Husk meg
Brukernavn
Passord

Tarik Elyounoussi solgt til Rosenborg

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 09 aug 12, 13:54
Endret: 09 aug 12, 13:55
Endret av: Jens Henrik

Helt enig med nilz1.  Godt skrevet.


Larifari

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08
Innlegg: 74

Lagt til: 09 aug 12, 14:41
Endret: 09 aug 12, 14:43
Endret av: Larifari

Helt enig med nilz1 i alt borsett fra det fjerde punktet. Det har kommet tydelig frem at klubben ikke har noen inflytelse over hvor vidt tarik blir eller drar. Dette kan altså ikke sees på som et grep for å forbedre den økonomiske situasjonen. Dersom overgangssummen er som antydet og ffk kun sitter igjen med et par mill ville det etter mitt skjønn også vært et særdeles dårlig grep med tanke på økonomien, da Tarik godt kunne vært tungen på vektskålen når det kommer til nedrykk eller ikke nedrykk. Forhåpentligvis frigir dette noe midler for Jonsson slik at han kan utøve magien sin på overgangsmarkedet.


nilz1

Knøttespiller

Ble medlem: 12 aug 08
Innlegg: 68

Lagt til: 09 aug 12, 15:02

Opprinnelig postet av Larifari

 Det har kommet tydelig frem at klubben ikke har noen inflytelse over hvor vidt tarik blir eller drar. Dette kan altså ikke sees på som et grep for å forbedre den økonomiske situasjonen. Dersom overgangssummen er som antydet og ffk kun sitter igjen med et par mill ville det etter mitt skjønn også vært et særdeles dårlig grep med tanke på økonomien, da Tarik godt kunne vært tungen på vektskålen når det kommer til nedrykk eller ikke nedrykk. Forhåpentligvis frigir dette noe midler for Jonsson slik at han kan utøve magien sin på overgangsmarkedet.

Dette var ikke myntet på Tarik overgangen spesielt, men den generelle oppryddningen som pågår. Som du sier.... de totale endringene i midler til rådighet etter hva som har skjedd de siste dagene gjør at det blir litt mer handlefrihet i forhold til hvilke spillere som kan hentes inn. Jeg er relativt sikkert at "summen" blir fortsatt tippeligaspill neste sesong... 

---------------------------

FFK og Manchester United

Sitat fra en legende: I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste 20 minutter i mitt liv. (George Best, the world's best footballplayer - ever!!)


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 09 aug 12, 17:06


Jeg er også enig i mye av det nilz1 skriver her, var en del reaksjoner som var i sterkeste laget, ønske at han brekker bena feks, det blir for dumt. Men at han lett kan erstattes som fotballspiller er jeg ikke enig i.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 09 aug 12, 18:40

Etter en dårlig natts søvn og lang dag på jobb mener jeg at vi har full rett til å kalle Tarik en løgnhals og sviker. At han skriver under for de største rasshølene i norsk fotball sier jo sitt, og at han gjør det i den situasjonen klubben "i hans hjerte" er i vil jo absolutt rettferdiggjøre karakteristikene. At noen lar følelsene styre og tar litt i når de beskriver hva Tarik har gjort har jeg også forståelse for.

 

 


Larifari

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08
Innlegg: 74

Lagt til: 09 aug 12, 21:44

Opprinnelig postet av nilz1

Opprinnelig postet av Larifari

 Det har kommet tydelig frem at klubben ikke har noen inflytelse over hvor vidt tarik blir eller drar. Dette kan altså ikke sees på som et grep for å forbedre den økonomiske situasjonen. Dersom overgangssummen er som antydet og ffk kun sitter igjen med et par mill ville det etter mitt skjønn også vært et særdeles dårlig grep med tanke på økonomien, da Tarik godt kunne vært tungen på vektskålen når det kommer til nedrykk eller ikke nedrykk. Forhåpentligvis frigir dette noe midler for Jonsson slik at han kan utøve magien sin på overgangsmarkedet.

Dette var ikke myntet på Tarik overgangen spesielt, men den generelle oppryddningen som pågår. Som du sier.... de totale endringene i midler til rådighet etter hva som har skjedd de siste dagene gjør at det blir litt mer handlefrihet i forhold til hvilke spillere som kan hentes inn. Jeg er relativt sikkert at "summen" blir fortsatt tippeligaspill neste sesong... 

Da missforstod jeg og holder dermed med deg i alt du sier i det innlegget. ;) Håper at resultatet blir fortsatt tippeligaspill! 


