Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: 6. serierunde FFK - Sandnes Ulf

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 30 apr 12, 10:52

Opprinnelig postet av kanogvetalt

En annen ting er at jeg godt kan forstå spillere som forsøker å filme seg til straffe, når det lykkes så ofte som det gjør.

Jeg kan vitterlig ikke fordra Høiland, og har historier på han som ikke er almen kjente. Allikevel skulle jeg likt å sett den spissen som ikke faller på den taklingen der. Han går kanskje etter straffe i den situasjonen, men Duré går fem på.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 30 apr 12, 10:54

Ja, hva skal man si om dette da? De første 25 minuttene var (nesten) like tragiske som førsteomgangen i hjemmekampen mot Sogndal i fjor. Da lå vi under 2-0 i en kamp Duré spilte til en svak 1'er på børsen.

Målet til Valencia var jo gledelig, men der fikk vi god hjelp av en svak Bo Andersen som lekte småguttespiller. For andre kamp på rad tar vi ledelsen i kampens 7.minutt, men roter bort seieren.

De tre målene til Ulf er pinlig forsvarsspill.

1-1 målet til Høiland er dritdårlig av både Tarik og Etzaz som spiller/skusler bort ballen rett til motspillere pga hælspark og annet tull. Hadde chippen til Høiland gått utenfor hadde det blitt straffespark og rødt kort på Knudsen. Nesten like greit at det ble mål egentlig. 1-2 er jo et godt straffespark av Skjølsvik. Straffesparket er dessverre veldig klart, selv om alle dommerne på tribunen var uenig. 1-3 er lilleputt-forsvarsspill av FFK igjen. INGEN går i duell, alle står og ser på (inkludert Knudsen). Langt ifra noen keepertabbe, men uansett har Knudsen i feltspillet vært svak i år. Ellers er jeg fornøyd med han.

Ja, hva mer skal man si om 1.omgang da? At Tarik pådrar seg et idiotisk gult kort for å holde igjen en motspiller laaangt inne på motstanderens banehalvdel. Helt utrolig dårlig vurderingsevne. Ellers var midtbanen/forsvaret, ja egentlig hele laget langt under pari. Spesielt Jabbie lå altfor høyt i banen, og tapte i tillegg stort sett alle dueller. Forsvaret ble mer eller mindre overlatt til seg selv, og da blir det enkelt for Sandnes Ulf.

Jaja, over til 2.omgang da. Vi legger om fra 4-3-3 til 4-2-3-1 med Landgren og Berntsen som sittende midtbanespillere, og Etzaz Hussain i favorittposisjonen sin som offensiv midtbanespiller. Dette funker ufattelig mye bedre. Kanskje dette er en enda bedre formasjon for FFK? Altså med to dype midtbanespillere, og resten av midtbanen meget offensive.

Målet til Etzaz er meget bra. Godt forspill av Tarik, og kontant av Etzaz.

3-3 på straffe da. Sikkert og greit. Klar straffe siden Ulf-spilleren handser. 

Så var det offsiden til Halvorsen da. Den var også korrekt. Den har jeg sett flere ganger i reprise, og den er det ingen ting å si på.

Noe annet kan man si om situasjonen der Tarik blir vinket av for offside av en overivrig linjedommer med nytt 17.mai-flagg. Hva skjer der egentlig? Tarik blir stusset igjennom av en motspiller. Uansett hvem som stusser ballen er Tarik 1,5 meter ONside idet stussen kommer. Dette ser jo selvfølgelig dommer Sandmoen som velger å la spillet gå. Dette hjelper jo ikke siden både Tarik og resten av spillerne stopper opp. Helt fantastisk dårlig av assistentdommeren der. Det hjelper heller ikke for FFK at Etzaz tar sitt beste løp i kampen tvers over hele banen bare for å skjelle ut flaggmannen etter noter. Det hadde vært bedre og spurt dommeren om å få lov til å få gult kort istedet, så hadde man spart de kreftene spurten tok.

Hvorfor får ikke Aksel Berget Skjølsvik rødt kort? Først får han korrekt gult, deretter er han helt oppe i trynet på dommeren to ganger og bjeffer høyt etter at han får gult. Dette er et nytt gult i min bok, og dermed rødt. 

Kevin Duré da.... Det så ikke godt ut. En fæl vridning i kneet. Håper han ikke er ute altfor lang tid. Med både Duré og Horn (når faen er han tilbake da????!!!) ute er det fullstendig forsvarskrise i klubben.

Ole Strømsborg kommer inn i pausa og er en av FFKs beste spillere den siste omgangen. Veldig bra!!

Vinnermålet til Sandnes Ulf er skandale av forsvaret med Martinsen og Dahl Hagen igjen. En høy, lang lompe av en ball (med snø på) klarer gutta boys og surre bort, Høiland kommer igjennom og skyter rett på Knudsen. Selvsagt er man uheldig med spretten og ballen treffer Dahl Hagen og ruller i mål. Typisk!

Etter sjansene en ufortjent seier, men med slikt skandaløst forsvarsspill i store deler av kampen er det også helt ok med tap. Nå må vi skjerpe oss!!

Børs:

Knudsen 4

Landgren 5, Martinsen 4, Duré 3, Dahl Hagen 3

Berntsen 4, Jabbie 2, Hussain 5

Valencia 4, Halvorsen 3, Elyounoussi 6

Strømsborg 5


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 30 apr 12, 10:55

Opprinnelig postet av matsinho

Opprinnelig postet av kanogvetalt

En annen ting er at jeg godt kan forstå spillere som forsøker å filme seg til straffe, når det lykkes så ofte som det gjør.

