Husk meg
Brukernavn
Passord

Khalifa Jabbie (17) til FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 des 10, 07:47

Vi har hatt to spillere fra samme landet, når vi spilte i 2.divisjon.

Husker dere Lahai Fallay og Mohammad Garyniker?

Vi får håpe at Khalifa sin tid i FFK blir bedre enn de hadde.

Her saken angående de to spillerne. http://www.f-b.no/ffk/haper-pa-ffk-spill-1.1945733


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 des 10, 09:37

Opprinnelig postet av Patrioten

Vi har hatt to spillere fra samme landet, når vi spilte i 2.divisjon.

Vel, to på prøvespill i hvert fall. Garyniker fikk aldri kontrakt.

Og Fallay spilte aldri for oss i 2. divisjon. Han fikk derimot fire kamper i 1. divisjon i 2003.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 11 des 10, 09:46
Endret: 11 des 10, 10:14
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av Patrioten

Husker dere Garyniker?

Er det flere enn meg som tenker på Gary Lineker når man hører dette navnet? Laughing


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 11 des 10, 10:11

ja mohammad og gary er 2 ganske like navn som man fort kan ta feil av ...Tongue out

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 11 des 10, 10:14

Hvis man tar vekk Mohammad da vettu. Tongue out

Har redigert mitt første innlegg nå.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 11 des 10, 10:25

Opprinnelig postet av ommb

Klarte dog ikke unngå å stusse på en liten ting... Ligger utdanningssystemet i Sierra Leone milevis forran oss i Norge? 17 år og studerer business. Kanskje han kan hjelpe til med økonomien til klubben i samme slengen...

Tror ikke du skal tenke så mye på utdanningssystem i Sierra Leone kontra Norge. Elever på videregående her til lands har bedriftsøkonomi i 2. og 3. klasse (dersom de velger det). Jeg tipper det ikke er så fjernt fra dette, dog kanskje noe mer spesialisert(?)

Ellers veldig spennende spiller =)

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 11 des 10, 10:25

Opprinnelig postet av Knuty

Endelig noe mer spennende enn særpetråder, terminlistespekulasjoner, og den slags.

I utgangspunktet høres jo dette spennende ut. Kan noen bekrefte at karen kan engelsk? FFK har jo ikke akkurat god erfaring med integrering av afrikanske spillere.. (Uten at all skyld kan legges på klubben, for noen spillere var vel Playstation minst like spennende..).

Står litt om AaBs interesse her. Vet folk noe mer om hvorfor de ikke har en avtale med han?

Enig, veldig spennende. Jeg ser for meg en Annan på 1,93 ...

Men det er litt vanskelig å være totaloptimist. Å si at klubben ikke har god erfaring med integrering av afrikanere, er vel en mild underdrivelse. Det har stort sett ikke fungert i det hele tatt. La oss håpe at de nå har en Plan.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 11 des 10, 10:33
Syntes dette høres spennende ut, er spesiellt fornøyd med størrelsen. Det trengs ofte på midtbanen, håper han har mye muskler i tilegg. Å låne med opsjon med lav lønn er veien å gå. Da har man minimert risikoen, godt jobbet Joacim. Så får vi se om vedkommende slår til.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 des 10, 10:45

Kan være bra dette. Får håpe dem drar inn Horn og en viss Hansen fra Mjøndalen også... Tøft av klubben og si nei til Risholt, men riktig etter min mening..


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 des 10, 11:02

Dette er på papiret akkurat den spillertypen jeg har ønsket fra Afrika, dersom vi først skulle hente en ny spiller fra det kontinentet. En ung, stor og fysisk sterk sentral midtbanespiller som også snakker engelsk. Av de afrikanerne som har lykkes aller best i norsk fotball, finner vi nettopp Olofinjana og Somen Tchoyi som begge var veldig robuste midtbanemenn med både god teknikk og fysikk. Begge ble som kjent solgt til større klubber i utlandet. Jeg synes dette er markant mer spennende en de afrikanske spillerne vi har hentet tidligere, og håper virkelig dette går i orden.

For øvrig er jeg også enig i at det nok er riktig å ikke forlenge med Roger Risholt, selv om jeg selvsagt har stor sans for han. Forstår at han synes det er bittert, men her må FFK faktisk tenke litt kynisk på fremtiden. Saken hadde stilt seg annerledes dersom Hans Erik Ramberg ikke var under kontrakt, men det er han. Vi har en tynn stall, og det blir da feil å ta med to nesten identiske spillertyper som spiller i samme posisjon og begge er på tampen av karrieren. Det har vi ikke råd til.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 11 des 10, 17:29
Betviler ikke at det er en bra spiller, men... Gutten er 17 år, Siera leone er ingen stormakt i fotball, er vel mer kjent for sine uroligheter. Syntes mange her legger lista høyt da det blir forventet at en 17 åring skal gå rett inn å styre en midtbane i eliteserien.. Han vil helt sikkert trenge etpar år, og vil da allerede etter det ørste få problemer med papirer. Vet heller ikke om en skal legge så stor vekt på at han tros sine 17 år spiller u 20 fotball, kan kanskje samenligne lit med Domenic, alle vet vel hvor mange minnuter han hadde i eliteserien. Men ære vere forsøket, men er nok ikke like opptimistisk som mange andre her. Kall det ederulig.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 des 10, 17:37

