Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Glimt - FFK. Onsdag 15. Sept 18:00

Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 12 sep 10, 20:35
Endret: 16 sep 10, 19:02
Endret av: Rey

Etter en særdeles svak kamp mot nybergsund, er det bare å se framover. Nå blir det vanskelig, med tre lange borteturer på rad (Bodø, Alta, Løv-Ham).

Først av disse er Bodø, førstkommende onsdag.

Raio er ute med karantene for gule kort, Celso er tilbake. Ellers har Gamboa brukket nesen hører jeg, uten at jeg tror det setter han ut av spill.

Først og fremst vil jeg se en skikkelig slagplan, noe som tyder på at spillerne faktisk vet hva de skal. I det siste har det virket fryktelig planløst, med tilfeldigheter av alle slag som leder til sjanser begge veier.

Klarer ikke Aune å tenke ut hvordan FFK bør spille? Klarer han eventuelt ikke å kommunisere dette til spillerne? Klarer eventuelt spillerne ikke å gjennomføre det de vet de skal? Hvem vet, alt jeg vet er at det ikke fungerer..


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 12 sep 10, 20:58

Spillegleden og positiviteten må tilbake igjen dersom vi skal klare å rykke opp, hvor har det blitt av viljen, innsatsen og gløden spillerne viste i sommer? Vi må komme i flytsonen igjen, håper denne kampen blir et vendepunkt. Vil se dette laget:

                                  Staw

Gamboa - Ophaug - Shabani - Thomassen

Lala - Risholt - Borges/Ramberg - Valencia

                                      Tegan/Borges

                      Gunnar      

Håper vi får bedre kontroll i midtforsvaret med Ophaug og Shabani inn (dersom han ikke er skada), Vidar holder ikke nivået. Tror Lala kan tilføre mer offensivt enn Rafn på kanten. Usikker på hvor Borges kommer mest til sin rett, men med Risholt som defensiv ryddegutt finner han seg helt sikkert bedre til rette på midtbanen enn tidligere.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 13 sep 10, 08:45

Her gjelder det å ha disiplin defensivt, for jeg tror Glimt har fått mye optimisme inn i laget nå. Med de to borteseirene er de plutselig bare fire poeng bak oss og har mulighet på direkte opprykk. (Og la det være sagt, mye heller Glimt opp enn Sarp08 eller Ranheim).

Jeg synes avstandene på midtbanen var vel store i går, håper at det bedrer seg mot Glimt. I går var det nesten så Ramberg var hengende spiss og Risholt en framskutt midtstopper til tider, noen sentral midtbaneduo var de ikke. Riktignok hadde Risholt noen gode offensive løp (blant annet da han scoret), men generelt var avstandene mellom ham og Ramberg enorme.

Jeg vil heller se Rafn enn Valencia, faktisk. Rafn hadde i det minste vilje til å utfordre sin back, og hadde til tider fint samspill med Thomassen. Valencia virket direkte blodfattig og totalt ute av form.

 

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 sep 10, 08:52

Vil se detta laget:

                                           Staw

Gamboa               Ophaug     Vidar            Agim

Valencia               Ramberg    Roger         Jokke

                               Borges        Thorvald

 

Hvis Agim ikke er klar til å spille fra start, vil jeg ha Jokke ned og Agim inn på den kanten.

Fornøyd om vi klarer uavgjort der oppe. Seier er bonus.

Trur innsatsen kommer tilbake, skal bli godt å møte ett lag vi ikke undervurderer.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 13 sep 10, 09:04

Dette blir en helt annerledes kamp. Vi møter et hjemmelag som må vinne, og som vil ønske å styre kampen.

Ser gjerne dette laget:

                                          Staw

Gamboa         Ophaug           Martinsen   Thomassen

Askar             Ramberg         Elvestad       Rafn

                     Borges               Gunnar

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 sep 10, 09:11

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette blir en helt annerledes kamp. Vi møter et hjemmelag som må vinne, og som vil ønske å styre kampen.

Da mener du det er rett å spille uten vår beste førsteforsvarer?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 sep 10, 09:16

                                          Staw

Gamboa               Ophaug     Vidar            Jokke

Lala                      Borges   Roger              Valenci

                               Odi        Thorvald

 

Tror at en superrask spiss som odi kan komme til sin rette i denne kampen og da kanskje gi thorvald ennå mer rom. Er vel en av få ganger vi møter et lag som ikke gjør alt for å spille 0-0. Så får kanskje en del bakrom å jobbe i og muligheter for odi å gå på noen syke løp etter perfekt gjennombrudspassning fra borges hehe

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 13 sep 10, 09:26

Opprinnelig postet av ffkmufc

Da mener du det er rett å spille uten vår beste førsteforsvarer?

Nei?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 sep 10, 09:30

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av ffkmufc

Da mener du det er rett å spille uten vår beste førsteforsvarer?

Nei?

Tenkte på at du har utelatt Roger. I og med at du er så god til å se svakhetene hans, regna jeg med at du så styrkene han også.. Det gjør du tydeligvis ikke..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 13 sep 10, 09:56

Opprinnelig postet av mysthical

 Er vel en av få ganger vi møter et lag som ikke gjør alt for å spille 0-0. Så får kanskje en del bakrom å jobbe i og muligheter for odi å gå på noen syke løp etter perfekt gjennombrudspassning fra borges hehe

Nybergsund i går var også et lag som faktisk virket å gå for mer enn 0-0, de prøvde i gjentatte perioder å presse oss høyt. Vi taklet det ikke like godt som tidligere i sesongen. Uavhengig av det er jeg enig i tanken på at en virkelig rask mann på topp kan komme til nytte i denne kampen.

Samt noen millimeter negler å gå på.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 13 sep 10, 10:49

Er redd direkte opprykk (og dermed opprykk....) røk i går. Mot et offensivt B/G med fornya tru innkasserer jeg null poeng på forhånd. Så får jeg heller ta alt annet som en ren og uventet bonus...

Beklager negativiteten, men etter tre poeng på siste fire hjemmekamper har dette laget forspilt sine sjanser. Skulle ikke vært mulig. Mener fortsatt at vi spiller for spiller skulle toppe tabellen greit. Trenerteamet må gå i seg selv.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 13 sep 10, 12:43

Vi har spilt bedre på utebane så der er lov til å drømme fremdeles. Glimt har blitt avskrivd fra mange hold tidlig i sesongen, mens ranheim vistnok var en opprykkskonkurrent. Nå er utviklingen slik som forventet, Glimt har kjempet seg opp i toppen igjen, mens Ranheim har gradvis sagt takk for seg.

Seier over Glimt vil gi glød og tro tilbake i spillergruppan, og ikke minst blant oss supportere. Når det er sagt er fryktelig synd at Aune styrer FFK, har bevisst at han mangler evnen til å videreføre sine ideer om hvordan gutta skal framstå på banen.

Staw

Gamboa  Ophaug  Martinsen  Thomassen

Lala  Risholt  Ramberg  Askar

Thorvaldsson  Borges

Benk: masalin, shabani, becken, rafn, valencia, mulac, odi.

På tide at Lala får en sjanse fra start, alle kan se at det bor mye fotball i gutten. Gruer meg litt til denne kampen med to svake midtstoppere fra start..Agim vil jeg gjerne se, men hvor fit er han?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 13 sep 10, 13:29

Opprinnelig postet av Espen

Er redd direkte opprykk (og dermed opprykk....) røk i går. Mot et offensivt B/G med fornya tru innkasserer jeg null poeng på forhånd. Så får jeg heller ta alt annet som en ren og uventet bonus...

Beklager negativiteten, men etter tre poeng på siste fire hjemmekamper har dette laget forspilt sine sjanser. Skulle ikke vært mulig. Mener fortsatt at vi spiller for spiller skulle toppe tabellen greit. Trenerteamet må gå i seg selv.

Jeg har litt den samme følelsen i dag som etter hjemmekampene mot Lyn, Bodø/Glimt og Sandefjord i fjor. De tre kampene som skulle gitt ni poeng og ga fire, og som sørget for at vi ikke tok skrittet ut av nedrykksstriden da vi hadde muligheten.

Vi har hatt muligheten til å sikre en luke på våre nærmeste konkurrenter om opprykk, siden selv Særp (som er formlaget av de fem øverste) har gitt bort en del poeng den siste drøye måneden. Vi har kastet bort den muligheten. De to siste hjemmekampene burde gitt fem poeng mer enn de har, fem poeng som ville sendt oss opp i ryggen på Sogndal og med seks poeng ned til smurfene.

