Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsrykter sommer 2014

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 jun 14, 05:44
Endret: 18 jun 14, 05:54
Endret av: keiko99

David Johannesson

i følge F-b så er ikke dette noe for FFK

vil heller ha lokale spillere

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 jun 14, 11:00
Endret: 19 jun 14, 11:08
Endret av: Plankekæll

Prøver lykken i FFK. 

Østsiden-spillerne Jeton Petisha (29), Fredrik Tofthagen (18) og Liridon Sulmani (22) skal vise seg frem for rødbuksene.

Østsiden ligger på nedrykksplass i 3. divisjon sammen med FFK 2 for øyeblikket. Smått sjokkerende. Kan spillere fra Østsiden forsterke FFK? Vi får se. 


Er det noen som har noe kjennskap til disse spillerne? Jeton Petisha har vært i FFK før som unggutt, men klarte aldri å etablere seg på førstelaget. Husker han som en liten, kjapp driblefant med et ok venstreben.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 jun 14, 11:15

De er på prøvespill noe jeg synes er flott. Jeg håper at de beste spillerne på lokale lag ser på FFK som en målsetting og ønsker de lykke til.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 jun 14, 16:32

Disse er nok ikke så aktuelle for overgang vil jeg tro. Er en del av frieriet FFK har overfor tredjedivisjonsklubbene.

Jeton Petisha husker jeg var dritgod på Championship Manager og har faktisk to kamper for FFK i cupen. Aner ikke nivået hans nå, men han er jo 29 så det er nok ikke en som er aktuell for overgang. Er vel heller for å styrke forholdet til Øssia.

Fredrik Tofthagen er keeper og bare 18. Han er nok på trening med oss kun for å sjekke nivået og kanskje gi han litt input også

Liridon Selmani er derimot litt spennende selv om han ikke kan kalles lokal. 13 mål på 12 kamper er ikke så ille og tidligere spill i Allsvenskan og Superettan i følge F-B. Han gikk til Øssia for å bli lagt merke til og så gå videre i sommer.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 jun 14, 23:02

Selg Aleesami hvis budet kommer i sommer

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 jun 14, 11:55

8 mann på prøve

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 jun 14, 13:41

Dette er veien å gå, la de lokale få vise seg fram,  flott FFK!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 jun 14, 08:21

Kevin Durè ferdig i FFK

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 25 jun 14, 08:25

Riktig å ikke fornye kontrakten, men jeg er litt bekymret for dekning på stopperplass. Har ikke noe backup der annet enn Aleesami. Syns det var litt rart å slippe han nå da.

Og igjen så viser det seg at å slippe Strømsborg var en dårlig ide.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 25 jun 14, 09:03

Jeg synes det er trist at Dure forlater oss, han var veldig lovende når han kom og har fått veldig mye ødelagt av skader. VI så også i starten på sesongen at han ikke passer i stopperpar med Grorud siden begge er trege. Når han også er i siste år av kontrakten blir dette forståelig. Ønsker han lykke til videre og jeg håper han slipper skadeproblemene i framtiden.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 25 jun 14, 10:24

Opprinnelig postet av keiko99

8 mann på prøve

I tillegg er danske Moustafa Hassan med på treningen. Spissen har gått gradene i Brøndby, og flytter nå til Oslo. Han er derfor inne noen dager for å vise hva han kan, etter anbefalinger fra FFKs nettverk.

Noen som vet noe om han her?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 jun 14, 10:29

svensk intresse for Haitam Aleesami

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jun 14, 12:27

Opprinnelig postet av malurt

Opprinnelig postet av keiko99

8 mann på prøve

I tillegg er danske Moustafa Hassan med på treningen. Spissen har gått gradene i Brøndby, og flytter nå til Oslo. Han er derfor inne noen dager for å vise hva han kan, etter anbefalinger fra FFKs nettverk.

Noen som vet noe om han her?

Jeg sjekket ham litt opp i går. Beskrives av danske fotballfolk som en rask spiss/kantspiller som har vært innom veldig mange klubber uten å slå seg til ro, og det hintes om at han har en vanskelig personlighet...


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 25 jun 14, 23:09

Opprinnelig postet av Rey

Og igjen så viser det seg at å slippe Strømsborg var en dårlig ide.

Hvordan har Strømsborg gjort det? Er ikke helt oppdatert, men det er lett og være etterpåklok. Dersom både Duré, Martinsen og Grorud var tiltenkt en pass for han var det også best at han dro for egen utvikling.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 25 jun 14, 23:14
Endret: 25 jun 14, 23:23
Endret av: Plankekæll

Nå synes jeg dekninga på stopperplass er ganske dårlig.

Vi har Grorud og Martinsen som klare førstevalg, og vi har Aleesami i bakhånd. Aleesami er klart best som back. Det er godt mulig han også forsvinner i sommer. Christian Berg kan vel til nød spille stopper.

Jeg mener FFK bør hente tilbake Ole Strømsborg nå, og i hvertfall hvis også Aleesami forsvinner.

Hvordan er ståa med Agim Shabani? Holder han fortsatt et greit nivå? Han står oppført som spiller på hjemmesiden til Kvik Halden, men jeg kan ikke se at han har spilt noen kamper i år.

Spillerstatistikk for Ole Strømsborg. (4 kamper, 2 mål, 1 gult kort)

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 25 jun 14, 23:20

Opprinnelig postet av matsinho

Opprinnelig postet av Rey

Og igjen så viser det seg at å slippe Strømsborg var en dårlig ide.

Hvordan har Strømsborg gjort det?

Strømsborg har tatt menisken :-(

Spilt seks kamper som spiss og to mål.

Aner ikke åssen Shabani har vært de siste åra.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 25 jun 14, 23:30

Opprinnelig postet av Rey

Strømsborg har tatt menisken :-(

Spilt seks kamper som spiss og to mål.

