til spillergruppa.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5398

Lagt til: 27 okt 17, 16:33

Er da ikke spillergruppa heller som skal svare på det. Alternativet er jo at de skulle lyve på spørsmålet

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 okt 17, 18:06

Det mest riktige å gjøre nå er jo at sportselig leder tar en runde på hvem som er ledig ut sesongen. Og håper på at man kan finne en trener som kan blåse noe form for liv i dette. Sannsynligheten for å skaffe en trener som kan være en motivator ut sesongen er jo ikke særlig stor. 

Men at kommunikasjonen innad har vært for dårlig er ett faktum! 

For all del Alex er også en bra fyr, men om man ønsker å overleve og gjennomføre en kvalik som kommer så er man nødt til å hente inn en trener som er spesielt dyktig på kommunikasjon.. Høgmo, Rekdal eller kanskje Drillo. Helt urealistiske navn. Men med nok motivasjon/penger så hvorfor ikke..


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 27 okt 17, 18:46

Opprinnelig postet av ey1984

Opprinnelig postet av Erikk

Det har jo sett ut som en styrt avvikling lenge 

I så fall betyr det at Ulrik Flo, styret og Loberto har løyet i dag og de siste ukene. Dette er ikke dagen for å spille VM i konspirasjonsteorier.

Hva skal de svare til pressen på et slikt spørsmål? I ALLE slike situasjoner er svaret at treneren har spillernes/klubbens/styrets tillit til en beslutning om bytte/sparking/internt rollebytte et besluttet. Skulle kapteinen gå ut i pressen og si at spillergruppa ikke støtter treneren, all den tid at han forsatt faktisk er trener??? Det skjer aldri, i hvert fall ikke på et åpent spørsmål fra en journalist. Når avisnene spør, vet de hvilket svar de får. Hva som blir visket og tisket om "off record" er en annen sak.

Men intet tyder vel på en styrt avvikling, så lenge avgjørelsen synes å være en direkte følge av et møte mellom trener og spillergruppe. Hadde vært en merkelig regi, om styret hadde bedt trener ta en prat med spillerne, som på forhånd var bedt om å vende tommel ned, for så å legge skylda på utfallet av møtet


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 27 okt 17, 19:48

Jeg vil pressierere følgende: Slik jeg ser det ser det ut som en styrt avvikling måten klubben har blitt ledet på siden i sommer. Dette er altså jeg personlig som er sterkt uening i måten klubben har blitt ledet på. Jeg har ingen "inside information" og vil heller aldri lage noen konspirasjonteori. Jeg forstår at de ikke ønsker å gjøre en så dårlig jobb, men etter min mening har de gjort det.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 okt 17, 21:19

For en jævla farse.

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 27 okt 17, 22:15

Blandede følelser for dette.

Jeg skal først innrømme at jeg var på "hælle måne, har vi ikke sparka nok trenere nå" til utpå høsten, og trodde vel egentlig at etter hjemmeseirene mot Åsane og Start var vi faktisk på bedringens vei. Og når det viste seg å ikke stemme så var det vel uansett for sent å finne ny trener for de siste kampene.

Årets sesong fikk litt til felles med fjorårets i at vi fikk en opptur rett før sommerpausen og så gikk alt galt i de første kampene etterpå. Men jeg skal innrømme at jeg tenkte "OK, nå får vi fokusere på å berge plassen og så får vi se om det er peng til å bytte trener etter sesongen".

Hva synes jeg om at Lobertos handlemåte her? Jeg synes faktisk det står respekt av den. Hvis han er ærlig om at han faktisk tror laget nå kan fokusere sin energi på å vinne over Tromsdalen, og han mente det var nødvendig å avklare sitt forhold til spillerstallen for å få til det, så har han - i det minste i egne øyne - handlet i klubbens interesse. Og med tanke på at det å gå frivillig faktisk koster ham etterlønna, så har han handlet uten egennytte i situasjonen.

Så kan man spørre seg, hva forteller dette om kommunikasjonen internt i klubben? Har ingen hatt noen idé om at spillernes tillit til Loberto var tynnslitt? Og en annen ting, en tillitskrise oppstår ikke over natta, så i det minste må noen av spillerne ha tenkt slik en stund. Antagelig spillere med autoritet, som de andre lytter til  Hvis sterke personligheter i en spillerstall kommer på kant med treneren må noen gå, noe vi kan se til England for gode eksempler på.

  • I Alex Fergusons 27 år i Manchester United viste det seg at en spiller som trosset sjefen, måtte finne seg noe annet å gjøre. Og en spiller han ikke lenger hadde tillit til, måtte dra selv om fansen ville beholdt ham. Store navn som Paul McGrath og Norman Whiteside måtte vike tidlig. Senere forsvant sterke personligheter som Paul Ince, og selv en stjerne som David Beckham og en ledertype som Roy Keane ble sendt på porten.
  • Chelsea etter Mourinhos første periode ble et eksempel på det motsatte, hvor sterke typer i spillergruppa - de samme Mourinho bygde sitt suksesslag rundt - fikk slik innflytelse at senere managere - og til og med Mourinho selv i hans andre periode - slet med å ha kontroll.
FFK er ikke en storklubb av det kaliberet, selvsagt, og vi har vel knapt hatt en trener med den type autoritet noen gang. Dog var det vel uvilje i spillergruppa i 2009 da Tom Nordlie ble ansatt, og det fungerte aldri særlig bra. Selv om poengfangsten bedret seg ble nedrykk resultatet.
 
Så til det viktigste på kort sikt: Hva blir den sportslige konsekvensen? For å være ærlig; jeg tror ikke det får all verdens å si. Om noe så kan det faktisk tenkes at nettopp det Loberto selv håpet på, kan skje; at spillergruppa responderer med en energiutløsning som sørger for seier og at vi i det minste unngår direkte nedrykk. En eventuell kvalik er uker unna, så en kortsiktig effekt vil ikke uten videre vedvare. men det blir nå uansett ikke mye verre enn de to tafatte hjemmekampene mot Kisa og Ranheim.
 
Til slutt: Det at Loberto også tar sin hatt og går, forsterker sikkert inntrykket i fotball-Norge av FFK som kaosklubb. Akkurat nå må jeg innrømme at jeg gir blaffen. Jeg følte mer på det ved de forrige trenerskiftene.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 650

Lagt til: 28 okt 17, 01:10

Kaosklubb eller ikke,jeg må si jeg er veldig spent på veien videre nå. Tydelig at operasjon kvisvik og de andre tiltakene som er gjort ikke har fungert. Assistent som trener har vi også prøvd før uten hell. Trulsen som enkelte foreslår har jeg ikke noe tru på.  Bjørnar vil vel ha ei pause som trener. Tipper vi ender opp med en medium svenske eller danske. Medel svennson ;-)


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 28 okt 17, 01:24

20 hadde ikke tillit til Duoen. 2 hadde tillit. Spillrne var klar på at de ville ha begge bort. Men opplevde å ikke få kominusert dette. Kaos altså.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340