I stedet må vi bite negler lenge, og meget mulig glipper det direkte opprykket. Jeg vil ikke gi det opp enda, men det burde ikke vært noen tvil lenger. Vi skulle hatt en luke nå.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 sep 10, 14:48

Kanskje en kjip 4-5-1 er tingen i de tre neste bortekampene? Forslag til lag mot Glimt:

Lasse Staw

Cristian Gamboa - Jonas Becken - Jan Tore Ophaug - Joachim Thomassen

Alex Valencia - Hans Erik Ramberg - Roger Risholt - Celso Borges - Lala Atakora

Gunnar Heidar Thorvaldsson


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 13 sep 10, 15:10
Opprinnelig postet av Plankekæll

Kanskje en kjip 4-5-1 er tingen i de tre neste bortekampene? Forslag til lag mot Glimt:

Lasse Staw

Cristian Gamboa - Jonas Becken - Jan Tore Ophaug - Joachim Thomassen

Alex Valencia - Hans Erik Ramberg - Roger Risholt - Celso Borges - Lala Atakora

Gunnar Heidar Thorvaldsson

Skjønner ikke at alle her inne går for Lasse imål. Han virker som det er lite glød , og han holder f... ikke mål.

Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 sep 10, 15:30

Opprinnelig postet av Espen

Er redd direkte opprykk (og dermed opprykk....) røk i går. Mot et offensivt B/G med fornya tru innkasserer jeg null poeng på forhånd. Så får jeg heller ta alt annet som en ren og uventet bonus...

Beklager negativiteten, men etter tre poeng på siste fire hjemmekamper har dette laget forspilt sine sjanser. Skulle ikke vært mulig. Mener fortsatt at vi spiller for spiller skulle toppe tabellen greit. Trenerteamet må gå i seg selv.

Enig. Dette står ikke på spillerene, men på trenerteamet. Ledelsen i FFK sitter også med hendene i fanget og lar dette skure å gå. Etter "tapet" i går har jeg mistet all tru på tippeliga neste år, og neste år og neste år +++

Glem det med "å bruke tiden godt i addecco og utvikle egne spillere", da burde klubber som Trosvik, Selbak, Nylende etc vært i toppfotballen for lengst.

Gidder ikke å prøve å sette opp et lag. Det er det samme hvilke 11 vi stiller med så lenge Aune ikke har noen spillerplan/ikke klarer ikke å motivere/formidle det til spillerene....

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 13 sep 10, 15:52

[quote=1947modellSkjønner ikke at alle her inne går for Lasse imål. Han virker som det er lite glød , og han holder f... ikke mål.[/quote]

 

 Helt enig, hva har skjedd med Lasse. Er det treneren som har tatt bort all glød fra Lasse, og forøvrig hele hele jævla spillergruppa...

---------------------------

Heia FFK


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 13 sep 10, 15:54
Aune bør trekke seg...så enkelt er det !!

---------------------------

You`ll never walk alone...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 sep 10, 16:38

Jeg tipper vi taper de tre neste kampene og får tatt livet av "vi er bedre borte enn hjemme" og at Aune får sparken etter det.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 13 sep 10, 17:14
Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tipper vi taper de tre neste kampene og får tatt livet av "vi er bedre borte enn hjemme" og at Aune får sparken etter det.

Jeg skal til Bodø å se kampen (svipptur på 38 mil t/r). Med tap der for oss regner jeg med at TFA er så fornuftig at han selv trekker seg. Uten sammenlikning forøvrig så har jeg sett tre Mjølnerkamper den siste tiden. Et meget ungt lag som har vokst enormt dette året under " kyndig " coaching fra Ivar M. Nordmark. Han jobber kontinuerlig fra benken under hele kampen. Laget viser glede under kampene og er allerede klare for kvalikspill for allnorsk 2. div fotball. Det vises helt tydelig at spillerne har tillit til IMN under kampene. Mye gap og skrål , men det er jo det nordnorske lynnet. Jeg og mange med meg trodde at IMN ville gi seg på topplan etter noen år i tippeligaen , men nå er han jaggu iferd medå få fart på fotballen i Narvik. Et lite sidesprang fra FFK var dette, men TFA , vi savner coaching under kampene , kontakt med spillerne og IKKE den forbannede samme smørja som du lirer av deg hver j... gang i TV og radio.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 13 sep 10, 17:32
Endret: 13 sep 10, 17:45
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av 1947modell
.

 Jeg skal til Bodø å se kampen (svipptur på 38 mil t/r). Med tap der for oss regner jeg med at TFA er så fornuftig at han selv trekker seg.

(...)

Et lite sidesprang fra FFK var dette, men TFA , vi savner coaching under kampene , kontakt med spillerne og IKKE den forbannede samme smørja som du lirer av deg hver j... gang i TV og radio.

Taper vi mot Bodø, så får vi nok desverre nettopp en ny runde med denne smørja vi har hørt så mange ganger før, uten et snev av fokus på de underliggende årsakene til at ting går galt..

"Dette var ikke bra nok", "Spillerne må gå i seg selv", "Vi får ikke spillet vårt til å sitte", "Vi må jobbe videre med dette" osv..

Jeg personlig tviler på Aune går av i løpet av sesongen. Hvorvidt Aunes stilling blir diskutert internt i klubben, er uansett vanskelig å si. Klubben lekker ikke som en sil lenger, og fremstår ganske lukket. Slik burde det også være for personalsaker.


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 13 sep 10, 17:54

Orker ikke å tro på seier mer. Håpløst

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 sep 10, 18:31

Opprinnelig postet av Kratos

Opprinnelig postet av Espen

.

Enig. Dette står ikke på spillerene, men på trenerteamet. Ledelsen i FFK sitter også med hendene i fanget og lar dette skure å gå. Etter "tapet" i går har jeg mistet all tru på tippeliga neste år, og neste år og neste år +++

 

Om ikke FFK rykker opp i år, skal vi ikke se bort i fra at klubben i våre hjerter går konkurs. Dersom vi ikke går konkurs, så mister vi en hel haug med spillere og rykker nedover i systemet. Trist å si det, men så ille er nok økonomien i FFK.

 


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 13 sep 10, 22:21

Masalin

Gamboa  Ophaug  Shabani Thomassen

Askar  Risholt  Ramberg  Valencia

 

Borges

Thorvaldessson 

 

Benk: ???????????????

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 sep 10, 22:30

Støtter deg jonek, men jeg vil ha lala og ikke  amin

benk er jo enkelt Laughing

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 14 sep 10, 06:45
Opprinnelig postet av keiko99

Støtter deg jonek, men jeg vil ha lala og ikke  amin

benk er jo enkelt Laughing

Godt å se at Vidar benkes hos de fleste og at et keeperskifte nærmer seg. Kunne tenkt meg en med innsats på Valencia sin plass og er enig med ditt foreslåtte bytt.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 sep 10, 10:47

jeg er på plss i bodø.. gleder meg til i morgen og heie frem FFK

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 14 sep 10, 12:33
Opprinnelig postet av keiko99

jeg er på plss i bodø.. gleder meg til i morgen og heie frem FFK

kanskje vi møtes,er det flere som skal oppover ?

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 14 sep 10, 19:09

Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av keiko99

Støtter deg jonek, men jeg vil ha lala og ikke  amin

benk er jo enkelt Laughing

Godt å se at Vidar benkes hos de fleste og at et keeperskifte nærmer seg. Kunne tenkt meg en med innsats på Valencia sin plass og er enig med ditt foreslåtte bytt.

 

Kan se ut som du får viljen din med keeper i morgen.

Men om du tror en nykompntert midtforsvar, Vidar, med Opphaug, forsåvidt ny beck, Thomasen, og et midtbaneanker som også er nytt skal gi sukse mot Bodø, så ære vere deg for det.

Dene kampen har jeg ingen tro på at laget vinner.

Men tror mange her kanskje vil se at Raio ikke er uunværlig i midtfrosvaret som mange skal ha det til..

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 14 sep 10, 20:03
Bytter Aune ut Raio så beviser han bare at han er jævlig udugelig. Så udugelig tror jeg ikke han er. Ophaug inn for Martinsen tror jeg på. Håper på samme lag som sist. Ophaug inn, og Celso inn for Tegstrøm. Funker ikke det så ut med Ramberg, Celso hans plass og Tegstrøm inn. Litt rotete, men jeg tror dere skjønner ;-)

---------------------------

Heia FFK


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 sep 10, 20:09
Endret: 14 sep 10, 20:12
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Lex
Bytter Aune ut Raio så beviser han bare at han er jævlig udugelig.

Raio har vel karantene mot Glimt uansett..


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 14 sep 10, 20:34

Å faen, det fikk ikke jeg med meg. Sorry :-) Da blir det Martinsen og Shabani det står imellom da.

---------------------------

Heia FFK


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 14 sep 10, 20:44
Snakket med en spiller på Rakkestad. Han var imponert over Singh, god og spillende midtstopper med mange gode oppspill..!! Er ikke det et alternativ eller...??

