Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg signerer veldig god spiss

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 15 jan 11, 10:37
Endret: 15 jan 11, 10:39
Endret av: foyn

Alltid interessant å se virkelighetsoppfatningen til ffks supportere.

FFK har en stolt historie, et flott anlegg og en misunnelsesverdig sterk posisjon i sitt nedslagsfelt. I sum så gir det en god posisjon i dagens fotball-norge; av de sterkere i gruppe to.

Gruppe 1 er Brann, RBK, VIF og antagelig fortsatt Viking

FFK er av de mest "attraktive" i gruppe 2, men vil naturlig nok i en del sammenhenger tape ut for de regionale storlagene (start, tromsø er vel de mest typiske)

Problemet for FFK per nå er at de har satt standarden for økonomisk og administrativt vanstyre de seneste årene. Naturlig nok så har det vært sportslig stagnasjon de seneste årene, og relativt få spillere har hatt noen sportslig utvikling. Således vil FFK per nå ikke være noen opplagt kandidat for spillere som har noe å tape.

Å bruke interessen fra en bra adecco-spiller som noe sannhetsbevis for høy attraktivt blir relativt tåpelig. Sarp har hentet adeccos kanksje beste venstreback fra tromsøs nedslagsfelt, men jeg tar ikke det som noe signal utover at man har et ok totaltbilbud..

De spillerne som har kommet til ffk de seneste årene har enten brukt FFK som et springbrett til europa eller så er det hard cash som gjelder. Når man tjener 1,5 mnok for å være en under middels forsvarsspiller så kan vel illusjonen om bryggas attrktivitet skrinlegges..

Denne pengebruken har ført ffk rett i lomma til værste og fravær av enhver kritikk at man har blitt et leketøy og næringsutviklingsverktøy er interessant..


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 jan 11, 10:52
Endret: 15 jan 11, 10:54
Endret av: FFKgutt1

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Knuty

Hehe, artig lesing dette.

Faktum er at Tarik valgte Fredrikstad. Roberts valgte Sarpsborg. Klasseforskjellen er enorm.

Jeg er strålende fornøyd - det er resten av FFK-supporterne også. At sarpingene oser av misunnelse lang vei gjør det enda bedre. Alle bortforklaringene gjør heller ingenting. Smile

Helt riktig at klasseforskjellen er enorm,men:

Grunnen til slike "valg" skyldes i første rekke klubbers forskjell i muligheten til signeringer. For å si det enkelt; hadde Tarik rent hypotetisk ønska seg til Sarp,hadde han likevel ikke vært Sarpespiller nå. Helt utrolig at noen ikke ser at det er en klar,rød tråd mellom tilgjengelig kapital og kvalitet på forsterkninger. Selvfølgelig er også smartness,ved utenlandske kjøp også nettverk, viktige faktorer,men attraktive forsterkninger er umulig å hente uten tilstrekkelig kapital. Om Tarik er aldri så glad i hjembyen sin; ØKONOMI er fortsatt et svært sentralt tema selv om endel av dere tydeligvis ønsker å tro noe annet. Hadde Tarik fått 2 000 000 i årslønn i Molde (pluss mulighet til å kjempe om seriegull) hadde han SELVFØLGELIG valgt dette framfor,la oss si, 650 000 i FFK. Gutten er ikke stokk dum heller... Hele poenget her er at det blir håpløst trangsynt å bruke forsterkningene som en mal på hvor "attraktiv" klubben er, selv om dere ønsker å tro det.

Og det misunnelsespjattet er det bare å legge fra seg. Tarik er Fredrikstadgutt,og i Norge er det bare en drakt som kler den gutten. Jeg kunne gjerne vært den første til å gratulere dere med en SOLID tilvekst! Det jeg derimot reagerer på er den økonomiske nøkternheten det hele tiden ropes om nede ved elveutløpet ("nå er det andre tider"), og økonomi blir til og med brukt som argument for at unggutta ikke tilbys nye kontrakter. Så plutselig signeres Tarik som HELT sikkert også er godt fornøyd med lønnsslippen han mottar fra FFK selv om dere prøver å innbille dere at han stort sett bare spiller for knapper,glansbilder og et rødhvitt hjerte.

