Husk meg
Brukernavn
Passord

Regionsklubb - bare en tanke.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 20 mai 10, 16:29

Lå og tenkte litt her.

Vi har 3 relativt greie toppklubber her i Østfold, med hver sine styrker, men totalt sett så er man en liten bit unna en komplett toppklubb her i Østfold, selv om vi i FFK kanskje er den som er nærmest.
Økonomien har jo satt sitt ganske stygge merke i alle tre klubbene, men det har jo også vist seg at det har kommet positive trender ut av finanskrisen, med tanke på eget juniorarbeid.

Så jeg bare tenkte hvor stor sannsynlighet, og ikke minst mulighet er det for en stor klubb i Østfold, slått sammen da FFK, S08 og MFK? Bare tenkte litt løst, og det hadde vært moro å sett hva andre tenkte om dette?!
Er det i det hele tatt lov med en regionsklubb ala Østfold FK?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 20 mai 10, 16:47

Da blir i tilfelle jeg Rosenborgsupporter.

Østfold FK får ikke min stemme, Gud forby...


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 20 mai 10, 16:48

tanken er vel grei den. men trur nok ikke det hadde funka. klubbene hadde mista sjela si, så jeg trur ikke et sånt lag hadde dratt stort med tilskuere. trur det hadde blitt mindre sponsorer av dette også.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 20 mai 10, 16:48
Endret: 20 mai 10, 16:49
Endret av: kanogvetalt

Hvis det var slik at en storklubb kunne samle alt publikum og sponsorinntekter fra de tre klubbene så ville dette vært en god løsning. Har ikke helt troen på at dette ville blitt resultatet. Denne klubben ville også bli mindre lokalt forankret i de tre forskjellige byene. Ellers ligger det vel ikke noe regelmessige hindringer i veien for det.

Jeg tror Østfold fotballen er tjent med at det er som det er i dag. Det gir nok, totalt sett, mer publikum på kampene og mer sponsorinntekter.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 20 mai 10, 17:44
Endret: 20 mai 10, 17:46
Endret av: hasse33

Odd (Skien) gjorde slo seg sammen med Pors (Porsgrunn) for endel år siden (begge klubbene var i samme divisjon tror jeg)......jeg mener å ha lest at det største problemet var hva klubben skulle hete.... Det var vel derfor de endte opp med Odd Grenland.

Unasett har jeg faktisk tro på en storklubb i distriktet basert på alle de gode lokale talentene som er rundt i div Østfoldklubber.

Vedr. sponsing tror jeg også det hadde økt grunnet større marked for sponsorene.

Se på Rosenborg som er hovedklubb i midt Norge...de har en stort nedslagsfelt både med tanke på sponsorer og talenter, det samme blir det med Tromsø. Brann (dårlig eksempel)osv

Det er ikke mange steder i Norge hvor det er tre halvgode klubber hvor alle har ambisjoner om TL spill hvor det er ca 1/2 times kjøring mellom byene ????

Viktigs av alt er vel at en slik storklubb kunne ha hevda seg i toppskiktet i Norsk fotball over tid !!!

 


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 20 mai 10, 17:46

Nei, skjer noe slikt følger jeg heller med på damefotball.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 20 mai 10, 18:02

Med de 1189 som ser S08 og de 637 på Meløs, sammen med 8000 fra oss blir stadion nesten fylt Cool


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 20 mai 10, 18:10

Vi har en regionsklubb for hele østfold! Fredrikstad.. 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 mai 10, 19:28

Fredrikstad FK er stor nok for Østfold. Vil ikke blande inn klubben med små plukk! All historien vår også, "merged together" med fienden sin. Nei huff.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 21 mai 10, 13:59

Opprinnelig postet av hasse33

Det er ikke mange steder i Norge hvor det er tre halvgode klubber hvor alle har ambisjoner om TL spill hvor det er ca 1/2 times kjøring mellom byene ????

Det er generelt ikke mange steder i Norge hvor man faktisk finner tre byer av anstendig størrelse innenfor så kort avstand fra hverandre.

Vestfold (Tønsberg, Sandefjord og Larvik) kan sammenlignes, men disse tre byene har jo også hver sin klubb som konkurrerer. Der er jo SF en sammenslutning av to tidligere Sandefjord-klubber.

Man har også Oslo med omland, men der har jo forstaden i vest (Bærum) egne klubber, og Lillestrøm, som nærmest er drabantby i øst, har egen klubb.

Man kan ikke sammenligne med Bergen eller Trondheim, som i stor grad er fylkeshovedsteder, for ikke å si regionshovedsteder - i tillegg til å være by nr. 2 og 3 etter folketall. Dessuten - de aktuelle klubbene har en historie som går utenpå alle andre klubber i sine respektive omland. Lenge før sammenslåingenes tidsalder var RBK og Brann de overlegent største klubbene i sine regioner.

FFK, SFK og MFK er alle klubber med en lang og begivenhetsrik historie. SFK sin har nå blitt spist av samarbeidsprosjektet S08, men Sarpsborg som fotballby har en lang historie med toppfotball, i langt større grad enn for eksempel Pors (for å dra parallellen til samarbeidet ODD Grenland).

