Husk meg
Brukernavn
Passord

Kampbilletter til PL kamper

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 24 feb 11, 14:27

Heisann folkens.

Jeg lurer bare på om noen av dere har tips til kjøp av fotballbilletter til kamper i PL? For min del blir det kampen om en mnd cirka, Chelsea - Man City. Hvor? Hvordan? Osv...

Pakketurer er egentlig ikke interessant, men vil funke også hvis det er rimelig. Noen som har noen ideer til sider/steder jeg kan prøve meg på? Jeg vet at prisen kan bli veldig stiv, med 1500 NOK for kortsiden og oppover desto bedre plasser. Men vil helst ha en seriøs og bra side hvor jeg får billetter som jeg betaler for.

På forhånd takk for hjelpen.

-Jasko

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 24 feb 11, 14:56
Endret: 24 feb 11, 15:05
Endret av: Knuty

Jeg har ikke spesiell kunnskap om Chelseas billettsystem, bare så det er sagt.

Jeg ville nok tatt kontakt med den norske supporterklubben, og hørt hva de kunne fikse/anbefale.. Deres offisielle billett-prosedyre er vel ikke aktuell for deg, men den  finner du i alle fall her . De har nok uansett litt kunnskap om "svartebørs"-salg.

En annen mulighet er å kjøpe en hospitality-pakke direkte gjennom klubben. Mer info om det finner du her. Ser dog at de var temmelig dyre for den kampen.. 495 pund (ex. VAT) for den billigste pakka. (Til sammenligning koster tilsvarende pakke for Wigan- og Birmingham-kampene mer overkommelige 195 pund ).


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 24 feb 11, 15:10

Takk for svar.

Skal sende mail ti CSN og forhøre om det er mulig å kjøpe billetter til kampen.

Når det gjelder de pakkene er de nok litt dyre som du sier. Grunnen til at jeg skal på denne kampen er pga at det er mo City. Vil se Edin Dzeko i action :)

Takk for svar atter en gang, og håper på at flere bidrar! :)

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 25 feb 11, 12:35

Har tenkt å kjøpe to billetter fra denne siden: http://www.1st4footballtickets.com/ Noen som har kjennskap til den? :)

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 feb 11, 14:10
Endret: 25 feb 11, 14:53
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Jasko

Har tenkt å kjøpe to billetter fra denne siden: http://www.1st4footballtickets.com/ Noen som har kjennskap til den? :)

Denne siden inneholder en del anmeldelser av 1st4footballtickets. Tilbakemeldingene er veldig varierte, for å si det mildt. Tilsynelatende har det fungert bra for en del - og fullstendig fiasko for andre.

Det var vel neppe så mye hjelp - men personlig hadde jeg vært skeptisk i alle fall.

Forøvrig er det jo forbud (les litt om det her) mot slikt videresalg av billetter i England. Forbudet følger av section 166 av the Criminal Justice and Public Order Act 1994. Nettsider som drives fra utenfor England prøver jo likevel å lure seg unna regelverket. (Nettsiden du fant over drives fra Madrid virker det som). Tidligere har det vært ganske store aksjoner for å få stengt slike nettsider - denne aksjonen tok over 100 nettsider for eksempel.

Med andre ord er det nok vanskelig å finne en pålitelig nettside, som drives av folk du kan stole på. Man ser jo stadig vekk at det selges billetter til arrangementer lenge før billettene er produsert engang.

-

Det virker som noen nettsider slipper unna regelverket nevnt over, ved å inngå en samarbeidsavtale med klubben om videresalg av billetter.  Viagogo har en slik avtale med Chelsea  virker det som (i tillegg til Man Utd og Everton i alle fall).

Edit: Det hjelper ikke deg. Viagogo-avtalen er visst kun for salg av sesongkortbilletter som ikke blir brukt, til medlemmer av klubben og andre sesongkortholdere.

Opprinnelig postet av Viagogo
Limitations to who can buy and sell

Only Chelsea FC season ticket holders can sell their tickets and only True Blue members and season ticket holders can buy tickets. You have to activate your account before you can sell or buy tickets.

 


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 25 feb 11, 14:37

Takk for link og info Knuty. Jeg er klar over at slikt er ulovlig. Men når alt annet er i orden er det litt vanskelig å ikke ønske seg på kamp.

Jeg fant også denne siden. Virker mer troverdig, men finner ingen anmeldelser av den. 1stfootballtickets holder jeg meg unna, virker veldig useriøst fra de anmeldelsene der.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 feb 11, 14:53
Endret: 25 feb 11, 15:10
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Jasko

Takk for link og info Knuty. Jeg er klar over at slikt er ulovlig. Men når alt annet er i orden er det litt vanskelig å ikke ønske seg på kamp.

Regnet med det ja. Og jeg skjønner veldig godt at du vil på kamp når du først er der borte. Smile

Opprinnelig postet av Jasko

Jeg fant også denne siden. Virker mer troverdig, men finner ingen anmeldelser av den. 1stfootballtickets holder jeg meg unna, virker veldig useriøst fra de anmeldelsene der.

Vanskelig å finne anmeldelser av den ja. Siden drives fra Sverige, som du sikkert har sett. Men enig i at den virker mer troverdig.

De tar forresten et servicegebyr på 10% (15% ved faktura). Jeg ville tatt en telefon til de, og fått et litt bedre inntrykk av deres seriøsitet før jeg bestilte tror jeg.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f