Det må være sinnsykt frustrerende å være unggutt som ikke får fornya kontrakt grunnet, i følge styret, trang økonomi, for så å stå på gjerdet å se på at klubben henter Horn,Tarik og muligens snart en ny utlending, i tillegg til et bud på 300 000 for Mads Hansen og evt også hans lønn (som naturligvis ikke er av de minste siden han er ønska av flere klubber og dermed er i en god forhandlingsposisjon).

 Jeg håper bare for deres del at dere ikke går på samme smell som sist, og at dere evt tåler et nedrykk om alt skulle gå stang-ut i 2011 og samtlige rike onkler slutter å dope klubben.

Hvis det er Agim Shabani du tenker på, så kan jeg være enig at FFK tenkte litt feil. Jan Tore er over the top, og jeg ville heller satset på Shabani enn Ophaug. Når det gjelder Horn, så ble han hentet gratis, Tarik aner jeg ikke hva kosta, men værste betalte. 

Når det gjelder lønn, så leste jeg et sted for en stund siden, at en FFK spiller IKKE skal ha mer enn 500.000 i årslønn! Noe dem hadde tenkt å innføre årets sesong. Finner dessverre ikke artikkelen igjen, derfor ikke link.

Når det gjelder Sarpsborg08, så har dere mye å takke SFK og Sparta for, hadde det ikke vært for dem så hadde dere ikke vært i Tippeligaen nå! Dere kan også sende en stor bukett roser til NFF og Raufoss som gikk ned i 2 divisjon og byttet plass med dere. Jeg har alltid fulgt Sarpsborg, og har alltid drømt om lokaloppgjør i Tippeligaen, tenk så attraktivt Østfoldfotballen vil bli om vi blir den nye Vålerenga - Lyn oppgjørene i serien ;) Jeg syns det er moro at Sarpsborg har fått et eliteserielag igjen, og håper dere greier dere. Spennende forsterkninger har dere også med Nymo Matland og nå Roberts.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 jan 11, 11:20

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Hvis det er Agim Shabani du tenker på, så kan jeg være enig at FFK tenkte litt feil. Jan Tore er over the top, og jeg ville heller satset på Shabani enn Ophaug. Når det gjelder Horn, så ble han hentet gratis, 

Off topic:

Agim Shabani var kontraktsløs og gikk gratis fra klubben.

Jan Tore Ophaug har millionlønn og med kontrakt ut 2011. Får man ikke solgt/gitt bort Ophaug er vi nødt til å beholde han ut den kommende sesongen. Enkelt og greit.

Det er nok derfor prioriteringen ble som den ble.

Jeg er selvsagt enig i at Shabani er mer spennende enn Ophaug.


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 15 jan 11, 13:41

FFKgutt1: Hvis det er slik du nevner,at Tarik har signert en treårskontrakt som gir han en totallønn på under 500 000.- per år, faller mye av argumentasjonen min i denne tråden igjennom. Men,så lenge jeg ikke ser noen dokumentasjon på dette føler jeg fortsatt at jeg er på ekstremt tykk stålis. Tarik har GARANTERT en lønn som latterliggjør utsagnet du henviser til.

Til de av dere som skryter av at spillerne dere har henta har kommet gratis: Det er lønnskostnadene til disse jeg har skrevet om. Eneste stedet jeg har ment rene penger i overgangssum er et evt kjøp av Hansen (se innlegg over).

Dere er såvidt jeg vet i samme økonomisk kategori som oss,og til tross for den fantastiske økonomiske nøkternheten dere snakker om legger dere fortsatt opp til betydelige lønnskostnader. Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi.

---------------------------

Evig blå


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 jan 11, 13:56
Endret: 15 jan 11, 14:09
Endret av: Knuty

Helt enig i at lønningene i FFK har vært hinsides all fornuft. Økonomisk (og forsåvidt sportslig) lå klubben med brukket rygg.  Takket være kreditorenes godvilje er vi ikke konkurs nå.

For oss er det  derfor veldig gledelig den retningen klubben har tatt det siste året. Det har skjedd enorme forandringer det siste året. Ja, det er fortsatt masse utfordringer, men det går i det minste riktig vei. Fortsatt er det problemer, jf f.eks dyre kontrakter som Ophaugs.