---------------------------

You`ll never walk alone...


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 14 sep 10, 21:10
Spørs vel om Aune tør det. Og det var ikke negativt ment. Hadde ikke turt det selv i den situasjonen FFK er i nå.

---------------------------

Heia FFK


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 sep 10, 10:00
Går denne på NRK nett-TV? Finner ikke noe info om den på NRK-sidene

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 15 sep 10, 11:01
Opprinnelig postet av aavdst
Går denne på NRK nett-TV? Finner ikke noe info om den på NRK-sidene
Vet ikke. Finner ingenting jeg. Og den går vel ikke på TV heller.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 sep 10, 11:09

Opprinnelig postet av aavdst
Går denne på NRK nett-TV? Finner ikke noe info om den på NRK-sidene

http://nrksport.no/fotball/1_divisjon/direkte/?do=getMatch&arena_id=3


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 sep 10, 11:38
Der var den ja. Takker :-) Håper bare NRK klarer å gjennomføre denne sendingen fra avspark og til kampslutt.Håper at Celso starter sammen med Gunnar på topp og at begge scorer flere enn det Bodø Glimt til sammen gjør :-)

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 10, 11:53
Jeg håper det blir Celso og Risholt på midten, med Gunnar og Tegan på topp. Synes det blir altfor lite fremdrift med Ramberg.

JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 15 sep 10, 12:11

Borges blir bare fraløpt og ender opp med gule kort når han spiller på midten. Borges og Gunnar på topp. To kvalitetsspillere som bør sørge for noen mål i dag. Tegström kan komme inn senere i kampen når BG begynner å bli frustrerte fordi de ikke får mål. Når det er sagt, så har jeg ikke særlig tro på annet enn maks 1 poeng i dag. Gruer meg faktisk til kamp Frown

---------------------------

Alltid FFK!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 sep 10, 13:08

Jeg tipper vi taper stort i dag desverre


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 10, 13:53
Opprinnelig postet av JonFT

Borges blir bare fraløpt og ender opp med gule kort når han spiller på midten. Borges og Gunnar på topp. To kvalitetsspillere som bør sørge for noen mål i dag. Tegström kan komme inn senere i kampen når BG begynner å bli frustrerte fordi de ikke får mål. Når det er sagt, så har jeg ikke særlig tro på annet enn maks 1 poeng i dag. Gruer meg faktisk til kamp Frown

Kunne vært at Risholt står bedre til Borges enn Ramberg. Fordelen er også hvis vi kunne klart å skapt litt mer fra kantene ville vi fyllt opp med en ekstra mann i boksen. Men nok om det. Borges starter visst på topp idag..

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 sep 10, 14:23

Opprinnelig postet av Bedreviteren
 Borges starter visst på topp idag..

Har du resten av laget også?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 sep 10, 14:57
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Bedreviteren
 Borges starter visst på topp idag..

Har du resten av laget også?

Ikke bekreftet, men ut ifra treninger:

Masalin

Gamboa, Martinsen, Piiroja, Thomassen

Askar, Risholt, Ramberg, Valencia

Borges, Thorvaldsson

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 sep 10, 15:01

Regner med du mener Ophaug istedet for Piiroja?

Sikkert greit med Masalin, selv om jeg ikke skjønner vitsen med å bytte ut Staw nå.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 sep 10, 15:30
Opprinnelig postet av Plankekæll

Regner med du mener Ophaug istedet for Piiroja?

Sikkert greit med Masalin, selv om jeg ikke skjønner vitsen med å bytte ut Staw nå.

Kan jo være at han har sluppet inn sju mål på de siste tre kampene?

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 sep 10, 15:47
Føler at det er feil kamp for keeperbytte. For en gangs skyld vil det være mye å gjøre for keeper og vi er helt avhengig av en god keeper og da er jo Staw mer rutinert.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 15 sep 10, 15:48

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av Plankekæll

Regner med du mener Ophaug istedet for Piiroja?

Sikkert greit med Masalin, selv om jeg ikke skjønner vitsen med å bytte ut Staw nå.

Kan jo være at han har sluppet inn sju mål på de siste tre kampene?

Og Masalin har stått bra for FFK2


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 15 sep 10, 16:12

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av Plankekæll

Regner med du mener Ophaug istedet for Piiroja?

Sikkert greit med Masalin, selv om jeg ikke skjønner vitsen med å bytte ut Staw nå.

Kan jo være at han har sluppet inn sju mål på de siste tre kampene?

Og Masalin har stått bra for FFK2

Uten og ha sett kampene de tilbakemeldingene som er på Jon de to siste kampene, siste meget bra, nest siste meget svakt. Så opp og ned.

 Men enige med de som syntes det er skummelt i denne kampen, lasse kjenner forsvaret og spilerene bedre. Samt at Thomasen er ganske ny i beckfireren, samt et nytt midtstopper par.

Det jeg vet så har Lasse fått beskjed om at han har stått bra i det siste, men de vil bytte for og se om de kan snu en trend. Er dette tillfelle så er det et desperat frosøk fra Aune sin side på og snu en trend han ikke greier snu selv med å få sammhandlinger i laget.

Fordelen for Jon i dag kan vere at Raio ikke spiller, da han er totalt umulig for en keeper og gi ordre og styre. Dette ignorere han totalt.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 sep 10, 16:16

Laget i 4 - 2 - 3 - 1:

Masalin

Gambo, Ophaug: Cowboy, Thomassen

Risholt, Ramberg

Alex, Amin, Celso

Gunnar

benken:

lasse

elvestad

lalawele

simen

jonas

dino

odillon

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 sep 10, 16:17

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tipper vi taper stort i dag desverre

3 - 0 til Bodø Glimt

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 15 sep 10, 16:20
Artig formasjon dette. Går det bra blir Aune Geni erklært igjen. Ryker de kvester vi ham, hehe... Lykke til alle sammen. Har litt trua jeg, om vi bare kunne få litt flyt...

---------------------------

Heia FFK


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 sep 10, 16:32
Hvor er Agrim Shabani? Han scoret jo sist vi var på Aspmyra

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 sep 10, 16:36

Tipper på at Jon blir helten i dag og vi vinner 1-0.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 15 sep 10, 17:01

Skal Borges spille venstre kant? Hadde det ikke vært mer fornuftig å bruke han i midten? Da blir det slik: 

Valencia  -  Borges  -  Askar

                    Gunnar


larskris

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mar 09
Innlegg: 36

Lagt til: 15 sep 10, 17:10
Noen som hvet om kampen går på radion?

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 17:12

I dag har NRK i hvert fall selve siden oppe og går før kampstart, i motsetning til sist vi hadde en utsatt kamp. Men selvsagt - om de har bilde å vise oss de første 30 minuttene gjenstår jo å se.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 15 sep 10, 17:15

Opprinnelig postet av Tøfflus

I dag har NRK i hvert fall selve siden oppe og går før kampstart, i motsetning til sist vi hadde en utsatt kamp. Men selvsagt - om de har bilde å vise oss de første 30 minuttene gjenstår jo å se.

Link??

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 15 sep 10, 17:17

Opprinnelig postet av Kilden

Opprinnelig postet av Tøfflus

I dag har NRK i hvert fall selve siden oppe og går før kampstart, i motsetning til sist vi hadde en utsatt kamp. Men selvsagt - om de har bilde å vise oss de første 30 minuttene gjenstår jo å se.

Link??

nrk.no


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 17:18
Endret: 15 sep 10, 17:20
Endret av: Knuty

Ikke alltid så lett å finne fra nrk.no

Direktelink her:

http://nrksport.no/fotball/1_divisjon/direkte/?do=getMatch&arena_id=3

Sendingen ser forøvrig ut til å fungere bra, så langt. Smile Glimt serverer oss også musikk jeg hadde fortrengt for lengst..


Jaran Berg

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 03
Innlegg: 182

Lagt til: 15 sep 10, 17:22
Kampen går på radio, men blir forsinket med mellom 5 og 10 minutter pga teknisk svikt hos Radio Prime i Fredrikstad.

---------------------------

Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 17:22
Endret: 15 sep 10, 17:23
Endret av: Tøfflus

Bilde før kampen er i gang, det er en positiv overraskelse. Måtte det bli mange flere positive overraskelser i de nærmeste to timene.

Jaran: Det du sier der hørtes drøyt ut. 5-10 minutter? Skal de kjøre radiosignalene gjennom en PC fra 1985 eller?

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 15 sep 10, 17:22

Opprinnelig postet av Knuty

Ikke alltid så lett å finne fra nrk.no

Direktelink her:

http://nrksport.no/fotball/1_divisjon/direkte/?do=getMatch&arena_id=3

Sendingen ser forøvrig ut til å fungere bra, så langt. Smile Glimt serverer oss også musikk jeg hadde fortrengt for lengst..