Aner ikke åssen Shabani har vært de siste åra.

Strømsborg har 4 seriekamper. 90 minutter i alle, og 360 minutter tilsammen.

Det står også følgende i denne artikkelen:

I tillegg er fortsatt Agim Shabani, Christian Halvorsen, Jonas Heli Hansen og Fredrik Lium ute med skader.

Da virker det som om Shabani fortsetter med sine skadeproblemer. FFK kan vel mer eller mindre glemme å resignere han.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 jun 14, 06:10

Det er utvilsomt et lite sjansespill dersom vi går inn i høstsesongen med Martinsen og Grorud som eneste rendyrkede stoppere i spillerstall på 20 mann. I tillegg er det vel ingen juniorspillere fra den posisjonen som banker hardt nok på døra til å bli kastet inn hvis det skulle oppstå skader/suspensjoner på en av de to. Vi vet jo også at særlig Martinsen innimellom pådrar seg en skade.

Uansett er jeg veldig ambivalent til at vi gir slipp på Kevin Dure. Ja, han er mye skadet og har ikke levd opp til forventningene det siste året når han har spilt. Likevel snakker vi tross alt om vår eneste U21-landslagsspiller. Jeg husker at jeg gikk gjennom U21-landslagstroppen i vinter og bet meg merke i at Duré var eneste spiller som ikke var i en Tippeligaklubb eller utlandet. En slik spiller løser vi altså fra kontrakten idet han er blitt skadefri (?) et halvt år før kontraktstiden utløper, og står igjen med en 20-mannstropp med to stoppere på 30+ uten utviklingspotensial gjennom en lang høstsesong. Det kjedelige er at hvis vi skal bruke tiden i 1. divisjon på å bygge opp et slagkraftig lag for Tippeligaen igjen, så bør det helst være med spillere som kan bruke 1. divisjon til å utvikle seg og bli med opp til Tippeligaen, da vi neppe får økonomi til å forsterke stallen med etablerte og gode Tippeliga-spillere idet vi eventuelt rykker opp. Da er det en smule ubeleielig at vi har dyrket Martinsen/Grorud som midtstopperpar i 1. divisjon, for jeg tror alle er inneforstått med at ingen av de to bør være faste innslag i startoppstillingen dersom vi senere skal ha som mål å overleve i Tippeligaen. Javisst trenger vi også rutine og ro i laget på veien opp, men jeg er ikke helt fornøyd med at vi satser så hardt og blindt på et stopperpar med de beste dagene bak seg i den situasjonen klubben står i pr. i dag. I det minste ville jeg ihvertfall ha beholdt Kevin Dure ut sesongen, om han nå er 100 % skadefri.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 26 jun 14, 08:59

Er det bedre å slippe han som Bosman etter sesongen enn det er å slippe han nå? Er helt enig i at vi mangler en stopper siden det både kommer gule kort og skader. Hvis jeg skal prøve å spå så forsvinner Haitan, dermed "mangler" vi en spilleri forholt til 20 og vi kan hente inn en ny stopper som reserve bak Martinsen og Grorud.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 26 jun 14, 09:53
Endret: 26 jun 14, 09:56
Endret av: malurt

Er vel ikke sikkert att alle korta er lagt på bordet når det kommer til å la han gå heller da?

-Hvis han har en skade som det virker som aldri kommer til å bli helt bra igjen, så hvorfor beholde han?                                       -vil han bort?                                                                                                                                                                                                      -lønn?etc                                                                                                                                                                                                                   -noen på vei inn?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 jun 14, 10:28

Opprinnelig postet av malurt

Er vel ikke sikkert att alle korta er lagt på bordet når det kommer til å la han gå heller da?

-Hvis han har en skade som det virker som aldri kommer til å bli helt bra igjen, så hvorfor beholde han?                                       -vil han bort?                                                                                                                                                                                                      -lønn?etc                                                                                                                                                                                                                   -noen på vei inn?

Vi må bare gå ut i fra de kortene som er på bordet. Han løses fra kontrakten et halvt år før den utløper når vi står igjen med kun to midtstoppere i stallen, og han uttrykker selv til media at han er kampklar for høstsesongen.

Hvis han har fått signaler om at han uansett ikke vil bli satset på videre, er det helt naturlig at han ønsker å finne ny klubb allerede nå. Lønnsnivået hans vet jeg ingenting om, men antar at han har en moderat lønnspose sammenlignet med resten av laget. FFK har uttalt et ønske om 20 mann i troppen, og de har hatt 21 frem til nå. Dvs. at det neppe kommer inn ny midtstopper i år. Hvis en forsvinner ut er det sannsynligvis en spiss som hentes inn.

Personlig hadde jeg helst sett at man lot Kevin Dure få bli ut sesongen. Dersom han skulle være frisk hele resten av sesongen og spilt greit, kunne man tilbytt ham en videre 1-årskontrakt. Hvis han skulle få nye tilbakefall med skader, kunne man lat ham gå som bosman. Jeg ser ikke at verdien av å slippe ham nå er større enn den potensielle gevinsten av å ha ham i laget ut sesongen (og dermed kanskje lenger).


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 26 jun 14, 13:03

Veldig hypotetisk dette, men se at klubben har en venstreback på trappene som kan erstatte Alesami, og som også kan spille midtstopper(da med Begby på venstre back). 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 jun 14, 15:25

vi kan hente fra ham/kam Cool

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 26 jun 14, 18:01

Jan Tore Ophaug får stå på i sommer og snøre på seg skoa igjen. Han er sikkert ikke så mye dårligere enn feks Grorud.

Dardan Mehmeti? Er det noe for FFK?

Morsomt at våre to mest spennende stoppere (Duré og Strømsborg) blir vraket, mens gamlingene Martinsen og Grorud blir satset på. Kjempebra når vi må bruke 1. divisjon til å bygge lag.