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 09 aug 12, 13:53

Opprinnelig postet av kjell-H

Tarik har sviktet klubben på dette tidspunktet.Kapteinen har sviktet sine medspillere også. Og han har ikke holdt sine ord med at han ikke skulle spille for andre klubber i norge! Jeg kommer hvertfall aldrig til å glemme detta! Tarik er historie for min del!

Herregud.  Hvor hårsår går det an å være da?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 08 aug 12, 22:58
Endret: 08 aug 12, 23:00
Endret av: Holters

Jeg har egentlig litt vanskeligheter med å forstå valget hans. Tarik forlater "klubben i hans hjerte" i ytterste nød for en klubb som fint hadde tatt imot ham med åpne armer etter sesongslutt. Likevel velger han å dra nå i sommer, og dermed knuse alt som heter heltestatus i Fredrikstad. Det er lov å være skikkelig skuffa nå.

Tarik lovte at han aldri skulle spille for en annen klubb i Norge. Den første gangen lot vi oss lure og aksepterte en konstruert  livsløgn om at det var FFKs tilværelse i 1. divisjon som var forklaringen. Denne gangen er det langt vanskeligere å bortforklare valget. Jeg er overbevist om at det vil bli servert en eller annen coverstory om at Tarik ønsket å forlate FFK for at klubben skulle få penger for ham, men faktum er at han helt og holdent har tatt valget selv. FFK var tvunget til å akseptere budet grunnet avtalen med Herenveen.

Det er ikke vanskelig å forstå at Rosenborg er langt mer attraktive enn Fredrikstad. Derimot er det vanskelig å forstå at Tarik velger Rosenborg fremfor Pescara, og i tillegg velger å forlate FFK midt i den verste nedrykksstriden med tilhørende økonomisk katastrofe. I stedet for å kjempe til det siste for å forhindre nedrykk, velger han i stedet å sette den siste spikeren i kista.

Tarik er tilnærmet uerstattelig. Uten penger, er han komplett uerstattelig.

Vi går en tung høst i møte...

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 08 aug 12, 23:05

Tarik er for mange en helt og et forbilde, han lovte og ikke spille for noen andre norske klubber og hadde alle muligheter til å få et ettermæle i FFK som han ville vært alene om å ha. Isteden velger han å ikke bare bryte sitt eget løfte men også å skrive under for norsk fortball største hatobjekt. Klart det ville kommet flere tilbud fra utenlandske klubber, det var bare det å vente litt til det skulle skje. Dette var rett og slett forferdelig skuffende, og det hjelper ikke at du lar være å juble for målene du scorer mot oss når vi skal møte jævla Rosenborg på Lerkendal i høst.

 

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 aug 12, 06:35
Endret: 09 aug 12, 06:41
Endret av: ffkmufc

Opprinnelig postet av Holters

Det er ikke vanskelig å forstå at Rosenborg er langt mer attraktive enn Fredrikstad. Derimot er det vanskelig å forstå at Tarik velger Rosenborg fremfor Pescara.

Dette kan du ikke mene..?? Langt tryggere valg både med tanke på det sportslige og det økonomiske. Han har uttalt at landslaget er viktig for han, og da er spilletid meget viktig. Skjønner valget hans veldig godt.

Lykke til i RBK, Tarik!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 aug 12, 07:43


Jeg får heller rulle meg i min uvitenhet om fotball, for jeg tar ikke dette så jævlig tungt. Å ønske at en unggutt skal brekke benet her og der og ikke ønske han noe lykke det sier jo litt om holdningene her da.. Han har en større fremtid enn det FFK kan tilrettelegge for; vi kjemper om å unngå n e d r y k k!

Er begrenset hvor mye ansvar som skal ligge på en som ikke er halvveis til 30 engang.

Jeg personlig har fått troen tilbake i resten av laget, spesielt etter to spennende signeringer. Også har jeg stor tro på at Norges beste sportssjef har en erstatter eller to på blokka.

Skal sies jeg synes det blir tett å se Tarik spille MOT FFK i en stygg trøye, men jeg ser på valget som en mellomstasjon fordi han vil ut i Europa. Good luck, kid!

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 09 aug 12, 07:57

En annen ting er at RBK så vidt jeg vet holder seg til 4-4-2 med Jan Jönson. Skulle jo hvertfall tro at Tarik prioriterte lag som spiller 4-3-3 om han har ambisjoner om landslaget. Han passer jo også bedre til å spille kant i mine øyne.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 09 aug 12, 08:14

Helt enig med Welhaven her.

Ikke det at jeg kjenner Tarik. Men jeg har fått et inntrykk av at han er veldig trygghetssøkende og familiekjær. Da er det ikke nødvendigvis like lett å prestere for en klubb "langt hjemmefra". Ved å gå til Rosenborg vil han fortsatt være nærme Fredrikstad, og han slipper å tilvenne seg et nytt språk, ny kultur etc.