Noik og andre har nok helt rett i at Tarik får relativt god lønn i FFK. Personlig aner jeg ikke hvilke summer det er snakk om, så det blir bare spekulasjoner. Generelt er nok lønnsnivået i FFK godt over nivået i S08, det er det ingen tvil om. Skal FFK forsvare det over tid, må vi også dra inn mer penger fra tilskuere, sponsorer, tv-avtalen osv. Hvorvidt vi klarer det gjenstår å se.

Å betale litt ekstra for en profil som Tarik tror jeg uansett er forsvarlig. Han er med på å gi klubben masse fordeler, i form av spalteplass, sponsorer, sesongkortsalg, tv-kamper, effektsalg osv. Jeg tror rett og slett en spiller som Tarik er verdt ganske så mange kroner i året for FFK.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 15 jan 11, 14:58
Men jeg syns det blir feil av sarpingær og glorifisere seg selv og klubben som dere gjør. Dere har greid å være Økonomisk blanse i 2 ÅR. dette er 3 året dere mest sansynelig greier det også. Hvorfor skal dere heve dere over alle andre som ikke gjør det likt som dere? Ja FFk har brukt over kapasitet, men har blitt mye mer nøktærn enn sist vi i TL. Men jeg lurer på en ting ang Meto. Hvor mye i lønn får han av 08 og hvor mye får han av sponsorer? Jobber han ved siden av trenningen som de andre gjør i 08? Hvis han får da andre særavtaler enn det de andre gjør i klubben, hvordan påvirker det dem? og hvordan kan han da forsvare det med å sitte på benken? Og skal matland og Roberts også jobbe ved siden av trenning??? Hva får disse 2 i lønn?

Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 15 jan 11, 21:09

Tror det er slik med Meto at 40% av lønna blir betalt av sponsorer. Eller så var det faktisk hele lønna. Sarpsborg betaler i hvert fall ikke den helt alene, selv om jeg ikke tror den er noe merkbart høy. Når det kommer til det han gjør på fritiden, så tror jeg han først og fremst går engelsk-kurs. Han får seg nok ikke noen jobb ved siden av når han verken kan norsk eller engelsk. Heldigvis har vi Berat Jusufi i klubben som kan samme språk som ham, og hjelper han mye. Ellers går det mye i tommel opp, smil og nikk, tror jeg.

Både Heier, Matland og Jonvik skal jobbe/studere ved siden av fotballen. Roberts visste ikke helt enda, men de snakket om kanskje en utdannelse, så det er tydelig at han kun har deltids-kontrakt. Vil tippe han begynner med noe ved siden av - det kan sikkert bli kjedelig med deltids og ikke noe annet ved siden av i lengden. Han skulle bo i Oslo i starten tror jeg, for å være nære venner. Finner sikkert på noe der inne med kompiser.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 jan 11, 17:47

Opprinnelig postet av Noik

  Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi.

Sykelig høyt og skyhøyt over noe som bør brukes som referanseverdi?? Jeg forstår jo at du har levd mesteparten av ditt fotball-liv nede i divisjonene, helt til du byttet klubb for et par år siden.....

Lønningene i de aller fleste tippeliga-klubber (og noen Adeccoklubber) har vært urealistisk høye i mange år. Om du tror dette er spesiellt for FFK så er du jo fullstendig på jordet. Kunnskapsløs heter det vel...

Du bør nok forklare oss her inne hva som er din "refereranseverdi" (hva slags ord er dette egentlig i denne sammenhengen?), siden du ikke kan bruke andre tippeligaklubbers lønnsnivå (og Adeccoklubber) som "referanseverdi"..

Du har lite peiing generellt, og når det gjelder lønn til ansatte (inkludert spillere) i FFK, så er du jo helt blank. Godt gjort å¨være så bastant når det gjelder lønnsnivået i FFK, når det er basert på hva du TROR. Tro kan du gjøre i kirken eller moskeen din,

P.S.

Poengtrekk er et virkemiddel for å straffe klubber for økonomisk rot eller for å skjule den reelle økonomiske situasjonen i klubben. Den "æren" er det Pæddekummen United som har klart å få til, ikke FFK Cool

 

 


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 16 jan 11, 18:06

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Noik

  Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi.

Sykelig høyt og skyhøyt over noe som bør brukes som referanseverdi?? Jeg forstår jo at du har levd mesteparten av ditt fotball-liv nede i divisjonene, helt til du byttet klubb for et par år siden.....