Det samme gjør vi fremover på banen også. Hvis det er tvil bruker man Holmvik og Stene istedet for Åsheim og Westgaard. En strategi som jeg er mildt sagt skeptisk til.

Men men, treneren bestemmer.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 jun 14, 19:20

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jan Tore Ophaug får stå på i sommer og snøre på seg skoa igjen. Han er sikkert ikke så mye dårligere enn feks Grorud.

Dardan Mehmeti? Er det noe for FFK?

Morsomt at våre to mest spennende stoppere (Duré og Strømsborg) blir vraket, mens gamlingene Martinsen og Grorud blir satset på. Kjempebra når vi må bruke 1. divisjon til å bygge lag.

Det samme gjør vi fremover på banen også. Hvis det er tvil bruker man Holmvik og Stene istedet for Åsheim og Westgaard. En strategi som jeg er mildt sagt skeptisk til.

Men men, treneren bestemmer.

Så enig så enig Plankekæll!

Det blir alltid mer innsats og fart når disse ungguttene kommer på banen

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 26 jun 14, 19:52

Chuma Anene fristilt av Ullensaker/Kisa. 

Jeg vet ikke om han er den rette mannen til å få fart på FFK-angrepet, men potensialet i gutten er ganske stort.

Han er den eneste jeg har sett på stadion som har løpt fra Vidar Martinsen - MED ball! 


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 02 jul 14, 14:32

Ingen som har hørt noe nyss om hvem som går ut og eventuellt inn vel?


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 03 jul 14, 13:01

Opprinnelig postet av Plankekæll

Chuma Anene fristilt av Ullensaker/Kisa. 

Jeg vet ikke om han er den rette mannen til å få fart på FFK-angrepet, men potensialet i gutten er ganske stort.

Han er den eneste jeg har sett på stadion som har løpt fra Vidar Martinsen - MED ball! 

Det er ganske imponerende, spørsmålet er om han har de andre ferdighetene som trengs og om han kunne passet inn i gruppa ;)

 Men helt klart vært spennende å hatt han på treningsfeltet i en ukes tid


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 jul 14, 22:48
Endret: 07 jul 14, 07:01
Endret av: keiko99

John Chibuike til tyrkia

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 jul 14, 20:56

Ny danske i FFK

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 07 jul 14, 21:06

Stort sett pendlet mellom nivå to og tre i Danmark ser det ut til og hatt veldig mange klubbskifter. Ser også ut som om han fikk sparken i svenske Kristianstads FF og i danske HB Køge

Opprinnelig postet av bold.dk

Det tidligere Brøndby-talent Mustafa Hassan blev i december smidt på porten i HB Køge efter bare et halvt års samarbejde. Bruddet blev begrundet med en uheldig disciplinærsag uden for banen, og den tendens fortsætter desværre for den lovende angriber.

Hassan tog i vinter til svenske Kristianstads FF for at kickstarte karrieren, men allerede inden sæsonstart blev samarbejdet afbrudt, bekræfter den svenske klub.

- Mustafa var indblandet i et par uheldige episoder i sociale sammenhænge. Jeg vil ikke uddybe det, men blot sige, at det ikke var af speciel voldsom karakter. Men efter det blev vi enige om at gå hver til sit, siger Kristianstads FF-formand Ronnie

Jeg er meget skeptisk med andre ord.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 07 jul 14, 23:25

Akkurat det skremmer meg ikke nevneverdig. Både horn og husain kom vil til fredrikstad med litt bråkete bakgrunn. De ble jo en suksess i ffk. Vet ikke hvor god han er, men hadde vært allright å få han inn, men da håper jeg stene går ut og. Slik att vi ikke sitter med han på benkern. Da er jeg redd Momo blir 3. valget som atter vil gjøre att han ikke kommer til å ta steget vi alle håper på.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 jul 14, 08:01

Opprinnelig postet av malurt

Akkurat det skremmer meg ikke nevneverdig. Både horn og husain kom vil til fredrikstad med litt bråkete bakgrunn. De ble jo en suksess i ffk. Vet ikke hvor god han er, men hadde vært allright å få han inn, men da håper jeg stene går ut og. Slik att vi ikke sitter med han på benkern. Da er jeg redd Momo blir 3. valget som atter vil gjøre att han ikke kommer til å ta steget vi alle håper på.

Hussain var såvidt jeg vet aldri involvert i noen kontroversielle episoder, verken før Fredrikstad, i Fredrikstad eller etter. Han kom visstnok på kant med Martin Andresen, men han er langt i fra den eneste spilleren som har opplevd det. Solskjær kjente Hussain godt fra tiden i Manchester United og hadde neppe hentet gutten til Molde om han var et uromoment.

Horn hadde noen uheldige utenomsportslige episoder, men hadde i hvertfall vist at han holdt Tippeliga-kvalitet da FFK hentet ham.

Når det gjelder Mustafa Hassan har han som 24-åring rukket å ha merkelig mange korte klubbopphold og aldri etablert seg noe sted. Både på grunn av manglende kvalitet på banen og tydeligvis disiplinærproblemer utenfor banen. Det må være lov å være skeptisk.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 jul 14, 08:49
Endret: 08 jul 14, 10:28
Endret av: Erikk

Jeg er også skeptisk til en slik spiller noe jeg også var (og tok feil) vedr Horn. Vedr Hussain kan jeg ikke huske noe som skule tilsi at han skal nevnes i denne sammenheng. Slik jeg forsto det mente Martin Andresen at det var andre spiller som skulle satses på slik at han ble overflødig.

