Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsrykter vinteren 2013/2014

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 12 6

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 13 feb 14, 14:25

Å tru at Bakken, Wibe-Lund og gjengen har kapasitet til å finne Aleesami-klasse til under millionen er som å tru på julenissen det også.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 13 feb 14, 15:06

At Bakken skal sondere spillere er det vel ingen som tror på.

Og så er det jo ikke slik at man må ut å lete på måfå. Det er noen tilbydere(agenter) der ute som gjør en jobb.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 14 feb 14, 12:54

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er noen tilbydere(agenter) der ute som gjør en jobb.

Hurra. Da ble jeg rolig.

Agenter som skal selge spillere er fandens verk. Skryter sine egne spillere opp i skyene, selv om spillerne i realiteten er helt middels.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 14 feb 14, 14:42

Som for alle innkjøpere som får henvendelse fra selgere, så handler det om å skille klinten fra hveten. Vite hva man har behov for og å vite hvem man kan stole på.

Ikke akkurat rocket science

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 14 feb 14, 16:13

Du får det til å virke så lett, kanogvetalt.  Akkurat som om det "bare er å skille klinten fra hveten".  Sannsynligheten for å gjøre bomkjøp er da høyere for en klubb som har skjært til beinet på scouting.

Er det noe man burde være var på så er det hvordan incentiver spiller inn på agentmarkedet såvel som alle andre markeder.  Agenter vil alltid ha et incentiv som fraviker icentivet til den klubb som er på spillerjakt.

At noe ikke er rocket science, betyr ikke at man skal bagatelisere problemstillinger som oppstår i et marked med asymetrisk informasjon.  Man skal ikke gå veldig langt tilbake i tid før det florerte av bomkjøp i FFK.  At sannsynligheten for bomkjøp reduseres for klubber med dyktige speidere er etter min mening hevet over enhver tvil.  Derfor er det ikke så rart at enkelte blir lettere nervøse når man tenker på den satsingen som gjøres på scouting i FFK nå sammenliknet med tidligere.  Ja, vi må ta tæring til næring, men dyre bomkjøp er noe vi smertelig har fått erfare tidligere.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 14 feb 14, 17:22
Endret: 14 feb 14, 17:23
Endret av: Plankekæll

Ta det med ro, Jens Henrik.

Overgangsmarkedet er jo ikke akkurat Rocket Science. Man kjøper bare de spillerne som de sleipeste agentene skryter mest av. Hvis det i tillegg dreier seg om litt halvgamle nordmenn eller unge, "sinnssykt talentfulle" afrikanere er vi reddet.

Vi har jo hentet en 31 år gammel nordmann med en forferdelig skadehistorikk allerede. Det er et sjansespill som jeg mener vi ikke kan drive med i dagens situasjon.

Christian Berg er nok ganske bankers, selv om han er 36 år gammel.

Ikke no' problem! Easy peasy! Laughing

Igjen - jeg har null tro på det opplegget i klubben i dag mtp overganger inn.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 14 feb 14, 20:43

sattsningen som blir gjort i år er pga stram økonomi og dårlig rykte. Hadde vi kommet over en spiller som kunne gjort det bra er det ikke lett å få det inn i en klubb som ffk nå om dagen. Sånn situvasjon er nå vil jeg tru vil ikke kommer opp i tippeligaen i år, og det virker ikke som dem sattser noe på å gjøre det heller. Desverre trur jeg ikke vi får inn noe som vil skape optimisme i dette overgangs vidnduet. Det som hadde vært det beste var hvis vi hadde fått skikkelig fart i unggutta våre.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 14 feb 14, 21:29

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 14 feb 14, 21:32
Endret: 14 feb 14, 21:35
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

Borges - Tor-Kristian Karlsen
Gamboa - Jocke Jonsson
Wallace - Jocke Jonsson
Jabbie - Jocke Jonsson
Adiyiah - Jocke Jonsson (var forøvrig søppel for FFK)
Adaramola - Jocke Jonsson

Ingen av disse var på prøvespill for FFK. Man visste allerede masse om disse før man kjøpte dem. Fire av disse har vært suksesser for FFK. Den siste var dårlig, men han tjente vi masse penger på. Overgangen til Adiyiah til AC Milan for over 10 millioner er den sykeste overgangen i FFKs historie. Så heldig er det ikke lov å være.

Var det noe mer du lurte på? 