Takk så mye! Laughing

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 17:25
Endret: 15 sep 10, 17:27
Endret av: Knuty

Pratsom speaker de har der oppe.. Cool

Følelsen før kampen er skikkelig dårlig.. Håper følelsen er gjort til skamme ti på åtte..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 17:26

De har vel en av de mer melodramatiske sangtekstene som fins i norsk fotball. "Vi har tørka tåra og av og tell besvimt ... åoå Bodø-Glimt". Æ må flir Smile

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 sep 10, 17:31

jeg har ikke bilde :(

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 17:42

Opprinnelig postet av endre

jeg har ikke bilde :(

Fortsatt ikke? Fungerer veldig bra her så langt.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 10, 17:58

hvor mange cornere skal vi forære b/g? 


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 15 sep 10, 17:59

Dette er Aune fotball. Helt uten plan og mening. Forferdelig å se på.

---------------------------

Alltid FFK!


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 18:01

Keiko99 gjør sitt beste for å heie fram guttane hører jeg ;-)

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 18:01
Endret: 15 sep 10, 18:02
Endret av: Knuty

Svarte... Det der SKAL jo ikke bli farlig..


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 15 sep 10, 18:02
Tenker på det samme. Ser liksom ikke helt taktikk og spillemønster. Noe som fører til missforståelser mellom spillerne i annenhvert trekk.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 18:02

Adecco 2011/konkurs

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 10, 18:04

man kan se på spillerne at de ikke vet hva de skal gjøre..  Det er trener sin oppgave..  Det her er svart som natta..


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 18:08

jippi, spill mot etablert forsvar resten av kampen, som vi er så gode på.....

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 10, 18:12

Den gjengen der trenger psykologhjelp.. 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 sep 10, 18:13

Da må Gamboa stå over neste kamp.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 15 sep 10, 18:13
fy f.... Dette er stusselige greier. Hver gang en spiller får ballen så blir han bare stående og trippe. Han vet jo ikke hva han skal gjøre. Nei maken til planløs og trist fotball har jeg ikke sett ffk spille før..

---------------------------

ballen er rund......


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 15 sep 10, 18:14

Opprinnelig postet av niggle

Den gjengen der trenger psykologhjelp.. 

Den gjengen der trenger en trener som kan legge opp en spilleplan og et spillemønster.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 sep 10, 18:16

Skal det være så vanskelig med noen innlegg som har mottaker da?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 sep 10, 18:17
Men hva kan vi vente? Å vinne borte mot Bodø Glimt er det ikke så mange som gjør. Hadde vi gjort jobben vår hjemme hadde vi hatt "råd" til dette. Sann mine ord, vi taper denne pluss de to neste bortekampene.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 18:18

Lemmy, sto ikke Gamboa over kampen mot Nybergsund?

Det er jo så typisk at vi forærer et mål på en i utgangspunktet ufarlig situasjon. Nå blir det 45 minutter med stanging.

Det verste med førsteomgangen vil jeg si var at vi faktisk hadde en del gode kombinasjoner og løp, men hver gang Valencia eller Gamboa ble frispilt på høyre, ble ballen spilt rett i fanget på keeper. På venstresiden har det knapt skjedd noe som helst.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 15 sep 10, 18:18

Aune må gå nå. Orker ikke å skrive mer her nå...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 18:18
Endret: 15 sep 10, 18:20
Endret av: Knuty

Igjen, mye planløst spill.. Ingen aner hvem som går på løp hvor og når, og misforståelsene florerer..

Dette blir nok desverre svært vanskelig, jeg klarer ikke å se hvordan vi skal snu denne kampen.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 15 sep 10, 18:19

Jeg lurer på hva guttæne trener på mellom kampene jeg, ingen plan for angrepsspill, alt annet enn støttepassninger bommer de på, og de er blottet for selvttillit.

Dette minner meg om treningskampene før nedrykksesongen....

Kanskje Aune og Amundsen bør bytte roller

---------------------------

http://twitter.com/GardC


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 15 sep 10, 18:19
Den gjengen der trenger ett tupp i ræva og ut av byen.Det er provoserende å se så elendige bl.a Askar og Valencia er.

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 sep 10, 18:20

Er det sant at fredrikstad på sikt vil ha halvproff kontrakter med spillere?Hvis det er sant så ser man jo hvem retning de satser.Detta er helt J trist

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 10, 18:21

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av niggle

Den gjengen der trenger psykologhjelp.. 

Den gjengen der trenger en trener som kan legge opp en spilleplan og et spillemønster.

 

ja, de trenger det og!


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 18:21

Det som er er det aller værste er at det ikke er uventa.... Lurer på om FFK er fornøyd med adeccofotball. De gjør jo ingen grep whatsoever for å snu den negative trenden...

Opprykstoget står på perrongen, men det virker som om klubben ligger å sover...

 

Gamle frøken Anna døde som jomfru. I hennes testamente hadde hun skrevet det som skulle stå på gravsteinen - "Her hviler Anna Hansen, født som jomfru og døde som jomfru 95 år gammel".
Steinhuggeren hadde det travelt og teksten ble: " Her hviler Anna Hansen, returneres uåpnet". ツ

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 18:23

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av niggle

Den gjengen der trenger psykologhjelp..

Den gjengen der trenger en trener som kan legge opp en spilleplan og et spillemønster.

No shit! Etter 1. omg. er dette nesten like elendig som forrige kamp, og fortsatt like kjedelig. Jeg syns Aune har fått nok tillitt nå, hadde trua på han i starten og til starten av september, men nå ser jeg ikke for meg noe opprykk med det første. Kommer vi på kvalikkplassering, kan vi bare drite i å komme oss opp for da blir jo alle plutselig helt stive av redsel.

Taper vi denne kampen (eller selv ender med uavgjort), ligger vi allerede dårlig ann. Aune har aldri vist frem noe plan i spillet sitt. Grønhagens fotball var i hvertfall moro å se på.

Jeg sier i hvertfall mer og mer ja til en ny hovedtrener.  Mulig jeg er ekstra frustrert nå, men noe skikkelig må bra til i 2. omg. om jeg skal tenke meg om litt...


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 18:23

Opprinnelig postet av kjell-H

Er det sant at fredrikstad på sikt vil ha halvproff kontrakter med spillere?Hvis det er sant så ser man jo hvem retning de satser.Detta er helt J trist

Fortsetter vi sånn her så har vi i alle fall ikke noe valg. 

Et nytt år i adecco'n vil tvinge fram meget omfattende kostnadskutt, selv om vi har "kuttet til beinet" allerede.. Stygt redd for at det må enda mer godvilje til fra kreditorene da, hvis vi skal berge denne klubben vår..


Pavlov

Juniorspiller

Ble medlem: 04 mai 08
Innlegg: 77

Lagt til: 15 sep 10, 18:24

Det ser ut som om de egentlig ikke har lyst til å være utpå der. Fullstendig blottet for selvtillit, og overhodet ingen plan over spillet. De er ikke engang i stand til å komme til halvsjanser. Det er ikke annet enn trist å se på

Det tristeste er allikevel å vite at FFK ikke er i nærheten av å ha råd til en skikkelig trener. Vi har en gymlærer på halv stilling som tok av sin egen lønn for å få råd til en hjelpetrener.. Det er så tragisk at man egentlig burde satt seg ned å grine.

Tom Freddy Aune er knallfornøyd med egen prestasjon i år, men en gipsavstøpning av Tom Nordlies penis hadde fått mer ut av dette mannskapet enn det Aune har gjort


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 18:28

Opprinnelig postet av Pavlov

Tom Freddy Aune er knallfornøyd med egen prestasjon i år, men en gipsavstøpning av Tom Nordlies penis hadde fått mer ut av dette mannskapet enn det Aune har gjort

Jeg er ikke noe fan av Tom Nordlie, men helt klart at han ville gjort det mye bedre. Skal ikke så veldig mye til etter at man ser de kampene FFK spiller nå..

Lyst til å grine litt jeg også. :/


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 sep 10, 18:29

Opprinnelig postet av Tøfflus

Lemmy, sto ikke Gamboa over kampen mot Nybergsund?

Jo, etter å ha fått to gule og dermed utvisning i kampen før. Nå fikk han sitt tredje gule kort, ergo må han stå over.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 15 sep 10, 18:29

De bør uansett gjøre noen grep på trenersiden nå, uansett hvordan det går i dag

 

Det som foregår utpå der nå og i tidligere kanper er så ufattelig trist. .

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 15 sep 10, 18:29
Helt forferdelig å se på.

---------------------------

Supras Fredrikstad

Mot den moderne fotballen


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 18:34

Kjempebrøler av Masalin, heldige der...


