Husk meg
Brukernavn
Passord

Østfold-fotballen 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 apr 12, 17:47
Endret: 14 apr 12, 17:50
Endret av: Knuty

Tenkte vi kunne ha en tråd med oppfølging/kommentarer rundt annen østfold-fotball i år. Skulle gjerne sett flere lag på nivå en/to.

Moss starter årets sesong i 2.div (avd 4) med et stygt tap mot Kvik halden. 1-4 i favør haldenserne. Jeg har ikke fulgt noen av lagene tett nok i det siste - er noen av de gode nok for opprykk i år?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 14 apr 12, 17:56

Det er akkurat blitt lansert en ny nyhetsside for Østfoldfotballen: http://ostfoldfotball.no/

Når det gjelder opprykk, så har vel Dagbladet tippet Moss på opprykk, ikke på grunn av at de er gode, men på grunn av at avdelingen er den svakeste av 2. div avdelingene.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 21 apr 12, 14:36

Øvrige Østfold-lag i cupens første runde:

Østsiden – Skeid
Sprint-Jeløy – Mjøndalen
Holmlia – Sarpsborg 08
Moss – Elverum
Kvik Halden – Ørn Horten


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 06 mai 12, 17:18

Øssia vant 2-1 mot mjølner i dag, meget sterkt. Også litt artig at alle tre måla i kampen ble scora av x-FFK spillere

Odi og Laabak for Øssia og stian johansen for mjølner

 

Pr Nå er Moss nr 5 i østfold, snakk om nedtur hehe

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 13 mai 12, 16:48
Endret: 13 mai 12, 17:05
Endret av: Knuty

Ny seier for Øssia, denne gangen 3-0 hjemme mot Trømsøs andrelag.

Flere gamle kjenninger i aksjon for øssia - Kaptein Jørgen Magnussen, Mergim Dervishi, Miran Mahmutcehajic, Marius Næss Slydal, Michael Trulsen, Eirik Laabak, Odillion Kashama. Noen som er glemt?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 13 mai 12, 20:52

Simen Kristiansen har vel også vært innom juniorlaget tror jeg.

Håper uansett at Øssia klarer seg. Bra for alle parter det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 jun 12, 21:36
Endret: 24 jun 12, 21:58
Endret av: Rey

Ikke en dritt med Tippeligaen i gjøre, men utrolig sterkt av Østsiden i dag. Etter 52 minutter gjør Follo 0-3. Etter 90 minutter står det 4-3 til Østsiden.  Og for å fortsette sidesporet; Mellom Frigg og Asker skjedde det også litt den siste halvtimen. Da stod det 0-0. En halvtime senere var kampen ferdig med smått utrolige 7-1!

Ser også at Østfolds stolthet nå er fylkets femte beste lag og det brenner vel under gresset på Melløs nå med tanke på nedrykk til 3. divisjon.

EDIT (Rey): Flyttet innlegget ditt til en tråd som passer litt bedre enn Tippeligatråden :-)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 24 jun 12, 21:57

Moss får jo ikke akkurat hjelp av kommunen heller. Etter ombyggingen på Melløs har de ikke engang tilgang til en stor nok garderobe. Den store garderoben skal nemlig kun brukes når det er kamp, ikke når det er trening. Latterlig av Moss kommune.

Som Thodesen sier: Dem kan ikke skape noe vinnerkultur når spillerne må rett hjem etter trening for å dusje. Blir vanskelig å skape noe lag da.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 25 jun 12, 17:25

Opprinnelig postet av Rey

Moss får jo ikke akkurat hjelp av kommunen heller. Etter ombyggingen på Melløs har de ikke engang tilgang til en stor nok garderobe. Den store garderoben skal nemlig kun brukes når det er kamp, ikke når det er trening. Latterlig av Moss kommune.

Som Thodesen sier: Dem kan ikke skape noe vinnerkultur når spillerne må rett hjem etter trening for å dusje. Blir vanskelig å skape noe lag da.

Mest idiotiske tullet jeg har hørt, ser ut som om mørket ikke har noe ende for mossingene..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 aug 12, 23:47

Petter Furuseth, Marius Henriksen og Markus Grønstad er ferdig i Moss..
 http://www.mossfk.no/artikkel/5855/Endringer-i-MFKs-A-stall   

Ikke bare vi som sliter med å få spillere på beina.. Går Moss ned en divisjon til?