Lønningene i de aller fleste tippeliga-klubber (og noen Adeccoklubber) har vært urealistisk høye i mange år. Om du tror dette er spesiellt for FFK så er du jo fullstendig på jordet. Kunnskapsløs heter det vel...

Du bør nok forklare oss her inne hva som er din "refereranseverdi" (hva slags ord er dette egentlig i denne sammenhengen?), siden du ikke kan bruke andre tippeligaklubbers lønnsnivå (og Adeccoklubber) som "referanseverdi"..

Du har lite peiing generellt, og når det gjelder lønn til ansatte (inkludert spillere) i FFK, så er du jo helt blank. Godt gjort å¨være så bastant når det gjelder lønnsnivået i FFK, når det er basert på hva du TROR. Tro kan du gjøre i kirken eller moskeen din,

P.S.

Poengtrekk er et virkemiddel for å straffe klubber for økonomisk rot eller for å skjule den reelle økonomiske situasjonen i klubben. Den "æren" er det Pæddekummen United som har klart å få til, ikke FFK Cool

 

 

Herregud..

 Gap opp,te-skjea kommer:

Fortell meg hvor jeg skriver at lønningene til FFK var helt spesielle i forholdt til mange andre klubber på daværende tidspunkt! Du fant det ikke nei? Synd,der røyk den.. Kunnskapsløshet heter det vel? Eller mangel på evne til å lese innlegg?

Jeg brukte ordet "referanseverdi" som en indikasjon på hva som er OK av lønnskostnader i dagens fotball. Med det mente jeg at det funker dårlig å være happy med at lønnskostnadene er betydelig redusert. Det kan jo fortsatt være uforsvarlig høyt. Eller?

Lønn til ansatte??? Det har jeg aldri sagt et eneste ord om. Nok en gang kommer vi inn på dette med å ha evne til å lese innlegg,og ikke dra inn elementer som jeg aldri har sagt et kløyva ord om.

Angående lønninger til spillere,er jeg like blank som absolutt alle andre som har deltatt her inne. Noen hevder at Tarik spiller for knapper og glansbilder,hvertfall maks 500 000.- Noen tror han tjener mer,og i den kategorien er jeg. Relativt trygg på at jeg her tipper rikitg,noe også flere FFK-supportere her inne er enige i.

Angående poengtrekk fikk vi det fordi økonomien var ute av kontroll. Desverre for deg har jeg aldri nevnt et ord om at dette var feil gjort av NFF eller at Sarp...ehh...Pæddekummen United, alltid har hatt stålkontroll på økonomien.

Værsågod,der drepte jeg samtlige av punktene dine.

Og hey,en siste ting: Bunnivået på dette forumet nådde dere lenge før vi Særpinger begynte å poste. Har lest flittig her inne over flere år,og i mange perioder har det ikke vært annet enn drittslenging (mellom FFK-supportere) og latterlig ryktespredning. De eneste brukerene her inne som stort sett kun skrev velformulerende og konstruktivt var vel Holters (i særklasse), Lemmy og Rey. Sikkert noen andre også,som jeg ikke kommer på i farten. Du er beklageligvis ikke en av dem, Ymer.

---------------------------

Evig blå


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 12:09

Opprinnelig postet av Noik

  Fortell meg hvor jeg skriver at lønningene til FFK var helt spesielle i forholdt til mange andre klubber på daværende tidspunkt! 

Jeg brukte ordet "referanseverdi" som en indikasjon på hva som er OK av lønnskostnader i dagens fotball. Med det mente jeg at det funker dårlig å være happy med at lønnskostnadene er betydelig redusert. Det kan jo fortsatt være uforsvarlig høyt. Eller?

 

Patetisk, du har jo til og med mistet oversikten over dritten du selv har skrevet. Kopien av dritten viser tydelig at du snakker om FORRIGE GANG vi var i Tippeligaen og påstår at sitat "

"Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi."

Så jeg spør igjen: Hva mener du med sykelig høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi?
Mener du at lønningene i FFK  var sykelig høye sammenlignet med resten av TL i 2009? Og mener du at lønningene i FFK er sykelig høye og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi sammenlignet med lønningene ellers i TL 2011? Hva er den "referanseverdien" du snakker om?

