Husk meg
Brukernavn
Passord

Premier League 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 25 sep 11, 15:08

Jeg er ikke veldig overrasket over at det kom mot Stoke. Mot et tøftspillende lag som det blir savnet av Rooney tydelig. Stoke sto virkelig opp og kjempet hardt etter fadesen mot Sunderland, og de viste en arbeidsmoral de fortjener kreditt for.

Like fullt hadde de flaks som ikke fikk en straffe mot seg etter to minutter ...rødt kort ville vært strengt, siden keeper også var i situasjonen og det således ikke var en åpenbar scoringsmulighet, men straffe burde det absolutt vært.

Uansett er denne sesongstarten den beste United har hatt i Fergusons tid ved roret, og den antatt sterkeste utfordreren (Chelsea) er slått. Skjønt sterkeste utfordrer ... det blir spennende å se om araberleketøyet på Eastlands klarer å fortsette i samme spor utover i sesongen.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 12 des 11, 23:06

Der gikk araberleketøyet på sesongens første tap, måtte det bli mange flere. Og for andre bortekamp på rad fikk de et rødt kort - måtte det bli mange flere.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 03 jan 12, 23:00

Det ble nytt rødt kort på smurfepakket i dag, men deres motstanderes udugelighet var stor nok til at det neste som skjedde var straffe til smurfepakket, 3-0 og punktert kamp. Liverpool har en merkelig evne til å gjøre tåpelige feil når det er United som ville hatt fordel av en eventuell Liverpool-seier.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 jan 12, 14:06

Jeg håper "smurfepakket" som du så pent kaller det vinner Premier League i år. Djevelpakket fra OT kan godt drite seg ut i kveld også for min del. Det hadde vært helt nydelig.

Flott gjort av Liverpool som helt forventet tapte gårsdagens kamp på Etihad. Noe annet ville vært en sensasjon. 

Så får vi bare håpe at Arsenal blir mer stabilt gode, at Chelsea også vil få ut sitt store potensiale, og at faktisk Sp¤%s vil fortsette å gjøre det sterkt. Da kan U#¤%d kose seg i Donald Duck-ligaen i Europa også neste sesong. Når det er sagt tror jeg det vil bli kamp til døra mellom City og Utd om tittelen i år. Arsenal, Chelsea og Tottenham vil kjempe om de tre neste plassene. Liverpool tror jeg tar 6.plass.

Liverpool har jeg ingen tro på, først og fremst pga en rimelig begrenset manager slik jeg ser det. En fantastisk fotballspiller var han, men det var også Kevin Keegan og Graeme Souness...


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 04 jan 12, 22:59

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg håper "smurfepakket" som du så pent kaller det vinner Premier League i år. Djevelpakket fra OT kan godt drite seg ut i kveld også for min del. Det hadde vært helt nydelig.

Cool

For fremtidig diskusjon.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 jan 12, 23:18

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg håper "smurfepakket" som du så pent kaller det vinner Premier League i år. Djevelpakket fra OT kan godt drite seg ut i kveld også for min del. Det hadde vært helt nydelig.

Cool

For fremtidig diskusjon.

Mulig det går litt sakte i toppetasjen min, men jeg er litt usikker på hva du mente med "bitter".

Jeg er ihvertfall ikke bitter på noe som helst.

Og ja, grattis med Newcastle. Det var moro! Laughing


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 jan 12, 09:04
Endret: 05 jan 12, 09:05
Endret av: thorsen

Opprinnelig postet av Plankekæll

Mulig det går litt sakte i toppetasjen min, men jeg er litt usikker på hva du mente med "bitter".

Jeg er ihvertfall ikke bitter på noe som helst.

Og ja, grattis med Newcastle. Det var moro! Laughing

Hehe.. den var ikke rettet mot deg, men til noen debattanter (et par sider tilbake) i Blackburn-tråden.