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 15 sep 10, 18:34
Nå kan vi da med sikkerhet konkludere at vi har 2 rævva keepere!

---------------------------

Heia FFK


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 sep 10, 18:38

Det har du rett i Lex.

Og nå sluttær vel folk å preke om "adeccoligaens beste stall og lag" snart håper jeg. Tabellen ljuger ikke, vi er i ferd med å rase nedover tabellen.

Og spillet da, huff og huff.

Ja-Ja, sparer utgift til 3 sesongkort til året da, går kun på de kampene jeg har tid til.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 18:39
Endret: 15 sep 10, 18:39
Endret av: Knuty

Vi får faktisk en del straffer i år, selv om vi spiller latterlig dårlig..

Flott straffe, sikkert!


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 10, 18:39

CELSO!! Kiss


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 15 sep 10, 18:40
Takke faen for straffe.. Takk Valencia, og takk for en bra straffe Borges.. Kan dette redde poeng for oss i dag.? Slenger meg på den personen som sa han hadde mest lyst til å grine.. :(

---------------------------

ballen er rund......


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 18:44

1 poeng holder ikke, desuten må vi skape noe selv, ikke bare satse på at motspillere driter seg ut. og vi har adeccos beste stall, problemet er at vi har norges dårligste trener...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 18:45
Endret: 15 sep 10, 18:46
Endret av: Knuty

Jadda... Utrolig heldige som kommer tilbake i kampen på den måten!

Måtte det bare vare.. har mine tvil.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 10, 18:46

hahaha.. lol


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 15 sep 10, 18:47
hehe.. Det var da voldsomt.. Må smile litt her nå.. Endelig.. :)

---------------------------

ballen er rund......


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 15 sep 10, 18:48

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av Tøfflus

Lemmy, sto ikke Gamboa over kampen mot Nybergsund?

Jo, etter å ha fått to gule og dermed utvisning i kampen før. Nå fikk han sitt tredje gule kort, ergo må han stå over.

Gamboa stod ikke over mot Nybergsund. Der fikk han brekt nesa.

De to kortene han fikk mot Mjøndalen ble jo til et rødt, og dermed strøket. Han må derfor ikke stå over (hvis han ikke før rødt da)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 10, 18:48
NÅ og akurat NÅ kan dem gjerne spille rævva fotball inn, bare dem holder Glimt unna våres mål..

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 15 sep 10, 18:48

Så ufortjent, men likevel så deilig.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Pavlov

Juniorspiller

Ble medlem: 04 mai 08
Innlegg: 77

Lagt til: 15 sep 10, 18:50

Beklager, men jeg sliter litt med å glede meg over denne ledelsen


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 18:52

Ufortjente poeng smaker uansett nydelig i dag! Måtte bare dette holde inn..

Nærme 1-3 der!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 sep 10, 19:01

Har vi innbyttere kun i tillfelle skader? :/

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 15 sep 10, 19:03
Opprinnelig postet av Lex
Nå kan vi da med sikkerhet konkludere at vi har 2 rævva keepere!
Den konklusjonen er jeg ikke med på. Men vi kan konkludere med at vi har 2 keepere som i likhet med resten av laget spiller usikkert og med svært lav selvtillit. Jeg tipper også at selvtilliten hos keeperne ikke akkurat blir bedre av at laget foran dem ikke er spesielt godt defensivt organisert....

Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 19:07

Jeg håper for gods skyld at vi spiller på den måten vi gjør med vilje nå.... Vi får en del nesestyvere nå gitt..

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 19:10

merkelig ituasjon. valencia gir nesestyver tilbake, men glimt spilleren får kortet...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 15 sep 10, 19:20

JAAAAAAA.... fyttirakkern så fantastisk heeeerrllliiiiggg.... 


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 15 sep 10, 19:20

SÅ VANVITTIG DEILIG!!!!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 sep 10, 19:21

Opprinnelig postet av endre

Har vi innbyttere kun i tillfelle skader? :/

Ikke engang taktiske drøyetida bytter...

Men få være glad for 3 viktige poeng, men ikke pga spillet!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 sep 10, 19:24

Takk gud denne seieren var bra!FFK har jo spilt bedre på bortebane en hjemme bane i år.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 sep 10, 19:25

Jeg tok feil VI VANT!!!!! Utrolig glad for dette og jeg ser for meg en ØL for å feire dette


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 19:25

Vi skaper fint lite utenom de to straffesituasjonene og den ene kontringen inn fra høyresiden like etter at vi tok ledelsen. Men mot Glimt på bortebane hadde jeg bare forventet uavgjort, så jeg bryr meg filla om hvordan poengene kom.

Vi vant, og det skal feires. Heldigvis hadde jeg én øl igjen i kjøleskapet. SKÅL!

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 15 sep 10, 19:26

Begrenser meg til: DEILIG

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 sep 10, 19:26
Endret: 15 sep 10, 19:37
Endret av: Patrioten

Fikk ikke rett på hva jeg tippet, men rett på at Jon var banes beste.

Utrolig viktig seier, den gjør at vi forhåpentligvis har snudd den negative trenden.

Tar vi Alta til søndag,har vi fire borte kamper igjen og ting begynner å se lysere ut i forhold til det harde kampprogrammet. Selv om vi har igjen både Ranheim og Sogndal. Ranheim tror vi tar greit, siden de er oppløsning og ikke er interessert i noe Tippeligaspill.

P.s. Det er vel det samme hvordan vi spiller, bare vi vinner, det er ingen spør om det, om noen uker, eller månender. 


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 19:27

Tenk å vinne en kamp vi spiller elendig.. jatakk til 3 poeng, men jeg sliter også med å glede meg over denne seieren.

Syns fortsatt klubben bør vurdere noe på trenersiden, og ikke minst de som faktisk har penger.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 19:28
Endret: 15 sep 10, 19:32
Endret av: Knuty

Kynisk, destruktiv møkkafotball utover i kampen.. Langt fra hva jeg liker å se fra FFK, men i dag var poenga viktigst..!

Dette kan være viktig for humør/motivasjon i gruppa, får håpe de klarer å bygge på resultatet, og lære av prestasjonen (som var relativt laber).


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 19:29

Klarer ikke å glede meg over 3 poeng i dag. Spillet var ræva ræva ræva. Vi vant pgs to hodeløse motspillere. Hadde dette vært feks Songdal, hadde vi tapt stort... Vi vinner kampen med våres to eneste spark mot mål. Eneste trøsten er at paddene nå er igjen 4 poeng bak og vi står bedre rustet til Lyn-pausa. Håper bare guttane (Aune) bretter opp ermene og gir oss bedre fotball til helgen...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 19:32

Opprinnelig postet av Tøfflus

Vi vant, og det skal feires. Heldigvis hadde jeg én øl igjen i kjøleskapet. SKÅL!

 

Kan vi dele den ? Jeg er nemlig tom til jeg får vært i Sverige i morgen...Tongue out

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 19:33
Endret: 15 sep 10, 19:34
Endret av: Tøfflus

Vi skal ikke undervurdere hva denne seieren kan bety mentalt for spillerne. Jeg har godt håp om å få se vesentlig lavere skuldre og vesentlig mer spilleglede på søndag enn om vi hadde avgitt poeng her i dag.

Ja, jeg ser faktisk ikke bort fra at denne kampen kan bli et vendepunkt.

Kratos: Da må du skynde deg til Trondheim, jeg har allerede drukket halvparten. Cool

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 15 sep 10, 19:33
At det går ann å være så jævli kritiske. Når de vinner så har de ikke gjort det med nok mål og motsatanderen har vært ræva. Andre lag hadde jublet over 3 poeng og 2 plass i serien. Her er alt galt uansett. Herregud så gode supportere vi har.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 19:38

Opprinnelig postet av Topscorer
At det går ann å være så jævli kritiske. Når de vinner så har de ikke gjort det med nok mål og motsatanderen har vært ræva. Andre lag hadde jublet over 3 poeng og 2 plass i serien. Her er alt galt uansett. Herregud så gode supportere vi har.

Nå har det seg slik at de fleste vil se fotball på et litt høyere nivå enn det man finner i 6. divisjon...  Naturligvis er alle her glade for 3 poeng, men folk hadde vist det litt mer om vi hadde laget de ordentlig selv.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 15 sep 10, 19:40

Deilig med seier !!

Biltur Lillestrøm - Fredrikstad, fikk inn Radio Prime like etter bomstasjonen ved Moss og da var stillingen  1-0 til B/G 

Kjære Christian Brevig grunnet din entusiasme og vanvittige kommentarer medførte noen "nesten" ulykker fra min side på strekningen Moss - Fredrikstad.Cool

 


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 15 sep 10, 19:43

Opprinnelig postet av Topscorer
At det går ann å være så jævli kritiske. Når de vinner så har de ikke gjort det med nok mål og motsatanderen har vært ræva. Andre lag hadde jublet over 3 poeng og 2 plass i serien. Her er alt galt uansett. Herregud så gode supportere vi har.

