Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 50 4

summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 29 sep 11, 21:30

Opprinnelig postet av Kai Roger

Jeg håper han Halvorsen fra Sogndal er et av de 5 navnene......spenende spiller.

Særpingen på Sogndal? Ja takk....Men han er vel Greåker gutt som Thomassen og Kvisvik...


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 29 sep 11, 22:58

Opprinnelig postet av Plankekæll

FFK jakter fem nye spillere.

Litt hyggelig lesning om FFK fra Jocke Jonsson.

Hvordan blir da trenerkabalen neste år?

TFA fortsetter som hovedtrener, men hvem blir assistent? Even Juliussen, Jan Tore Opphaug, Markus Ringberg, eller et nytt navn fra utsiden?

- Trond Amundsen går over i ny stilling som "toppspillerutvikler", er det i praksis trener for 2. laget?

- Even Juliussen har kontrakt ut 2012, og er i dag juniortrener.

- Markus Ringberg er nå assistent for Even, hvor lenge har han kontrakt?

- Jan Tore Opphaug skal inn i en annen rolle i klubben, med overveiende sannsynlighet som trener i en eller annen sammenheng.

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 29 sep 11, 23:44

Opprinnelig postet av summarius

Opprinnelig postet av Kai Roger

Jeg håper han Halvorsen fra Sogndal er et av de 5 navnene......spenende spiller.

Særpingen på Sogndal? Ja takk....Men han er vel Greåker gutt som Thomassen og Kvisvik...

halvorsen er borgen-gutt

thommassen er en smule yven-gutt, men hovedsaklig sfk'er

ellers mye riktig


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 sep 11, 00:20

Jeg drømmer om å få Tørum som ny ass trener.Men ja som sagt det er bare en tanke.Hva med Ringberg som Ass trener?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 sep 11, 00:25

kunne han ha vært noe for FFK??

Gratis fra enga, høres det kjent ut????


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 30 sep 11, 01:11
Endret: 30 sep 11, 01:17
Endret av: matsinho

Jeg vil si jeg kjenner Haidar relativt godt som spiller. Han er en type med god pondus, strålende driv og gjennombrutskraft i tillegg til god ballbehandlig til å være "såppass" stor. Jeg reagerer på at han selv sier han helst spiller på venstre flanke, han er en sentral midtbanespiller i mine øyne. Det skorter nok mest på overblikk og kreative løsninger. Jeg mener også at å hente en ung utfordrer til Etzaz og Jabbie er feil. Allikevel er det vanskelig å¨si nei til en 22årig norsk spiller som har fått alt for få sjanser i Enga!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 30 sep 11, 11:38


Trenger vi Brenne eller Gashi i FFK i 2012?

Nå har ikke jeg av de som er best på taktikk, lagoppsett o.l. men det er ut for meg at Jabbie kan bli et defensivt midtbaneanker på sentrale midtbane, og Hussein kan bli den kreative i en mer offensiv rolle, kanskje litt Myggentype.

Har vi da plass til Gashi og/eller Brenne i et 4-4-2 system?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 sep 11, 12:11


Jeg mener at vi ikke har plass til Gashi og Brenne, spesiellt ikke Gashi. Vi trenger sårt en defensiv midtbanespiller, og Jabbie kan bli stor i den rollen. Vedr Hussain kan han bli en skikkelig playmaker. Dette avhenger av at disse får tid og tillit og at vi ikke gjør som før, altså å sette unggutta på benken og la "de gamle" spiller hver eneste kamp.

 

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 sep 11, 12:33
Endret: 30 sep 11, 12:37
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av matsinho

Jeg mener også at å hente en ung utfordrer til Etzaz og Jabbie er feil. Allikevel er det vanskelig å¨si nei til en 22årig norsk spiller som har fått alt for få sjanser i Enga!

Helt enig i at det blir litt feil, men samtidig er det ikke så galt å tenke på at tre unge må kjempe om to plasser. Videre hvis han kan spille kant, kan han være et valg kontra Hansen f.eks.

Nå vet jeg ingenting om gutten da, men er han i nærheten av Hussain kunne dette blitt meget bra.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 sep 11, 13:04

Opprinnelig postet av kjell-H
Jeg drømmer om å få Tørum som ny ass trener.Men ja som sagt det er bare en tanke.Hva med Ringberg som Ass trener?

Tørum tror jeg ganske snart får en ny jobb som hovedtrener. Jeg er også usikker på hva Ringberg vil tilføre FFK som assistenttrener. Jeg vil ha inn en god taktiker/analytiker her, som kan hjelpe Aune. Det tror jeg ikke Ringberg er.

Tror også det vil være greit å hente noen utenfor "FFK-familien".

Ønsker meg også en kraftspiss, en erfaren utgave av Tveter omtrent. En som faktisk kan score på hode, for gudene skal vite at FFK ikke scorer mange mål på hodet. Jeg ønsker også - uavhengig hvor på banen han måtte spille - en spiller som faktisk klarer å slå cornere over vedkommende som står nærmest ballen. Det er ufattelig mange cornere som går rett i første og beste mann. Da kan man heller finne på noe annet på cornere.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 30 sep 11, 14:04

 Etzaz Hussain er mannen. verre med de inni boksen:) 


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 sep 11, 14:08

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av matsinho

Jeg mener også at å hente en ung utfordrer til Etzaz og Jabbie er feil. Allikevel er det vanskelig å¨si nei til en 22årig norsk spiller som har fått alt for få sjanser i Enga!