Jeg regner med det er noen bittre scums i dag nemlig. Laughing


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 05 jan 12, 11:12

Opprinnelig postet av thorsen

Jeg regner med det er noen bittre scums i dag nemlig. Laughing

Hvorfor skal Leeds-fans være bitre i dag?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 12 jan 12, 11:56

Mens Liverpool og Man City spilte Mikke Mus-cup, gjorde Tottenham og Everton opp om seriepoeng, i en kamp som ble utsatt fra første serierunde pga. opptøyene som pågikk i London i august. Med 2-0-seier har Tottenham ikke bare sikret seg en god luke ned til Chelsea (og sikkert enda viktigere, til Arsenal på femteplass), de har kommet opp på like mange poeng som Man United. De er dermed i en posisjon hvor de i løpet av én serierunde kan komme til å dele tabelltoppen.

Hva tror så folket? Vil Spurs henge med i kampen om tittelen helt til mai, eller vil de falle av? I motsetning til de to lagene foran har de ingen europeiske kamper på kalenderen, da de ble slått ut av Europa League i gruppespillet. Tottenham har ikke vært i en tilsvarende posisjon på veldig, veldig lenge - vil fansen etterhvert få så høye forventninger at det kan bli snakk om press, selv om laget er i ferd med å prestere godt over opprinnelige forventninger? Eller vil det være Spurs som har de laveste skuldrene i siste halvdel av sesongen, slik at de fortsetter å prestere bra?

Ett er sikkert: Stallen de har, er sårbar - mye avhenger av at Bale, Modric og Adebayor opprettholder formen og unngår skade. Dette i motsetning til United som snarere har en del spillere på vei tilbake fra skade, og antagelig vil bli bedre i andre halvdel av sesongen.


 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jan 12, 15:20

Opprinnelig postet av Tøfflus
Hva tror så folket? Vil Spurs henge med i kampen om tittelen helt til mai, eller vil de falle av? I motsetning til de to lagene foran har de ingen europeiske kamper på kalenderen, da de ble slått ut av Europa League i gruppespillet. andre halvdel av sesongen.

De virker veldig stabile, og selv ikke det harde juleprogrammet tok knekken på formen tydeligvis. Har selvsagt ikke like bred stall som de to andre, men veldig imponerende så langt. Tror de fleste nøytrale ville ha foretrukket Tottenham som vinner av Premier League i år fremfor altvinnende United og pengesluket City.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 12 jan 12, 15:52

For å si det slik: Jeg håper selvsagt United vinner. Men dersom United ikke vinner, er Tottenham det absolutt mest trivelige alternativet av alle topplagene. Liverpool og Arsenal har skapet fullt, og Chelsea og City er kun vinnere i "utenlandsk eier-lotto".


 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 jan 12, 14:30

Joda, Tottenham gjorde som ventet - rotet bort to poeng mot Wolves. Jeg håper at Redknapp trykker på de rette knappene før bortekampen mot smurfene, for på sitt beste kan Spurs ta alle poengene på Eastlands. Og det hadde strengt tatt passet United veldig bra om så skjedde.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 22 jan 12, 17:57

Frisk kamp mellom Mansour Al-City og Tottenham i ettermiddag. Mario Balotelli både skaffet og omsatte straffesparket som avgjorde kampen, noe som er ekstra irriterende all den tid han slapp unna med dette bare noen minutter tidligere. I min bok er det der minst gult kort, helst rødt - og han hadde gult kort fra før.

Jeg håper bare United klarer å holde følge i dag, i utgangspunktet er dette en kampdag hvor jeg er fornøyd med status quo i toppen, og når kampen mot Arsenal er halvspilt ser det lovende ut.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 24 jan 12, 10:18

Opprinnelig postet av Tøfflus

... noe som er ekstra irriterende all den tid han slapp unna med dette bare noen minutter tidligere. I min bok er det der minst gult kort, helst rødt - og han hadde gult kort fra før.

Spurs-manager Harry Redknapp lot det bli kjent hva han mente om saken, og nå har FA bestemt seg for å sikte Balotelli for voldelig oppførsel. Han risikerer fire kampers karantene (tre kamper for sparket, pluss en ekstra fordi han har blitt utvist en gang tidligere denne sesongen).