Det er vel for faan ikke snakk om å være kritiske og negative. Selvfølgelig er alle fornøyd med 3 poeng, men vi kunne gjerne tenkt oss å se laget vårt SPILLE fotball, ikke drive med den møka der.


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 19:43

Opprinnelig postet av hasse33

Deilig med seier !!

Biltur Lillestrøm - Fredrikstad, fikk inn Radio Prime like etter bomstasjonen ved Moss og da var stillingen  1-0 til B/G

Kjære Christian Brevig grunnet din entusiasme og vanvittige kommentarer medførte noen "nesten" ulykker fra min side på strekningen Moss - Fredrikstad.Cool

 

HÆ? Hadde de sending på radion? Jeg satt på radion samtlidlig som nett-tven som jeg alltid gjør, men der kom det jo bare nyheter og popmusak, så gikk ejg inn på hjemmesiden dems og der stod det "18-24" eller noe med "musikk". Så slo jeg av radion og var litt skuffet at jeg ikke kunne få høre :( Så sier'u at du hørte på't! Det er helt gull å høre på den kisen der! :D


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 sep 10, 19:44

Opprinnelig postet av Topscorer
At det går ann å være så jævli kritiske. Når de vinner så har de ikke gjort det med nok mål og motsatanderen har vært ræva. Andre lag hadde jublet over 3 poeng og 2 plass i serien. Her er alt galt uansett. Herregud så gode supportere vi har.

Mange er flinke til å se bak resultatet når vi taper på gode dager. Bør vi ikke også gjøre det når vi vinner på dårlige dager?

Det er viktig å være kritiske, for vi var utvilsomt heldige som fikk med oss poeng fra Bodø. To straffespark som kommer nærmest ut av ingenting, og utover det spiller vi slett fotball offensivt. Glimt har i tillegg langt flere store målsjanser, og burde vunnet kampen. Skal vi glemme det? Det går an å juble hemningsløst over tre überviktige poeng, men samtidig ha i bakhodet at det er mye å jobbe med.

Det mest skuffende med dagens kamp var balltempoet før pause. Særlig bidro Roger Risholt i sin dype rolle til å trekke tempo ned veldig, og det ble lett for Glimt å forsvare seg når vi flyttet ball i lavt tempo. De gangene vi skaper sjanser, er når vi lar ballen gjøre jobben. I dag skulle hver enkelt spiller ha for mange touch på ballen, slik at vi spilte altfor sakte og ble lette å lese for motstanderen. Dette ble litt bedre etter pause, og da kompenserte vi også mer med iherdig arbeidsinnsats (som ikke skal undervurderes, snarere applauderes!). Den siste halvtimen spilte vi oppofrende og solid, men det var i en utpreget situasjonsbestemt fase av kampen. Det er imidlertid veldig viktig at vi kommer opp på et mye høyere nivå tidlig i kampene, og høyner vårt laveste nivå.

Men misforstå meg ikke. Jeg er superfornøyd med tre poeng og at vi nå har plassert Bodø/Glimt på forhåpentligvis betryggende avstand med 7 poeng. En vanvittig viktig seier!

Dog er seieren lite verdt dersom vi ikke følger det opp med like gode resultater i de kommende kampene, og da er jeg redd vi må opp på et enda høyere nivå i spillet vårt. 


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 15 sep 10, 19:45

Kjempefornøyd med 3 poeng, men igjen en dårlig kamp.

Kan absolut ikke si meg enig med Aune. Sitat: "Gutta går ut og blør for drakta", skrøt FFK-trener Tom Freddy Aune etter kampen."

Har lyst til å bare være fornøyd nå, men finner ikke helt den gode følelsen.

 

Men, kanskje det kan være vendepunktet. Aune må gjerne ta et par bytter i løpet av kampen, og gjerne et taktisk et på slutten... :-)

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 sep 10, 19:46

Alle kom og takket oss etter kamp. Det var utrolig moro.. jeg har sagt og sier: FFK rykker opp i år.. jeg vet vi spilte ræva, men 3 poeng er 3 poeng

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 19:48

Opprinnelig postet av Rey

Gamboa stod ikke over mot Nybergsund. Der fikk han brekt nesa.

De to kortene han fikk mot Mjøndalen ble jo til et rødt, og dermed strøket. Han må derfor ikke stå over (hvis han ikke før rødt da)

Rey iler til og oppklarer misforstoppelsene. Jeg husket feil kamp han hadde stått over, og Lemmy glemte at de to gule kortene som ble rødt ikke også regnes med i gulkort-statistikken.

Gamboa spiller mot Alta. Med brukket nese og ett gult kort i statistikken. Jeg er mer bekymret for Raio og Celso, som begge pådrar seg alt for mange gule kort.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 19:49

Opprinnelig postet av shaggy

Kan absolut ikke si meg enig med Aune. Sitat: "Gutta går ut og blør for drakta", skrøt FFK-trener Tom Freddy Aune etter kampen."

Haha, det var ikke mye blod der nei. At han i det hele tatt kan si noe sånt får meg virkelig til å lure om han trenger å fortsette som trener...


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 19:52

Dette blir for dumt, gutter. Enhver kunne se at laget skjerpet arbeidsinnsatsen flere hakk til andre omgang. Noe finspill fikk vi ikke, men innsatsen etter pause var upåklagelig. Hva forventer dere egentlig, at samtlige spillere skal ha armen i fatle og fem sting hver i panna ved kampslutt? Greit å være kritisk, men vær nå i det minste kritisk til det som var dårlig. Arbeidsmoralen de siste 45 hører ikke med til de tinga.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 19:54
Endret: 15 sep 10, 19:55
Endret av: Knuty

Helt enig Tøfflus. Innsatsen er det ingenting å si på, spillerne prøver, og kriger bra utover i kampen.

Problemet er fullstendig mangel på offensiv samhandling. DET kan vi klage på, ikke innsatsen.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 10, 19:54
Opprinnelig postet av Patrioten

Fikk ikke rett på hva jeg tippet, men rett på at Jon var banes beste.

 

Vel.. Nå så ikke jeg hele kampen, men jeg rakk å se ett par tvilsomme returer og noe rart feltarbeid.

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 15 sep 10, 19:56

Innsatsen og gløden steg når FFK gikk opp til 2-1.

Det er vel å betrakte som i seneste laget i forhold ti Aune sitt sitat. Regner med at Aune mente kampen sett under ett.

Her er Aune mildt sagt på jordet i sin nesegruse beundring av spillerne.

 

Som sagt veldig fornøyd med 3p, men kampen var absolut ikke bra.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 19:57

Opprinnelig postet av Tøfflus

Kratos: Da må du skynde deg til Trondheim, jeg har allerede drukket halvparten. Cool

Slukhals. Bor desverre i paddeby, men til alt hell og lykke fant jeg gull innerst inne i kjøleskapet blandt gamle tacolefser... Cool

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 15 sep 10, 20:03

Opprinnelig postet av oleoleole

Haha, det var ikke mye blod der nei. At han i det hele tatt kan si noe sånt får meg virkelig til å lure om han trenger å fortsette som trener...

Kanskje legge seg ned og stå opp med andre foten i morra??

Blir kvalm av enkelte her inneYell Alle så vel hvordan spillerne gav alt i 2 omgang idag? Vi var om ikke bedre enn Bodø, minst like gode i 2 omgang. At de presser på noe voldsomt siste 5-10 min er jo naturlig, men da gav alle 11 + Aune på benken alt! 

Første omgang var preget av aaaaaaaltfor mange støttepasninger og dårlig bevegelse, men kan Aune ha sagt noe om dette i pausen som gjorde at de spilte på en annen måte? NEI, for han er jo totalt inkompetent....

Laget som kom ut i 2 omgang spilte hvertfall fotball. trur jeg kan telle støttepasningene på en hånd, mot minst 100 før pause!

Jeg er dritfornøyd med å vinne mot seriens nest beste hjemmelag. Og ikke MINST innsatsen de siste 30 minuttene!


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 15 sep 10, 20:08

Opprinnelig postet av oleoleole

Opprinnelig postet av shaggy

Kan absolut ikke si meg enig med Aune. Sitat: "Gutta går ut og blør for drakta", skrøt FFK-trener Tom Freddy Aune etter kampen."

Haha, det var ikke mye blod der nei. At han i det hele tatt kan si noe sånt får meg virkelig til å lure om han trenger å fortsette som trener...

Hverken i denne eller den forrige kampen var det noe å si på innsatsen og viljen i dueller, sånn sett gjør guttane jobben sin.