Jeg ser poenget ditt Anne, men mye av problemet med Dominic var at han fikk veldig liten tillit av trenerne, noe som igjen skyldes stor konkuranse om plassene på laget. De som hentet han fikk jo likevel rett til slutt når han ble solgt for en formue. Jeg håper virkelig at vi har lært og at vår nye venn må få en fair sjangs til å spille seg inn på laget. Noen nevner Somen Shoi (sikkert galt skrevet) og vi må huske at han var i Odd uten å få noe til, men ble en stjerne i Stabæk.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 des 10, 18:39
Endret: 11 des 10, 18:41
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av Anne
  Vet heller ikke om en skal legge så stor vekt på at han tros sine 17 år spiller u 20 fotball, kan kanskje samenligne lit med Domenic, alle vet vel hvor mange minnuter han hadde i eliteserien. .

Får vi like mye penger for Jabbie som vi fikk for Dominic så får det heller bare være om han ikke blir noen stjerne hos oss.... Jeg synes forøvrig dette er en meget spennende signering...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 des 10, 21:38
Endret: 11 des 10, 21:39
Endret av: Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 11 des 10, 21:54

Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Er de gode nok er de gamle nok for å vrenge litt på "ordtaket".

I følge folk som har greie på juniorfotballen i plankebyen er det ingen spillere som ser ut til å ta nivået med det første (jeg har ikke greie på det), og nå skal vi også spille Tippeligafotball. Det er ikke lett for halvgode juniorer å ta Tippeliganivået.

Når man kommer over slike gullkorn som Jabbie skal man selvsagt ta den sjansen, og hvis FFKs juniorer velger å legge seg ned å grine over dette (det gjør de nok ikke) kan de like gjerne legge skoene på hylla med det samme. Det er kun en inspirasjon å spille sammen med bedre spillere. Jeg tror nok de aller fleste ungguttene har elsket å spille sammen med Celso Borges feks.

Jeg er fremdeles forsiktig optimist i forhold til denne overgangen. Jeg betviler ikke talentet og ferdighetene, jeg vil bare ikke juble før han endelig skriver under de "ordentlige" papirene.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 11 des 10, 21:56
Endret: 11 des 10, 21:57
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Juniorspillerne vil vel gjerne at FFK skal forsterke, og etablere seg i Tippeligaen.På sikt vil jo det være bra for dem det..

Konkurranse må de bare finne seg i. Er man god nok får man spille, noe Rafn har bevist i år.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 des 10, 09:23
Opprinnelig postet av Anne
Betviler ikke at det er en bra spiller, men... Gutten er 17 år, Siera leone er ingen stormakt i fotball, er vel mer kjent for sine uroligheter. Syntes mange her legger lista høyt da det blir forventet at en 17 åring skal gå rett inn å styre en midtbane i eliteserien.. Han vil helt sikkert trenge etpar år, og vil da allerede etter det ørste få problemer med papirer. Vet heller ikke om en skal legge så stor vekt på at han tros sine 17 år spiller u 20 fotball, kan kanskje samenligne lit med Domenic, alle vet vel hvor mange minnuter han hadde i eliteserien. Men ære vere forsøket, men er nok ikke like opptimistisk som mange andre her. Kall det ederulig.
Hva med og bruke Lasse som midtbane anker, det er noe du kunne tenke deg anne ;-)

---------------------------

Heia FFK


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 des 10, 09:34
Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Hvorfor?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 des 10, 10:02
Opprinnelig postet av Ymer
Opprinnelig postet av Patrioten

Det kan ikke være noe gøy for juniorspillerne våres å høre dette, det kan ikke være største motiveringen å være spiller der for tiden.

Hvorfor?
Det blir jo på samme måten som om du er læring i en bedrift og får lovnader om at når du er ferdig med praksisen, skal du få jobbe der. Men, så annsetter de en annen unggutt isteden, siden de kjenner han fra før og vraker unggutten, slik at han ikke får den jobben han håpet på. Får jo ikke akkurat selvtillit av dette og mister vel mer og mer interessen for den arbeidsplassen og finner seg sikkert en ny. Blir på samme med spillerne også, de trener og spiller kamper og gjør sitt beste, men ser stadig vekk, at det kommer nye utenlandske spillere, som kommer tar plassen deres. Da føler man seg ikke mye verdsatt og skjønner at de kommer aldri til bli a lagsspiller for FFK. Det er kun Rafn som har blitt tatt opp de siste årene og blitt en a lags spiller?

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 des 10, 10:13
Når en ung får lærlingplass er det ikke dermed sagt at han får jobb når fagbrevet er tatt, og det vet lærlingene godt. Det de gjør er og prøve og gjøre så godt de kan under tiden som lærling. Det er ikke alltid godt nok. Da søker de videre andre steder, så det var en dårlig sammenligning patrioten. Det kommer også ann på jobbtillfang. Dette er alle lærlinger inneforstått med. Lærlingplass er en del av skolegangen.

---------------------------

Heia FFK



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f