Husk meg
Brukernavn
Passord

Diverse tanker (stadionavtalen mm)

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3497

Lagt til: 28 aug 12, 19:06

Ny messehall eller kanskje det blir bygget boligblokker?


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 28 aug 12, 19:19

Opprinnelig postet av T1974

 

 

Men etter 1-2 år i adecco'n med elendig inntekt der FFK klubb ikke overholder en eller annen klausul så har vi plutselig samme situasjon som Telenor arena - vi får en ny messehall i Fredrikstad.

Er det ikke leiligheter som er planlagt der om "plutselig" ikke FFK skulle "ønske "  å bruke stadion til hjemmebane lenger?  Mener jeg har lest et sted at stadion er bygd med tanke på leiligheter i fremtiden. Men for all del, er sikkert bra med penger å tjene på messehall og.

Dersom det skulle være en skjult agenda noe sted her med tanke på økonomisk gevinst, så er det vel meget fordelaktig og kunne ta over stadion for en dritt og ingenting, og selge den igjen som 100 stk luksusleiligheter på bryggepromenaden. Kanskje det er meningen at klubben skal gå i dass og sparkes ut da den har uttjent sin oppgave, nemlig å få i gang utvikling av værste området? Er et greit antall med mill på spill her.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 29 aug 12, 11:40


Jæ bare lurær jæ (er det ikke det Raymond pleier å si?)....

... på hva som skal til for at FSI (Spiller-invest) eller andre "rike onkler" vil komme på banen igjen?

Det hadde vært fint om representanter for disse kunne sagt rett ut hvorfor de ikke vil støtte klubben mer. Man har jo sine tanker om Høyli vs Brynildsen og at Spiller-Invest ikke vil gi  penger som går rett i lomma på Værste.

Men hva skulle til - under hvilke forutsetninger - for at disse igjen vil redde klubben?  Mulig det er blitt sagt en eller annen gang, men jeg har ikke fått med meg annet enn rykter og spekulasjoner i henhold til det jeg skrev ovenfor. 

FSI ; kall en spade for en spade.  Eller kan noen fra motsatt side si at dersom FSI spytter inn penger vil det ikke gå til Værste?


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 29 aug 12, 12:23


Det blir jo bare spekulasjoner

Men jeg tror ikke FSI eller andre kommer inn før man ser en godt organisert klubb med en ryddig ledelse og økonomi, og dette over tid.

Syns jo at FSI/Høili har god grunn til å føle seg brent.

De kjøpte Andersson, Valencia og Nordlie etter klubbens ønske og punget ut mange millioner.
Dette medførte jo et kaos uten like og supportere som latterliggjorde (med eller uten grunn) denne gaven.

Sist fikk man inn et bud på Borges, men klubben nektet å selge for han var viktig for laget.
Til sammenligning er halve laget solgt i år - uten tanke på det sprotslige. Pengene er det ingen som har sett til, de har vel gått i avdrag til Værste. Det vil si at Værste selger egne spillere for kortsiktig gevinst, men investorers spillere sitter de på til kontrakten går ut. Hadde jeg hatt pengene ville vel ikke jeg brukt de heller.

---------------------------

Thomas


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 29 aug 12, 13:10

Opprinnelig postet av T1974

Men jeg tror ikke FSI eller andre kommer inn før man ser en godt organisert klubb med en ryddig ledelse og økonomi, og dette over tid..

Mulig du har rett i dette, men det jeg da etterlyser er at FSI  kan si dette og stille konkrete krav. F.eks tallfeste i resultat / tid hva som skal til for at de igjen vil bidra. For alt jeg vet har de kanskje sagt dette til klubbledelsen uten at de har gått ut med dette.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 01 sep 12, 16:35

Her ser man at det er mulig å snu noe negativt til noe positivt! Godt gjort av Follo!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 28 aug 12, 16:38

Det var da svært…?