Du aner tydeligvis ikke en dritt om lønningene i noen klubber, kanskje bortsett fra i Paddekummen United, for der spiller de jo nesten gratis....

P.S. Du svarte egentlig ikke på innlegget mitt. Du kan jo prøve igjen, så får vi se om du klarer det på forsøk to...

 

                  

 

  


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 17 jan 11, 13:17

Vet du hva Ymer,jeg gir deg opp.

Har aldri nevnt noe om andre klubber.

Innlegget ditt fortjener ikke noe svar i det hele tatt,så dumt er det. Jeg gir meg,det nytter ikke å diskutere med deg. Jeg svarte på alt,punkt for punkt. Regner med de resterende her inne skjønner noe mer,for det var ikke spesielt komplisert. Men har man først bestemt seg....

---------------------------

Evig blå


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 15:55

Opprinnelig postet av Noik

Vet du hva Ymer,jeg gir deg opp.

Har aldri nevnt noe om andre klubber.

Innlegget ditt fortjener ikke noe svar i det hele tatt,så dumt er det. Jeg gir meg,det nytter ikke å diskutere med deg. Jeg svarte på alt,punkt for punkt. Regner med de resterende her inne skjønner noe mer,for det var ikke spesielt komplisert. Men har man først bestemt seg....

Det er lettere å gi opp og skylde på andre og det de skriver enn å svare på¨innlegg og å stå for det som du tidligere har skrevet ja.... Men det er klart man kan ikke stå for det man har skrevet om man helt har mistet evnen til å huske det man selv har skrevet.... Selv etter å ha fått det sitert 2 ganger...

Evig blå står det at du er. Hvilken klubb sviktet du når Sparta ga Pæddekummen United sin plass i Adeccoligaen?


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 17 jan 11, 17:18

Til min kjære venn,Ymer:

Ok,jeg prøver ÈN gang til:

Om lønningene i FFK var sykelig høye sammenligna med resten av TL i 2009? Aner ikke,sannsynligvis ikke. Har heller aldri skrevet et ord om dette,men får svare siden du maser så jævlig.

Sykelig høyt: Et lønnsnivå langt over det som kan forsvares mtp klubbenes inntekter,ergo at regnskapstallene blir negative og at klubbens videre eksistensgrunnlag reduseres.

Noe som bør brukes som "referanseverdi": Først og fremst,referanseverdi var et tilfeldig valgt ord,men syntes det var dekkende. Det er ikke noe fotballfaglig uttrykk,om det var det du reagerte på. Referanseverdi er et slags holdepunkt,eller godt sammenligningsgrunnlag. Mente at den nåværende lønnen ikke nødvendigvis bør forsvares bare fordi den er langt under den tidligere (og dette "reklameres" det stadig for at FFK-fans, at lønnskostnadene er bra fordi de er kraftig redusert). Med tanke på deres dårlige økonomi,men til gjengjeld relativt offensive innkjøpspolitikk (tenker da lønninger,ikke kjøpssum), virker det som om klubben holdes i gang av eksterne aktører. Spørsmålet er om dette er helt greit eller ikke,og om sårbarheten til klubben øker når den må støtte seg på andres skuldre. Om pengestrømmene inn til klubben stopper ved et evt nedrykk i 2011,er jeg sikker på at dette vil være mye mer dramatisk for FFK enn for f eks Sarp.

Og NEI,dette er ikke et forsøk på å glorifisere egen klubb. Uansett,alle ser forskjellene på hvordan klubbene driftes. Ser også at Adeccospilleren Mads Hansen er forespeilet fulltidskontrakt med FFK. Dette er også relativt klare indikasjoner på at lønnsnivået også til denne spilleren er betydelig (450 000??), og det er naturligvis en grunn til at spilleren er så sykt lysten på å spille i FFK kontra andre klubber. Og nei,det skyldes ikke at FFK er Norges mest attraktive klubb,men pakka som blir tilbudt. Hadde en annen TL klubb klaska 200 000 mer på bordet enn FFK,hadde ikke FFK vært med i vurderinga en gang. Den som ikke ser dette må ta en reality check på dagens fotballkultur.