Problemet om dagen er at de ikke alltid blør lurt nok, og at det altfor ofte gjøres enkle feil særlig offensivt.

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 15 sep 10, 20:15

Nå må man evne å se bak resultatet etter seier også. Vi spiller fullstendig planløst offensivt, og opptrer som cowboyer defensivt. Flakseseier, i kombinasjon med at Glimt var fryktelig svake. Finner ikke den helt gode følelsen etter 3 poeng, ettersom jeg tror Særp vil passere oss senere i sesongen. De har et klart spillemønster med langt mere definerte roller. Aune har nok fotballkunnskapen inne, men evner på ingen måte å videreformidle til gutta utpå der.

Takk Borges for iskalde straffer!! "Han er Celso Borges"!!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 15 sep 10, 20:16

3 poeng som varmer.

Bodø kjører kampen frem til straffene som kommer ut av ingenting. Joda klare straffer når de først kommer.

 Etter straffene legger FFK seg i forsvar med 10 mann, 1 igjenn på topp. Joda de kjemper det skal de ha, men fotball og sammhandlinger det er det ikke. Kalking kalles det

.Samtidg syntes jeg også BG var totalt tannløse og er heller ingen opprykskandidat.

Nå trår jeg sikkert i et vepsebol, men syntes heller ikke Jon sto en strålende kamp, med untak av redningen i andre omgangen, resten av kampen virket han usikker og hadde mange småfeil som fort kunne avgjort. Hva hadde Aune sagt da ??

 Hører Aune etter kampen geniærklerer seg selv, bra for han men realistisk er han ikke.

Etter å ha sett kampen er jeg ikke styrket i troen på direkte opprykk, heller tvert om.

Mulig det snur med seieren, men skal det holde mot en del av de andre lagene ja da må nok spillet bedres radikalt.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 15 sep 10, 20:23

Jeg skjønner forøvrig godt at TFA var smått delirisk og litt ute av seg selv etter en spennende avslutning, og en utrolig deilig og viktig seier.

Men jeg skulle fortsatt ønsker at han var noe mer nøktern i intervjuet med Brevik hva gjelder gjennomføringen av kampen. For bra var det ikke Aune, veldig veldig deilig, men ikke bra..

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 15 sep 10, 20:24

Opprinnelig postet av Anne

 

Nå trår jeg sikkert i et vepsebol, men syntes heller ikke Jon sto en strålende kamp

Ingen fare for å ha tråkket i noe vepsebol med disse betraktningene. Tongue out

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 10, 20:28

Opprinnelig postet av shaggy

Opprinnelig postet av Anne

 

Nå trår jeg sikkert i et vepsebol, men syntes heller ikke Jon sto en strålende kamp

Ingen fare for å ha tråkket i noe vepsebol med disse betraktningene. Tongue out

Spørsmålet er heller. Føler du deg veldig objektiv når du hele tiden vurderer Staw vs Masalin, Anne?


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 sep 10, 20:33

Som vanlig dominerer vi banespillet i perioder. Sjøl i første omgang går det minutter uten at BG har ball. 

Så banespillet er fint, det. Det er når vi kommer til neste siste og siste ball vi har store problemer, og det har etter mitt skjønn å gjøre med et kollektivt tap av aggresivitet.

Problemet i nest siste og siste ball er at det er den delen av spilet som stiller størst krav til bevegelse uten ball, og det er derfor ikke rart at vi ser problemer nettopp i den gården.

En trener kan ikke gå ut der og ta løpa for guttane, det må døm gjøre sjøl. Og når det ikke skjer, hva skal en trener gjøre da hvis man er kommet ut i annen omgang og ikke har ei pause og sette skapet på plass i?

Dette er et kollektivt ansvar, og derigjennom et kollektivt problem. Selvfølgelig er det TFA sitt ansvar, men det er like selvfølgelig at det kan være fryktelig vanskelig å snu sånt fra benken. Jeg har sjøl vært trener i lagsporter, og det aller vanskeligste er å snu et kollektiv problem.

Guttane må bare gjenoppdage at man må løpe hverandre gode, bevege seg masse uten ball, og signalisere klart at man går.

Det var dette som fungerte bra i en liten periode, men nå har vi falt tilbake til gamle synder... 


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 15 sep 10, 20:37

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av shaggy

Opprinnelig postet av Anne

 

Nå trår jeg sikkert i et vepsebol, men syntes heller ikke Jon sto en strålende kamp

Ingen fare for å ha tråkket i noe vepsebol med disse betraktningene. Tongue out

Spørsmålet er heller. Føler du deg veldig objektiv når du hele tiden vurderer Staw vs Masalin, Anne?

 

I dag ja :-)

 om du leser hele innlegget så kanskje du ser at jeg har vurdert hele laget og spillet. så dette er ikke envurdering opp mot Lasse, kan du se noen steder i inlegget at jeg sammenligner de. Det jeg mente med vepsebolet, da jeg mener jeg objektivt referte det jeg så i denne kampen. Men har du sett noe annet så kan du jo komme med det. Syntes forsåvidt det er en lite sakelig kommentar du har. Ja jeg har beskyttet Lasse i mange sammenhenger, Ja jeg har sett når Lasse har gjort feil. Men fra det til og si jeg ikke er objettiv rundt en kamp blir vel litt feil Men vil du ha en diskusjon på hvorfor jeg kommenterte det så send meg heller en pm :-)


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 20:46

Opprinnelig postet av Anne

 

Nå trår jeg sikkert i et vepsebol, men syntes heller ikke Jon sto en strålende kamp, med untak av redningen i andre omgangen, resten av kampen virket han usikker og hadde mange småfeil som fort kunne avgjort. Hva hadde Aune sagt da ??

Nei, han holdt bl.a å hive ballen inn i eget mål.. da holdt jeg på å få hjerteinfarkt. Ellers syns jeg du oppsumerer bra.

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 21:05

Ser på TV2 Sporten at Kåre Ingebrigsten er forbanna på dommeren fordi etter hans mening "avgjør" kampen... Det nevnes spesielt straffe nr 2...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 10, 21:06
Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av shaggy

Opprinnelig postet av Anne

 

Nå trår jeg sikkert i et vepsebol, men syntes heller ikke Jon sto en strålende kamp

Ingen fare for å ha tråkket i noe vepsebol med disse betraktningene. Tongue out

Spørsmålet er heller. Føler du deg veldig objektiv når du hele tiden vurderer Staw vs Masalin, Anne?

 

I dag ja :-)

 om du leser hele innlegget så kanskje du ser at jeg har vurdert hele laget og spillet. så dette er ikke envurdering opp mot Lasse, kan du se noen steder i inlegget at jeg sammenligner de. Det jeg mente med vepsebolet, da jeg mener jeg objektivt referte det jeg så i denne kampen. Men har du sett noe annet så kan du jo komme med det. Syntes forsåvidt det er en lite sakelig kommentar du har. Ja jeg har beskyttet Lasse i mange sammenhenger, Ja jeg har sett når Lasse har gjort feil. Men fra det til og si jeg ikke er objettiv rundt en kamp blir vel litt feil Men vil du ha en diskusjon på hvorfor jeg kommenterte det så send meg heller en pm :-)

Som jeg også har svart deg på PM. Så tviler jeg på om du klarer å bedømme Staw og Masalin med dem samme brillene. Til det tror jeg du kjenner Staw for godt. Nei, jeg var heller ikke så imponert over Masalin som enkelte andre. Er ikke der jeg er uenig..

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 15 sep 10, 21:19

Nå lurer jeg veldig på hvorfor Anne kjenner Staw litt for godt... Få litt sladder her da?

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 15 sep 10, 21:20
Opprinnelig postet av Kratos

Ser på TV2 Sporten at Kåre Ingebrigsten er forbanna på dommeren fordi etter hans mening "avgjør" kampen... Det nevnes spesielt straffe nr 2...

Kåre er naturlig nok grinete etter den kald-dusjen to straffer på fem minutter, men har da sett verre straffer enn det der.. Straffe nr 2 så går jo stopperen ut i tilnærmet stjerne-formasjon og syns den er grei nok

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 sep 10, 21:23

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av Tøfflus

Lemmy, sto ikke Gamboa over kampen mot Nybergsund?

Jo, etter å ha fått to gule og dermed utvisning i kampen før. Nå fikk han sitt tredje gule kort, ergo må han stå over.

Feil. 2 gule i samme kamp = 1 rødt.

Dvs at de to gule "strykes" fra statistikken.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 15 sep 10, 21:53

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/666557/ - Dagsrevyen 21, bilder fra kampen etter ca. 29:55. Mye bedre enn tv2sporten sine ubrukelige sammendrag.