 

 

 

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 03 sep 12, 21:23

Moss FK sliter om dagen og det spørs om klubben snart eksisterer...Synd men fakta.. Nå skal ikke jeg sitte her å godte meg over det som skjer der borte men.. Skylder visst penger her og der og klubben er visst helt skakkjørt.. De er også i fare for å rykke ned i 3 divisjon.. 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 03 sep 12, 22:52

Man må jo ha medfølelse med Moss. For ti år siden var de fortsatt best i Østfold - nå er de ikke bare bak FFK og Sarp, men bak Kvik-Halden og Østsiden (!).  Jeg har godtet meg over deres fiasko tidligere, men dette unner jeg dem ikke.

Østfold pleide å være et fotballfylke. Vi burde ha mer enn to lag i de to øverste divisjonene, og det tredje laget burde være Moss.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 03 sep 12, 23:01

Veldig trist ja. Igjen så klarer de ikke betale lønninger. Det går i utgangspunktet ikke så mye utover spillerne lengre ettersom de fleste har jobber ved siden av, men Thodesen får heller ikke lønn. Imponerende at han fortsatt gidder.

Og det bare et halvt år etter at dem fikk ryddet ordentlig opp (akkurat der kan vi kjenne oss igjen også)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 sep 12, 23:17

Link

moss avis

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 sep 12, 09:15

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Moss FK sliter om dagen og det spørs om klubben snart eksisterer...Synd men fakta.. Nå skal ikke jeg sitte her å godte meg over det som skjer der borte men.. Skylder visst penger her og der og klubben er visst helt skakkjørt.. De er også i fare for å rykke ned i 3 divisjon.. 

Det er ikke lenge siden mossingene hoverte og lo over tanken om at FFK skulle klare å ta over rollen som flaggskipet i Østfold. Synes vi bør lære av dette, og føle med mossingene fremfor å godte oss på deres vegne. Det er direkte trist at det står så ille til i Moss, og jeg unner ingen supportere følelsen av maktesløshet og en reell fare for at klubben i deres hjerter går under. Vi har selv både smakt, følt og levd med økonomiske problemer og uro, noe vi gjør den dag i dag, så jeg håper virkelig at Moss kommer seg på beina og igjen får etablert et slagkraftig lag. Det burde være plass til tre habile lag i Østfold; minst ett TL-lag og to i Adecco, og Moss hører hjemme blant disse.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 04 sep 12, 13:45


Helt enig Holters.  Godt sagt.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 sep 12, 23:16

Moss spilte kamp i helgen, en kamp de måtte vinne mot Mjølner! Den tapte de... 1 - 3.. Laget spilte tafatt, manglet kondisjon og styrke til å slå Mjølner.. og ligger nå på nedrykk til 3 divisjon.. Jeg har trua på at de klarer seg.. men ser dårlig ut.. her er litt lesning om klubben også..: http://thebeautyoffootball.wordpress.com/2012/08/16/moss-fk-fra-real-madrid-til-senja/

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 11 sep 12, 08:34
Endret: 11 sep 12, 08:56
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Moss spilte kamp i helgen, en kamp de måtte vinne mot Mjølner! Den tapte de... 1 - 3.. Laget spilte tafatt, manglet kondisjon og styrke til å slå Mjølner.. og ligger nå på nedrykk til 3 divisjon.. Jeg har trua på at de klarer seg.. men ser dårlig ut.. her er litt lesning om klubben også..: http://thebeautyoffootball.wordpress.com/2012/08/16/moss-fk-fra-real-madrid-til-senja/

Slik det ser ut nå, kan andredivisjonsplassen til Moss reddes av at Stabæk rykker ned fra TL. Det vil nemlig bety at Stabæks andrelag flyttes ned til 3. divisjon, og akkurat nå er de ett av lagene Moss kjemper mot om å unngå nedrykket.

Det forutsetter dog at Moss har to lag bak seg og at Stabæk 2 ikke er et av dem. De må forbi Finnsnes eller Mjølner. Håper de klarer det.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 okt 12, 18:07
Endret: 06 okt 12, 18:08
Endret av: arte et labore

Østsiden fortsetter sine noe rykk og napp-resultater. Får bank av dårlige plasserte lag, men kan - som i dag - brått finne på å slå serieleder Follo på bortebane. Follo ville med seier omtrent vært klare for Adeccoligen, men Lørenskog kan med seier være kun to poeng bak nå.

Det virkelig spennende er derimot nedrykksstriden, aldri har det vel vært så jevnt helt ned? (Bildet ble lite, men større om man trykker på det).


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 okt 12, 18:14

Tipper det står mellom Moss, Mjølner og Finnsnes.

Stabæk 2 er vel ferdige siden Stabæk rykker ned fra Tippeligaen. Tromsø er vel også interesserte i å ha rekruttlaget sitt i 2.divisjon og vil nok mobilisere for å få til akkurat det.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340