Husk meg
Brukernavn
Passord

Bompenger på Kråkerøybruene

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 apr 10, 11:17

Leste akkurat denne artikkelen i FB.

Jeg er ingen tilhenger av bomringer, og synes det er en misbruksstasjon for å få ekstra penger inn til kassa. Se f.eks bomstasjonen på Hvaler.

Det jeg lurer på, er hvor lenge har de planer om å kreve bompenger fra 2013? Jeg mener, det må være satt opp en plan for når alt er blitt betalt og bompengene lenger ikke er nødvendig?

---------------------------

2010: The new era begins.


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 apr 10, 11:40

Opprinnelig postet av Welhaven
Jeg mener, det må være satt opp en plan for når alt er blitt betalt og bompengene lenger ikke er nødvendig?

Åh, de finner sikkert på noe, akkurat som de gjorde med Hvalerbommen. Men akkurat med Hvalerbommen synes jeg faktisk det var litt greit også. Artig at de på Kirkøy måtte betale for noe de absolutt aldri bruker  (gang- og sykkelsti på Vesterøy), omtrent som dem på Vesterøy og de andre øyene måtte betale for at kirkerottene skulle slippe fergen.

Syns for øvrig at bomstasjoner blir mer og mer misbrukt. Det er vel allerede enkelte veiprosjekter som blir fullfinansiert ved hjelp av dette, og det var overhodet ikke intensjonen da bomstasjoner for første gang kom på banen. Ei heller var vel engangsavgift på biler det. Men når staten ser at de kan lure befolkningen for enda mer penger, så fortsetter de gjerne med det.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 apr 10, 11:43

Det høres jo helt fjernt ut det der, men det er faktisk sånn realiteten er.

Derimot kan jeg ikke forstå at ingen passer på dette? Det kan ikke være slik at alle ledd i staten er interessert i å snyte befolkningen for mer penger?

Det burde jo vært en lov eller plikt om at alle ekstrautgifter norske statsborgere blir pålagt, i denne sammenheng avgift i form av bom, om at pengestatus eller oversikt over økonomi var offentlig. Slik kunne alle sett hvor langt man har kommet med finansieringen.

---------------------------

2010: The new era begins.


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 14 apr 10, 12:08

Faen så latterlig dette er..

Kjipt at jeg har kjøpt meg leilighet på Kråkerøy ;p


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 apr 10, 12:14

Opprinnelig postet av guillermo

Faen så latterlig dette er..

Kjipt at jeg har kjøpt meg leilighet på Kråkerøy ;p

Tjaaaa... Kostnaden er lei, men blir jo mer attraktivt og mer fremkommelig generelt med de nye bruene :-)

Derimot savner jeg noen som tar ansvar for at de kun skal finansiere bruene, og that's it.

---------------------------

2010: The new era begins.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 apr 10, 12:16

Opprinnelig postet av ffk1903

Opprinnelig postet av Welhaven
Jeg mener, det må være satt opp en plan for når alt er blitt betalt og bompengene lenger ikke er nødvendig?

Åh, de finner sikkert på noe, akkurat som de gjorde med Hvalerbommen. Men akkurat med Hvalerbommen synes jeg faktisk det var litt greit også. Artig at de på Kirkøy måtte betale for noe de absolutt aldri bruker  (gang- og sykkelsti på Vesterøy), omtrent som dem på Vesterøy og de andre øyene måtte betale for at kirkerottene skulle slippe fergen.

Syns for øvrig at bomstasjoner blir mer og mer misbrukt. Det er vel allerede enkelte veiprosjekter som blir fullfinansiert ved hjelp av dette, og det var overhodet ikke intensjonen da bomstasjoner for første gang kom på banen. Ei heller var vel engangsavgift på biler det. Men når staten ser at de kan lure befolkningen for enda mer penger, så fortsetter de gjerne med det.

 

Hvalerbommen er da nedlagt da ? De forsøkte å forlenge, men fikk ikke gjennomslag..

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 apr 10, 12:40

Opprinnelig postet av kratos

Hvalerbommen er da nedlagt da ? De forsøkte å forlenge, men fikk ikke gjennomslag..

Den er nedlagt ja, men slik jeg har forstått var det finansiert for lang tid tilbake. At de prøvde å forlenge provoserte meg litt nå merket jeg.

---------------------------

2010: The new era begins.


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 apr 10, 12:57
Endret: 14 apr 10, 12:58
Endret av: ffk1903

Opprinnelig postet av kratos
Hvalerbommen er da nedlagt da ? De forsøkte å forlenge, men fikk ikke gjennomslag..

Den er nedlagt nå ja, men det siste året var vel, så var bommen nedbetalt og pengene gikk til gang- og sykkelsti på Vesterøy. Men det stemmer vel at de skulle prøve å få tynet enda mer penger ut av befolkning og hyttefolk også.

Selve bommen stenget i januar 2009. Deretter skulle det være tre eller fire måneder med etterarbeid (aldri i verden om det var nødvendig). Bommen ble likevel ikke fjernet før et år etterpå omtrent, og enda så har de ikke klart å gjøre om 50-sonen om til 80-sone igjen, og øya mellom kjøreretningene er der ennå. Helt utrolig hvor treige det går an å være. Den bommen skulle være fjernet maks en uke etter stenging. En bom som aldri skulle ha vært flyttet fra Asmaløy til der den stod.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 apr 10, 13:22

Etterhvert blir det bompengering rundt Fredrikstad og kanskje rundt Særp også.

