Husk meg
Brukernavn
Passord

Slaget om Østfold - Søn. 15. august kl. 16:00

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 15 8

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 aug 10, 14:50

Kan forøvrig også legge til at FFK har 9 seire, 4 uavgjort og tre tap, mens Sarpsborg08 har 8 seire, 5 tap og 3 uavgjort..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 aug 10, 15:15

Opprinnelig postet av Plankehue

Jeg trur også deres egen Joachim Thomassen er tent for kampen,.

Ute med karantene... Frown

---------------------------

Hater hat!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 aug 10, 15:47

Opprinnelig postet av foyn

Det utsagnet her må jeg si jeg ikke forstår. Hva får det til å tro at styrkeforholdet er så ujevnt ? Det kan godt hende FFK vinner, men det er det fordi man er bedre for dagen - ikke fordi man har et overlegent spiller materiale..

Nei selvfølgelig har vi ikke bedre spillere.. Da kan jo du bare sende ut det tipset til diverse toppklubber i Norge og diverse Europa-klubber og be de ta en titt på Sydney FC isteden?

Eller? Nei det går ikke.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 aug 10, 17:21

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Etter min mening er det kun Hoås som holder det nivået du beskriver(altså tilnærmet TL nivå. De øvrige er navn "ingen i fotballnorge" har hørt om. Dette ser jo ikke veldig skremmende ut på papir, men som jeg skrev. Det er ikke på papiret fotballkamper avgjøres.

Du har sett mange kamper av Sarpsborg skjønner jeg....

Tom Erik Breive er feks en klassespiller som hadde vært god nok for flere Tippeligalag. Hoås og Wiig er også veldig gode hvis de blir brukt riktig. Ødegaard er lovende og stødig, men med litt dårlig tempo. Stopperne er gode duellspillere. Jørgensen gjør en god ryddejobb på midten, han er langt bedre enn feks Ramberg i den posisjonen. Giæver har også vist seg å være en god ballspiller. Røn er en løpsbikkje som er best til å ødelegge for motstanderen. 

Alt i alt har Sarp er meget bra og homogent lag mener da jeg. Men jeg mener også at FFK har sterkere spillere på flere plasser.

Jeg mener Berge, Breive og Hoås hadde tatt en plass i førsteelleveren til FFK.

Jeg skriver ikke dette for å være pessimistisk på vegne av FFK, for jeg mener vi skal vinne med riktig tenning og hvis vi får fart på ballen. Da skal det være klar fordel FFK på hjemmebane.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 aug 10, 18:57

Begynner å hete seg til på Fossefallet sitt forum.. Kjepphøye, arrogante blå nisser!

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 aug 10, 21:28
Endret: 13 aug 10, 21:28
Endret av: Patrioten

Skuffende at Plankehaugen ikke har fylt opp feltet sitt enda. http://www.plankehaugen.no/default.asp?ArtID=428


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 aug 10, 23:36

ffksupporter.net: -Slaget om tre livsviktige poeng

FFK har sammenlignet søndagens kamp med Old Firm og El Clásico.De fleste omtaler kampen som «Slaget om Østfold». Vi kaller den «Slaget om tre livsviktige poeng».

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 14 aug 10, 07:33

Det står forhåndsrapport FFK-Moss på siden.....

Ellers gruer jeg meg fryktelige mye til kamp. Ble imponert over bevegelsene og innsatsen til S08 forrige uke mot Sogndal. De løp veldig mye og kjempet for hver eneste ball. Så her må guttane opp noen hakk. Orker ikke ett tap til mot S08.

---------------------------

Fredd


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 14 aug 10, 07:34

Opprinnelig postet av Fredd

Det står forhåndsrapport FFK-Moss over overskriften....

Ellers gruer jeg meg fryktelige mye til kamp. Ble imponert over bevegelsene og innsatsen til S08 forrige uke mot Sogndal. De løp veldig mye og kjempet for hver eneste ball. Så her må guttane opp noen hakk. Orker ikke ett tap til mot S08.

---------------------------

Fredd


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 14 aug 10, 07:48

Opprinnelig postet av Fredd

Det står forhåndsrapport FFK-Moss på siden.....

Æsj, du rakk det før meg. Wink

For de som, som meg, ikke følger så voldsomt med (eller er så voldsomt interesserte i) utenlandsk fotball, har jeg brukt Google:

"Old Firm": Rangers og Celtic
"El Clásico": Real Madrid og FC Barcelona

---------------------------

Hater hat!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 10, 08:34
Endret: 14 aug 10, 08:35
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Lemmy

ffksupporter.net: -Slaget om tre livsviktige poeng

FFK har sammenlignet søndagens kamp med Old Firm og El Clásico.De fleste omtaler kampen som «Slaget om Østfold». Vi kaller den «Slaget om tre livsviktige poeng».

I FB følge står det at Wallace ikke har trent hele uken og det er usikkert om han starter i morgen.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 14 aug 10, 10:35
Opprinnelig postet av Lemmy

ffksupporter.net: -Slaget om tre livsviktige poeng

FFK har sammenlignet søndagens kamp med Old Firm og El Clásico.De fleste omtaler kampen som «Slaget om Østfold». Vi kaller den «Slaget om tre livsviktige poeng».

