Husk meg
Brukernavn
Passord

VM 2018 til Russland, 2022 til Qatar

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 02 des 10, 16:59

Da har FIFA annonsert hvor VM i 2018 og 2022 skal gå.

I 2018 skal Russland arrangere. De slo bud fra England, Nederland/Belgia og Spania/Portugal. Personlig hadde jeg foretrukket hvilket som helst av de siste tre framfor Russland ...

VM i 2022 er tildelt et sjeikedømme med under to millioner innbyggere, som muligens har presentert de mest jålete stadionplanene jeg har sett i mitt liv. Samtlige arenaer er mer forseggjort enn fugleredet i Beijing og BayArena til sammen. Og for å sikre seg at de har et anstendig lag til den tid, har de likså godt opprettet et akademi hvor talenter fra hele verden inviteres - og hvor de beste tildeles statsborgerskap. Hadde mye heller sett at USA fikk et nytt VM enn disse stormannsgale sjeikene.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 02 des 10, 17:25
Endret: 02 des 10, 17:38
Endret av: Knuty

Russland var vel det siste jeg også håpet på ja. CL-finalen som ble holdt i Russland var vel på mange måter en skandale for tilreisende.. England tar det nok tungt..

Qatar blir vel ekstremt varmt midt på sommeren også? Fotball i over 40 grader er vel ikke noe særlig, verken for spillere eller tilskuere..Selvsagt har sjeikene planer om å regulere det også..

"Each of the five stadiums will harness the power of the suns rays to provide a cool environment for players and fans by converting solar energy into electricity that will then be used to cool both fans and players at the stadiums. When games are not taking place, the solar installations at the stadia will export energy onto the power grid. During matches, the stadia will draw energy from the grid. This is the basis for the stadiums' carbon-neutrality.

Such cooling techniques will be able to reduce temperatures from 40 to 20 degrees Celsius, which would be comfortable for players and spectators during matches, the bid also proposes these cooling technologies to be used in fan-zones, training pitches and walkways between Metro stations & stadiums."


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 02 des 10, 18:39
Endret: 02 des 10, 18:39
Endret av: Tøfflus

Teknologien er grei nok, men det der kommer til å bli j**la dyrt! (Som om sjeikene bryr seg om det)

Når det gjelder tilreisende til VM i Russland skal det visstnok bli atskillig enklere enn det var til CL-finalen i 08. Alle med VM-billett vil automatisk få innvilget visum.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340