Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Ranheim, tirsdag 24. oktober klokken 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 24 okt 17, 20:41

Håvard Jensen syns ikke det er noe gøy å ha uavgjort,så han tar en hodeløs felling og lager straffe etter 80 min. Dermed 1-2


Jabbie

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 11
Innlegg: 67

Lagt til: 24 okt 17, 20:43

Fiaskokamp av Håvard Jensen...Selv Masalin må være bedre.


Jabbie

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 11
Innlegg: 67

Lagt til: 24 okt 17, 20:46

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Tøfflus

Ser på hjemmesiden til FFK at troppen til dagens kamp er som følger:

Håvar Jenssen, Jon Masalin, Edvard Skagestad, Filip Westgaard, Shola Akinyemi, Mislav Leko, Razak Nuhu, Henrik Bredeli, Rocky Lekaj, Alexander Henningsson, Håvard Åsheim, Joona Veteli, Patrik Karoliussen, Henrik Furebotn, Johnny Buduson, Ludvig Begby, Ulrik Flo og Sanel Kapidzic.

Ingen Rekdal altså.

Rekdal er på landskamp-oppdrag

Nei, det er en skandale at Rekdal ikke spiller her istede. FFK trenger han og gutten selv har mer lære av å spille OBOS enn G16 eller hva det er.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 24 okt 17, 20:54

Der er det over. FFK taper 1-2 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 okt 17, 20:54
Endret: 24 okt 17, 21:17
Endret av: Erikk

Dette må vel Loberto si seg kjempefornøyd med, vi tapte jo mindre i år enn i fjor. Tipper vi får se at han er fornøyd på f-b.no slik han var etter Mjøndalenkampen. Heldigvis har vi et styre med svært komptente mennesker, de gjør rett i alt de foretar seg, se på de fantastiske spillerne som ble hentet i sommer. De skal også ha skryt for at de har truffet fantastisk godt i de to overgangsvinduene før dette i også. Sportslig leder er helt unødvendig for en klubb som vår, vi har jo noen som vet mye bedre. Jeg må også si det er helt fantasikt at vi har norges beste trener, jeg kan ikke forstå at noen vil sparke et slikt geni. Nei kontinuiteten lenge leve, forleng kontrakten hans!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 okt 17, 21:18

Hvorfor brukes ikke Masalin ??? Det har desverre blitt mange mål bakover i år som har sett for enkelt ut..


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 24 okt 17, 21:20

Bare å glemme denne kampen. Ny cupfinale på Søndag for å sikre kvalikkplassen....Wink


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 24 okt 17, 21:41

Synes vi gjør en ok kamp mot et av topplagene. Jensen må vel ta på seg 0-1, og dommeren straffen som gir 1-2. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 24 okt 17, 21:51

Mener du seriøst at dommeren gjør feil på straffa til Ranheim? Syns den er soleklar

Vi gjør heller ikke noen god kamp mot et Ranheim som har hatt en veldig forsvikt de siste fem kampene og heller ikke var gode i dag. Vi har perioder som ikke var så ille, som rett før Ranheim sitt første mål, men generelt er det en for dårlig kamp

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 okt 17, 22:21

Opprinnelig postet av Rey

Mener du seriøst at dommeren gjør feil på straffa til Ranheim? Syns den er soleklar

Vi gjør heller ikke noen god kamp mot et Ranheim som har hatt en veldig forsvikt de siste fem kampene og heller ikke var gode i dag. Vi har perioder som ikke var så ille, som rett før Ranheim sitt første mål, men generelt er det en for dårlig kamp

Fra der jeg sitter ser det ut som om Ranheim-spillern avslutter, og så blir takla av Håvard. Håvard må få lov til å forsøke å stanse ballen, og det er blant annet å avskjære kursen til angrepsspillern. At de treffer hverandre ETTER at det er avslutta er vel greit, sånn som jeg ser det.

Men, vi må se dette på video først, mulig jeg tar stygt feil.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 okt 17, 22:24

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Synes vi gjør en ok kamp mot et av topplagene. Jensen må vel ta på seg 0-1, og dommeren straffen som gir 1-2. 

Er ellers enig i at vi gjør en god kamp. God innstilling, men Ranheim har ekstrem uttelling, treffer hverandre i alle mulige og umulige situasjoner, og lykkes med det de gjør.

Nok en helt jevn kamp som vi taper. Hvor mange hard et vært av dem i år? 10? Vi har jo også forøvrig tapt kamper hvor vi har periodevis vært helt overlegne, så....