Vår "venn" "Lille Bille" har nå blitt tiltalt for vold mot politet, han har også en lang "smørbrødliste" med skandaler før også. Han har også spilt for veldig mange klubber på kort tid i likhet med vår prøvespiller og det er ikke noe godt tegn.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 jul 14, 17:57

Opprinnelig postet av Jan Rafn
Denne prøvespilleren imponerte på dagens trening. Stopper som holdt høyt nivå

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 08 jul 14, 18:04

Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av Jan Rafn
Denne prøvespilleren imponerte på dagens trening. Stopper som holdt høyt nivå

Stopper? Er det flere prøvespillere på besøk?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 jul 14, 18:16

mulig... bare skriver det jan skrive jeg

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 jul 14, 18:48

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av Jan Rafn
Denne prøvespilleren imponerte på dagens trening. Stopper som holdt høyt nivå

Stopper? Er det flere prøvespillere på besøk?

Netan Sansara ifølge Geir Bakken på Twitter.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 08 jul 14, 19:02
Endret: 08 jul 14, 19:45
Endret av: Rey

Liker briter og innstillingen dems godt.

Med tanke på at Dure er vekk og Aleesami kanskje blir solgt i sommer må vi ha inn noe i forsvar og denne fyren kan spille både stopper og venstreback. Han var også ønsket av Ham-Kam før det smalt økonomisk der oppe

Merkelig karriere på denne briten forøvrig. Alt av klubber han har vært klubber langt ned i ligasystemene bortsett fra FC Vestsjælland som rykket opp til dansk toppserie den sesongen han var der. Takket også nei til å fortsette i klubben i Superligaen og valgte heller Boston i Conference League. Merkelig. (Fant en annen artikkel som sa at han bare fikk to kamper for FCV og derfor ikke fikk tilbud m ny kontrakt. Wiki har listet 14 kamper på han)

Sluttet i Boston nå for et halvt år siden på grunn av lang pendlervei :-). Klarte ikke spille seg til fast plass der. Gikk da til Stourbridge Football Club i Northern Premier League, nivå syv i England

Corby Town oser heller ikke akkurat kvalitet. (Forøvrig mitt favorittlag i Football Manager :-).

Bra artikkel om han her

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 08 jul 14, 21:38

Ser de skriver litt om solberg også. typrisk om han blir firsk og kommer onklig i form for så å bli gitt bort etter høsten.

Shaswari i full trening igjen? sto i alle fall ikke noe om att han var skadet nå. Kunne vært spennende å få han tilbake.

Noen som har vært å sett på treningene dem egentlig?


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 10 jul 14, 07:57


Hvor er FFK?

Lokalt talent, her bør vel FFK følge med?

http://www.f-b.no/sport/18-ar-gammel-ostsiden-spiller-haper-pa-sverige-eventyr-1.8505294


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 10 jul 14, 16:03

Opprinnelig postet av Stoni


Hvor er FFK?

Lokalt talent, her bør vel FFK følge med?

http://www.f-b.no/sport/18-ar-gammel-ostsiden-spiller-haper-pa-sverige-eventyr-1.8505294

Det er fel fordi det er en avtale østsiden har gjort for lenge siden. altså i fjord, er noe rart når det kommer til østsiden og ffk


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 11 jul 14, 08:15

Jaja, da blir Brenne dratt fram igjen(!). Denne gangen av Terje Høili som vil ha ham og Kovacs til klubben.

Merker at jeg er dritt lei av at Brenne blir linket til klubben. Han var tydligvis ikke motivert til å komme til oss i vår, så skjønner ikke at det skal være så mye bedre nå. Han har hatt mange sjanser til å komme tilbake til oss, men når han takket nei i vår så får nok være nok. Takk, men nei takk!

Kovacs er en spiller jeg kunne tenkt meg, men med sine 36 år er han gammel. Litt for gammel etter min smak, selv om spillertypen hans ikke taper seg så mye med alderen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 jul 14, 09:39

Brenne har sagt mange ganger at han ikke vil og Kowacs er jo superinnbytteren som jeg synes det er rart hvis Strømsgodset vil ha ut. Dette blir ikke billig og jeg forstår ikke hvordan FFK skal ha råd med mindre Høili er villig til å betale.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 jul 14, 11:42

Opprinnelig postet av Rey

 

Kovacs er en spiller jeg kunne tenkt meg, men med sine 36 år er han gammel. Litt for gammel etter min smak, selv om spillertypen hans ikke taper seg så mye med alderen.

 

Kovacs er eldgammel i fotballverden ja, men kanskje han er den vi trenger med hans rutine. En som kan være med å dra laget og gi oss det siste pushet mot TL. Aner ikke hvordan han er til å "ta vare" på yngre spillere men hadde ikke vært så dumt med en ringrev som kunne hjulpet de unge vi. Pr nå har vi vel bare Berg der. Så selv om han ikke har noe fremtid hadde jeg sagt ja til han

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 13 jul 14, 12:24

Som Leeds-supporter hadde det vært gøy med Brian Dean som hovedtrener fra neste sesong! Laughing
Men det er vel litt som å tro på julenissen at vi skulle få en kjendis-trener i klubben...

---------------------------

Jeg tror FFK kommer til å vinne seriegull i 2021.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 jul 14, 14:09

Opprinnelig postet av RuneT

Som Leeds-supporter hadde det vært gøy med Brian Dean som hovedtrener fra neste sesong! Laughing
Men det er vel litt som å tro på julenissen at vi skulle få en kjendis-trener i klubben...

Når sarpingene ikke er fornøyd med ham som hovedtrener og mener at Deane ikke gjør noe som helst, men at det er assistenttreneren som er dyktig, så er det vel ikke akkurat noen grunn for oss å signere Deane?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 13 jul 14, 17:00

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av RuneT

Som Leeds-supporter hadde det vært gøy med Brian Dean som hovedtrener fra neste sesong! Laughing
Men det er vel litt som å tro på julenissen at vi skulle få en kjendis-trener i klubben...

Når sarpingene ikke er fornøyd med ham som hovedtrener og mener at Deane ikke gjør noe som helst, men at det er assistenttreneren som er dyktig, så er det vel ikke akkurat noen grunn for oss å signere Deane?