Hvordan i all verden kan man få utledet noe negativt ut av setningen ”Har stor respekt for at man konsekvent og positivt forsvarer” ?

Hadde Larifari vært usaklig, vinglete og sleivete i sine utlegg, hadde han ikke hatt min respekt, og jeg hadde heller ikke oppfattet ham som konsekvent og positiv. At Larifari i sin argumentasjon etter min oppfatning uttrykker positivitet og lojalitet til dagens regime er i mitt hode slett ikke det samme som å ha en agenda (hva nå det skulle være for noe).

Men jeg er ikke enig i mange av Larifaris standpunkter – og det er jo nettopp ulike synspunkter som skaper debatten her inne. Jeg kan derfor gjenta: Jeg er glad for at debattanter som Larifari deltar her, og jeg har stor respekt for at han konsekvent og positivt forsvarer dagens regime.

Min påpeking av ”the bitter end” = Nedrykk, i det opprinnelige innlegget er ærlig ment. Laget blir svakere og svakere, På grunn av elendig økonomi nekter de beste spillerne å forlenge og blir derfor solgt. Jeg har problemer med å forstå hvordan klubben skal greie å skrape sammen midler til å komme seg opp igjen etter et nedrykk.  

Så ser vi at det her inne er mange ulike meninger om årsaken til den elendige økonomien. Er det ikke nettopp dette debatten dreier seg om?

Hvordan dette kan utlegges til at jeg tar kællen og ikke ballen forstår jeg ikke.

Til sist : Willy – du får ikke lov å trekke deg ut. Som deg, så er mange av oss andre litt matte og har mistet mye av engasjementet. Jeg forstår din oppgitthet over å bli tillagt meninger du ikke har, og feiltolket ut av proporsjoner.  Men likevel – skal klubben tilbake til gamle høyder, så er man avhengig av bredden. Og greier ikke vi her inne å diskutere uten å bli beskyldt for ”lyskespark” og ”oppgulp” så kan vi i hvert fall ikke forvente at de store gutta skal svelge kamelene og diskutere seg fram til noe som kan redde den Eliteklubben byen burde hatt. For her må det svelges kameler i megaklassen. Mothårs.


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 13 mai 12, 20:54

Opprinnelig postet av Larifari

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Larifari

 

Her har du bommet Holters, de 101 millionene du tydligvis mener er hva det kostet å bygge stadion med næringslokaler og alt er i virkeligheten hva det kostet å bygge det du tidligere har omtalt som ingenting. Nemmelig matta og tribunene. Hele stadion med næringslokaler osv kostet vesentlig mer og er ikke finansiert av FFK.

Opprinnelig postet av Holters

 

 

Dette har jeg problemer med å se kan være riktig. Det kan umulig ha kostet 101 mill å anlegge gressmatta og bygge tribunene. Jeg ser at det nok var dyrt å legge betongdekket under matta, men det skal vel ikke klubben betale? FFK FIKK tomt til stadion på værste som kompensasjon. At Værste velger å ta tilbake gaven, for så å anlegge parkering og næringsareale under gressmatta bør de vel ta kostnadene for selv. Klubben kan ikke spille kamp mellom reolene på Rema, det måtte nødvendigvis legges tak...

Jeg har også problemer med å se at beløpet for hele dette betongdekket, selve matta OG tribunene skal kunne komme opp i 101 mill - synes det høres mye ut, men jeg er langt fra profesjonell på dette området. Men det er det sikkert andre her inne som kan mene noe mer kvalifisert om?  


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 12 mai 12, 21:56

Opprinnelig postet av Holters

Kjempe bra

 

Kan ikke bare alle sende inn tips???

Her er det noen

 

http://www.vg.no/tips/?til=2200@vg.no

tips@nettavisen.no

http://www.demokraten.no/kontakt_oss/tips_oss/

http://www.dagbladet.no/info/tips.html

 

 

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 08 mai 12, 18:45

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Sarpingen

Man betaler vel ikke på gjeld før i 2014?

