Husk meg
Brukernavn
Passord

Norge - Danmark

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 25 mar 11, 16:36
Endret: 25 mar 11, 16:37
Endret av: Scout

Det er sikkert flere enn meg som gleder seg til denne kampen. Har dessverre ikke billett, men blir blant de mange som tar den på TV. Det er lenge siden jeg har gledet meg skikkelig til en landskamp, men nå gjør jeg det! Jeg er full av nerver og forventning. En eventuell seier vil nesten innebære EM-billett. Da har vi skikkelig grep om ledelse i gruppa, og vil uansett ligge meget godt til mtp å bli beste toer (dersom Portugal går forbi) Det betyr i hvert fall 1,5 fot innafor EM-porten som Nils Johan Semb sa på Golden Goal i går. En av de viktigste landskampene på LENGE!

Vi har Carew og Høgli ute, men Danmark har Nicklas Pedersen og Simon Kjær ute. I tillegg er Nicklas Bendtner usikker. Mtp Drillos resultater med denne utgaven av "Drillos", danskenes usikre spillere og vår fordel av hjemmebane, vil jeg (som flere andre) holde Norge som favoritter. Jeg tror også på seier i morra. Det er typisk Drillo å vinne slike kamper, og han er en skikkelig luring. Nøkkelspillere i angrep blir Gamst og Riise på venstrekanten, med en anvendelig Moa i god form på topp. Hauger og Grindheim må jobbe utrettelig med ballgjenvinning og som en forlengelse av forsvarsrekka sentralt på midtbanen. I bakerste ledd har nok Hangeland og Wæhler kontroll. Jeg kjenner dog at jeg litt spent ifht Ruud på høyreback. Jeg kjenner ikke til hvor godt han gjør det i dansk fotball. Jarstein vokter buret, noe jeg tenker er helt riktig. Toppnivået hans virker høyere enn Bugge sitt, og jeg håper og tror at mr. Almenning er "der" nå, selv om den norske serien nettopp har begynt.

 

Hva tror folket? Blir det seier og folkefest? Blir det en kjedelig 0-0 kamp hvor ingen av stjernene viser seg fram? Eller blir vi tatt på senga av danskene og taper hjemme?

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 25 mar 11, 20:23

Dersom vi vinner hjemmekampene, inkludert den i morgen, er vi nesten sikret å bli enten gruppevinner eller beste toer. I forrige kvalik var det ingen gruppetoere som var i nærheten av atten poeng, som er hva vi får. Sannsynligheten for at det sikrer oss gruppeseier er dessuten meget stor, på grunn av Portugals uavgjort mot Kypros. Vinner vi våre hjemmekamper og taper borte mot Portugal og Danmark, så må de som vil forbi oss vinne resten.

Bendtner spiller, i følge de siste nyhetssakene jeg har lest.

Jeg tror faktisk vi vinner, det er mye selvtillit i laget for tiden. Kanskje Drillos fremste styrke, det at han får spillerne til å tro på seg selv og på hans opplegg. Måtte gutta våre trykke danskene langt ned i kamelåsåen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 25 mar 11, 21:58

Det er innsatsen til laget Norge som vil vinne denne kampen 1-0. Moa er i storform, men selvsagt savner vi John Carew. Han "ødelegger" motstanderne og drar gjerne på seg 2-3 spillere til enhver tid. Et stort tap for Norge. Niklas Pedersen er uansett ikke førstevalg, og hvis Niklas Bendtner er klar trenger de ikke ham. Simon Kjær er solid, men Martin Jørgensen er et megatalent som definitivt snart er klar for større utfordringer enn hva han får i København.Ergo, mer enn god nok erstatter.

Spiller for spiller anser jeg Danmark som bedre enn Norge, men med Drillo sin hjemmestatistikk og lederstil har jeg troa.

Jarstein er et riktig valg i mål, om det blir suksess eller ei kan vi ikke vite idag. Men han har langt større rekkevidde en Bugge, og er den av de to med et internasjonalt snitt over seg.

Jeg har vært griseheldig og sikret meg billett! Oslokvelden kl20 med flomlys og "tiårets" landskamp, oh man jeg gleder meg!!

 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 25 mar 11, 22:05

Forøvrig tror jeg vi får se to forsiktige lag. Begge lag kan i teorien klare seg med U, men ved tap seg det vanskelig ut. Slik jeg ser det er dette tidenes mulighet for Norge å komme seg til sluttspill!

Dette kan også resultere i klatring på FIFA rankingen (eller at vi beholder dagens sterke 11plass), som gir oss seeding på et høyere nivå. Dette vil resultere i "enklere" kvalikgruppe for Norge fram mot VM i Brasil 2014.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 26 mar 11, 09:09

Enig i at danskene ser bedre ut spiller for spiller, men at Norges kollektive innsats kan være det som blir avgjørende. Jeg er ikke så sikker på at vi vil se to forsiktige lag. Jeg tror starten kan bli forsiktig og defensiv fra begge lag før danskene prøver på litt balltrillende angrep, så kan Norge få til en kontring. Derfra og ut tror og håper jeg kampen vil inneholde tempo og mye spenning.

Lucky bateman med billett! Dårlig gjort å ikke ta med en gammel kamerat! Wink

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 26 mar 11, 10:37

Hehe, vet faktisk ennå ikke hvor jeg sitter på stadion. Har fått en bedriftsbillett som var til overs via en kompis. Sitter alene, men strengt tatt ikke helt alene ;)

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 mar 11, 18:51

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7564045

"Mads Hansen skal være chattegjest hos NRK.no når Norge tar imot Danmark på Ullevaal lørdag kveld."

---------------------------

Svaberget for alltid!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 26 mar 11, 20:07

Ikke no imponerende 1omg av Norge.. Når vi kommer fri på kantene,så er det en mann i boksen,maks to!

Til og med Bendtner er i egen 16 meter før Norge kommer med 3-4 stk.

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f