Vel, nå sklei det ut og jeg svarte på mer enn du ba om. Gidder ikke prøve enda en gang,om du fremdeles ikke forstår det. Da får vi bare enes om at du ikke forstår det jeg prøver å si. Ok?

Angående mitt forhold til Sarpelaga satt jeg på tribuna og heia på Sparta Sarpsborg. Da dette laget gikk inn i den nye samarbeidsklubben Pæddekummen FK Sydney FC var den naturligste sak i verden å støtte dette laget. Hvis du tror de gamle gubbene som ble intervjua på Fredrikstad stadion i høst er representative for Sarps befolkning,tar du feil.

 

Stopper der,om du fortsatt ikke skjønner det tror jeg hvertfall de andre her inne gjør det. Det får i så fall være bra nok.

---------------------------

Evig blå


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 17 jan 11, 17:35

Selv om jeg synes tråden er på ville veier, vil jeg bare si følgende:

Glimrende innlegg Noik! Laughing


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 22:18

Opprinnelig postet av Noik

Til min kjære venn,Ymer:

Ok,jeg prøver ÈN gang til:

Om lønningene i FFK var sykelig høye sammenligna med resten av TL i 2009? Aner ikke,sannsynligvis ikke. Har heller aldri skrevet et ord om dette,men får svare siden du maser så jævlig

Det er jo der du tar feil. Det er nettopp det du skriver: Enda en gang, og nå er det siste gang, skal jeg sitere hva du skrev (kan du lese det denne gangen?). Her er det du skrev:

"Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi."

Kan det sitatet som du har skrevet og jeg har kopiert 3 ganger, forståes på noen annen måte? Det er vel norsk du skriver? Det som står skrevet kan du ikke komme deg unna. I tillegg er det jo rent oppspinn og tull...

At du var Sparta-supporter for 2-3 år siden må jo være frustrerende? Dere bidro jo faktisk med noe, nemlig plassen i Adecoligaen. Hva har dere fått tilbake? En plass i 5te divisjon og et lag uten historie i TL? Du snakker om å selge fotballsjela si for å få et år eller 2 på topp i norsk fotball. Hva var det Sparta ikke klarte alene som S-08 skal være så mye bedre på? Er det det faktum at dere har støtte fra de fleste 4de, 5te og 6te divisjonsklubbene i Særp som gjør at S-08 skal klare livet som toppklubb bedre enn Sparta, en klubb med lange og gode tradisjoner i norsk fotball?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 18 jan 11, 07:51
Endret: 18 jan 11, 07:52
Endret av: foyn

Hva er det du vaser med at 08 har støtt fra seg de andre klubbene i sarpsborg ?

Hvis du mot formodning skulle befinne deg på stadion, så ville du ha sett tillitsmenn, a-spillere, foreldre, spillere fra junioravdeling fra varteig, borgen, tune, ullerøy, hafslund, skjeberg sport, tveter osv osv..  Greåker er et lost case, men det får også være deres beslutning. Ser faktisk en del derfra på stadion osv, men jeg tviler nå litt på takhøyden på moa, så det er mulig de ikke flagger så mye på hjemmebane.

Jeg beklager å si det, men det er også store grupperinger fra Sparta og SFK. Noen fra spesielt de to siste har tatt sine valg og prioriterer arbeid for egne klubber, men det respekteres..

Og ja, det vil alltid være diskusjon rundt spesielt gutte/junior-satsingen og i hvilken klubb og hvor tidlig talentene skal samles osv, men det kan leves med.. Hvordan er ståa i fredrikstad - jeg forutsetter 100 % opplsutning på øssia og bare fryd og gammen rundt byprosjekt/finansiering/fisking av 15-åringer ?


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 18 jan 11, 08:36

Opprinnelig postet av foyn

Og ja, det vil alltid være diskusjon rundt spesielt gutte/junior-satsingen og i hvilken klubb og hvor tidlig talentene skal samles osv, men det kan leves med.. Hvordan er ståa i fredrikstad - jeg forutsetter 100 % opplsutning på øssia og bare fryd og gammen rundt byprosjekt/finansiering/fisking av 15-åringer ?

Selvfølgelig, i Fredrikstad er alt feiende flott. Talentarbeid er tross alt noe vi kan, i motsetning til det kaosarbeidet som foregår der oppe på branntomta.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340