Helt enig i at det blir litt feil, men samtidig er det ikke så galt å tenke på at tre unge må kjempe om to plasser. Videre hvis han kan spille kant, kan han være et valg kontra Hansen f.eks.

Nå vet jeg ingenting om gutten da, men er han i nærheten av Hussain kunne dette blitt meget bra.

Jeg kjenner ikke spilleren, men at jeg leste at han kan spille på venstre, så er det en utfordrer til M Hansen.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 30 sep 11, 18:24

Opprinnelig postet av Plankehue

Jeg kjenner ikke spilleren, men at jeg leste at han kan spille på venstre, så er det en utfordrer til M Hansen.

Spillere som kan spille venstre kant i FFK: Mads Hansen, Alex Valencia, Tarik Elyounoussi, Alexander Ruud Tveter og Simen Rafn. Mulig et par av dem er så høyrebente at det ikke går, men vi har uansett for mange kanter til at det er vits å hente en til i mine øyne. Dessuten har jeg mine tvil om Adnan er bedre enn disse som kant. Han har fantastisk god teknikk, men har en tendens til å synet sitt veldig på ball, og dårlig til å se løp. Dessuten er det ingen tillitserklæring at en så begrenset spiller (i mine øyne) som Dawda Leigh stiller forran han i køen som venstrekant. De flytter jo også heller Singh eller Fellah ut på kanten i stedet for å bruke Adnan der.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 30 sep 11, 18:29

Opprinnelig postet av Welhaven

Nå vet jeg ingenting om gutten da, men er han i nærheten av Hussain kunne dette blitt meget bra.

Han er ikke i nærheten i det hele tatt det nivået Hussain KAN være på med progresjon til neste år. Husk Hussain hadde spilt lite kamper før han kom til FFK og har nok hatt en stagnerende kurve før han kom hit. Nå er han i gang og kommer til å spiller kamper på TL nivå. Pilen peker bare oppover, og Haidar har mye å bevise før han skal prioriteres! Ikke har han nok erfaring å bidra med heller, selvom han kanskje kvalitetsmessig er på nivå+ med Ramberg. 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 30 sep 11, 19:22

Opprinnelig postet av Arte et labore

Opprinnelig postet av kjell-H
Jeg drømmer om å få Tørum som ny ass trener.Men ja som sagt det er bare en tanke.Hva med Ringberg som Ass trener?

Tørum tror jeg ganske snart får en ny jobb som hovedtrener. Jeg er også usikker på hva Ringberg vil tilføre FFK som assistenttrener. Jeg vil ha inn en god taktiker/analytiker her, som kan hjelpe Aune. Det tror jeg ikke Ringberg er.

Tror også det vil være greit å hente noen utenfor "FFK-familien".

Ønsker meg også en kraftspiss, en erfaren utgave av Tveter omtrent. En som faktisk kan score på hode, for gudene skal vite at FFK ikke scorer mange mål på hodet. Jeg ønsker også - uavhengig hvor på banen han måtte spille - en spiller som faktisk klarer å slå cornere over vedkommende som står nærmest ballen. Det er ufattelig mange cornere som går rett i første og beste mann. Da kan man heller finne på noe annet på cornere.

 

Støttes veldigLaughing Vedr assist trener,så vil TA fortsatt være en viktig del av klubbens kjerne. Jeg synes det hadde vært spenstig om FFK tilbød Dagfinn Enerly den rollen.....det ville skapt ringvirkininger i hele Norge,og man kunne vist fram at selv om man har et handicap,kan man være med som trener...men.....sikkert ikke enkelt å få til.

Dagfinn kunne holdt moral oppe,han kunne gjort en del situasjoner 'ufarlig' og han kunne jobba med den enkeltes utviklings program.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 okt 11, 12:08
Endret: 05 okt 11, 12:09
Endret av: hasse33

Oppdal vil ikke forlenge med Brann, noe for oss ?? Er ikke sikker på Masalin og Staw.

Aner ikke pris ol....., men har sans for fyren selv om han også ikke har vært helt patent i endel kamper.

Ja jeg vet at dette må bli ved neste overgangvindu Cool


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 okt 11, 13:18

 

Please IKKE Oppdal til oss. Er han bedre enn de vi har? Hvor mye vil det koste? Lasse Staw har vært god bortsett fra en tabbe. Masalin har vært god alle kampene han har spilt, nei la oss beholde de keeperne vi har.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 05 okt 11, 13:37

Opprinnelig postet av Erikk

Please IKKE Oppdal til oss. Er han bedre enn de vi har? Hvor mye vil det koste? Lasse Staw har vært god bortsett fra en tabbe. Masalin har vært god alle kampene han har spilt, nei la oss beholde de keeperne vi har.

Enig. Større muligheter for utvikling, også forbi Oppdal sitt nivå, og mye billigere.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 okt 11, 14:35

Hadde ikke dette vært noe for FFK. han gikk gratis til haugesund

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 okt 11, 14:36

Tror ikke han kommer til Fredrikstad, så da skal jeg ikke engang påpeke at dere alle tre klarte å skrive Oppdal, og ikke Opdal som han heter. Ok, nesten ikke påpeke det :p

Ser ut som skrivefeilen av Ophaug (ikke Opphaug) er smittsom på forumet ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 50 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f