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 11 feb 12, 19:29

Nå tror jeg ikke Abramovic har mye tålmodighet igjen. Chelsea ned på femteplass etter en svak kamp mot Everton. Tottenhams CL-plass ser stadig sikrere ut, 4-0 over Newcastle til pause.

I bunnen jevner det seg mer og mer ut. Wigan-seier borte mot Bolton, mens Blackburn sikret seg tre meget viktige poeng mot QPR. Gresselig jevnt. To poeng fra Wigan på sisteplass opp til Wolves, QPR og Blackburn ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 feb 12, 10:39

Småjevnt i bunnen nå ja. Blackburn klartet opp til 16. plass på 3-0, men datt ned til 18. plass da kampen endte 3-2. Så blir heldigvis Wolves knust hjemme og vips så gikk de opp til 17. plass igjen i går.

Det står mest sannsynlig mellom de fem nederste plassene nå. Aston Villa er neste lag, syv poeng foran femmerbanden.

Godt å se en Premier League-tabell der alle lagene har spilt like mange kamper også. Ser ikke det for ofte lengre, har jo vært opptil tre kampers forskjell på enkelte lag.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 13 feb 12, 23:15

Opprinnelig postet av arte et labore

 

Godt å se en Premier League-tabell der alle lagene har spilt like mange kamper også. Ser ikke det for ofte lengre, har jo vært opptil tre kampers forskjell på enkelte lag.

Denne sesongen har det jo ikke vært så gæli. Tottenham-Everton ble utsatt fra første serierunde, men utenom den kampen har det jo knapt vært utsettelser. Det var en helt annen histiorie sist sesong, da en haug med kamper i november/desember ble utsatt på grunn av vintervær, og samtidig flere av lagene som hadde utsatte kamper måtte ut i omkamper i FA-cupen. Da var vel ikke tabellen i vater før tre runder før slutt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 22 feb 12, 10:31

Tevez beklager sin uprofesjonelle oppførsel

Det skulle bare mangle, sier nå jeg. Imidlertid skjønner jeg ikke hvorfor Mancini ikke kvittet seg med ham i januarvinduet, det var så visst interesse fra andre klubber. Og årets versjon av Man City har nok av offensiv slagkraft uten Tevez, det har de vist ganske greit.

Hvis City hadde trengt å tenke på penger, ville han nok blitt solgt i januar, og pengene brukt på å bedre bredden i forsvaret.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 mar 12, 15:09

Latterlige Roman har selvsagt sparket Villas-Boas. Hastverk er lastverk. De eneste trenerne som tiltrekkes av Chelsea nå er vel de som vil ha raske penger. Tipper Villas-Boas har null problemer med å finne seg en annen klubb med millionlønn, samtidig som fallskjermen fra Chelsea neppe blir liten. Tidenes dyreste trenerovergang er litt over et halvt år etterpå ikke god nok.

Roman, du fortjener Graeme Souness som manager for leketøyet ditt. Villas-Boas har jo ikke vært i nærheten av overgangsbudsjettet som de han har tatt over for. Ikke lett å skape et lag av eldre primadonnaer som ser ut til å tro at de er mer verdt enn klubben.

Hvem er det Roman vil ha nå? Mourinho tilbake? Rart det der, alle trenerne har hatt suksess utenom i Chelsa, likevel er det dem det er noe feil med?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 04 mar 12, 16:01

Abramovich er vel et kroneksempel på hvor vanskelig det er å være manager under en pengesterk klubbeier. Abramovich krever innflytelse på hvordan laget ledes, legger seg bort i hvem som hentes, og er så utålmodig med managerne at det å prestere suksess er svært godt gjort - til tross for store budsjetter. Og som du ganske riktig påpeker, Villas-Boas har ikke akkurat hatt samme budsjett å leke seg med som Ranieri, Mourinho, Grant eller Hiddink.

Jeg ser svært gjerne Souness som manager i Chelsea.  Han må gjerne kombinere det med City-jobbwn, skjønt Mancini sitter vel ganske trygt der.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f