Det er sant. Må jo ha kvalitet. Hadde bare vært gøy med en Leeds-mann i klubben. Men han må selvfølgelig gjøre en god jobb også!

---------------------------

Jeg tror FFK kommer til å vinne seriegull i 2021.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 jul 14, 19:01

Opprinnelig postet av Holters

Netan Sansara ifølge Geir Bakken på Twitter.

Netan klarte seg bra i dag og jeg likte også det jeg så av Rasmus Isegran. Hadde ikke sagt nei til noen av dem så langt. Hassan gjorde seg heller ikke bort, men spilte i en posisjon vi har nok folk i fra før. Føler ikke vi trenger flere høyrekanter.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jul 14, 18:00

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 14 jul 14, 20:58

28 år ,  1 mål på 14 kamper og ellers lite å vise til? Virker ikke som dette er en for oss.

da er det bedre med momo, som har skåret 1 mål på de få min han har fått spille.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 14 jul 14, 22:24

Lite å vise til er jeg vel litt uenig i. Et mål på dette Hamkam laget er ikke noe som alarmerer meg veldig. Litt mer usikker ettersom han scoret lite forrige sesong også.

Han har 31 mål på 90 kamper for Hamkam i Adeccoligaen, noe som ikke er så ille. Totalt 60 mål i Adeccoligaen / 1. divisjon fordelt på ca 170 kamper syns jeg er akseptabelt. Fire mål på ni kamper på dansk nivå to er da heller ikke så ille.

Helt annen spillertype enn Momo. Dette er en spiller som skal kunne ta i mot ballen og holde på den på topp fram til vi klarer å flytte opp folk.

Momo har forresten scoret to i år Smile

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 16 jul 14, 10:03

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Holters

Netan Sansara ifølge Geir Bakken på Twitter.

Netan klarte seg bra i dag og jeg likte også det jeg så av Rasmus Isegran. Hadde ikke sagt nei til noen av dem så langt. Hassan gjorde seg heller ikke bort, men spilte i en posisjon vi har nok folk i fra før. Føler ikke vi trenger flere høyrekanter.

Og da var han signert. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 16 jul 14, 10:44

Ut sesongen ser jeg. Jeg liker de nye taktene som er disse kortsiktige kontraktene, samtidig som jeg misliker de :)

Hvis det skulle vise seg at han blomstrer, hva hindrer han da for å dra? Er det en ny strategi for alle nysigneringer det her? Har jo blitt på flere.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 jul 14, 16:33

Korte kontrakter er det eneste riktige.

Å sitte med spillere som ikke slår til på 2- og 3-årskontrakter er høl i hue som det heter.

Så lenge FFK er en klubb som har gått over til denne audition-ordninga når nye spillere skal hentes kan vi ikke signere lengre kontrakter. 

Men selvsagt hadde det vært ønskelig og hatt en god speider (JJ) slik at man kunne signert spillere uten dette prøvespillet. Men der er vi dessverre ikke i dag.

Det blir spennende å se denne nye britisk-inderen i FFK. Han banker vel Vidar ut av laget da, for Grorud har vel klippekort?


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 16 jul 14, 17:34

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Holters

Netan Sansara ifølge Geir Bakken på Twitter.

Netan klarte seg bra i dag og jeg likte også det jeg så av Rasmus Isegran. Hadde ikke sagt nei til noen av dem så langt. Hassan gjorde seg heller ikke bort, men spilte i en posisjon vi har nok folk i fra før. Føler ikke vi trenger flere høyrekanter.

Og da var han signert. 

noen som vet hvordan hans ferdigheter er fremmover på banen?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 jul 14, 18:08

Opprinnelig postet av malurt

noen som vet hvordan hans ferdigheter er fremmover på banen?

Han er en stopper, og du er mest opptatt av hans ferdigheter fremover på banen? Rapportene tilsier at han har et bra venstreben, så han er helt sikkert en god pasningsspiller som kan bidra i oppbygningsfasen.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 16 jul 14, 18:13

Er meningen at han skal erstatte Haitan og således spille back, eller skyve ut en av stopperne? Jeg synes det er rart hvis det siste er svaret siden stopperne våre har vært veldig gode.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 jul 14, 18:35

Opprinnelig postet av Erikk

Er meningen at han skal erstatte Haitan og således spille back, eller skyve ut en av stopperne? Jeg synes det er rart hvis det siste er svaret siden stopperne våre har vært veldig gode.

... men ingen av dem har presisjon i oppspillsfasen.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 jul 14, 18:42

Som venstrebent stopper går han nok inn på venstre midtstopperplass. Der spiller for øyeblikket Vidar Martinsen. Vidar kan fint spille høyre midtstopper.

Hvis jeg skal rangere Grorud og Martinsen er jeg litt usikker siden Grorud har hatt en ok sesong sålangt. Jeg er uansett mer fan av Vidar, selvom han er enda dårligere enn Grorud med ballen i bena. Vidar er mye raskere, noe som jeg foretrekker.

Uansett er det positivt at vi får inn en ekstra stopper. At han kan spille venstreback er ikke så nøye. Vi har ørten andre spillere som kan spille der. (Rafn, Åsheim, Aleesami, Begby, Holmvik, Martinsen).


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 16 jul 14, 19:36

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av malurt

noen som vet hvordan hans ferdigheter er fremmover på banen?

Han er en stopper, og du er mest opptatt av hans ferdigheter fremover på banen? Rapportene tilsier at han har et bra venstreben, så han er helt sikkert en god pasningsspiller som kan bidra i oppbygningsfasen.

ikke mest opptatt av det, men etter hva jeg har klart å finne på nettet virker han som en grei defansiv spiller. og kan se for meg att han kanskje skal ta plassen til alsami. Og når veldig mye av angrepspillet våret har gått via alsami på venstresiden.lurer jeg på hvordan han vill være dersom han blir den som tar alsami sin plass når han forsvinner.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 16 jul 14, 19:43

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Erikk

Er meningen at han skal erstatte Haitan og således spille back, eller skyve ut en av stopperne? Jeg synes det er rart hvis det siste er svaret siden stopperne våre har vært veldig gode.