Er det bare meg, eller driver våre mostandere med ustrakt dytting?? Jeg syns jeg ser armbruk hele veien uten at dommern tar det?? Norge må være eneste land i verden som tillater armbruk.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 24 okt 17, 22:33
Endret: 24 okt 17, 22:34
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Rey

Mener du seriøst at dommeren gjør feil på straffa til Ranheim? Syns den er soleklar

Vi gjør heller ikke noen god kamp mot et Ranheim som har hatt en veldig forsvikt de siste fem kampene og heller ikke var gode i dag. Vi har perioder som ikke var så ille, som rett før Ranheim sitt første mål, men generelt er det en for dårlig kamp

Fra der jeg sitter ser det ut som om Ranheim-spillern avslutter, og så blir takla av Håvard. Håvard må få lov til å forsøke å stanse ballen, og det er blant annet å avskjære kursen til angrepsspillern. At de treffer hverandre ETTER at det er avslutta er vel greit, sånn som jeg ser det.

Men, vi må se dette på video først, mulig jeg tar stygt feil.

For meg ser det ikke ut som en avslutning men at han spiller ballen litt foran seg og blir tatt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 25 okt 17, 09:09

Opprinnelig postet av Rey

 

For meg ser det ikke ut som en avslutning men at han spiller ballen litt foran seg og blir tatt.

Er ikke ballen over dødlinjen før det er kontakt? Ranheim spilleren kunne aldri nådd den ballen om han hadde hatt klar bane. Hadde han spilt ballen mot mål hadde det vært noe annet. Jensen går ut for å gjøre vinkelen mindre og motstanderen løper mer mot han enn mot ballen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 25 okt 17, 09:18

Så reprise i Kveldsnytt, det var nok som du sier Rey. Ranheim-spilleren ser at Jenssen kommer, slår ballen forbi og blir lagt ned. 

Ellers overlater jeg til andre å finne positive ting i gårsdagens kamp. Jeg så et lag som ikke viste den desperasjonen jeg forventer av et hvilket som helst lag i nedrykksstriden. Jeg så Elverum mot Sandnes Ulf på søndag, og Elverum så i det minste ut til å prøve alt de kunne. Har spillerne mista trua helt? 

Vi var ubesluttsomme alt for ofte. Var planen at vi skulle spille oss til innlegg og komme til avslutninger på den måten? I så fall, hvorfor hadde vi så sjelden to-tre løp inn i feltet når vi faktisk var i posisjon til å slå innlegg?

Skulle vi satse på lange oppspill? Hvorfor virket det da ikke som forsvarsrekka vår var forberedt på det? Flere ganger ble vi faktisk helt unødvendig satt under press på midtstreken og klarte ikke å få til et langt oppspill en gang.

Det er lett å peke ut keeper når han tross alt burde reddet skuddet som ga 0-1. Men det var somling med ball midt på banen som førte til at Ranheim kunne angripe oss i ubalanse og kom til en såpass god skuddmulighet.

Som tidligere, vi har ballen mye, men motstanderen kommer til flest klare sjanser og da vinner vi sjelden - og taper ofte.

Typisk at Veteli fikk gult kort igjen, det så nokså unødvendig ut også, da er han altså ute mot Tromsdalen.

Og så til slutt litt undring. Hvorfor i svarte så vi ut til å spille 4-5-1 med Kapidzic som venstre ving, og hadde Begby på benken? Og hvorfor i svarte spilte ikke Akiniyemi?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 25 okt 17, 10:22

 

Opprinnelig postet av Tøfflus

Og så til slutt litt undring. Hvorfor i svarte så vi ut til å spille 4-5-1 med Kapidzic som venstre ving, og hadde Begby på benken? Og hvorfor i svarte spilte ikke Akiniyemi?

Begby var vel skadet? Han satt ikke på benken så vidt jeg så? Livedekningen til A-pressen hadde han heller ikke i troppen.