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 feb 14, 22:49

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

Borges - Tor-Kristian Karlsen
Gamboa - Jocke Jonsson
Wallace - Jocke Jonsson
Jabbie - Jocke Jonsson
Adiyiah - Jocke Jonsson (var forøvrig søppel for FFK)
Adaramola - Jocke Jonsson

Ingen av disse var på prøvespill for FFK. Man visste allerede masse om disse før man kjøpte dem. Fire av disse har vært suksesser for FFK. Den siste var dårlig, men han tjente vi masse penger på. Overgangen til Adiyiah til AC Milan for over 10 millioner er den sykeste overgangen i FFKs historie. Så heldig er det ikke lov å være.

Var det noe mer du lurte på? 

 

Plankekæll, jeg er helt enig med både deg og sønnen min, han heter Jens Henrik.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 14 feb 14, 23:29
Endret: 14 feb 14, 23:44
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

Borges - Tor-Kristian Karlsen
Gamboa - Jocke Jonsson
Wallace - Jocke Jonsson
Jabbie - Jocke Jonsson
Adiyiah - Jocke Jonsson (var forøvrig søppel for FFK)
Adaramola - Jocke Jonsson

Ingen av disse var på prøvespill for FFK. Man visste allerede masse om disse før man kjøpte dem. Fire av disse har vært suksesser for FFK. Den siste var dårlig, men han tjente vi masse penger på. Overgangen til Adiyiah til AC Milan for over 10 millioner er den sykeste overgangen i FFKs historie. Så heldig er det ikke lov å være.

Var det noe mer du lurte på? 

Dette er jo bare vrøvl.

Begge hadde god kontakt med andre agenter de kjente og stolte på.

Du har vel hørt om Patrick Mørck?  Hva er hans levebrød? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 15 feb 14, 00:00

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

Borges - Tor-Kristian Karlsen
Gamboa - Jocke Jonsson
Wallace - Jocke Jonsson
Jabbie - Jocke Jonsson
Adiyiah - Jocke Jonsson (var forøvrig søppel for FFK)
Adaramola - Jocke Jonsson

Ingen av disse var på prøvespill for FFK. Man visste allerede masse om disse før man kjøpte dem. Fire av disse har vært suksesser for FFK. Den siste var dårlig, men han tjente vi masse penger på. Overgangen til Adiyiah til AC Milan for over 10 millioner er den sykeste overgangen i FFKs historie. Så heldig er det ikke lov å være.

Var det noe mer du lurte på? 

Dette er jo bare vrøvl.

Begge hadde god kontakt med andre agenter de kjente og stolte på.

 

Nei, dette er bare vrøvl.  Greit at de hadde kontakt med agenter, men det var da viterlig en satsing på scouting som gjorde klubben i bedre stand til å finne gode spillere.  Det er ikke nødvendigvis agentenes fortjeneste at gode spillere oppdages.  Deres motivasjon er å selge spillere.  Det er klubbene selv som har som hensikt å finne best mulig spillere til lavest mulig pris, ergo er det kompetansen innad i klubbene som er avgjørende.  Når en klubb skjærer til beinet på denne type satsing, øker risikoen for bomkjøp.  En agent har som hensikt å selge spillere til nye klubber.  Dette får de typisk provisjon for.  Derav incentivet til å markedsføre alskens spillere til et stort utvalg av klubber, noe som øker sannsynligheten for et salg, og derav økt inntekt.

At man kan finne gode spillere gjennom agenter, har ingen forfektet, men risikoen for at man ender opp med bomkjøp er lang større dersom klubben ikke har mulighet til å prioritere speiding selv.  Du kan trekke paralleler til aksjemegling, hvor meglernes lønn primært kommer fra handel av verdipapirer.  Incentivene er ikke i tråd med motparts beste, da meglers lønn avhenger av antall handler og volumet på handlene, mens investors beste er å investere i de selskapene som over tid har høyest og mest stabil inntjening. I slike tilfeller kan man raskt ende opp i situasjoner der likevekten er lite gunstig, eller reellt pervers.

Man skal være ganske naiv dersom man tror at agenten vurderer klubbens beste fremfor sin egen vinning.  Det eksisterer ufattelig mange fotballklubber i verden og hvorvidt en agent "skrur" én klubb trenger ikke nødvendigvis å ødelegge hans rykte og rennomé. Agenten kan eksempelvis klandre andre personer, eller det nye miljøet for at spilleren ikke slår til.  Også i tilfeller der spilleren opprinnelig ikke var god nok.  Ditt argument faller for sin egen urimelighet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 15 feb 14, 00:17

Det ble hevdet at Karlsen og Jocke hentet de nevnte spillerne helt på egenhånd.  Det tillot jeg meg å kalle vrøvl. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 15 feb 14, 00:20

Ordkløveri.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 15 feb 14, 01:59
Endret: 15 feb 14, 02:10
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det ble hevdet at Karlsen og Jocke hentet de nevnte spillerne helt på egenhånd.  Det tillot jeg meg å kalle vrøvl. 