Saken er at hadde FFK for to-tre år siden klart å bruke medgangen til å gjøre klubbens økonomi og rekruttering solid, så ville vi for uoverskuelig framtid ha etablert oss som en soleklar satsningsklubb for hele Østfold. En klubb som talentfulle sarpinger og mossinger ville spille for når de følte at de ikke lenger fikk ut sitt potensial i førstedivisjon. Sett bort fra hardcore-supportere av de to klubbene ville sikkert også mange følt en viss stolthet over at deres bysbarn fikk spille for Østfolds storklubb - og så ville det være det sarpinger og mossinger kunne erte oss med.

Per dags dato er vi fortsatt den største klubben i Østfold. Det er ikke unaturlilg, vi er tross alt den største byen og klubben har den mest suksessrike historien, men vi kan ikke ta for gitt at vi beholder den posisjonen. De har gjort en del riktig oppe i Pæddekummen.

Dog bør ikke det være noen motivasjon for å slå sammen klubbene. Snarere bør det være en motivasjonsfaktor for alle involverte i FFK til å stå på for å gjøre vår klubb til Østfolds stolthet over tid (hvor gjerne mossingene enn vil fortsette å gjøre krav på tittelen med sitt ene seriemesterskap).

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 21 mai 10, 14:16

Til topic: Aldri i verden!!!!!!!!

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 mai 10, 15:41

Opprinnelig postet av Tøfflus

Per dags dato er vi fortsatt den største klubben i Østfold.

Hvilken definisjon av "størst" tenker du på? Popularitetsmessig stemmer det nok (forhåpentligvis). Smile

---------------------------

Hater hat!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 21 mai 10, 15:57
Endret: 21 mai 10, 15:59
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Tøfflus

Per dags dato er vi fortsatt den største klubben i Østfold.

Hvilken definisjon av "størst" tenker du på? Popularitetsmessig stemmer det nok (forhåpentligvis). Smile

Ingen som slår oss på budsjett heller (i den grad det er positivt..), eller budsjettunderskudd for den saks skyld.. Hehe.

Tabellmessig er vi også best, så vidt. Laughing


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 mai 10, 16:59
Overskriften din burde vært: Regionsklubb - bare en RÆVVA tanke.

rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 21 mai 10, 17:25

De hadde den samme tanken med ODD Grenland - ikke bare en Skiensklubb, men en klubb for hele distriktet. Resultatet ble en klubb uten sjel og mens en nå i Porsgrunn sammensalåing og en fellessatsing med Pors og Urædd i Porsgrunn fotball klubb.
En klubb handler mye også om tilhørighet og den kan ikke defineres med grenser på kartet.

Det eneste "fornuftige" er at Særp og Moss skjønner at de aldri har sjanse til å bli store og derfor legger ambisjonsnivået sitt deretter Innocent


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 21 mai 10, 17:40
Skjer dette blir det Øssia på meg. Vi kan alltids legge ned Særp og Moss og skaffe oss litt mer "Lebensraum" men vil ikke kunne heie på et lag fra sarpsborg. Og hvor skulle Stadion vært, Askim?? eller Rakkestad midt i Østfold. Nope. Men som sagt Moss og Særp kan bare legges ned

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 21 mai 10, 18:53

Opprinnelig postet av hasse33

Odd (Skien) gjorde slo seg sammen med Pors (Porsgrunn) for endel år siden (begge klubbene var i samme divisjon tror jeg)......jeg mener å ha lest at det største problemet var hva klubben skulle hete.... Det var vel derfor de endte opp med Odd Grenland.

Ganske sikker på at Odd var i toppen av 1. divisjon da og Pors i 2. div. Rivaliseringen mellom Odd og Pors kan heller ikke sammenlignes med FFK og Særp. FFK og Særp har jo ambisjoner om at begge lagene skal være blant de 20-25 beste laga i Norge. Odd og Pors er mer et farmerlagopplegg. Det er jo forskjellige klubber, ellers kunne jo Pors bare hete Odd 2.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 mai 10, 17:34

Er'u gal? Jeg grøsser bare av tanken. Måtte dette aldri bli en realitet.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 mai 10, 17:57

Opprinnelig postet av endre

Lå og tenkte litt her.

Jeg tror ikke ordet "tenke" er det rette å bruke her..

 

Opprinnelig postet av endre

Er det i det hele tatt lov med en regionsklubb ala Østfold FK?

 

Pædde 08 er jo en sammenslåing av de fleste lokal-laga i Pæddekommen, med IL Sparta og SFK som de største..

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 20 mai 10, 19:57

Opprinnelig postet av endre

Så jeg bare tenkte hvor stor sannsynlighet, og ikke minst mulighet er det for en stor klubb i Østfold, slått sammen da FFK, S08 og MFK? Bare tenkte litt løst, og det hadde vært moro å sett hva andre tenkte om dette?!

Det hadde ikke vært meg imot! Jeg har alltid vært en tilhenger av regionalt samarbeid og regional tilhørighet. Om ikke for hele Østfold, så ville f.eks. "sørvest-Østfold" (Fredrikstad, Sarp og Halden) føles naturlig for meg.

Men det kommer aldri til å skje.

"The twin cities" (Fredrikstad og Sarpsborg) er mest opptatt av å rivalisere og rakke ned på hverandre (der de står og skuler på hverandre over hagejerdet), haldensere flest vil helst ikke vite noe om hva som foregår utafor kommunegrensa (for ikke å snakke om å bevege seg utafor kommunegrensa), og i både Fredrikstad og Sarpsborg gir man fullstendig blanke i hva halvsvenskene nede i Halden måtte finne på.

På samme måte ønsker jeg meg ei regionalavis à la Romerikes Blad, og på samme måte er det like utopisk.

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340