Uansett deilig med seier i dag. Vi må en del år tilbake for å finne sist seier (sett bort ifra treningskampen i vinter) mot Bodø/Glimt. Sånn sett bør vi være strålende fornøyd med 3 poeng på bortebane i dag! Herlig. Hverdagsmatch som Aune kalte det!

Sitat fra radion:
Etter 93. minutter - Brevik: Dommer.. nå må du blåse av! Blås av! Hallo! Dommer blås av! Nå må du blåse av! x15 VI HAR ET FLY Å REKKE! Blås av! .... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Han er virkelig tragisk som kommentator, eller det er umulig å få med seg hva som skjer før ti sekunder senere, når Brevik har roa seg ned og får fortalt at ballen traff motstanderen på hodet og spratt ut over dørlinja. Men det er virkelig en stor del av sjarmen også, fascinerende å høre på til tider! Gutten har virkelig hjerte for klubben! Som en sa her tidligere. Han holdt på å sørge for flere ulykker i Oslo sentrum også! (mobil + gprs + nettradio + fm-sender = radio fredrikstad i Oslo Cool!)


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 sep 10, 22:06

Ikke bare vi som sliter!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 sep 10, 22:40
Opprinnelig postet av endre

Ikke bare vi som sliter!

Huffda, får håpe Glimt ikke går konkurs, i allefall ikke før etter sesongen er over. Blir Glimtkampene slettet så er Sarp forbi oss.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 sep 10, 23:25

Tror nok ikke det skjer før sesongslutt uansett.... Men ikke noe hadde forundra meg!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 sep 10, 07:08
Endret: 16 sep 10, 08:15
Endret av: 1947modell

 

Ja, jeg var på kampen. Jeg synes kampen var svak med de samme tendenser som har vært tidligere. Usikkerhet, planløst og rotete. Satt bak FFK benken hvor det var stille under matchen. Aune med armene i kors og litt peking hit og dit. Vi ble absolutt overspilt, men det bedret seg i andre omgang ( litt ). Svak dommergjeng som ga oss 2 straffer, ihvertfall den ene var det ingen som skjønte noe av. Kampen sett under ett så skjønner jeg KI meget godt. Det var ihvertfall ingen hjemmedommer.  Linjevakta på  reservesiden var tildels hinsides kampen.

Da det er sagt likte jeg keeperbyttet. Idag gir jeg pluss til Masalin , Borges ,Risholt og og bittelittegrann til Vidar.

Hadde en prat med et par eldre BG spillere på SAS på kvelden og der ble konklusjonen at ingen av disse laga som vi heier opp i tippeligaen har noe der å gjøre. Selv Sandefjord og Kongsvinger ville rundspilt oss.

 

Nei , her må mye gjøres, og for å si til sist; jeg freder ikke Aune selvom vi fikk diss 3 poengene. Han holder ikke mål.

 

Så var det artig med de 8 gutta med Keiko i spissen. De gjorde en fremragende jobb der de sto.

 


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 16 sep 10, 08:11

 

Opprinnelig postet av Kratos

Ser på TV2 Sporten at Kåre Ingebrigsten er forbanna på dommeren fordi etter hans mening "avgjør" kampen... Det nevnes spesielt straffe nr 2...

Why, var vel klar hands på straffe 2?? Hvordan kan dumme Kåre se det fra sin posisjon og være så sikker, når det utifra tv bildene ser riktig ut.. Begynn og grin Kåre.

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 sep 10, 08:40

Opprinnelig postet av wergis

 

Opprinnelig postet av Kratos

Ser på TV2 Sporten at Kåre Ingebrigsten er forbanna på dommeren fordi etter hans mening "avgjør" kampen... Det nevnes spesielt straffe nr 2...

Why, var vel klar hands på straffe 2?? Hvordan kan dumme Kåre se det fra sin posisjon og være så sikker, når det utifra tv bildene ser riktig ut.. Begynn og grin Kåre.

Synes faktisk at Ingebritsen reagerer "fornuftig" ut fra situasjonen. Greit vi ser to klare straffer, men hadde de kommet i mot oss er det ikke sikkert at vi hadde sett at straffesituasjonene var SÅÅ klare. Presset på Kåre er nok like stort som presset på Aune. Kun et lite forsøk på å være objektiv!!!!! Cool


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 sep 10, 08:56

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av wergis

 

Opprinnelig postet av Kratos

Ser på TV2 Sporten at Kåre Ingebrigsten er forbanna på dommeren fordi etter hans mening "avgjør" kampen... Det nevnes spesielt straffe nr 2...

Why, var vel klar hands på straffe 2?? Hvordan kan dumme Kåre se det fra sin posisjon og være så sikker, når det utifra tv bildene ser riktig ut.. Begynn og grin Kåre.

Synes faktisk at Ingebritsen reagerer "fornuftig" ut fra situasjonen. Greit vi ser to klare straffer, men hadde de kommet i mot oss er det ikke sikkert at vi hadde sett at straffesituasjonene var SÅÅ klare. Presset på Kåre er nok like stort som presset på Aune. Kun et lite forsøk på å være objektiv!!!!! Cool

Det tror jeg faktsisk,ihvertfall jeg...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 16 sep 10, 09:00
Opprinnelig postet av hasse33
Synes faktisk at Ingebritsen reagerer "fornuftig" ut fra situasjonen. Greit vi ser to klare straffer, men hadde de kommet i mot oss er det ikke sikkert at vi hadde sett at straffesituasjonene var SÅÅ klare. Presset på Kåre er nok like stort som presset på Aune. Kun et lite forsøk på å være objektiv!!!!! Cool

Begge straffene var vel så klare som den vi fikk mot oss på søndag. Når laget evner å snu, og vinne, slike bortekamper blir jeg styrket i troen på direkte opprykk. Laget har blitt kritisert når de har spillemessig overtak, men spiller uavgjort. Denne gangen var det bra defensiv jobbing og seier. Selv ikke det var bra nok.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 16 sep 10, 09:11

"Fornuftig" utifra situasjonene som tydeligvis er straffe? Greit at Adecco dommerne suger balle, men det er jo faan meg unnskyldninga vær gang!! Så han ikke hvor dårlige Bodø var? Når FFK var sååå "dårlig"?

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 16 sep 10, 09:44

Jeg synes først og fremst dommeren kan kritiseres for å ha gitt mange billige frispark, både til oss og til Glimt. En liten skubb i ryggen var som regel nok til at han blåste. Da er det lett at treneren til det tapende laget fester seg mer ved det og føler seg bortdømt, mens treneren til det vinnende laget fokuserer mer på prestasjonene.

Straffene så veldig greie ut på TV. Jeg hadde ikke den beste kvaliteten på nettoverføringen, men på 21-nyhetene så jeg det også, og det så ut som en veldig grei hands på nummer to. Straffe nummer én er selv de fleste Glimt-supportere enige i at var klar.

Vi skal bare være veldig glade for at Glimt klønet det til, for jeg tror ikke det hadde blitt farlig i noen av de to situasjonene om de ikke hadde laget straffe.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 sep 10, 10:21

jeg ser her at første straffe er grei, men straffe nr 2 er jeg veldig i tvil om skal være straffe, men jeg vil jo aldrig klage om ikke andre lag for sånne straffer mot os..

som jeg sa etter kamp til noen bodø supportere.. dommer standen i norge er ikke bra nok og en kan jo lure om hvem som skal ta over for dem som i dag dømmer tippeligaen gir seg...

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 16 sep 10, 10:31

 

Det kan klages på dommernes generelle standard, men ikke på behandlingen av FFK på bortebane i hvert fall. To straffer her, to mot Follo - tidlige utvisninger av motstander i Moss og Mjøndalen, bare gult kort til Lasse i hvilken kamp det nå var igjen. 

Det er faktisk takket være disse avgjørelsene at vi halter med i toppen ennå. Greit at de isolert sett har vært riktige, men det er slett ikke alltid et bortelag får så mye medvind.

Og ønsker vi virkelig å snuble oss opp i Tippeligaen på denne litt tilfeldige måten? Ja, naturligvis gjør vi det. Men det kan bli en sur 2011-sesong dersom vinden snur.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 sep 10, 12:45
Noen som vet om kampen har blitt lagt ut på arkivet til NRK så man kan se den i sin helhet i opptak?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 16 sep 10, 14:38

Opprinnelig postet av mysthical
Noen som vet om kampen har blitt lagt ut på arkivet til NRK så man kan se den i sin helhet i opptak?

Tar nok litt tid, men det dukker i så fall opp her

 


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 16 sep 10, 18:35

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av mysthical
Noen som vet om kampen har blitt lagt ut på arkivet til NRK så man kan se den i sin helhet i opptak?

Tar nok litt tid, men det dukker i så fall opp her

Og her har du ca. 12 minutter :) [FFK-TV]



Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f