Når det er sagt, så er selvfølgelig jeg også skuffet. Men jeg klarer liksom ikke å være skuffet over Tarik. Han er fortsatt en hedersmann i mine øyne. Jeg er derimot meget skuffet over hvordan klubben i mitt hjerte er blitt driftet og trekt mot kanten av stupet. Og ikke minst all den negativitet som er et resultat av dét.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 09 aug 12, 08:35

Veldig veldig skuffet, men klarer ikke være bitter.

Nå har vi solgt Tarik, Hussain, Thomassen og Askar i år. Borges er også borte fra laget som avsluttet fjorårs sesongen. Kanskje de fem beste?

Det værste med dette er kanskje signalet det sender til resten av spillergruppa. Blir ikke lett å ha trua.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 09 aug 12, 09:08

Jeg vil heller spørre om en ting..Hva er vitsen med å ha et FSI, Værste eller Terje Høili når de ikke stiller opp for klubben i den situasjonen FFK er i og har vært nå en stund. At Terje Høili og Værste/Brynildsen ikke er på talefot er en ting. Men dette handler om eksistensen til Fredrikstad Fotballklubb. Snakk sammen for faen, finn gode løsninger. Dere er næringslivsledere som sier dere har et hjerte for klubben..vis det.. 

Værste. har bare en ting å si..begynn å reforhandle stadionavtalen. Forstår dere ikke at klubben ikke makter leiekostnadene? Hva har dere om FFK blir en parantes? Ingenting..Skal dere ha rockekonserter der, danseband, messer? Rykker vi ned i år er det lite som tyder på at vi rykker opp igjen..Konkurs er mer nærliggende..Klubben råtner på rot og har gjort det lenge, hvorfor klarer Strømsgodset som har et snitt på ca 5000 på kampene sine å være et topplag? Skal Strømsgodset være mer attraktivt for Jørgen Horn enn Fredrikstad?

Nå har vi solgt de to beste spillerne våre for knapper og glansbilder..Ja Tarik for 7,5 - 8 millioner er en skandale når Håvard Nilsen blir solgt for 25 millioner. Ja prisene er forskjellige mellom Norge og utlandet..Men hva med å ha litt is i magen FFK..Ikke faen om Håvard Nilsen er verdt mer og er et større spisstalent en Tarik.

Hussain som er kjempetalent for 2 - 2,5 millioner er en vits..og Borges, Gashi gir vi bort gratis for å spare lønn når han kostet oss 6 millioner?..En landslagspiller eller fortsatt en potensiell landslagspiller..Gjort et godt salg til Milan, men det var det..

Oppriktig lei meg når jeg tenker på hva som har skjedd med klubben etter cupgull i 2006 og sølv i 2008..Optimismen og gleden over å gå på kamp er borte..Ja, hjertet mitt brenner for FFK og vil også være der i motgang..Men gleden er borte. Man har på en måte resignert litt..Og det er ikke bra..Likegyldighet er det værste som finns.

 

 

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 09 aug 12, 09:19

Trodde avtalen med Herenveen var at vi måtte akseptere bud over 1. mill Euro.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 09 aug 12, 10:13
Opprinnelig postet av Flemastro

Trodde avtalen med Herenveen var at vi måtte akseptere bud over 1. mill Euro.

Men det må vel strengt talt ikke Tarik.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 09 aug 12, 10:19

Opprinnelig postet av Goran Karlsen
Opprinnelig postet av Flemastro

Trodde avtalen med Herenveen var at vi måtte akseptere bud over 1. mill Euro.

Men det må vel strengt talt ikke Tarik.

 

Nei, men da å si at det er en skandale at FFK aksepterer bud på 7,5 mill når Håvard Nielsen gikk for 20-25 blir litt søkt.

De er pliktige til å akseptere slike bud.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 09 aug 12, 10:35

Hvorfor står det ingen bekreftelse på salget i FB eller på hjemmesiden til FFK? Er det bare Adresseavisa som lager krøll? Burde det ikke komme en bekreftelse fra klubben på at dette er sant?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 09 aug 12, 10:53
Endret: 09 aug 12, 10:53
Endret av: matsinho

Opprinnelig postet av Morgaine

Hvorfor står det ingen bekreftelse på salget i FB eller på hjemmesiden til FFK? Er det bare Adresseavisa som lager krøll? Burde det ikke komme en bekreftelse fra klubben på at dette er sant?

Kanskje de vil ha en erstatter klar før de presenterer i tro på at det skal kunne være en kompensasjon for oss supportere?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340