Akinyemi vs Skagestad skjønner jeg ikke. Skagestad var så vidt jeg kunne se involvert i begge våre baklengsmål. Total feilvurdering på 1-2 målet og på 0-1 satt han Westgaard i en vanskelig situasjon som Westgaard ikke er spesielt glad i. Men det kom igjen av at Ranheim var veldig gode til å presse stopperne høyt i går. Noe som også stoppet våre lange oppspill som du nevnte over

 

Og løp inn i feltet har vi vel ikke hatt på mange sesonger?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 25 okt 17, 10:35

Jeg har forstått at taktikken er å "sitte stille i båten" og håpe at Aredal og Elverum fortsetter å tape slik at vi "vinner" kvalikkplassen. "Fåglarna" vet hva vi skal gjøre i kvalikken. Hvis vi ser på gårsdagens kamp mot Ranheim som også er i dårlig form, burde ikke vi da kjempet som løver siden vi har så mye å spille for? Leko og Skagestad sammen har jo gitt oss suksess i en rekke kamper tidligere i år noe som sier seg selv siden de begge er trege. Shola har vært vår beste spiller i år og er i tillegg raskere så da sier det seg jo selv at han bør benkes. Til dere som mener at kampen i går var bra vil jeg bare si meg helt enig.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 25 okt 17, 10:38

Opprinnelig postet av Tøfflus

Ellers overlater jeg til andre å finne positive ting i gårsdagens kamp. Jeg så et lag som ikke viste den desperasjonen jeg forventer av et hvilket som helst lag i nedrykksstriden. Jeg så Elverum mot Sandnes Ulf på søndag, og Elverum så i det minste ut til å prøve alt de kunne. Har spillerne mista trua helt? 

Jeg mener at det største problemet som har vært i FFK de siste årene er at spillere kun er på lån og korte kontrakter. De gir litt f... i hvordan det går for de vet at de ikke er her lenger neste sesong. Det startet den gangen Runar Henriksen uttalte at han var veldig fornøyd med å ha mange spillere på utgående kontrakter. Spillere trenger trygghet for å prestere. 

Selvfølgelig er det mye annet som er riv ruskende galt, men jeg mener at dette er en av hovedårsakene.

---------------------------

Fredd


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 25 okt 17, 10:58

Opprinnelig postet av Rey

Begby var vel skadet? Han satt ikke på benken så vidt jeg så? Livedekningen til A-pressen hadde han heller ikke i troppen.

Akinyemi vs Skagestad skjønner jeg ikke. Skagestad var så vidt jeg kunne se involvert i begge våre baklengsmål. Total feilvurdering på 1-2 målet og på 0-1 satt han Westgaard i en vanskelig situasjon som Westgaard ikke er spesielt glad i. Men det kom igjen av at Ranheim var veldig gode til å presse stopperne høyt i går. Noe som også stoppet våre lange oppspill som du nevnte over

 

Og løp inn i feltet har vi vel ikke hatt på mange sesonger?

Hvis Begby var skadet så forklarer jo det en del. Jeg så bare han var i troppen i følge FFKs egen nettside.

De feilene Skagestad gjorde er typiske "kamprusten-feil", og det å bryte opp det beste stopperparet når det brenner på dass er noe av det mer uforståelige jeg har sett fra trenerteamet i år.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 26 okt 17, 09:23

Opprinnelig postet av Tøfflus

Hvis Begby var skadet så forklarer jo det en del. Jeg så bare han var i troppen i følge FFKs egen nettside.

De feilene Skagestad gjorde er typiske "kamprusten-feil", og det å bryte opp det beste stopperparet når det brenner på dass er noe av det mer uforståelige jeg har sett fra trenerteamet i år.

Begby ble testet før kampen, og ble det klart at han ikke kunne spille. Kan ha vært en grunn til at Akinyemi ikke startet også, uten at jeg vet noe om det. Laguttak er jo noe trenerne gjør etter å ha vurdert de tilgjengelige spillerne i trening. Har forståelse for at det kan gi et annet beslutningsgrunnlag enn det vi vurderer utfra kamper. Tydeligvis.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 26 okt 17, 09:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Begby ble testet før kampen, og ble det klart at han ikke kunne spille. Kan ha vært en grunn til at Akinyemi ikke startet også, uten at jeg vet noe om det. Laguttak er jo noe trenerne gjør etter å ha vurdert de tilgjengelige spillerne i trening. Har forståelse for at det kan gi et annet beslutningsgrunnlag enn det vi vurderer utfra kamper. Tydeligvis.

Joda, og jeg "håper" (man håper jo selvsagt ikke at spillere er skadet, så misforstå meg rett) at det var en småskade som førte til at Shola ikke startet - og at det at han ikke ble brukt betyr at han nå er klar for de siste to kampene.

Alternativet er nemlig at trenerteamet er irrasjonelle ... 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f