... men ingen av dem har presisjon i oppspillsfasen.

Grorud klarer seg vel greit?


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 16 jul 14, 23:43

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 jul 14, 14:45

Noe å hente på en slik turnering da? http://www.fifpro.org/images/documents-pdf/Players_FIFPro_Tournament_2014_Rijnsburg.pdf

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 18 jul 14, 11:03

Har egentlig ikke tro på slike turneringer og å kun se dem i en kamp på et lag som ikke er samspilt er ikke akkurat optimalt. i har uansett ikke råd til å sende folk til å se på kampene.

Dansken som var på prøvespill her har forresten dratt til Ham-Kam og skal spille der ut sesongen virker det som. Da kan han ikke ha kostet mye i drift.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 jul 14, 23:05

Jeg reagerer på at Geir Bakken uttaler at Netan Samsara er en spiller som forsterker førsteelleveren. Det betyr enten at Bakken mener Samsara er en bedre fotballspiller enn Vidar Martinsen eller Lars Grorud, eventuelt at Aleesami er på vei ut og Samsara går rett inn på laget som venstreback. Det er greit at Bakken har slike meninger, men denne uttalelsen vitner om en uheldig rolleblanding. Det er hovedtrener Håkon Wibe Lund sin oppgave å vurdere om Samsara går rett inn på laget eller ikke. Når det er sagt så håper jeg selvsagt Bakken har rett...

Når det gjelder Tore Andreas Gundersen så er jo han en spillertype vi kunne trenge. Men samtidig er han en spiller som aldri har slått gjennom, og som neppe har et stort utviklingspotensial i en alder av 28 år. Ut fra dagens situasjon så faller jeg imidlertid ned på at Gundersen kanskje kan vær en nøktern, fornuftig og realistisk løsning. Sannsynligvis et langt bedre alternativ enn Robert Stene.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 19 jul 14, 19:16

Er det noe som tyder på att Stene kan være på vei bort da? etter hva jeg kan skjønne må han bort før vi kan ha råd til å få inn en ny?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 20 jul 14, 16:48
Endret: 20 jul 14, 16:51
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Costanza

Jeg reagerer på at Geir Bakken uttaler at Netan Samsara er en spiller som forsterker førsteelleveren. Det betyr enten at Bakken mener Samsara er en bedre fotballspiller enn Vidar Martinsen eller Lars Grorud, eventuelt at Aleesami er på vei ut og Samsara går rett inn på laget som venstreback. Det er greit at Bakken har slike meninger, men denne uttalelsen vitner om en uheldig rolleblanding. Det er hovedtrener Håkon Wibe Lund sin oppgave å vurdere om Samsara går rett inn på laget eller ikke. Når det er sagt så håper jeg selvsagt Bakken har rett...

Når det gjelder Tore Andreas Gundersen så er jo han en spillertype vi kunne trenge. Men samtidig er han en spiller som aldri har slått gjennom, og som neppe har et stort utviklingspotensial i en alder av 28 år. Ut fra dagens situasjon så faller jeg imidlertid ned på at Gundersen kanskje kan vær en nøktern, fornuftig og realistisk løsning. Sannsynligvis et langt bedre alternativ enn Robert Stene.


?


FFK hadde tre disponible forsvarsspillere til Bryne-kampen. Det er jo ikke en personlig mening, det er realiteten. At Bakken sier han forsterker førsteelleveren kan da ikke være noen overdrivelse vel? 

 

Forresten enig med deg angående Gundersen. Han kan da heller ikke være noen dyr signering, han er klubbløs og oversvømmes nok ikke av tilbud i fattige fotball-Norge. Dessuten uttalte han at han har veldig lyst til å signere, og det er aldri en ulempe.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 jul 14, 16:53

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Costanza

Jeg reagerer på at Geir Bakken uttaler at Netan Samsara er en spiller som forsterker førsteelleveren. Det betyr enten at Bakken mener Samsara er en bedre fotballspiller enn Vidar Martinsen eller Lars Grorud, eventuelt at Aleesami er på vei ut og Samsara går rett inn på laget som venstreback. Det er greit at Bakken har slike meninger, men denne uttalelsen vitner om en uheldig rolleblanding. Det er hovedtrener Håkon Wibe Lund sin oppgave å vurdere om Samsara går rett inn på laget eller ikke. Når det er sagt så håper jeg selvsagt Bakken har rett...

Når det gjelder Tore Andreas Gundersen så er jo han en spillertype vi kunne trenge. Men samtidig er han en spiller som aldri har slått gjennom, og som neppe har et stort utviklingspotensial i en alder av 28 år. Ut fra dagens situasjon så faller jeg imidlertid ned på at Gundersen kanskje kan vær en nøktern, fornuftig og realistisk løsning. Sannsynligvis et langt bedre alternativ enn Robert Stene.


?


FFK hadde tre disponible forsvarsspillere til Bryne-kampen. Det er jo ikke en personlig mening, det er realiteten. At Bakken sier han forsterker førsteelleveren kan da ikke være noen overdrivelse vel? 

Uttalelsen var åpenlyst generell og ikke knyttet til Bryne-kampen. Jeg skal ikke blåse dette opp til noen stor sak for meg, men jeg stusset noe over uttalelsen. Det kan jo ikke forstås som noe annet enn at Bakken som daglig leder mener Sansara er bedre enn de som har spilt til nå i samme posisjon - noe han kanskje ikke burde mene noe om i media.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 20 jul 14, 18:11

Opprinnelig postet av Costanza

Uttalelsen var åpenlyst generell og ikke knyttet til Bryne-kampen. Jeg skal ikke blåse dette opp til noen stor sak for meg, men jeg stusset noe over uttalelsen. Det kan jo ikke forstås som noe annet enn at Bakken som daglig leder mener Sansara er bedre enn de som har spilt til nå i samme posisjon - noe han kanskje ikke burde mene noe om i media.