Nå vet ikke jeg hvilken gjeld du sikter til, men kortsiktig gjeld for Sport AS ved års slutt 2010 var på ca 38 mill

NFF har kommet med ny mal for avtale mellom klubb og AS. Ny avtale som følger malen skulle vært inngått for lenge siden. Når denne avtalen skal inngås gjelder det å følge med i timen, og jeg forventer at dette blir en helt åpen prosess hvor medlemmene ikke bare blir informert, men også faktisk får gitt sine synspunkter på sentrale samarbeidspunkt. Men jeg tror dette kommer til å finne sted bak svært lukkede dører. 

Jeg mener helt seriøst at dagens klubb/AS-samarbeid ikke kan fortsette. Avtalen om stadion-nedbetaling MÅ reforhandles: FFK har aldri hatt betalingsevne til å betjene den avtalte årlige summen, og det viser jo de 38 millene som ASet er i minus... Med en "normal" stadion-leie etter norsk standard ville vi sannsynligvis ikke ha skyldt ei krone. Jeg tror, uten å ha sett tallene, at FFK har desidert høyest "husleie" i Norge.

 

Støtter dette med A/S,og hva vi betaler i leie........snakker jo om 12-20 ganger mere enn klubber vi kan/bør sammenligne oss med. Sier seg sjøl,at dette IKKE vil gå bra,og jeg venter på neste pressebrief,hvor underskuddet blir enda større(estimatet). Der vi,sammen med flere,taper penger er på tilskuere,og jeg kan ikke se hvor klubben skal kutte utgifter nå.

Hørt rykter om at gutta skal kjøre buss til Molde 16 mai,og er hjemme i Fr-stad kl 0500 17.mai....stakkars de gutta som har familie/barn.

Kanskje ta en telefon til Bjørn Kjos? reklame imot noen flyreiser?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3497

Lagt til: 08 mai 12, 19:15
Endret: 08 mai 12, 19:16
Endret av: Erikk


Jeg har en teori som går på at hvis stadionleien blir moderert til et nivå som gjør at det kan være en fornuftig sportslig satsing så kommer også flere sponsorer på banen (må gjøres salgsarbeid også). Videre tror jeg vi rykker ned hvis ikke noe skjer og da blir det helt umulig å betale nevnte leie siden inntektene i Adeccoen er mye lavere.

 Tur/retur Molde i Buss høres helt jævlig ut, og det burde Tippeligaspillere få slippe!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 mai 12, 23:05

Opprinnelig postet av Erikk


Jeg har en teori som går på at hvis stadionleien blir moderert til et nivå som gjør at det kan være en fornuftig sportslig satsing så kommer også flere sponsorer på banen (må gjøres salgsarbeid også). Videre tror jeg vi rykker ned hvis ikke noe skjer og da blir det helt umulig å betale nevnte leie siden inntektene i Adeccoen er mye lavere.

Husk at vi ikke leier stadion men nedbetaler på lånet slik at stadion skal bli vår egen. Men ja avtalen bør endres kanskje forlenge antall år den skal nedbetales over.

Noen som vet når stadion er nedbetalt forresten?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 12, 08:59

Sånn ca når Hellas er gjeldsfrie kanskjeCool


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5543

Lagt til: 09 mai 12, 09:19

Opprinnelig postet av mysthical

 

Noen som vet når stadion er nedbetalt forresten?

Har vel blitt kommunisert en nedbetalingsplan en gang, men mener det ble sagt i 2009 at man ikke hadde hatt anledning til å betale som avtalt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 09 mai 12, 21:15

Starter også med og si at det er noe som bobler i hodet mitt om dagen,

i dag boblet det over og jeg sier takk for meg denne sesongen...

medgang supporter sier du ?

JA !!!!

( er lute lei ALT)

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 09 mai 12, 23:20

Nå som både Duré og Horn er langtidsskadet trenger vi en midtstopper nå.