Jeg kan vitterlig ikke fordra Høiland, og har historier på han som ikke er almen kjente. Allikevel skulle jeg likt å sett den spissen som ikke faller på den taklingen der. Han går kanskje etter straffe i den situasjonen, men Duré går fem på.

Det er ingenting å si om det straffesparket. Høiland først på ballen, Duré for sent ute og feller han.

Straffe!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 30 apr 12, 11:04

Opprinnelig postet av Plankekæll

. 1-3 er lilleputt-forsvarsspill av FFK igjen. INGEN går i duell, alle står og ser på (inkludert Knudsen). Langt ifra noen keepertabbe, men uansett har Knudsen i feltspillet vært svak i år. Ellers er jeg fornøyd med han.

Husker ikke helt i fart<, men jeg tror Ulf kun hadde 4 eller 5 spillere i boksen. FFK sto med kanskje det dobbelte.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 30 apr 12, 11:11
Endret: 30 apr 12, 11:11
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av matsinho

Opprinnelig postet av Plankekæll

. 1-3 er lilleputt-forsvarsspill av FFK igjen. INGEN går i duell, alle står og ser på (inkludert Knudsen). Langt ifra noen keepertabbe, men uansett har Knudsen i feltspillet vært svak i år. Ellers er jeg fornøyd med han.

Husker ikke helt i farta, men jeg tror Ulf kun hadde 4 eller 5 spillere i boksen. FFK sto med kanskje det dobbelte.

Det har du helt sikkert helt rett i, for det var masse rødhvitt inni der. Pluss en keeper som sprellet og flakset alle veier, og som også gjorde en meget god redning på det første skuddet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 30 apr 12, 11:15

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av matsinho

Opprinnelig postet av kanogvetalt

En annen ting er at jeg godt kan forstå spillere som forsøker å filme seg til straffe, når det lykkes så ofte som det gjør.

Jeg kan vitterlig ikke fordra Høiland, og har historier på han som ikke er almen kjente. Allikevel skulle jeg likt å sett den spissen som ikke faller på den taklingen der. Han går kanskje etter straffe i den situasjonen, men Duré går fem på.

Det er ingenting å si om det straffesparket. Høiland først på ballen, Duré for sent ute og feller han.

Straffe!

Nå har jeg sett mange repriser av situasjonen, og i de fleste ser man ikke at Dure er på ballen. Repisen på TV 2 Sport, som jeg fikk opp på telefonen i pausen, viser tydelig at Dure er først på ballen, at det blir et motspark mellom de to, og at Høiland bare "legger igjen" venstrebenet slik at det skal se ut som om Dure feller han. Straffesparket var feil idømt.

Forstår at dommeren ikke har lett for å se, men hovedgrunnen til at han vurderer det som straffe er at Høiland "simulerer" felling. 

Dermed forstår jeg veldig godt at spillerne forsøker å filme til seg straffe. Skulle vært artig å sett en statistikk for tippeligaen på hvor mange ganger filming gir straffe, og hvor mange ganger det gir gult kort.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 30 apr 12, 11:29

Jeg har diskutert med deg før i lignende situasjoner, og det jeg alltid sitter igjen med som konklusjon er at du trenger sterkere brilleglass. Også denne gangen. 

Klar straffe uansett om Høiland er en f***g cheat som de sier i utlandet.

Duré er ikke i nærheten av å treffe ballen, noe man ser klart og tydelig etter x-antall repriser.

Hva man ønsker å se er en helt annen sak...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 30 apr 12, 12:15

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg har diskutert med deg før i lignende situasjoner, og det jeg alltid sitter igjen med som konklusjon er at du trenger sterkere brilleglass. Også denne gangen. 

Klar straffe uansett om Høiland er en f***g cheat som de sier i utlandet.

Duré er ikke i nærheten av å treffe ballen, noe man ser klart og tydelig etter x-antall repriser.

Hva man ønsker å se er en helt annen sak...

Så dette i reprise igjen nå, og det er tydelig at ballen endrer retning først på Dure, og deretter på Høiland. Riktig avgjørelse hadde vært 5-meter.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 30 apr 12, 12:20

Hva man ønsker å se er en helt annen sak....


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 30 apr 12, 12:54

På TV-bildene ser det ut som Dure ikke er på ballen. Men fra tribuneplass så det ut som han tok ballen. Det er jo totalt unaturlig at ballen tar retning ut mot hjørneflagget i en slik situasjon om det ikke er forsvareren som takler den dit.

Etter å ha sett TV-bildene mener jeg det var riktig med straffe, selv om Høiland hjelper til. Enda godt jeg ikke skjelte ut Sandmoen i et språk som ville bli betraktet som fargerikt selv blant bryggesjauere i Finnmark Embarassed

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 apr 12, 13:31

Jeg synes helt ærlig at Aune ikke har overbevist folk om at han er den rette for FFK. Da snakker jeg ikke bare om denne sesongen men hans periode som hoved trener. Greit vi har tynn stall men han bør klare å få mer ut av dette laget han har nå. Se bare på sogndal treneren.Han får mye ut av laget han har. Men ja jeg håper Aune lykkes i år men har mine tvil!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 30 apr 12, 14:01

Er vel ikke så mange som har troa på Aune, kan vel telles på en hånd. Dessverre så er ikke andre løsninger mulige pga helvetes økonomien..



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f