Ja, jeg skjønte sånn cirka hva du mente - og ikke noe feil i det. Poenget mitt var at uttalelsen til Geir Bakken sannsynligvis siktet til nettopp denne Bryne-kampen, og skadesituasjonen. Personlig tror jeg ikke Wibe-Lund akkurat hisser seg opp av den kommentaren.  


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 20 jul 14, 21:38

Gamboa på vei til west bromwich for rundt 20 mill. Får FFK en liten bit av denne kaka?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 21 jul 14, 11:54

Nå må du ikke lage storm i vannglass da, Costanza ;-)

 

Bakken sier jo bare det Wibe-Lund sa allerede da Netan ble signert. Tror du skal være trygg på at Bakken er ryddig der.

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 21 jul 14, 17:19

Ansett Per Joar Hansen.. ASAP :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 jul 14, 17:30

ja han er billig Tongue out

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jul 14, 21:50

Her er litt stoff om Gundersen med mere

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 30 jul 14, 19:44
Endret: 30 jul 14, 19:45
Endret av: malurt

Da har brann lagt bud på Peter Kavacs (1.5 mill) så virker som ikke ønske til Høyli har særlig sjanse til å bli oppfyllt.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 30 jul 14, 19:59

Men Brenne er det større sjanse for ettersom han nå leter etter ny klubb.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 30 jul 14, 20:17

Opprinnelig postet av Rey

Men Brenne er det større sjanse for ettersom han nå leter etter ny klubb.

 

men han brenne har brent sine brurer når det kommer til ffk håper jeg. ikke for att han ikke kunne vært en forsterkning, men han har ikke et hjerte for klubben så da er det bedre å sattse på yngre gutter med fremtid;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 jul 14, 21:32

Jeg er helt enig med deg, Brenne har brent alle bruer tidligere.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jul 14, 21:37

han ønsket og vinne noe. kjære simen brenne du kunne kommet hit til FFK, men du vil ikke. se nå du spiller ikke en gang på B laget.

hvis jeg hadde vært så god og elsket FFK ville jeg mere en gjerne motatt mindre lønn- Elsker jeg klubben så elsker jeg den.,. brenne har tjent bra over tid så han tar nok ikke skade av det. det er slutt på tiden der spillere for mye i lønn.

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 31 jul 14, 12:40

Glimt har lagt inn bud på Berg

Hvem skulle trodd at en "gammel", ofte skadd spiller skulle være vårt heteste salgsobjekt?

Veldig spesielt. Ser egentlig ikke noe galt i at han går hvis vi får noe penger for han heller. Dessverre vært for mye skadet til å kunne sette sitt preg på årets FFK

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 31 jul 14, 12:58
Endret: 31 jul 14, 12:59
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Rey

Glimt har lagt inn bud på Berg

Hvem skulle trodd at en "gammel", ofte skadd spiller skulle være vårt heteste salgsobjekt?

Veldig spesielt. Ser egentlig ikke noe galt i at han går hvis vi får noe penger for han heller. Dessverre vært for mye skadet til å kunne sette sitt preg på årets FFK

Så lenge budet er alt annet enn et skambud, så er det bare å la ham gå. Han er 36 år og har kontrakt ut 2015. Prioriter heller å forlenge med våre unge, lokale gutter. Skadehistorikken taler også sterkt imot ham. Han har dog spilt flere kamper enn jeg trodde (12). 

Var positivt til Christian Berg da han ble hentet, men kan ikke si at han har innfridd forventingene. Dessverre.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 31 jul 14, 13:59

Jeg håper han blir solgt siden han ikke har infridd her og jeg ikke forstår hvorfor han (og noen andre) spiller istedenfor ungguttene vi sier at vi satser på.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 31 jul 14, 14:05

Håper Berg blir. Han har kanskje ikke innfridd på banen men jeg er veldig sikker på at han bidrar mye på trenings feltet og til nettopp våres unge spillere. Hans erfaring er gull værdt! Men seff alle er jo til salgs til rett pris.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 31 jul 14, 16:17

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 31 jul 14, 16:44

om du ser litt etter her inne så diskuteres dette så linken din er her fra før Smile

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 31 jul 14, 16:47

La Berg gå. Frigjør lønn + litt overgangspenger. Spiller jo nesten ikke uansett. 


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 31 jul 14, 17:20

Opprinnelig postet av keiko99

om du ser litt etter her inne så diskuteres dette så linken din er her fra før Smile

 

ops, glemte å oppdatere siden før jeg postet;P


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 31 jul 14, 18:54

Spiller nesten ikke er vel å ta i litt? Han har spilt 12 av 17 kamper, noe som er mer enn Adaramola og bare to færre enn Aleesami. Men at han ikke har dominert slik mange hadde håpet på må man vel dessverre kunne si.

Tror uansett ikke han drar i og med at han skal bli pappa snart. Da passer det dårlig å pendle til Bodø

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 31 jul 14, 19:52

Håper og tror at han blir

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 31 jul 14, 20:03

Selv hvis de byr 400 000 slik F-B skriver at de kan være villig til? 400 000 er ganske mye penger for en så gammel spiller. Er det en sum FFK kan ta seg råd til å si nei til? Er han virkelig verdt mer enn 400k for FFK? Han spiller tross alt på en posisjon vi har grei dekning også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 31 jul 14, 21:14

Grei dekning? Som midtbaneanker?  Vi nevner i fleng.........?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 31 jul 14, 23:00

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Grei dekning? Som midtbaneanker?  Vi nevner i fleng.........?

Kan Sansara gå inn i den rollen? Så kan man beholde den forsvarsfireren som har fungert godt men samtidig ha ham på banen?