Selvsagt har alle disse spillerne agenter. Hvilke spillere har ikke agenter? Jeg har ikke hørt om en eneste spiller på et visst nivå som ikke har en agent som er tilknyttet et eller annen agentfirma. Noen mer, og noen mindre seriøse enn andre. 

Man tar jo kontakt med klubben til spilleren man har lyst til å hente, og som et nødvendig onde i den sammenhengen kommer jo agenten på banen. Han er selvsagt interessert i tjene sine penger, intet annet. Uansett om han heter Patrick Mørck, Tore Pedersen eller Jim Solbakken.

Poenget er at både TKK og Jocke speidet på disse spillerne du nevnte i mange måneder for å forsikre seg om at dette var spillere som var riktige å satse på for FFK. I dagens FFK har man ikke mulighet til å se på spillere på forhånd før man tar en råsjans og evt kjøper dem. Det kaller jeg gambling på høyt nivå. Det har ikke en fattigfrans-klubb som FFK råd til.

At jeg kom opp med det som er et sted mellom 95% og 100% sannhet om disse spillerne, og hvem som hentet dem tålte du tydeligvis ikke. Det skjønner jeg jo siden du tydeligvis (i ditt hode) kan og vet alt i denne verden. At du kaller mitt innlegg for vrøvl får stå for din egen regning. Jeg ble ikke så frykelig imponert egentlig.

Sånn, det var det. 

God natt. Sov godt. Cool


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 17 feb 14, 09:05

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det ble hevdet at Karlsen og Jocke hentet de nevnte spillerne helt på egenhånd.  Det tillot jeg meg å kalle vrøvl. 

Selvsagt har alle disse spillerne agenter. Hvilke spillere har ikke agenter? Jeg har ikke hørt om en eneste spiller på et visst nivå som ikke har en agent som er tilknyttet et eller annen agentfirma. Noen mer, og noen mindre seriøse enn andre. 

Man tar jo kontakt med klubben til spilleren man har lyst til å hente, og som et nødvendig onde i den sammenhengen kommer jo agenten på banen. Han er selvsagt interessert i tjene sine penger, intet annet. Uansett om han heter Patrick Mørck, Tore Pedersen eller Jim Solbakken.

Poenget er at både TKK og Jocke speidet på disse spillerne du nevnte i mange måneder for å forsikre seg om at dette var spillere som var riktige å satse på for FFK. I dagens FFK har man ikke mulighet til å se på spillere på forhånd før man tar en råsjans og evt kjøper dem. Det kaller jeg gambling på høyt nivå. Det har ikke en fattigfrans-klubb som FFK råd til.

At jeg kom opp med det som er et sted mellom 95% og 100% sannhet om disse spillerne, og hvem som hentet dem tålte du tydeligvis ikke. Det skjønner jeg jo siden du tydeligvis (i ditt hode) kan og vet alt i denne verden. At du kaller mitt innlegg for vrøvl får stå for din egen regning. Jeg ble ikke så frykelig imponert egentlig.

Sånn, det var det. 

God natt. Sov godt. Cool

Spørsmålet er om FFK kan ta seg råd til å bruke penger på speiding, og om de noen gang har hatt råd til det. F.eks RBK betaler nok (husker ikke navnet hans) en speider ett visst beløp for at han skal gjøre en jobb for dem. Og det er nok speidere der ute som jobber for flere mindre klubber(TL nivå). Men at en klubb på FFK sin størrelse skal ha folk ansatt på fulltid som driver med dette henger ikke på greip.

Først må man ha et trenerapparat som kan utvikle spillere. Og det har vi ikke råd til i dag. Så må man ha økonomi til å hente de spillerne en speider(som man betaler på et eller annet nivå) finner.

Vi har en eneste suksesshistorie når det gjelder spillere vi har hentet ute. Gamboa. Han hentet vi billig, og solgte dyrt etter en kort periode der han hadde bidratt sportslig. Dominoc var også en suksess gjennom at han ble solgt dyrt, men bidro lite her. Men om dette dekket kostnadene klubben hadde med speiding vet jeg ikke.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 feb 14, 15:53

Dag Alexander Olsen har en fortid i Tottenham og Valencia. De neste dagene skal han vise seg frem i FFK.

http://www.fredrikstadfk.no/news/article/yspow1tbhv00129x3zmmr57nv/title/provespiller-starter-mot-odd

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 feb 14, 15:54
Endret: 18 feb 14, 15:54
Endret av: endre

Noen som kjenner til han?

Edit: Litt sein....

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 12 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340