Jeg leser til stadighet at journalister bruker uttrykket "Slaget om .......", men jeg synes at det blir litt overdimensjonert og feilaktig. Jeg synes at uttrykket "derby" er mer dekkende. Det er en tradisjon å omtale Fredrikstad - Sarpsborg som Østfold-derby, for derby har man mange ganger, men Slaget om har man som regel kun ett feks Slaget ved Svolder, Slaget på Stiklestad. Man finner mange eksempler på derby. AIK - Hammarby og Djurgården er Stockholmsderby, IFK Göteborg - Gais - Örgryte er Göteborgsderby, Inter - Milan er Derby, Lyn - VIF "var" derby. Derfor mener jeg at "Slaget om tre livsviktige poeng" ikke er god overskrift om dette Østfolds-derby.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 aug 10, 11:42

Overskriften er nå endret. Flott at folk er oppmerksomme!

Det kan godt hende at du har rett i at det er et feilbrukt uttrykk, Jonek. Vår overskrift henspiller hvertfall på "Slaget om Østfold", som vel FFK har "døpt" kampen.

Lyn-Vålerenga har også flere ganger blitt omtalt som "Slaget om Oslo".

Som sagt er jeg tilbøyelig til å være enig i at det blir feil hvis man skal være 100% korrekt, men nå er vi tross alt en fotballside - ikke Språkrådets hjemmesider. Det blir litt skjønnsmessig hva man velger å sette som en overskrift, og jeg mener at å omtale kampen som et "slag" er helt kurant.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 aug 10, 12:34

Wallace er usikker, Shabani og Elvestad er uaktuelle

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 aug 10, 15:06
Endret: 14 aug 10, 15:07
Endret av: Husgutt

Jeg tror vi kjemper oss til en grei 3-1 seier. Ja pædde har slått oss to ganger, men de har også møtt oss på særs gode tidspunkt. For de. Kampen ifjor var sterkt preget av sirkuset og tjukke Tom, og kampen i våres var helt i begynnelsen av sesongen.

Som dere vet tok det en god stund før FFK "knakk" adeccokoden og det utnyttet særp og vant. Vi spilte rett og slett ræva i begynnelsen.

Nå spiller vi hjemme, vi spiller på gress,  vi har knekket adeccokoden  (sett bort fra et par feilskjær i det siste) og vi har masse å hevne..  

jeg skal love dere at de stygge blå kommer krabbende hjem til mor søndag kveld med tårer i øynene og piss i buksa!

 

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 10, 15:41

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Wallace er usikker, Shabani og Elvestad er uaktuelle

Valencia og Wallace trolig klare.

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/3232/372/


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 14 aug 10, 17:06

Det blir snakket mye om at Pæddene har slått oss 2 ganger. Men vi slo jo de i en trennings kamp, selv om det ikke er en kamp om opprykk eller poeng. Så er det jo seier uansett Wink

 

Syns ikke at vi skal glemme det, for hadde de vunnet kampen , så hadde de sakket om at de hadde slått oss 3 ganger på rad.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 aug 10, 19:17

Opprinnelig postet av Magnum

For de som, som meg, ikke følger så voldsomt med (eller er så voldsomt interesserte i) utenlandsk fotball, har jeg brukt Google:

"Old Firm": Rangers og Celtic
"El Clásico": Real Madrid og FC Barcelona

Da kan jeg også opplyse deg om at Old Firm er så kjent fordi det er en sterk rivalisering mellom de to lags supportere. Rangers-fansen er protestanter, Celtics supportere er katolikker (og en "arbeiderklasse-klubb").

El Clásico er jo for det første en kamp mellom to av verdens aller beste lag. Det er grunnen til at det er verdens mest kjente kamp. Det er ikke et lokalderby, Barcelona og Madrid ligger et stykke fra hverandre.

Grunnen til at denne kampen er så stort, er at Spanias fotballtilhengere så og si er splittet mellom Barcelona- og Real Madrid-supportere. Alle spanjoler som følger med på fotball heier på ett av disse lagene.

Etter den spanske borgerkrigen, da Franco kom til makten, investerte generalen i Real Madrid. Han så på det som en glimrende mulighet til å få gratis-reklame dersom han kunne løfte laget helt til topps. For katalanerne ble Barcelonas kamper mot Real Madrid en kamp mot Franco og hans undertrykkelse av deres språk og kultur.

Når ikke borgerkrigen eller Franco-regimet lenger splitter Spanias befolkning, har El Clásico på en måte tatt over den rollen. Wink

Luis Figo gikk jo fra Barcelona til Real Madrid, og fikk et grisehode kastet etter seg av Barcelona-tilhengere under et El Clásico-oppgjør. Det sier litt om hvor mye følelser som ligger i denne kampen.

Derfor det lille avsnittet om at FFK-Sarpsborg ikke kan sammenlignes med noen av de to kampene. Det blir nærmest patetisk, egentlig.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 14 aug 10, 21:08
Opprinnelig postet av Lemmy

Overskriften er nå endret. Flott at folk er oppmerksomme!

Det kan godt hende at du har rett i at det er et feilbrukt uttrykk, Jonek. Vår overskrift henspiller hvertfall på "Slaget om Østfold", som vel FFK har "døpt" kampen.

Lyn-Vålerenga har også flere ganger blitt omtalt som "Slaget om Oslo".

Som sagt er jeg tilbøyelig til å være enig i at det blir feil hvis man skal være 100% korrekt, men nå er vi tross alt en fotballside - ikke Språkrådets hjemmesider. Det blir litt skjønnsmessig hva man velger å sette som en overskrift, og jeg mener at å omtale kampen som et "slag" er helt kurant.

Språkrådet behøver man ikke blande inn, men innen fotballtradiosjon bruker man det innarbeidede uttrykket derby for slike kamper, men FFK og ffksupporter.net velger selv hva de ønsker.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 14 aug 10, 22:16
Det kalles lokaloppgjør....intet mer eller mindre !

---------------------------

You`ll never walk alone...



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 15 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340