I utgangspunktet er jeg mot bompengefinansiering, men har måttet erkjenne det faktum at det aldri vil bli noen utbygging av veiene uten en delvis finansiering via bompenger.

Derfor godtar jeg det og ser fram til at Nedre Glommaregionen vil få mulighet til å utvikle seg til å bli et interessant område for utvikling og etablering. Hvis det skal fortsette slik med den drepende trafikkmengden på et overbelastet veinett så vil regionen forbli i bakevja. Med en infrastruktur som holder mål etter dagens og nær fremtids standard og trafikkmengde så vil regionen, som  egentlig er av de større i Norge kunne utvikle seg til et område både næringsliv og innflyttere vil søke til, til et lite "maktsentrum".

Dette vil vi alle nyte godt av.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 apr 10, 13:33

Opprinnelig postet av Willy René

Dette vil vi alle nyte godt av.

Helt enig, men det skal ikke være en fast inntjeningspost for staten. Det bør stå oppført i en begrenset periode, og deretter rive den.

Spytter gledelig inn penger for å bygge infrastruktur og gjøre slik at kommunen kan vektlegge veinett enda mer, men kun på riktige og ærlige intensjoner.

---------------------------

2010: The new era begins.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 apr 10, 13:49

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Willy René

Dette vil vi alle nyte godt av.

Helt enig, men det skal ikke være en fast inntjeningspost for staten. Det bør stå oppført i en begrenset periode, og deretter rive den.

Selvfølgelig forutsatt at bommene rives når veiene er nedbetalt, men vi kan nok desverre ikke forvente det, vi bor jo i "Ola-Dunk"-snikbeskatningslandet.

Jeg ser uansett fram til et veinett i regionen som er tilpasset dagens og morgendagens trafikkmengde.

Får vi dobbeltspor og lyntog også så begynner det å ligne noe.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 16 apr 10, 11:11

Bompengediskusjonen slenger jeg meg ikke på akkurat nå, men jeg lurer på når den nye Kråkerøybroa skal stå klar. Noen som vet?

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 16 apr 10, 11:13

Den er forsinket til nyåret 2011

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 apr 10, 11:16

Bombe. Vi får håpe den er klar før seriestart i 2011 da hvertfall. Etter denne sesongen har vel FFK spilt fire sesonger på ny stadion med elendige muligheter for publikum til å komme seg rask over til sentrumsiden etter kampslutt.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 09:26

Ja, det går virkelig trått.

En ting jeg lurer på. Den lille gangbrua vår - når denne ble bygd; var det klart at FFK-stadion skulle stå der den står i dag da?

Hvis ja, så synes jeg det er latterlig at de bygde den så smal. Det blir bare en flaskehals når alle skal over der. Kan ikke tenke meg hvordan det var når stadion hadde enda flere tusen tilskuere i Tippeligaen.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 19 apr 10, 10:19

Opprinnelig postet av Welhaven

Ja, det går virkelig trått.

En ting jeg lurer på. Den lille gangbrua vår - når denne ble bygd; var det klart at FFK-stadion skulle stå der den står i dag da?

Hvis ja, så synes jeg det er latterlig at de bygde den så smal. Det blir bare en flaskehals når alle skal over der. Kan ikke tenke meg hvordan det var når stadion hadde enda flere tusen tilskuere i Tippeligaen.

Er ikke plan på noe som helst i fr.stad. At de også har gått med på at stadion og den nye veien skal ligge så nærme er ikke bra. Man hadde muligheten til å få et flott område rundt stadion. Det som skjer nå er at hver kampdag blir det mange mange mennesker som går ute i veien og skaper kaos og farlige situasjoner.

Vi trenger en byplanlegger i fr.stad tydeligvis en som har beveget seg uten for de 4 vegger.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:41

Det er jo bare helt vilt. Synes stadioplasseringen er i utgangspunktet bra, men man er avhengig av en bedre struktur OM den skal fungere. Stikkordet er da veier, parkeringsplasser utenfor OG i byen (slik at det slipper å bli overkill rundt stadion), og bedre muligheter for fotgjengere da den pittelille bruen vil være noe av det mest idiotiske som er bygd på en kampdag med stort oppmøte.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 apr 10, 15:35

Opprinnelig postet av mysthical
Det som skjer nå er at hver kampdag blir det mange mange mennesker som går ute i veien og skaper kaos og farlige situasjoner.

Og det var det ikke etter kamp på den gamle stadion? Nedover Holmegata krydde det jo av folk i gatene og helt inn til sentrum.

Tror de blir bra med den nye veien. De tusenvis av badegjestene fra Hvaler som skal hjem til Oslo slipper da i hvert fall å kjøre inn i sentrum av byen, sammen med en hel haug med tilskuere som også skal over Kråkerøybrua.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 15:54

Vi kan ikke samle Plankehaugen da - så bygger vi ny gangbro på dugnad?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 apr 10, 16:00

Kan vi sikkert. Materiale kan vi hente fra huset til Kvisvik. Synd hesten er solgt, kunne endelig trenge dens arbeidskraft nå.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340