Det er ikke flaut å ta en telefon til Kvik Halden og forhøre seg om Dardan Mehmeti heller. Selv om vi kastet han på dør er han minst en klasse bedre enn Benjamin Dahl Hagen som er svak som back og horribel som stopper.

 


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 10 mai 12, 00:06

Opprinnelig postet av Plankekæll

Nå som både Duré og Horn er langtidsskadet trenger vi en midtstopper nå.

Det er ikke flaut å ta en telefon til Kvik Halden og forhøre seg om Dardan Mehmeti heller. Selv om vi kastet han på dør er han minst en klasse bedre enn Benjamin Dahl Hagen som er svak som back og horribel som stopper.

 

Hagen er den dårligste spilleren jeg har sett i rødt og hvitt,i de årene vi har vært i de en av de to øverste divisjonene,fra 1974 til dags dato..Kan selvsagt være han har mer inne,dette baserer jeg på hva jeg har sett til nå.En annen av årets varp, Holm minner meg om den gamle IFK helten Tord Homgren,Han var latterlig dårlig da han kom til FFK i 1988,så ut som han var 50 år.og ikke hadde trent siden han var 25! Er vel flere enn TFA som må ta ansvar for disse "forsterkningene"?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 10 mai 12, 08:10

[quote=GodeGeir]

[.Kan selvsagt være han har mer inne,dette baserer jeg på hva jeg har sett til nå.En annen av årets varp, Holm minner meg om den gamle IFK helten Tord Homgren,Han var latterlig dårlig da han kom til FFK i 1988,så ut som han var 50 år.og ikke hadde trent siden han var 25! Er vel flere enn TFA som må ta ansvar for disse "forsterkningene"?

[/quote]

Helt seriøst så har jeg hatt problemer over en periode med å se hvorfor FFK mener å ha norges beste sportssjef..

En økonomi i dass (som tilsier at man har kunnet hente ok spillere) i kombinasjon med en syltynn stall, ingen rekruttering og en poengfangst som holdes oppe av et par-tre spillere som har kommet rekende på en fjøl..


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 10 mai 12, 12:11

[quote=foyn]

[quote=GodeGeir]

[.Kan selvsagt være han har mer inne,dette baserer jeg på hva jeg har sett til nå.En annen av årets varp, Holm minner meg om den gamle IFK helten Tord Homgren,Han var latterlig dårlig da han kom til FFK i 1988,så ut som han var 50 år.og ikke hadde trent siden han var 25! Er vel flere enn TFA som må ta ansvar for disse "forsterkningene"?

[/quote]

Helt seriøst så har jeg hatt problemer over en periode med å se hvorfor FFK mener å ha norges beste sportssjef..

En økonomi i dass (som tilsier at man har kunnet hente ok spillere) i kombinasjon med en syltynn stall, ingen rekruttering og en poengfangst som holdes oppe av et par-tre spillere som har kommet rekende på en fjøl..

[/quote]

 

Norges beste sportssjef,er vel fordi mange av oss gjerne VIL. Vi VIL at dette skal bli bra,og vi applauderer alle nye spillere inn i klubben. Selv om dette er spillere som kanskje ikke hadde vært i troppen engang for noen år siden. Nå er vi glade bare det kommer en spiller som vil spille her,og som vi har råd til.

Ta også med at mange av oss er posetive,og opptemister samme hvor dårlig det går.....og da kan det komme 'skryt' som kanskje ikke er berettiget. Uansett....det er ikke folk til å ta over disse stillingene. Spørsmålet er om disse gutta orker mere sjøl...tenker på TFA,TA og Jocke...kan ikke være bra å jobbe under slike forhold,hvor man nesten må bruke tapen på begge sider,for å spare penger.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 mai 12, 12:53

 

 

 

Diverse tanker fra Demokraten.

De siste setningene er ganske sanne.

 

 

http://www.demokraten.no/lokalsport/article6050614.ece

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340