---------------------------

Svaberget for alltid!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 01 aug 14, 10:56

Det er ikke en av hans foretrukne roller, men mulig?

Holmvik har da klart den defensive rollen greit når han har spilt der. Samme med Julius i fjor.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 01 aug 14, 11:24

Opprinnelig postet av Rey

Det er ikke en av hans foretrukne roller, men mulig?

Holmvik har da klart den defensive rollen greit når han har spilt der. Samme med Julius i fjor.

Holmvik og Aasheim kan ta jobben, men de er ikke like solide som Christian Berg og det er mye utenfor banen som teller også. Han er veldig dedikert til laget og støtter de som trener når han er skadet. Han er med uansett.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 01 aug 14, 11:29

Ja, jeg tviler ikke på det. Spesielt utenfor banen tror jeg nok han er veldig viktig. Men er han verdt mer enn 400 000 for oss? Syns det er mye penger. Får vi 400 000 for han gjør det meg ikke noe om han drar, selv om jeg helst skulle sett at han ble værende.

Tror uansett ikke han kommer til å forsvinne på grunn av familiesituasjon.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 aug 14, 11:35

Økonomi er jo et tema vi hele tiden må snakke om slik situasjonen er og 400.000,- pluss spart lønn høres gull verdt ut i mine ører. Hvis vi ser på bloggen til Jocke mener han at Rafn bør få ny kontrakt, noe som vikrer veldig fornuftig med tanke på at han har vært kanskje vår beste spiller denne sesongen. Videre bør vi sikre oss Olsen framover, samt flere av de unge.

 


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 aug 14, 14:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Grei dekning? Som midtbaneanker?  Vi nevner i fleng.........?


Vi har ingen andre ankere enn Berg etter at vi solgte Jabbie, selv om vi kan putte flere der. Husker samme argumentasjon ble brukt for å selge Jabbie. Noen liker visst ikke ankere i FFK. Tongue out Selv mener jeg denne posisjon alltid har vært den dårligst besatte og en stor del av FFKs svake defensive organisering. Ett unntak: Kasey Wehrmann-perioden.

Synes også det sier en god del at denne 36-åringen er sterkt ønsket i en TL-klubb for å redde plassen, mens vi liksom ikke har bruk for ham. Jaja.. 

Tror også Berg har mer å si enn kun prestasjonen på banen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 aug 14, 18:09

Opprinnelig postet av Supreme NTM


Synes også det sier en god del at denne 36-åringen er sterkt ønsket i en TL-klubb for å redde plassen, mens vi liksom ikke har bruk for ham. Jaja.. 

Jeg tror ikke det er mange som mener at vi ikke har bruk for Christian Berg. Men det mange sikkert mener er at FFK absolutt bør vurdere å selge dersom man får et tilbud på 300.000-400.000 kroner for en 36 år gammel spiller i et relativt dødt overgangsmarkedet der FFK virkelig trenger penger. Så må man naturligvis veie salgsverdien opp mot det sportslige tapet det vil være å tape Berg. Det kan godt hende Berg blir en helt essensiell og avgjørende spiller for FFK når det drar seg til mot slutten av sesongen i en eventuell opprykkskamp. Men personlig faller jeg nok ned på at det vil være fornuftig å selge hvis Bodø/Glimt er villig til å bla opp de beløpene som er nevnt.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 01 aug 14, 21:10

Opprinnelig postet av Erikk

Økonomi er jo et tema vi hele tiden må snakke om slik situasjonen er og 400.000,- pluss spart lønn høres gull verdt ut i mine ører. Hvis vi ser på bloggen til Jocke mener han at Rafn bør få ny kontrakt, noe som vikrer veldig fornuftig med tanke på at han har vært kanskje vår beste spiller denne sesongen. Videre bør vi sikre oss Olsen framover, samt flere av de unge.

 

Trur ikke det ville vært lurt å selge berg for selv om vi får 400 000 for han, vi må da ha en erstatter som er av samme kaliber. no som jeg ikke er så sikker på att vi har en kanditat til, og som vi får inn i dette overgangs vinduet. Rafn bør helt klart få ny kontrakt, men trur håkon og mr bakken har både god dialog og kontroll på dette. Olsen trur jeg nok kommer til å få kontrakt, etter hva jeg hørte på høytalerene på sist hjemme kamp så begynner vi å komme i mål med "jeg er med" kampanjen.

Virker som de gjør alt rett og virkelig sattser sundt og fornuftig i klubben om dagen.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 02 aug 14, 10:42

Fredrikstadfk.no

Bidrag fra kampanjen har allerede spilt inn i kontraktsforlengelsen til Håvard Huser Åsheim, og FFK er for tiden i dialog med Dag Alexander Olsen om en ny avtale med ham.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 aug 14, 12:52

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Håper og tror at han blir

...og det gjorde han, akkurat som forventet egentlig.

Tore Andreas Gundersen er heller ikke aktuell lengre, selv om han senest for to dager siden regnet med at FFK skulle bli hans neste klubb

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 aug 14, 13:27
Endret: 02 aug 14, 13:27
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Håper og tror at han blir

...og det gjorde han, akkurat som forventet egentlig.

Jepp, ingen overraskelse siden han blir pappa like rundt hjørnet.

Nå gleder vi oss til en høstsesong med Berg i toppslag. En skdefri Berg kan bli viktig i innspurten.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 aug 14, 17:15

Opprinnelig postet av Rey

Tore Andreas Gundersen er heller ikke aktuell lengre, selv om han senest for to dager siden regnet med at FFK skulle bli hans neste klubb



Synd. Han ville sannsynligvis vært en forsterkning kontra Robert Stene og en av få spillere jeg vet om som realistisk sett kunne kommet til oss og forsterket det offensive spillet. Som spillertype ville han også passet inn i den rollen Stene har. 



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f